Przetargi.pl
Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, w szczególności dla osób z autyzmem oraz osób niepełnosprawnych intelektualnie, mieszkańców Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy.

Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy ogłasza przetarg

  • Adres: 02-545 Warszawa, ul. Falęcka 10
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 8494466, 8495887, 6468299 , fax. 022 8494468
  • Data zamieszczenia: 2015-11-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy
    ul. Falęcka 10 10
    02-545 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 022 8494466, 8495887, 6468299, fax. 022 8494468
    REGON: 00218532800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.opsmokotow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, w szczególności dla osób z autyzmem oraz osób niepełnosprawnych intelektualnie, mieszkańców Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, w szczególności dla osób z autyzmem oraz osób niepełnosprawnych intelektualnie, mieszkańców Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy. 2.Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi w szczególności dla osób z autyzmem oraz osób niepełnosprawnych intelektualnie są to usługi dostosowane do szczególnych potrzeb wynikających z rodzaju schorzenia lub niepełnosprawności świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ( Dz. U. z 2005 r. Nr 189 poz. 1598) zmienionego Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 6 lipca 2006 r. ( Dz. U. z 2006 r. nr 134. poz. 943) Celem ich realizacji jest uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia świadczeniobiorcy w związku z rodzajem schorzenia lub niepełnosprawnością. 3. Zadaniem Wykonawcy niniejszego zamówienia jest świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych codziennie, przez 7 dni w tygodniu w godz. 7.00 - 20.00 na rzecz osób zamieszkałych na terenie Dzielnicy Mokotów, wskazanych przez Zamawiającego w okresie od dnia 01.01.2016 r. do dnia 31.10.2016 r. Szacunkowa liczba osób w skali miesiąca objętych usługami wynosi: ok. 40 Szacunkowa liczba godzin specjalistycznych usług opiekuńczych w skali całego zamówienia wyniesie: 7 900 4.Zamawiający przewiduje możliwość wahań ilości godzin w granicach ok. 20 %. W takim przypadku ceny jednostkowe zaoferowane przez Wykonawcę pozostaną bez zmian. 5. Strony dopuszczają możliwość zmniejszenia lub zwiększenia liczby osób oraz ilości godzin w zakresie świadczonych usług będących przedmiotem zamówienia, do obiektywnie istniejących potrzeb Zamawiającego, a ich rzeczywista wielkość będzie wynikać z faktycznie zrealizowanych usług. W przypadku zmniejszenia ( zwiększenia) ilości zlecanych godzin zapłata nastąpi za faktycznie zrealizowane. 6.Prawo do korzystania ze specjalistycznych usług opiekuńczych każdorazowo wymaga wydania decyzji administracyjnej przyznającej świadczenie świadczeniobiorcy. 7.Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych realizowane są w oparciu o następujące przepisy: a) ustawa o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r. ( tj. Dz.U. z 2015 r. poz. 163 ze zm.) b) ustawa o ochronie zdrowia psychicznego z dnia 19 sierpnia 1994 r. ( tj. Dz.U. z 2011 r. Nr 231 poz. 1375 ze zm.) c) rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ( Dz.U. z 2005 r. Nr 189 poz. 1598) zmienionego Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 6 lipca 2006 r. ( Dz. U. z 2006 r. nr 134 poz. 943). 8.Szczegółowy zakres specjalistycznych usług opiekuńczych stanowiących przedmiot zamówienia określa załącznik nr 1 do umowy. 9.Zamawiający zastrzega sobie prawo do: a) sprawdzania, jakości i terminowości wykonywanych usług w miejscu ich świadczenia, b) oceny zgodności świadczonych usług z decyzjami administracyjnymi, c) korekty godzin usług u osób zakwalifikowanych do korzystania z usług; d) weryfikacji dokumentów potwierdzających kwalifikacje i doświadczenie osób świadczących usługi, e) weryfikacji kart pracy osób zatrudnionych do świadczenia usług, f) indywidualnej rozmowy z pracownikami wykonawcy świadczącymi usługi objęte niniejszą umową, g) wystąpienia z wnioskiem do Wykonawcy o zmianę osoby świadczącej usługi. 10. Realizację usług na rzecz konkretnego świadczeniobiorcy Wykonawca będzie wykonywał zgodnie z niżej opisanymi procedurami: 1) informacja o przyznaniu usług, ich terminie i wymiarze będzie przekazywana telefonicznie, faksem lub e- mailem przez koordynatora usług Zamawiającego na podstawie wystawionej przez Zamawiającego decyzji administracyjnej adresowanej do świadczeniobiorcy, a w przypadkach nagłych na podstawie wniosku o wydanie decyzji, 2)wykonawca zobowiązany będzie do odbioru kopii decyzji od Zamawiającego, co najmniej raz w tygodniu, 3)w sytuacji, gdy zakończenie świadczenia usług nastąpi w terminie wcześniejszym niż wskazany w decyzji, Zamawiający poinformuje o tym Wykonawcę telefonicznie, faksem lub e-mailem, a następnie potwierdzi poprzez przekazanie kopii decyzji administracyjnej. 11. Przekazana Wykonawcy kopia decyzji administracyjnej będzie zawierała informacje niezbędne do świadczenia usług takie jak: 1) imię i nazwisko oraz adres osoby zakwalifikowanej do świadczenia usług, 2) rodzaj usług wraz z ich szczegółowym zakresem, 3) wymiar miesięczny oraz dzienny świadczonych usług, 4) okres, przez który usługi mają być świadczone, 5) procentową odpłatność ponoszoną przez świadczeniobiorcę, 6) dane adresowe Wykonawcy. 12. Czas określony w decyzji, jako czas świadczenia usług, oznacza czas realizacji zleconego zakresu usług. Do czasu świadczenia usług nie wlicza się czasu dojazdu lub dojścia do mieszkania świadczeniobiorcy. 13. Częstotliwość świadczonych usług oraz rodzaj i termin ich wykonania muszą być zgodne z wydaną decyzją administracyjną. W sytuacji, kiedy osoba świadcząca usługi na rzecz konkretnego świadczeniobiorcy nie może ich wykonać w terminach określonych w decyzji np. z powodu choroby, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić każdorazowo zastępstwo. 14. Wykonawca do świadczenia usług nie może kierować osób będących członkami najbliższej rodziny świadczeniobiorcy lub takich, które pozostają z nimi w konkubinacie lub z nimi mieszkają. 15. Koordynator usług Zamawiającego przygotowuje zestawienie imienne świadczeniobiorców łącznie z godzinami decyzyjnymi przyznanymi w decyzji administracyjnej oraz kwotę odpłatności za usługi. 16. Na podstawie otrzymanej dokumentacji od koordynatora, Wykonawca w oparciu o karty realizacji usług u poszczególnych świadczeniobiorców nanosi faktycznie wypracowane godziny w danym miesiącu. 17.Wykonawca zobowiązany będzie: 1) podjąć czynności związane ze świadczeniem usług w terminie wskazanym w decyzji, a w przypadkach nagłych w ciągu 24 godzin od powiadomienia przez koordynatora Zamawiającego, 2) poinformować koordynatora usług Zamawiającego o rozpoczęciu świadczenia usług podając jednocześnie dane osoby świadczącej usługi w danym środowisku nie później niż w dniu ich rozpoczęcia. W przypadku zmiany osoby świadczącej usługi Wykonawca poinformuje niezwłocznie o tym koordynatora podając dane osoby aktualnie świadczącej usługi. Powyższe informacje mogą być przekazane telefonicznie, faksem lub e-mailem, a następnie potwierdzone na piśmie. Osoby świadczące usługi winny być wprowadzone w środowisko przez koordynatora usług Wykonawcy. Na żądanie koordynatora usług Zamawiającego wprowadzenie osoby w nowe środowisko winno się odbyć z jego udziałem. 3) zapewnić osobom wykonującym usługi wyposażenie w odpowiednie ubranie ochronne dostosowane do zakresu niesionej pomocy (rękawiczki, fartuchy, itp.) oraz pokryć koszty dojazdu środkami komunikacji miejskiej niezbędne do wykonywania czynności związanych ze świadczeniami usług np. w przypadku konieczności dojazdu wraz ze świadczeniobiorcą do lekarza. 4) informować Zamawiającego o zdarzeniach, które mogą mieć wpływ na realizację specjalistycznych usług opiekuńczych np. zmianie sytuacji życiowej lub rodzinnej, zmianie stanu zdrowia, hospitalizacji, braku zgody ze strony osoby korzystającej z usług na ich wykonanie, 5) zapewnić świadczeniobiorcom niezbędną pomoc w sytuacjach nagłych, w szczególności takich jak: odniesienie poważnych obrażeń, ciężki stan zdrowia, zatrucie pokarmowe lub choroba zakaźna, zniszczenie domu w wyniku wandalizmu lub pożaru, kradzież na szkodę świadczeniobiorcy, 6) powiadomić w razie potrzeby odpowiednie służby np.: pogotowie, straż miejską, straż pożarną, policję itp. 7) współpracować na bieżąco z przedstawicielami Zamawiającego upoważnionymi do bieżących kontaktów związanych z realizacją umowy tj. z koordynatorem usług Zamawiającego lub inną osobą upoważnioną, 8) zapewnić stały kontakt telefoniczny, faksowy, za pośrednictwem poczty elektronicznej, w godzinach pracy Ośrodka Pomocy Społecznej, 9) prowadzić dokumentację świadczonych usług w formie: kart realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych z podpisami świadczeniobiorców/opiekunów prawnych świadczeniobiorców, miesięcznych sprawozdań z realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych dołączanych do comiesięcznego rozliczenia usług, indywidualnego planu terapeutycznego świadczeniobiorcy, aktualizowanego raz na 6 miesięcy sporządzanego zgodnie z załącznikiem nr 7 do Umowy 18. Osoby uczestniczące w wykonywaniu zamówienia muszą być sprawne fizycznie i intelektualnie, dyspozycyjne, kulturalne, posiadać umiejętność utrzymywania prawidłowych kontaktów interpersonalnych, nie mogą być karane oraz zobowiążą się do: 1) zachowania tajemnicy służbowej w zakresie wszystkich informacji jakie uzyskają w trakcie pełnienia obowiązków, a w szczególności nie ujawniania osobom trzecim danych personalnych osób, dla których świadczone są usługi, ich sytuacji osobistej, rodzinnej, zdrowotnej i ekonomicznej, 2) legitymowania się dokumentem ze zdjęciem, nazwiskiem oraz nazwą i telefonem Wykonawcy, 3) dbania o dobro świadczeniobiorcy, w tym o jej bezpieczeństwo oraz mienie, 4) nie wprowadzania do mieszkania świadczeniobiorcy osób nieupoważnionych oraz własnych zwierząt domowych, 5) w czasie świadczenia usług w mieszkaniu świadczeniobiorcy nie będą palić tytoniu, używać narkotyków ani spożywać alkoholu, 6) nie będą obarczać własnymi problemami osób objętych usługami, 7) w kontakcie z osobą, której świadczone są usługi będą stosować zwroty grzecznościowe oraz wykonywać usługi z poszanowaniem godności i uczuć tej osoby, z zachowaniem ogólnie przyjętych norm społecznych. 8) natychmiastowego tj. w tym samym dniu powiadomienia koordynatora telefonicznie lub osobiście o zmianach sytuacji życiowej świadczeniobiorcy, a w szczególności o: a) zgonie, b) umieszczeniu w domu pomocy społecznej, c) pobycie w zakładzie opiekuńczo-leczniczym lub szpitalu, d) nieobecności i/lub stałym opuszczeniu miejsca zamieszkania, e) pisemnej rezygnacji z usług 9) utrzymywania stałego kontaktu i współpracy z koordynatorem usług Zamawiającego, współpracy z lekarzem i pielęgniarką środowiskową oraz współpracy z pracownikiem socjalnym Zamawiającego tj. przekazywania, w sytuacjach tego wymagających, na bieżąco informacji dotyczących funkcjonowania osoby, której świadczone są usługi. 10) niezwłocznego informowania swojego przełożonego o: a) braku możliwości stawienia się do pracy i świadczenia usług np. z powodu choroby, b) braku możliwości wejścia do mieszkania świadczeniobiorcy, c) wszelkich niepokojących sygnałach dotyczących świadczeniobiorcy 19. Wykonawca zapozna osoby wykonujące usługi z powyżej określonymi zasadami, a osoby wykonujące usługi przed przystąpieniem do ich realizacji potwierdzą fakt zapoznania się z zasadami w formie oświadczenia złożonego na piśmie i przechowywanego przez Wykonawcę. Wykonawca udostępni ww. oświadczenia do wglądu Zamawiającego na jego żądanie. 20. Osoby świadczące usługi będą zobowiązane do sporządzania comiesięcznych sprawozdań zawierających ocenę psychospołecznego funkcjonowania świadczeniobiorcy i realizowanych usług, zgodnie z załącznikiem nr 6 do umowy. 21. Dodatkowe wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia stosownie do art. 29 ust.4 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczące klauzuli społecznej: a) Wykonawca przyjmując do realizacji zamówienie zobowiązuje się zatrudnić przy wykonywaniu zamówienia 1 osobę na umowę o pracę w wymiarze nie mniejszym niż ? etatu. b) Wykonawca zobowiązany będzie zatrudnić przez cały okres realizacji zamówienia osobę, o której mowa w pkt a) c) Wykonawca w terminie 14 dni od daty podpisania umowy na realizację zamówienia zobowiązany będzie przedłożyć Zamawiającemu dowody zatrudnienia osoby, o której mowa w pkt a) tj. kserokopię umowy o pracę wraz zakresem czynności poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. d) Zamawiający na każdym etapie realizacji zamówienia może zwrócić się do Wykonawcy o przedstawienie dokumentacji świadczącej o zatrudnieniu osoby, o której mowa w pkt a) tj. dokumenty potwierdzające odprowadzanie składek na ubezpieczenie społeczne, ewidencję czasu pracy. Wykonawca ma obowiązek przedstawić je niezwłocznie Zamawiającemu, nie później niż w terminie 3 dni od dnia wezwania Wykonawcy. e) W przypadku rozwiązania stosunku pracy przez osobę zatrudnioną lub przez pracodawcę w trakcie trwania umowy, Wykonawca zobowiązany będzie zatrudnić na to miejsce inną osobę spełniająca kryteria, o których mowa w ust. 2, oraz dostarczenia dokumentów wymienionych w pkt c) i d) f) W przypadku niezatrudnienia przy realizacji zamówienia osoby, o której mowa w pkt a), Wykonawca zobowiązany będzie do zapłacenia miesięcznej kary umownej w wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę, o którym mowa w art.2 ust.1 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę( Dz.U. z 2002r. Nr 200, poz.1679 ze zm), obowiązującego na dzień dokonania naruszenia. Kara umowna będzie naliczana za każdy miesiąc, w którym ta osoba nie była zatrudniona chyba, że okoliczność, o której mowa wystąpiła z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy. g) Obowiązek wykazania okoliczności, o których mowa w pkt f) usprawiedliwiających przyczyny niezatrudnienia tej osoby będzie spoczywał na Wykonawcy. h) Zamawiający ma prawo w każdym momencie realizacji zamówienia do kontroli sposobu wykonania zamówienia. Kontrola odbywać się będzie w miejscach realizacji zamówienia i ma na celu weryfikację rzeczywistych warunków jego wykonywania, w szczególności weryfikację udziału wskazanej przez Wykonawcę osoby, o której mowa w pkt a) przy wykonywaniu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 850000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 10 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Kwota i termin wniesienia wadium Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 4 000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych) Wadium musi obejmować okres związania ofertą. Termin wniesienia wadium upływa z dniem składania ofert, tj. 18 listopada 2015 r. do godz. 9. 00 2. Forma i miejsce wnoszenia wadium 1) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) w pieniądzu - przelewem na rachunek Zamawiającego, numer rachunku Zamawiającego: City Bank Handlowy S.A. w Warszawie Nr konta: 97 1030 1508 0000 0005 5046 5078 b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r.o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2014 r., poz. 1804 ze zm.) w Kasie Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy, ul. Falęcka10 w Warszawie, w godz: 8.30 - 15.00 2) Złożone poręczenie lub gwarancja musi zawierać zobowiązanie zgodne z art. 46 ust 4a i 5 ustawy Pzp. 3) O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek Zamawiającego. 4) Wykonawca, który nie wniesie wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą lub nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą, zostanie wykluczony z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego. 5) Zamawiający dokona zwrotu wadium w kasie OPS lub przekaże dyspozycję do banku zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.opsmokotow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach