Przetargi.pl
świadczenie schronienia dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi

Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 44-100 Gliwice, ul. Górnych Wałów
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 323 359 700 , fax. 322 308 027
  • Data zamieszczenia: 2018-11-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Górnych Wałów 9
    44-100 Gliwice, woj. śląskie
    tel. 323 359 700, fax. 322 308 027
    REGON: 345197300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://opsgliwice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    świadczenie schronienia dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie schronienia dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi na podstawie: a) art. 48a ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1508 ze zm.) b) Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 r. poz. 896) II. Miejsce świadczenia usług: województwo śląskie III. Ilość aktualnie osób do objęcia usługami: - 2 osoby (1 kobieta i 1 mężczyzna) – osoby nie w pełni sprawne; - 4 osoby (1 kobieta i 3 mężczyzn) – osoby niepełnosprawne na wózku inwalidzkim. Kobieta na wózku inwalidzkim to osoba pampersowana; - 2 osoby (mężczyźni) osoby niepełnosprawne, wymagające opieki osób trzecich, w tym 1 mężczyzna pampersowany; - 2 osoby (kobieta i mężczyzna) – osoby niewymagające usług opiekuńczych. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia lub zwiększenia ww. ilości osób w zależności od faktycznych potrzeb. Wykonawcy z tego tytułu nie będą przysługiwały żadne roszczenia, w tym pieniężne wobec Zamawiającego. Zamawiający będzie dokonywał zapłaty za faktyczną ilość osób korzystających z usług świadczonych przez schronisko dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi. IV. Szczegółowy zakres usług świadczonych w ramach pobytu w placówce: 1. Wykonawca realizuje usługę przez cały rok, przez 7 dni w tygodniu w postaci zapewnienia całodobowego pobytu w schronisku - w tym zapewnienie miejsca do spania w ogrzewanym pomieszczeniu, którego temperatura nie jest niższa niż 20°C. 2. Wykonawca umożliwia spożycie posiłku w pokoju mieszkalnym, a w razie potrzeby – karmienie. 3. Wykonawca zapewnia opiekę higieniczną i zapewnia usługi opiekuńcze w wydzielonym pomieszczeniu lub w pokoju mieszkalnym, jeżeli łóżko jest oddzielone zasłoną. 4. Wykonawca zapewnia możliwość skorzystania z prysznica, wymiany odzieży. W miarę potrzeby pomoc w myciu, kąpaniu i ubieraniu. 5. Wykonawca umożliwia pranie i suszenie odzieży. 6. Wykonawca zapewnia dezynfekcję i dezynsekcję odzieży w przypadku braku możliwości jej wymiany. 7. Wykonawca zapewnia osobie bezdomnej podstawowe środki czystości i higieny tj. ręcznik, mydło, papier toaletowy, proszek do prania, środki dezynfekujące. 8. Wykonawca zapewnia informację o dostępnych formach pomocy, a w razie potrzeby pomoc w jej zorganizowaniu. 9. Wykonawca zapewnia niezbędną pomoc w załatwianiu spraw osobistych. 10. Wykonawca zapewnia pomoc w korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych przysługujących na podstawie odrębnych przepisów. 11. Wykonawca zapewnia usługi ukierunkowane na wzmocnienie aktywności społecznej, w miarę możliwości wyjście z bezdomności i uzyskanie samodzielności życiowej. 12. Wykonawca zapewnia całodobowo opiekę co najmniej 1 opiekuna na nie więcej niż 15 osób przebywających w schronisku, a w porze nocnej 1 opiekuna na nie więcej niż 40 osób, posiadającego kwalifikacje określone w art. 48a ust. 2g i 2h ustawy o pomocy społecznej (Dz.U. 2018 poz. 1508), który pomaga osobom bezdomnym w utrzymaniu higieny osobistej, pampersowaniu, przebieraniu, praniu, zmianie pościeli, karmieniu, podawaniu leków itp.) 13. Wykonawca zapewnia przyjęcie osoby bezdomnej do schroniska w dni robocze w godz. 8:00-17:00, na podstawie skierowania Zamawiającego przekazanego w formie wiadomości e-mail i decyzji wydanej przez gminę o przyznaniu schronienia w schronisku z usługami opiekuńczymi. V. Standard obiektu: 1. Budynek powinien być dostępny dla osób niepełnosprawnych a w przypadku budynku wielokondygnacyjnego bez dźwigu osobowego – pokoje mieszkalne oraz inne pomieszczenia (sanitariaty, jadalnia/świetlica) usytuowane na parterze. 2. Liczba osób w pomieszczeniach mieszkalnych nie więcej niż 6 osób wymagających usług opiekuńczych w jednym pomieszczeniu. 3. Powierzchnia przypadająca na osobę w pomieszczeniu mieszkalnym nie mniej niż 5m2/ osobę. 4. Pomieszczenia mieszkalne mają co najmniej 1 okno oraz zapewniają swobodny dostęp do łóżek parterowych wyposażonych w materac, komplet pościeli (t.j. poduszkę, kołdrę lub koc, prześcieradło i pokrycie na kołdrę lub koc). 5. W pomieszczeniu mieszkalnym znajduje się: stół, szafa, oraz dla każdej osoby krzesło i szafka nocna. 6. Urządzenie natryskowe – 1 na 15 – 20 osób, miska ustępowa – 1 dla 10 kobiet oraz 1 na 20 mężczyzn, pisuar – 1 dla 20 mężczyzn, umywalka – 1 dla 5-10 osób. Pomieszczenia sanitariatów zapewniające stały dostęp do bieżącej wody ciepłej i zimnej wody oraz gwarantujące możliwość przeprowadzenia zabiegów higienicznych osobie, które ze względu na wiek, chorobę lub niepełnosprawność wymaga częściowej opieki i pomocy w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych. 7. Schronisko powinno mieć pomieszczenie do przygotowania posiłków lub porcjowania i wydawania posiłków oraz pomieszczenie do spożywania posiłków, które poza porami posiłków może pełnić funkcję świetlicy lub sali spotkań grupowych. 8. Pomieszczenie na pralnię i suszarnię, wyposażone w co najmniej jedną pralkę. W przypadku braku suszarni zapewnienie dostępu do co najmniej 1 suszarki elektrycznej. 9. Wydzielone osobne pomieszczenie do spotkań indywidualnych. 10. Schronisko powinno mieć wydzielone pomieszczenie do spotkań indywidualnych, z dostępem do Internetu. VI. Inne wymagania: 1. współpraca na rzecz osób bezdomnych z Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Gliwicach oraz innymi instytucjami i organizacjami pozarządowymi, 2. zapewnienie usług ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej, w miarę możliwości wyjście z bezdomności i uzyskanie samodzielności życiowej. 3. wyznaczenie przez Wykonawcę osoby do kontaktów z przedstawicielami Zamawiającego, 4. sporządzenie przez Wykonawcę regulaminu placówki, określającego zasady współżycia i gwarantującego wszystkim skierowanym osobom bezpieczny pobyt z poszanowaniem godności i prawa do samostanowienia oraz przeciwdziałający praktykom niehumanitarnym i dyskryminującym ze strony personelu i współmieszkańców, 5. przedstawienie Zamawiającemu regulaminu placówki oraz informowanie o wszelkich wprowadzonych zmianach w regulaminie, 6. zapoznanie wszystkich osób przyjmowanych do placówki z regulaminem, uzyskanie od klientów pisemnego oświadczenia o zapoznaniu się z regulaminem i zobowiązaniem do jego przestrzegania, 7. bieżące informowanie Zamawiającego o każdym przypadku złamania lub nieprzestrzegania regulaminu przez osobę skierowaną do placówki oraz o podjętych w związku z tym działaniach i wynikłych konsekwencjach, 8. wprowadzenie i przestrzeganie zakazu spożywania alkoholu lub innych środków psychoaktywnych na terenie placówki, 9. wprowadzenie i przestrzeganie zakazu palenia papierosów poza miejscem do tego wyznaczonym, 10. wyposażenie placówki w apteczkę pierwszej pomocy medycznej, 11. w przypadku stanu zdrowia uniemożliwiającego osobie bezdomnej samodzielny dojazd/dojście na wizytę lekarską/ badanie /zabieg medyczny, Wykonawca własnym transportem zapewnia jej dowiezienie do placówki medycznej i powrót, 12. możliwość całodobowego kontaktu telefonicznego z personelem placówki, oraz udostępnienie kontaktu e-mail w celu możliwości szybkiego kontaktu z placówką, 13. prowadzenie dokumentacji dotyczącej przebywających w niej osób, umożliwiającej ich identyfikację, zakres udzielonej pomocy i okres pobytu w placówce, 14. umożliwienie Zamawiającemu przeprowadzenie kontroli w placówce i udostępnienie wszystkich dokumentów żądanych przez osoby kontrolujące, dotyczących osób skierowanych przez Zamawiającego oraz dokumentacji potwierdzającej wykonanie usługi.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85311000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu o treści załącznika nr 2 do WZ - wykaz stawek dziennego kosztu pobytu zastosowanych do wyliczenia ceny ofertowej oraz pozostałe stawki dziennego kosztu pobytu, które obowiązują w placówce, a nie mają zastosowania w ofercie,

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach