Przetargi.pl
Świadczenie usług dotyczących sporządzania operatów szacunkowych, inwentaryzacji szkicowych budynków i dokumentacji niezbędnej do uzyskania zaświadczeń o samodzielności lokali

Gmina Wałbrzych ogłasza przetarg

  • Adres: 58-300 Wałbrzych, Pl. Magistracki 1
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 074 6655153, 6655154 , fax. 074 6655155
  • Data zamieszczenia: 2013-12-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wałbrzych
    Pl. Magistracki 1 1
    58-300 Wałbrzych, woj. dolnośląskie
    tel. 074 6655153, 6655154, fax. 074 6655155
    REGON: 00057959500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.walbrzych.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług dotyczących sporządzania operatów szacunkowych, inwentaryzacji szkicowych budynków i dokumentacji niezbędnej do uzyskania zaświadczeń o samodzielności lokali
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług dotyczących sporządzania operatów szacunkowych, inwentaryzacji szkicowych budynków i dokumentacji niezbędnej do uzyskania zaświadczeń o samodzielności lokali. Zakres usług: 1. Usługa wyceny nieruchomości będących własnością Gminy Wałbrzych, Skarbu Państwa lub innych podmiotów prawnych, sporządzania inwentaryzacji szkicowych i dokumentacji niezbędnej do uzyskania zaświadczeń o samodzielności lokali (cele wg formularza Oferty Wykonawcy). 2. Wyceny nieruchomości dokonuje rzeczoznawca majątkowy poprzez sporządzenie pisemnej opinii o wartości nieruchomości w formie operatu szacunkowego. 3. Operat szacunkowy, określający wartość nieruchomości powinien być zgodny z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami, rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 września 2004r. w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego oraz Standardami Zawodowymi Rzeczoznawców Majątkowych (1 egzemplarz). 4. Oprócz elementów przewidzianych przepisami prawa, operat powinien dodatkowo zawierać: protokół z przeprowadzonej wizji w terenie, wycinek mapy ewidencyjnej i/lub zasadniczej, pełny wypis z rejestru gruntów, zdjęcia w ilości obrazującej stan i charakter całej nieruchomości. 5. Zamawiający nie ma obowiązku dostarczenia dokumentów wykorzystywanych do sporządzenia operatu szacunkowego. Wykonawca uzyska je we własnym zakresie i na własny koszt w merytorycznych biurach i urzędach (np. aktualne mapy ewidencyjne i wypisy z rejestru gruntów w Biurze Geodezji i Kartografii Urzędu Miejskiego w Wałbrzychu. 6. Umowa będzie miała charakter sukcesywny tj. Zamawiający będzie zlecał wykonanie wycen w miarę pojawienia się bieżących potrzeb w danej grupie nieruchomości. Podana ilość nieruchomości może ulec zmniejszeniu w zależności od bieżącego zapotrzebowania. Podstawą rozliczenia będą ceny jednostkowe dla danego typu nieruchomości. 7. Wniosek o wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu będzie składany przez Zamawiającego. 8. Nieruchomością dla Zamawiającego jest zarówno nieruchomość składająca się z jednej działki zapisanej w księdze wieczystej jak i z wielu działek zapisanych w różnych księgach wieczystych. Decyduje o tym przede wszystkim przeznaczenie nieruchomości, jej gospodarcze wykorzystanie, sposób użytkowania oraz forma zbycia. 9. Szacunkowa łączna liczba operatów, inwentaryzacji szkicowych budynków, dokumentacji niezbędnej do uzyskania zaświadczenia o samodzielności lokalu - 1 415 szt. 10. Miejsce wykonywania usług: teren miasta Wałbrzycha. 11. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do: a) Składania na żądanie Zamawiającego pisemnych wyjaśnień w zakresie dotyczącym wykonanego operatu szacunkowego, inwentaryzacji szkicowej budynku, dokumentacji niezbędnej do uzyskania zaświadczenia o samodzielności lokalu. b) Występowania przed Samorządowym Kolegium Odwoławczym, sądem powszechnym oraz do uczestniczenia w naradach, rozprawach administracyjnych z udziałem stron toczących się postępowań w sprawach, w których Wykonawca wykonał operat szacunkowy. c) Potwierdzania na żądanie Zamawiającego aktualności operatu szacunkowego zgodnie z postanowieniami art. 156 ust. 4 ustawy o gospodarce nieruchomościami oraz rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego, w ramach wynagrodzenia należnego za wykonanie operatu szacunkowego, zgodnie z ofertą Wykonawcy. 12. Obowiązek pozyskania wszelkich niezbędnych danych i materiałów koniecznych do wykonania zamówienia obciąża Wykonawcę. 13. Wykonawca wybrany do realizacji przedmiotu umowy sporządzi operaty szacunkowe dla każdej nieruchomości po otrzymaniu pisemnego zlecenia od Zamawiającego. 14. W przypadku, gdy Zamawiający nie zleci do wykonania wszystkich dokumentów będących przedmiotem umowy i objętych niniejszym postępowaniem, Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o udzielenie zleceń do pełnego zakresu. Wszystkie obowiązki Wykonawcy zawarte są w załączonym projekcie umowy. 2. Dodatkowe wymagania: 2.1. Operaty szacunkowe: 1. Operaty szacunkowe dotyczące nieruchomości lokalowych powinny dodatkowo zawierać: a) inwentaryzację szkicową lokalu wraz z pomieszczeniami przynależnymi na obrysie rzutu kondygnacji budynku, a w przypadku położenia pomieszczeń przynależnych poza budynkiem, na odbitce wyrysu z mapy ewidencji gruntów, b) określenie udziału w nieruchomości wspólnej, c) określenie wartości udziału w gruncie związanego z prawem własności lokalu, 2. Operaty szacunkowe sporządzone dla określenia wartości nieruchomości gruntowych przeznaczonych do przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności muszą zawierać dodatkową klauzulę o możliwości wykorzystania ich do aktualizacji opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego, w przypadku gdy użytkownik wieczysty zrezygnuje z przekształcenia. 3. Operaty szacunkowe sporządzone dla określenia wartości nieruchomości gruntowych w celu aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego gruntu muszą określać również wartość prawa użytkowania wieczystego w celu możliwości określenia wysokości opłaty z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności. 4. Wykonawca zobowiązany będzie do nieodpłatnej aktualizacji operatu szacunkowego nieruchomości lokalowej w okresie jednego roku od jego sporządzenia, w przypadku jeżeli przed sprzedażą lokalu zajdzie konieczność zmiany udziału w nieruchomości wspólnej i wynikającej z tego zmiany wartości udziału w gruncie oraz wartości lokalu. 2.2. Inwentaryzacje szkicowe: 1. Inwentaryzacja szkicowa budynku powinna zawierać w szczególności: a) rzuty wszystkich kondygnacji (w tym piwnice i strychy, poddasza z wszelkimi występującymi poziomami) z wymiarowaniem pomieszczeń (w tym ogólnie dostępnych) i zestawieniem funkcji w tabeli dla każdego lokalu osobno. Lokale stanowiące całość funkcjonalną powinny być graficznie wyodrębnione (na przykład kolorem), b) charakterystykę lokali z wyszczególnioną strukturą i powierzchnią oraz pomieszczeniami do nich przynależnymi, c) wyszczególnienie tych części nieruchomości, które stanowią nieruchomość wspólną, d) ustalenie udziałów dla poszczególnych lokali w nieruchomości wspólnej dla celów późniejszej sprzedaży, potwierdzonych przez rzeczoznawcę majątkowego. Na końcu w formie tabelarycznej zestawienie udziałów, e) odbitkę mapy ewidencji gruntów, jeżeli pomieszczenia przynależne znajdują się poza obrysem budynku, 2. W inwentaryzacji szkicowej dotyczącej budynku, w którym są już lokale wyodrębnione, do ustalenia powierzchni użytkowej budynku należy przyjąć powierzchnie lokali wynikające z aktów notarialnych, chyba że Zamawiający zażąda ich ponownego zinwentaryzowania. 3. Zamawiający udostępni posiadane inwentaryzacje budynków (szkice lokali). Wykonawca przed wykorzystaniem tych informacji powinien zweryfikować ich zgodność ze stanem faktycznym dokonując ewentualnych uzupełnień, a w przypadku istotnych zmian wykonać szkic lokalu ponownie. 2.3. Dokumentacja niezbędna do uzyskania zaświadczenia o samodzielności lokalu: Dokumentacja niezbędna do uzyskania zaświadczenia o samodzielności lokalu powinna zawierać: 1. rysunek z dokumentacji technicznej właściwej kondygnacji budynku z oznaczeniem przedmiotowego lokalu i pomieszczeń przynależnych. Przy braku dokumentacji technicznej należy sporządzić szkic lokalu i pomieszczeń przynależnych na rzutach odpowiednich kondygnacji budynku wraz z niezbędnym opisem i oświadczeniem o samodzielności lokalu, wykonanym przez osobę mającą stosowne uprawnienia, w trzech identycznych egzemplarzach; 2. wypełniony formularz zaświadczenia, zgodnie ze wzorem wg Załącznika nr 8 do SIWZ 3. zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego osoby sporządzającej powyższy szkic i opis, aktualnym na dzień opracowania zaświadczenia; 4. wyrys z operatu ewidencyjnego z zaznaczonymi pomieszczeniami przynależnymi w przypadku ich położenia poza budynkiem; 2.4. Wycena składowiska składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne 1. Określenie położenia składowiska: przy ul. Marcelego Kosteckiego obręb 31 Sobiecin, działka nr 10/54 o pow. 1,2923 ha, dla której Sąd Rejonowy w Wałbrzychu prowadzi księgę wieczystą nr SW1W 00038060/2, przy ul. Św. Józefa obręb 31 Sobięcin, działki nr 10/56 i 10/57 o łącznej powierzchni 6,1665 ha, dla której Sąd Rejonowy w Wałbrzychu prowadzi księgę wieczystą nr SW1W 00024549/3. 2. Na nieruchomościach określonych w pkt. 1 zlokalizowane jest składowisko odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne położone przy ul. Beethovena w Wałbrzychu, składające się z: dwóch kwater ; IA i IB uszczelnionych podwójną warstwą maty bentonitowej oraz warstwą geomembrany o gr.2,0 mm, zaplecza biurowo -socjalnego, zaplecza warsztatowo-garażowego, bramy wjazdowej, wagi samochodowej, brodzika dezynfekcyjnego, pompy odprowadzającej ścieki socjalne i technologiczne do kanalizacji miejskiej, myjni samochodowej z separatorem olejów i tłuszczów z pompowania oczyszczonych ścieków technologicznych oraz ścieków sanitarnych, systemu ujmowania i odprowadzania poza teren składowiska wód deszczowych, zbiornika wód deszczowych z pompownią, drenażu wód gruntowych, drenażu kontrolnego skuteczności uszczelnienia podłoża gruntowego kwater składowiskowych uchodzącego do zbiornika odcieków, drenażu odcieków, zbiornika odcieków z pompownią tłoczącą je do kanalizacji miejskiej, systemu odgazowania złoża odpadów, ogrodzenia z elementów betonowych, wewnętrznego, przenośnego ogrodzenia technologicznego zapobiegającego rozwiewaniu odpadów, pizometrów (studzienek) do poboru wody gruntowej, geoelektrycznego (sensorowego) systemu kontroli szczelności głównej geomembrany uszczelniającej składowisko, drenażu kontrolnego pomiędzy górną i dolną geomembraną, układu komunikacyjnego składającego się z drogi dojazdowej do składowiska oraz wewnętrznego układu komunikacyjnego obejmującego drogę wewnętrzną, dwa place manewrowe oraz zjazd do kwater., linii sortowniczej, 2.5.wyceny nieruchomości określonych w pkt. 18, 19, 20 oferty Celem sporządzenia operatów szacunkowych określonych w pkt. 18, 19, 20 oferty jest określenie wartości przedmiotowych nieruchomości jako przedmiotu aportu, termin ich wykonania nie może być dłuższy niż 30 dni, od dnia otrzymania zlecenia. 3. Rodzaje i szacowane ilości usług: Lp. Rodzaj usługi Przewidywana ilość usług 1 Wycena lokalu mieszkalnego 370 2 Dokumentacja niezbędna do uzyskania zaświadczenia o samodzielności lokalu 400 3 Wycena domu jednorodzinnego 2 4 Wycena lokalu użytkowego 20 5 Wycena garażu, pomieszczenia magazynowego, pomieszczenia gospodarczego, stanowiących odrębne nieruchomości lokalowe 10 6 Wycena nieruchomości zabudowanej garażem 5 7 Wycena nieruchomości zabudowanej budynkiem o powierzchni użytkowej do 500 m2 5 8 Wycena nieruchomości zabudowanej budynkiem o powierzchni użytkowej powyżej 500 m2 5 9 Inwentaryzacja szkicowa budynku (należy podać cenę jednostkową za 1 lokal) 300 10 Wycena nieruchomości dla celu ustalenia opłaty z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego we własność 60 11 Wycena nieruchomości gruntowej w celu aktualizacji opłat z tytułu użytkowania wieczystego gruntu 150 12 Wycena nieruchomości niezabudowanej w celu sprzedaży na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej 10 13 Wycena nieruchomości gruntowej w celu sprzedaży w trybie określonym w art. 209a ustawy o gospodarce nieruchomościami 10 14 Wycena nieruchomości gruntowej dla celów naliczenia opłaty adiacenckiej 15 15 Wycena nieruchomości zabudowanej dla celu ustalenia opłaty z tytułu oddania w trwały zarząd 5 16 Wycena nieruchomości gruntowej dla celu ustalenia opłaty z tytułu oddania w trwały zarząd 10 17 Wycena nieruchomości gruntowej w celu sprzedaży, zamiany, wniesienia aportem, nabycia na rzecz Gminy, Skarbu Państwa nieruchomości stanowiącej własność osoby fizycznej, prawnej lub innej jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej 30 18 Wycena składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne, dz. nr 10/54 o pow. 1,2923 ha, dz. nr 10/56 i dz. nr 10/57 o łącznej pow. 6,16,65 ha, obr. Sobięcin Nr 31 1 19 Wycena wartości prawa użytkowania wieczystego nieruchomości położonych przy ul. Beethovena w Wałbrzychu, dz. nr 7/16 i dz. nr 7/17 o łącznej pow. 5,8226, obr. Gaj Nr 32 1 20 Wycena nieruchomości (zrekultywowane składowisko) położonej przy ul. Stacyjnej w Wałbrzychu, dz. nr 73/1 i dz. nr 76 o łącznej pow.7,6053 ha, obr. Szczawienko Nr 3 1 21 Wycena wartości nakładów poniesionych na trwałe ulepszenie przedmiotu objętego umową dzierżawy dokonanych za zgodą Gminy Wałbrzych 5 Zamawiający zastrzega, że ilości wskazane powyżej oraz w formularzu oferty są ilościami szacunkowymi. Wykonawcy, z którym Zamawiający zawrze umowę nie przysługuje roszczenie o sporządzanie dokumentów w podanych ilościach. Usługi świadczone w trakcie obowiązywania umowy mogą dla poszczególnych pozycji różnić się ilościowo od podanych wartości, w zależności od rzeczywistego zapotrzebowania zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713190007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca w wypadku złożenia oferty na zadanie zobowiązany jest do wniesienia wadium przetargowego w wysokości: 5 000,00 zł. najpóźniej do 03.01.2014 r. do godz. 10.00, Wadium należy wnieść na konto Urzędu Miejskiego: Bank Handlowy w Warszawie S.A. nr rach: 92 1030 1289 0000 0000 9000 0152 przelewem z zaznaczeniem: wadium przetargowe - Świadczenie usług dotyczących sporządzania operatów szacunkowych, inwentaryzacji szkicowych budynków i dokumentacji niezbędnej do uzyskania zaświadczeń o samodzielności lokali. Wadium może być wnoszone również w innych formach zgodnie z art. 45, ust. 6 Prawo zamówień publicznych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.um.walbrzych.pl/zzp/operaty2014.zip
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach