Przetargi.pl
Świadczenie usług doradztwa podatkowego w zakresie optymalizacji podatku VAT

Gmina Wolin reprezentowana przez Burmistrza Wolina ogłasza przetarg

  • Adres: 72-510 Wolin, ul. Zamkowa 23
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 3261322, 3220809 , fax. 091 3261333
  • Data zamieszczenia: 2014-07-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wolin reprezentowana przez Burmistrza Wolina
    ul. Zamkowa 23 23
    72-510 Wolin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 3261322, 3220809, fax. 091 3261333
    REGON: 00052974600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wolin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług doradztwa podatkowego w zakresie optymalizacji podatku VAT
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa doradztwa podatkowego, polegająca na optymalizacji w zakresie rozliczeń podatku VAT Gminy Wolin, w tym reprezentacja gminy przed organami podatkowymi i sądami w zakresie objętym optymalizacją. 1)Przez optymalizację podatkową strony niniejszej umowy rozumieją wskazanie zgodnych z prawem podatkowym metod zmniejszenia zobowiązań podatkowych Gminy Wolin, z tytułu podatku VAT wraz z ich wdrożeniem. 2) Przedmiot zamówienia nie obejmuje zdarzeń w przedmiocie odzyskania podatku VAT, których finansowanie lub współfinansowanie nastąpiło z bezzwrotnych źródeł zewnętrznych (np. m.in. projekty współfinansowane ze źródeł unijnych). 3) Optymalizacja podatku VAT dotyczy wydatków bieżących i majątkowych Gminy Wolin, których niezbędne dane znajdują się na linku www.bip.wolin.pl w zakładce finanse/budżet. 4) Wykonanie zamówienia obejmować będzie dwa etapy: a) sporządzenie raportu, którego zawartością będzie analiza stanu prawnego i faktycznego rozliczeń podatkowych w podatku od towarów i usług VAT dokonywanych przez gminę oraz wskazanie metod obniżania podatku, b) podjęcie czynności prawnych zmierzających do zrealizowania wniosków wynikających z powyższego raportu w zakresie uzgodnionym i zleconym przez Zamawiającego 6) Zlecenie obejmuje rozliczenia w podatku VAT przez : 7) Zlecenie optymalizacji opodatkowania obejmuje wszystkie rozliczenia nieobjęte przedawnieniem z uwzględnieniem art. 86 ust. 13 ustawy o podatku od towarów i usług. 8) Zlecenie obejmuje także bieżące doradztwo podatkowe w zakresie optymalizacji rozliczeń podatkowych w podatku od towarów i usług VAT. 9) Raport winien obejmować: a) prezentację możliwych obszarów odzyskania nadpłat podatku VAT dokonanych przez Zamawiającego, b) b)wstępne oszacowanie możliwej do odzyskania przez Zamawiającego kwoty podatku VAT, c) oszacowanie prawdopodobieństwa skutecznego odzyskania nadpłat podatku VAT w poszczególnych obszarach (zadaniach), d) oszacowanie poziomu ryzyka zakwestionowania przez organy podatkowe zaprezentowanych rozwiązań optymalizacyjnych, wskazanie metod odzyskania podatku, c) doradztwo w zakresie praktycznych działań. 10) Wykonawca opierając się na treści raportu po jego zaakceptowaniu przez Zamawiającego podejmie na zlecenie Zamawiającego czynności prawne zmierzające do realizacji wniosków raportu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, w szczególności opracuje i złoży korygujące deklaracje podatkowe VAT, będzie reprezentował Zamawiającego w postępowaniu podatkowym wszczętym na skutek złożenia w/w deklaracji w sprawach, w których występować będzie wątpliwość prawna co do kwestii podatkowych objętych zleceniem wystąpi do organów podatkowych o udzielenie interpretacji podatkowej w tymże zakresie włącznie z postępowaniem przez sądami administracyjnymi, w tym NSA o ile uzyskana interpretacja budzić będzie dalsze wątpliwości, po uzgodnieniu z Zamawiającym. 11)Uzgodnienie skargi na treść interpretacji winna poprzedzić pisemna analiza stanowiska organu podatkowego uwzględniająca zasady polskiego i europejskiego systemu podatkowego w podatku od towarów i usług VAT (dyrektywy i orzecznictwo UE). 12) Wykonawca zobowiązuje się do wykonania zamówienia w sposób następujący: a) sporządzi raport w terminie 30 dni roboczych od daty potwierdzenia uzyskania dokumentacji niezbędnej do jego wykonania wskazanej uprzednio przez Wykonawcę, b) zakres żądanej dokumentacji wykonawca przedłoży na piśmie Zamawiającemu w terminie 5 dni roboczych od daty podpisania umowy, c) Wykonawca przedłoży Zamawiającemu raport w formie pisemnej oraz w wersji elektronicznej z wykorzystaniem formatów plików MS Word, Excel lub OPEN OFFICE lub podobny oraz dodatkowo w formie plików zapisanych w formacie PDF (Acrobat Reader), d) Zamawiający przedłoży Wykonawcy swoje uwagi do raportu w terminie do 14 dni roboczych, e) Wykonawca odniesie się na piśmie do treści uwag i wyjaśni wątpliwości wskazane przez Zamawiającego w ciągu kolejnych 10 dni roboczych, f) Zamawiający jest uprawniony do odrzucenia raportu w całości w przypadku stwierdzenia, że przyjęte rozwiązania naruszają prawo podatkowe albo szanse odzyskania podatku VAT są znikome, odrzucenie raportu następuje w formie pisemnej wraz z merytorycznym uzasadnieniem. 13) Zamawiający po dokonaniu analizy wskazanych rozwiązań optymalizacyjnych podejmuje decyzję o ich wdrożeniu i określi zakres wdrożenia raportu. Przez wykonanie zamówienia strony uznają prawomocne zakończenie wszystkich postępowań podatkowych objętych powyższym zakresem zlecenia. 14) Zamawiający żąda, by Wykonawca wskazał w ofercie część zamówienia, której wykonanie chce powierzyć podwykonawcom. Jeżeli Wykonawca ma zamiar zlecić wykonanie część usługi podwykonawcy to musi wypełnić i załączyć do oferty Załącznik nr 9 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 792210009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 24 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. W niniejszym postępowaniu Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 6.000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych ). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wnieść na rachunek Urzędu Miejskiego w Wolinie Numer rachunku bankowego: 80 9393 0000 0000 0156 2000 0010 w Banku Spółdzielczym w Wolinie z adnotacją: Wadium na zadanie pn. Świadczenie usług doradztwa podatkowego w zakresie optymalizacji podatku VAT. 4. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniężna musi zawierać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do bezwarunkowej, na każde żądanie zgłoszone przez Zamawiającego, wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Pzp. 5. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 6. Wadium wnoszone w formie gwarancji bankowych, gwarancji ubezpieczeniowych lub poręczeń musi być złożone w oryginale. Gwarancje bankowe, gwarancje ubezpieczeniowe lub poręczenia winny posiadać ważność od dnia składania i otwarcia ofert. 7. Dowód wniesienia wadium powinien być dołączony do oferty (oryginał gwarancji albo poręczenia, względnie kopia przelewu poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę). 8. Zamawiający zwróci lub zatrzyma wadium zgodnie z przepisami art. 46 ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.wolin.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach