Przetargi.pl
Świadczenie stałej i kompleksowej obsługi prawnej dla potrzeb Starostwa Powiatowego w Zgierzu

Zarząd Powiatu Zgierskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 95-100 Zgierz, ul. Sadowa 6A
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 042 7190885 , fax. 042 7190816
  • Data zamieszczenia: 2013-03-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Powiatu Zgierskiego
    ul. Sadowa 6A 6A
    95-100 Zgierz, woj. łódzkie
    tel. 042 7190885, fax. 042 7190816
    REGON: 47206842300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.zgierz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie stałej i kompleksowej obsługi prawnej dla potrzeb Starostwa Powiatowego w Zgierzu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Postępowanie prowadzone jest z zastosowaniem art. 5 w trybie przetargu nieograniczonego o szacunkowej wartości zamówienia poniżej 200. 000 euro na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz.759 ze zm.) i przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie, Kodeksu Cywilnego, ustawy o finansach publicznych oraz niniejszej SIWZ. 2. Przedmiot zamówienia mieści się w katalogu usług niepriorytetowych zgodnie z wykazem ogłoszonym w drodze rozporządzenia z dnia 28 stycznia 2010r. (Dz. U z 2010r. Nr12, poz.68) Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym. 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie stałej i kompleksowej obsługi prawnej dla potrzeb Starostwa Powiatowego w Zgierzu, w zakresie wykonywanych zadań ustawowych Powiatu. 2. Powiat Zgierski realizuje zadania wynikające z ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) oraz w ustawach kompetencyjnych. Zadania, o których mowa powyżej realizowane są w szczególności przez: 1) Rady Powiatu Zgierskiego; 2) Zarządu Powiatu Zgierskiego; 3) Starosty Zgierskiego; 4) Skarbnika Powiatu; 5) Sekretarza Powiatu; 6) Wydziałów: Budownictwa i Ochrony Środowiska; Finansowego; Inwestycji i Spraw Gospodarczych; Organizacji i Spraw Obywatelskich; Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki; Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych. 7) samodzielnych komórek organizacyjnych: 8) Biura Audytu Wewnętrznego i Kontroli; 9) Biura Promocji i Redakcji Gazety Powiatowej; 10) Biura Rady; 11) Biura Zamówień Publicznych. 12) samodzielnych stanowisk pracy: 13) Administratora Bezpieczeństwa Informacji; 14) Inspektora BHP; 15) Pełnomocnika do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych. 4. Podstawowy zakres działania organów, komórek organizacyjnych oraz stanowisk pracy, określa Regulamin organizacyjny Starostwa Powiatowego w Zgierzu dostępny na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Zgierzu www.powiat.zgierz.pl. 5. Zakres obsługi prawnej, obejmuje pomoc prawną polegająca na: 1) udzielaniu porad i konsultacji prawnych, 2) przygotowywaniu projektów wystąpień do sądów, organów ścigania i innych instytucji; 3) sporządzaniu opinii prawnych; 4) wykonywaniu zastępstw prawnych i procesowych; 5) opiniowaniu i uzgadnianiu projektów aktów prawnych, w tym aktów prawa miejscowego, uchwał Rady i zarządzeń Starosty, regulaminów i umów pod względem redakcyjnym i formalno-prawnym; 6) opiniowaniu projektów umów i porozumień; 7) obsłudze sesji zwyczajnych i nadzwyczajnych Rady Powiatu Zgierskiego; 8) prowadzeniu spraw sądowych, w tym egzekucyjnych, sądowo-administracyjnych oraz przed innymi organami i reprezentowanie Powiatu i Starosty wykonującego zadania z zakresu administracji rządowej, a także uprawnienia właścicielskie Skarbu Państwa przed sądami powszechnymi, w tym sporządzanie pozwów sądowych i odpowiedzi na pozwy, bieżące informowanie o stanie prawnym prowadzonych spraw; 9) wykonywaniu zastępstwa procesowego przed organami sądowymi w sprawach dotyczących działania Rady Powiatu Zgierskiego, Zarządu Powiatu Zgierskiego oraz również we wszystkich jednostkach organizacyjnych Powiatu; 10) wykonywaniu zastępstwa procesowego przed organami sądowymi w sprawach dotyczących działania Starosty Zgierskiego wykonującego uprawnienia właścicielskie Skarbu Państwa z wyłączeniem zastępstwa procesowego, gdy wartość przedmiotu sporu przewyższa kwotę 1.000.000 zł; 11) wykonywaniu nadzoru prawnego nad egzekucją należności Powiatu i Skarbu Państwa w sprawach, w których Starosta wykonuje uprawnienia właścicielskie oraz współdziałanie w podejmowaniu czynności w zakresie postępowaniu egzekucyjnego; 12) prowadzeniu innych spraw związanych z prawidłowym funkcjonowaniem obsługi prawnej. 6. Wykonawca zobowiązany jest wydawać opinie prawne w formie pisemnej - niezwłocznie; 7. Zamawiający dopuszcza również przesyłanie opinii prawnej faksem lub drogą elektroniczną na wskazany adres e-mail do siedziby Zamawiającego, podpisanej przez adwokata lub radcę prawnego. 8. Wykonawca zobowiązany będzie do wykonywania usług określonych przedmiotem zamówienia, w wymiarze nie mniejszym niż18 godzin tygodniowo 4 dni w tygodniu, w siedzibie Zamawiającego tj. w Starostwie Powiatowym w Zgierzu, ul. Sadowa 6a, 95-100 Zgierz. Poza siedzibą Zamawiającego podstawową formą porozumiewania się będzie kontakt telefoniczny, faksowy i e-mailowy. 9. Do czasu realizacji usługi Zamawiający nie wlicza czasu obsługi sesji zwyczajnych i nadzwyczajnych Rady Powiatu Zgierskiego. Czas obsługi sesji zwyczajnych i nadzwyczajnych przekraczających liczbę godzin, o których mowa powyżej doliczany jest do czasu wykonywania usługi bez dodatkowego wynagrodzenia. 10. Czas wymagany do sporządzenia wyjaśnień i opinii prawnych oraz opiniowania i uzgadniania projektów aktów prawnych, umów i porozumień będzie traktowany jako czas wykonywania usługi, w siedzibie Zamawiającego. 11. W przypadku konieczności, w zależności od potrzeb Zamawiającego, przedmiot Zamówienia będzie realizowany poza godzinami wskazanymi powyżej - w kancelarii adwokackiej lub radcowskiej wykonawcy zgodnie z potrzebami Zamawiającego. 12. Czas pobytu w siedzibie Zamawiającego i poza nim nie może być powodem ograniczenia terminowości i jakości świadczonych usług. 13. Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania harmonogramu świadczenia usług na kolejny miesiąc w terminie do ostatniego dnia bieżącego miesiąca. 14. Czas pracy określony w pkt 15 nie obejmuje zastępstwa procesowego. 15. Wykonawca zobowiązany będzie przedstawić Zamawiającemu w dniu zawarcia umowy polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone przy wykonywaniu czynności, o których mowa w art. 4 ust. 1 i art. 6 ust. 1 Ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 10, poz. 65 z późn. zm.), dla każdego z radców prawnych świadczącego usługi na rzecz Zamawiającego, oraz polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone przy wykonywaniu czynności, o których mowa w art. 4 ust. 1 Ustawy z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze (tj. Dz. U. z 2009 r. Nr 146, poz. 1188 z późn. zm.), dla każdego adwokata świadczącego usługi na rzecz Zamawiającego, obowiązujących na czas trwania umowy. 16. Zamawiający zapewni Wykonawcy w swojej siedzibie stanowisko komputerowe z dostępem do internetowego systemu informacji prawnej oraz materiały biurowe. 17. Wykonawcy będzie przysługiwało dodatkowe wynagrodzenie w wysokości 100% kosztów zastępstwa sądowego zasądzonych na rzecz Zamawiającego lub przyznanych w ugodzie, postępowaniu polubownym, arbitrażu zagranicznym lub w postępowaniu egzekucyjnym, jeżeli koszty te zostały ściągnięte od strony przeciwnej. 18. Wypłata wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1 nastąpi w terminie 14 dni od dnia wyegzekwowania kosztów od strony przeciwnej. 19. W sprawach rejestrowych oraz innych, w których kwota opłat, wpisów i innych kosztów przekracza kwotę 100,00 zł (słownie: sto zł 00/100), Zamawiający przekaże niezbędną kwotę. 20. W przypadku prowadzenia spraw sądowych, sądowo-administracyjnych oraz innych z zakresu przedmiotu zamówienia przed innymi organami będzie wymagało udzielenia pełnomocnictwa przez Zamawiającego Wykonawcy. 21. W zakresie tych spraw Zamawiający zobowiązany będzie przedłożyć kompletne materiały i dokumentację dotyczącą sprawy, po uzgodnieniu z Wykonawcą, w odpowiedniej formie zleconej przez Wykonawcę, wraz z koniecznością ilością kopii, w terminie określonym przez Wykonawcę i umożliwiającym podjęcie pracy nad sprawą. 22. Wykonawca zobowiązany będzie do informowania Zamawiającego o stanie prawnym prowadzonych spraw. 23. Z uwagi na konieczność zachowania prawem przewidzianych terminów procesowych Wykonawca będzie mógł podjąć bez uzgodnienia czynności prawne, które uzna za stosowne i konieczne ze względu na stan prawny. 24. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom złożone w formie oświadczenia. 25. Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą przez Wykonawcę Listy Wykonawców należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, z póź. zm.) złożona przez Wykonawcę albo Oświadczenia Wykonawcy, że nie przynależy do grupy kapitałowej według ustawy z dnia 16 lutego2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów ( Dz. U. Nr 50, poz. 331, z póź. zm.). 26. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 27. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 28. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenie zamówień uzupełniających zgodnie z art. 67 ust 1 pkt 6 ustawy Pzp stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegającego na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia. 29. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej i nie ustanawia dynamicznego systemu zakupów oraz nie stosuje aukcji elektronicznej przy wyborze najkorzystniejszej oferty. 30. Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne. 31. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 790000005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: ; Doświadczenie zawodowe w zakresie obsługi prawnej w jednostkach samorządu terytorialnego szczebla powiatowego
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.zgierz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną