Przetargi.pl
Świadczenie przez Wykonawcę usługi polegającej na pełnieniu funkcji asystenta rodziny na terenie Gminy Morąg

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 14-300 Morąg, ul. Dworcowa 9
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 089 7574052 , fax. 089 7574052
  • Data zamieszczenia: 2013-05-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Dworcowa 9 9
    14-300 Morąg, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 089 7574052, fax. 089 7574052
    REGON: 00444574000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ops-morag.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie przez Wykonawcę usługi polegającej na pełnieniu funkcji asystenta rodziny na terenie Gminy Morąg
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez 5 (pięciu) Wykonawców (asystentów) na rzecz Zamawiającego usługi polegającej na pełnieniu funkcji asystentów rodziny ogółem dla 15 osób mieszkańców Gminy Morąg, uczestników projektu systemowego pn. Aktywność szansą na lepsze jutro. 2.W związku z powyższym Zamawiający podzielił zamówienie na 5 części zadania w następujący sposób: ZADNIE Nr 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usługi polegającej na pełnieniu funkcji asystenta rodziny na terenie Gminy Morąg dla 3 osób i ich otoczenia (rodziny) mieszkańców Gminy Morąg, uczestników projektu systemowego pn. Aktywność szansą na lepsze jutro, w wymiarze 150 godzin dla 1 osoby i jej otoczenia (rodziny), w sumie 450 godzin dla 3 osób i ich otoczenia (rodziny).ZADNIE Nr 2. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usługi polegającej na pełnieniu funkcji asystenta rodziny na terenie Gminy Morąg dla 3 osób i ich otoczenia (rodziny) mieszkańców Gminy Morąg, uczestników projektu systemowego pn. Aktywność szansą na lepsze jutro, w wymiarze 150 godzin dla 1 osoby i jej otoczenia (rodziny), w sumie 450 godzin dla 3 osób i ich otoczenia (rodziny). ZADNIE Nr 3. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usługi polegającej na pełnieniu funkcji asystenta rodziny na terenie Gminy Morąg dla 3 osób i ich otoczenia (rodziny) mieszkańców Gminy Morąg, uczestników projektu systemowego pn. Aktywność szansą na lepsze jutro, w wymiarze 150 godzin dla 1 osoby i jej otoczenia (rodziny), w sumie 450 godzin dla 3 osób i ich otoczenia (rodziny). ZADNIE Nr 4. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usługi polegającej na pełnieniu funkcji asystenta rodziny na terenie Gminy Morąg dla 3 osób i ich otoczenia (rodziny) mieszkańców Gminy Morąg, uczestników projektu systemowego pn. Aktywność szansą na lepsze jutro, w wymiarze 150 godzin dla 1 osoby i jej otoczenia (rodziny), w sumie 450 godzin dla 3 osób i ich otoczenia (rodziny). ZADNIE Nr 5. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usługi polegającej na pełnieniu funkcji asystenta rodziny na terenie Gminy Morąg dla 3 osób i ich otoczenia (rodziny) mieszkańców Gminy Morąg, uczestników projektu systemowego pn. Aktywność szansą na lepsze jutro, w wymiarze 150 godzin dla 1 osoby i jej otoczenia (rodziny), w sumie 450 godzin dla 3 osób i ich otoczenia (rodziny). 3.Każdy przedmiot zamówienia określony w zadaniu od nr 1 do nr 5 realizowany będzie przez asystentów rodziny w miejscu zamieszkania uczestników projektu, w dni robocze, w godzinach od 800 2200, co najmniej 6 razy w miesiącu na jedną osobę rodzinę, każde spotkanie winno trwać minimum 60 minut (jedną godzinę) z każdą osobą jej otoczeniem (rodziną), przy czym maksymalna liczba godzin pracy podczas wykonywania funkcji asystenta rodziny w danym dniu, uzależniona będzie od potrzeb rodziny i diagnozy postawionej przez asystenta rodziny. Przewiduje się wypełnianie funkcji asystenta rodziny również w dni wolne od pracy, ale tylko w sytuacji kryzysowej rodziny lub konieczności podjęcia interwencji. 4.Asystenci rodziny zostaną zatrudnieni przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Morągu na umowę zlecenie. Usługi będą świadczone przez asystentów rodziny od daty podpisania umowy do 23.12.2013 r. 5.Ogólny wymiar godzin, pracy zlecanych asystentom rodzin w trakcie trwania umowy, może ulec zmniejszeniu. W takim przypadku Wykonawca nie może mieć w stosunku do Zamawiającego żadnych roszczeń z powodu realizacji umowy w mniejszym zakresie. 6.Do obowiązków asystenta rodziny należeć będzie: wspieranie rodziny poprzez konsultacje i działania edukacyjne, propagowanie prawidłowych wzorców funkcjonowania społecznego poprzez edukację w zakresie obowiązujących norm współżycia społecznego, informowania rodziny o przysługujących formach pomocy i wsparcia ze strony instytucji i organizacji pozarządowych, korzystania z różnego typu placówek wsparcia, stymulowania klientów do samodzielnego rozwiązywania problemów rodziny, również metodą konferencji grupy rodziny, inicjowania działań zmierzających do zapobiegania izolacji społecznej. 7.Wykonawcom nie przysługuje zwrot kosztów przejazdu do miejsca wykonywania przez nich usług asystenta rodziny. 8.Asystent rodziny prowadzić będzie wymaganą przez Zamawiającego dokumentację: kartę informacyjną dotyczącą rodziny, plan pacy z rodziną, kartę czasu pracy asystenta rodziny, ocenę okresową sytuacji rodziny, dziennik pracy z osobą rodziną, miesięczne zestawienie wizyt u osób objętych asystenturą z datą i ilością godzin przepracowanych z rodziną potwierdzonych własnoręcznym podpisem uczestnika projektu oraz miesięcznych kart czasu pracy. 9.Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych (5 części) na wybrane przez Wykonawcę zadanie zadania, pod warunkiem, że dysponuje odpowiednią liczbą osób zdolnych wykonać zamówienie tj. 1 asystentem rodziny na jedno zadanie. Jeden asystent rodziny może być opiekunem tylko dla jednego zadania, dlatego też, gdy Wykonawca dysponuje tylko 1 asystentem (osobą) może złożyć ofertę na wybrane przez siebie jedno zadanie. 1)Wymagania ogólne dla zadania od 15:A.Jeden asystent rodziny odpowiedzialny będzie za systematyczną indywidualną pracę z trzema osobami i ich otoczeniem (rodziną) z jednego z pięciu zadań wyszczególnionych w przedmiotowym postępowaniu. B. Asystent rodziny winien posiadać: a)Wykształcenie wyższe na jednym z kierunków: pedagogika, psychologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub b)Wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi i udokumentowany, co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną. Szkolenia i studia podyplomowe winny obejmować zakres programowy szkolenia określony Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. (Dz.U. z 2011 r., nr 272, poz. 1608) w sprawie szkolenia na asystenta rodziny, lub c)Wykształcenie średnie i udokumentowany, co najmniej 3letni staż pracy z dziećmi lub rodziną oraz ukończone szkolenie, którego zakres programowy określono w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. (Dz.U. z 2011 r., nr 272, poz. 1608) w sprawie szkolenia na asystenta rodziny. C. Asystentem rodziny może być osobą, która: a)Nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona. b)Wypełnia obowiązek alimentacyjny w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego. c)Nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe. 2)Zakres zamówienia: W ramach realizacji umowy Wykonawca Asystent rodziny w ramach jednego zadania będzie zobowiązany do: A. Współpracy i utrzymania osobistego kontaktu z rodzinami wskazanymi przez Zamawiającego. B. Odbycia, co najmniej 6 spotkań w każdym miesiącu z każdą prowadzoną osobą rodziną, w tym każde spotkanie winno trwać minimum 60 minut z każdą osobą jej otoczeniem (rodziną). C. Powiadomienia na piśmie lub telefonicznie Zamawiającego o rezygnacji lub braku współpracy z asystentem rodziny wskazanej do współpracy rodziny (najpóźniej następnego dnia od zaistnienia tego faktu). D. Diagnozowania sytuacji rodziny w oparciu o badanie potrzeb i możliwości (w tym strukturę rodziny, zasoby osób w rodzinie i otoczeniu itp.). E. Opracowania i realizacji planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym określającego w szczególności propozycje działań mających na celu przezwyciężenie trudnych sytuacji życiowych, czas realizacji oraz przewidywane efekty. F. Prowadzenia karty czasu pracy asystenta rodziny będącej potwierdzeniem wykonania zadania. G. Prowadzenia sprawozdań miesięcznych i sprawozdania końcowego z realizacji zadania. H. Podejmowania działań interwencyjnych. I. Wspierania rodziny poprzez konsultacje i poradnictwo specjalistyczne w szczególności w zakresie: a)Wychowania i opieki nad dziećmi (budowanie więzi miedzy członkami rodziny, rozwijanie umiejętności wychowawczych, konstruktywnego rozwiązywania konfliktów itp.), budowania systemu wsparcia w rozwoju i edukacji dziecka np. (pomoc dzieciom w nauce itp.). b)Podziału obowiązków domowych na poszczególnych członków rodziny w tym definiowania ról i zadań wynikających z pełnionej roli (sprzątanie, zmywanie, gotowanie, prasowanie, drobne remonty itp.). c)Promowania zdrowego stylu życia (edukacja w zakresie higieny osobistej członków rodziny, prawidłowe odżywianie, edukacja w zakresie organizacji czasu wolnego itp.). d)Gospodarowania budżetem domowym (planowanie i monitorowanie wydatków, racjonalne gospodarowanie mediami, dbałość o bieżące opłaty itp.). e)Usamodzielnienia się członków rodziny poprzez uzupełnienie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, podjęcie działań zmierzających do poszukiwania, podejmowania i utrzymania pracy zarobkowej. f)Wspierania aktywności społecznej rodzin i rozszerzenie kontaktów społecznych rodziny min. poprzez: ułatwienie rodzinie kontaktów z innymi osobami, specjalistami, instytucjami, stymulowanie do samodzielnego poszukiwania w swoim otoczeniu nowych możliwości: sił, osób, grup, instytucji lub ułatwienie tego np. poprzez towarzyszenie, pobudzenie do korzystania z własnych możliwości i uprawnień, uczenie dostępu do nowych technologii, zasobów kultury (kino, teatr, filharmonia, kawiarnia metoda wzmocnień pozytywnych). g)Udzielenia informacji rodzinie w zakresie: możliwości znalezienia pomocy świadczonej przez instytucje samorządowe, państwowe oraz organizacje pozarządowe, rozwiązywanie problemów życiowych (w tym min. problemów socjalnych i psychologicznych) rodziny, udzielanie pomocy w załatwianiu spraw urzędowych. 3)Wykonawcę zobowiązuje się do: A. Ścisłej współpracy z pracownikami socjalnymi w poniższym zakresie. a)Zapoznania się z sytuacją klienta na wstępie realizacji zadania. b)Zapoznania się z bieżącą dokumentacją prowadzoną przez pracownika socjalnego np. diagnoza, dotychczasowy plan pomocy, kontrakt socjalny. c)Informowania pracownika socjalnego o podejmowanych działaniach i pojawiających się problemach (np. inicjowanie powołania grupy roboczej w sytuacjach pojawiających się trudności w kontakcie z rodziną, inicjowanie powołania zespołu problemowego zadaniowego; korzystanie ze specjalistów itp.). B. Ustalenia pierwszorazowego wspólnego wejścia z pracownikiem socjalnym do wytypowanych do współpracy osób rodzin w pierwszym tygodniu realizacji zadania. C. Ustalenia i uczestniczenia po miesiącu pracy wspólnie z pracownikiem socjalnym w spotkaniu w celu opracowania bieżącego celu i planu pracy z rodziną. D. Uczestniczenia w spotkaniu informacyjnym przed rozpoczęciem realizacji zadania w terminie wskazanym przez Zamawiającego, w celu przekazania listy rodzin wytypowanych do współpracy ze szczegółowymi danymi teleadresowymi, listą pracowników socjalnych ze szczegółowymi danymi teleadresowymi, przekazania obowiązującej dokumentacji. E. Uczestniczenia w spotkaniu edukacyjno merytorycznym (grupowym lub indywidualnym) w celu omówienia dotychczasowych kierunków pracy z rodziną (problemy sukcesy) oraz zastosowania odpowiednich narzędzi i technik w pracy z rodziną w zależności od zgłoszonych potrzeb przez Wykonawcę, w terminach i miejscu wskazanym przez Zamawiającego. F. Ścisłej współpracy z innymi wyznaczonymi osobami przez Zamawiającego. G. Comiesięcznego wystawienia rachunku faktury za wykonanie zadania na Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Morągu ul. Dworcowa 9, 14300 Morąg nr NIP: 7411480488. H. Dostarczenia rachunku faktury za poprzedni miesiąc w terminach wskazanych przez Zamawiającego nie później jednak niż do 5 dni roboczych po zakończonym miesiącu sprawozdawczym. Rachunek należy dostarczyć osobie wyznaczonej przez Zamawiającego. 4)W ramach realizacji umowy Zamawiający zobowiązuje się do: A. Przekazania listy osób, z którymi zobowiązany jest współpracować asystent rodziny zawierającej dane o rodzinie (nazwisko i imię, adres zamieszkania, dominujące problemy, dane telefoniczne pracownika socjalnego pracującego z osobą rodziną). B. Podejmowania działań rozmów z osobą jej rodziną w sytuacjach braku współpracy lub rezygnacji z asystenta rodziny w celu nakłonienia rodziny do ponownej współpracy z asystentem lub wskazania innej rodziny do współpracy. C. Zorganizowania spotkania informacyjnego w celu przekazania listy osób wytypowanych do współpracy ze szczegółowymi danymi teleadresowymi, listy pracowników socjalnych ze szczegółowymi danymi teleadresowymi, przekazania wymaganej obowiązującej dokumentacji. D. Zorganizowania spotkania edukacyjno merytorycznego (grupowego lub indywidualnego w zależności od potrzeb) w celu omówienia dotychczasowych kierunków pracy z osobą mi (problemy sukcesy) oraz zastosowania odpowiednich narzędzi i technik w pracy z nimi. E. Wypłaty należnego wynagrodzenia, które będzie dokonane na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę faktury rachunku oraz załączonej karty czasu pracy asystenta rodziny i sprawozdania miesięcznego. F. Do pomniejszenia kosztów wynagrodzenia o ilość niezrealizowanych spotkań w danym miesiącu z powodu niezrealizowania spotkań z osobami ich otoczeniem (rodziną), w tym każde spotkanie winno trwać minimum 60 minut (jedną godzinę) z każdą osobą jej otoczeniem (rodziną). Przy czym maksymalna liczba godzin pracy podczas wykonywania funkcji asystenta rodziny w danym dniu, uzależniona będzie od potrzeb rodziny i diagnozy postawionej przez asystenta rodziny. Przewiduje się wypełnianie funkcji asystenta rodziny również w dni wolne od pracy, ale tylko w sytuacji kryzysowej rodziny lub konieczności podjęcia interwencji. W takim przypadku Wykonawca nie może mieć w stosunku do Zamawiającego żadnych roszczeń z powodu realizacji umowy w mniejszym zakresie. G. Przekazania wzorów dokumentów do wykorzystania w trakcie realizacji zadania. 5)Wykonawca winien działać zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2002 r., nr 101, poz. 926 ze zm.). 6)Dane osobowe osób rodzin wskazanych przez Zamawiającego do asystentury rodzinnej będą przekazywane Wykonawcy na podstawie umowy o powierzeniu danych osobowych (zał. nr 3 do wzoru projektu umowy) zgodnie z art. 31 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2002 r., nr 101, poz. 926 ze zm.). 7)Cała dokumentacja prowadzona przez Wykonawcę na rzecz projektu powinna być ologowana znakami przekazanymi Wykonawcy przez Zamawiającego. 8)Dodatkowe informacje. A. Zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach POKL z dnia 15 grudnia 2011 r.kwalifikowanie wydatków poniesionych na wynagrodzenie osoby zaangażowanej do projektu na podstawie umowy cywilnoprawnej, która jest jednocześnie pracownikiem Beneficjenta zatrudnionym na podstawie stosunku pracy, jest możliwe wyłącznie w uzasadnionych przypadkach, w szczególności, gdy charakter zadań wyklucza możliwość ich realizacji w ramach stosunku pracy. B. Wydatki związane z zatrudnieniem osoby zaangażowanej w realizację zadań w więcej niż jednym projekcie są kwalifikowane, o ile obciążenie z tego wynikające nie wyklucza możliwości prawidłowej i efektywnej realizacji wszystkich zadań powierzonych danej osobie. C. Zgodnie z ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tj. Dz.U. z 2011 r., nr 149, poz. 887 ze zm.) z dnia 9.06.2011 r. Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 853100005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający w niniejszym postępowaniu nie żąda wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Wykształcenie i podnoszenie kwalifikacji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ops-morag.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach