Przetargi.pl
Świadczenie pomocy prawnej z zakresu Prawa zamówień publicznych na rzecz Instytutu Techniki Budowlanej w Warszawie.

Instytut Techniki Budowlanej ogłasza przetarg

  • Adres: 00-611 Warszawa, Filtrowa 1
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-03-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Instytut Techniki Budowlanej
    Filtrowa 1
    00-611 Warszawa, woj. mazowieckie
    REGON: 000063650
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.itb.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie pomocy prawnej z zakresu Prawa zamówień publicznych na rzecz Instytutu Techniki Budowlanej w Warszawie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie bieżącej obsługi prawnej/doradztwa prawnego ITB w zakresie zamówień publicznych obejmującej w szczególności:1) kompleksową pomoc w przygotowaniu i prowadzeniu postępowań o udzielenie zamówienie publiczne udzielanych w oparciu o przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych, w tym w szczególności:- udział we Wstępnych Konsultacjach Rynkowych;- przygotowanie/weryfikacja dokumentów zamówienia, w tym Specyfikacji Warunków Zamówienia i Projektowanych Postanowień Umowy;- weryfikację formalnoprawną Opisu Przedmiotu Zamówienia pod kątem zgodności z ustawą Pzp we współpracy z osobami merytorycznymi;- proponowanie/weryfikacja warunków udziału w postępowaniu i kryteriów oceny ofert;- weryfikację złożonych ofert i innych dokumentów w postępowaniu;- przygotowanie/weryfikacja wezwań i ocena złożonych na wezwanie dokumentów w postępowaniu, w szczególności dotyczących wyjaśnień w zakresie rażąco niskiej ceny, warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia;- udział w negocjacjach w przypadku skorzystania z trybów, w których negocjacje są przewidywane;- przygotowywanie/weryfikacja informacji o wyborze lub unieważnieniu postępowania jak również informacji o odrzuceniu oferty i jego podstawach;- przygotowanie projektów pism w reakcji na wnoszone środki ochrony prawnej;- weryfikacja, na życzenie Zamawiającego, dokumentacji postępowań, w tym protokołów o udzielenie zamówień publicznych oraz wszelkich wymaganych prawem ogłoszeń i informacji do prezesa UZP;- sporządzanie/weryfikowanie Aneksów waloryzacyjnych.2) udzielanie bieżących konsultacji ustnych i pisemnych pracownikom Zamawiającego w zakresie zamówień publicznych, w tym także dokonywanie analiz/opinii prawnych dotyczących zwolnień przedmiotowych w zakresie zamówień publicznych, w szczególności określonych w art. 11 ust 1 pkt 3 oraz art. 11 ust 5 pkt 1 ustawy Pzp. a w sprawach skomplikowanych sporządzanie pisemnych opinii prawnych;3) pełnienie dyżurów w siedzibie Zamawiającego, w miarę istniejących potrzeb, w terminach przez niego wskazanych, nie częściej niż dwa razy w miesiącu. Dyżur będzie trwał każdorazowo 2 godziny lub dłużej – w zależności od potrzeb Zamawiającego;4) pomoc pracownikom Zamawiającego, w postępowaniach co do których nie jest stosowana ustawa Pzp, w tym możliwość weryfikacji i tworzenia wszelkich dokumentów zakupowych z uwzględnieniem wewnętrznych regulacji Zamawiającego;5) reprezentowanie i pomoc prawna podczas realizacji umów zawartych w wyniku rozstrzygnięcia procedur przewidzianych przepisami ustawy Pzp, w tym opiniowanie i przygotowywanie aneksów do umów, udział w negocjacjach, przygotowywanie pism do Wykonawców, w szczególności dotyczących naliczenia kar umownych, wezwań do należytego wykonywania umowy etc.;6) obrona Zamawiającego przed zarzutami kontroli na każdym etapie;7) uczestniczenie w opracowaniu projektów wewnętrznych aktów prawnych związanych z zamówieniami na dostawy, usługi i roboty budowlane;8) sporządzanie/weryfikowanie wewnętrznych aktów normatywnych i innych dokumentów związanych z funkcjonowaniem i działalnością Zamawiającego w zakresie zamówień publicznych.9) udział w rozprawach przed KIO oraz sądami dotyczących wnoszonych środków odwoławczych oraz innych środków ochrony prawnej przewidzianych ustawą Prawo zamówień publicznych.3. Strony ustalają następujące terminy realizacji:a) weryfikacja SWZ / weryfikacja aneksów / pism nastąpi w terminie nie dłuższym niż 3 dni robocze;b) sporządzenie SWZ nastąpi w terminie nie dłuższym niż 7 dni;z zastrzeżeniem, iż w przypadku zamówień o znacznym stopniu skomplikowania lub znacznej wartości, Strony ustalą termin wykonania w trybie roboczym.W sprawach nagłych, pilnych lub awaryjnych wymagających działania bez zbędnej zwłoki pomoc prawna będzie świadczona w terminie nie przekraczającym 24 godziny od zgłoszenia zapotrzebowania.4. Liczba wszczętych przez Zamawiającego postępowań w okresie od stycznia 2022 do chwili obecnej: 42 z zastosowaniem ustawy pzp, 39 w trybie Konkursów Ofert - poniżej progu pzp.5. Świadczenie usług będzie prowadzona w języku polskim.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79110000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: zgodnie z pkt. 9 SWZ9.1 Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie kompleksowo obsługiwał w zakresie zamówień publicznych minimum 1 instytucję publiczną (podmiotu zobowiązanego do stosowania ustawy Pzp), stosującej zamówienia klasyczne, przez okres minimum 9 miesięcy o wartości świadczonej usługi minimum 50.000 zł netto.9.2 Wykonawca musi wykazać, iż dysponuje minimum 2 osobami skierowanymi do realizacji zamówienia posiadającymi następujące cechy:Dwie osoby (zwany dalej: „Zespołem”) o następujących cechach:9.1.1 Minimum jedna osoba będącą radcą prawnym, adwokatem lub prawnikiem zagranicznym posiadającym minimum 5 lat doświadczenia jako radca prawny, adwokat lub prawnik zagraniczny w zakresie świadczenia pomocy prawnej w zakresie zamówień publicznych, w tym:A) kompleksowo opiniował lub stworzył minimum 5 Istotnych Postanowień Umowy w postępowaniach prowadzonych na mocy ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, w tym co najmniej:1) Dwie umowy zawierające klauzule waloryzacyjne;2) Jedną umowę dotyczącą robót budowlanych w formule zaprojektuj i wybuduj o wartości zamówienia minimum 1 milion złotych netto;3) dwie umowy w zakresie dostawy urządzeń.B) świadczył kompleksową pomoc prawną w zakresie zamówień publicznych na rzecz minimum jednej instytucji publicznej (podmiotu zobowiązanego do stosowania ustawy Pzp), stosującej zamówienia klasyczne, przez okres minimum 12 miesięcy.9.2.2 Minimum jedną osobą będącą radcą prawnym, adwokatem lub prawnikiem zagranicznym posiadającym minimum 5 lat doświadczenia w zakresie świadczenia pomocy prawnej w zakresie zamówień publicznych lub inną osobą posiadającą minimum 8- letnie doświadczenie w zakresie doradztwa dotyczącego zamówień publicznych.Ponadto Zespół musi posiadać doświadczenie:1) w ocenie co najmniej 4 wniosków Wykonawców i opiniowaniu/sporządzaniu co najmniej 4 Aneksów waloryzacyjnych.2) W przeprowadzeniu (jako pełnomocnik Zamawiającego) postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przepisów ustawy z dnia ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (dalej: „postepowanie”) lub kompleksowym doradztwie (zarówno w ramach przygotowania jak i przeprowadzenia postępowania) wraz ze stworzeniem/opiniowaniem dokumentów zamówienia o wartości minimum 130.000 zł netto dotyczącym takiego postępowania w zakresie minimum dwóch:a) robót budowlanych;b) dostawy urządzeń/ aparatury o charakterze naukowym lub/i badawczym (np. spektrometr, dyfraktrometr, komory, inne urządzenia specjalistyczne).Zamawiający nie dopuszcza łączenia doświadczenia członków/członkiń Zespołu w zakresie tych samych Aneksów/wniosków/ zamówień/urządzeń.9.3 W zakresie warunków określonych w punktach 9.1 oraz 9.2 Zamawiający dopuszcza łączenie okresów świadczenia usług na podstawie dwóch lub więcej zawartych umów z tym samym Zamawiającym pod warunkiem zachowania ciągłości świadczenia.9.4 Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę 200 000 zł na każde zdarzenie i na wszystkie zdarzenia. W przypadku gdy Wykonawca jest radcą prawnym lub adwokatem potwierdzeniem jest złożenie oświadczenia iż Wykonawca aktywnie wykonuje zawód wraz z podaniem numeru wpisu do odpowiedniej samorządowej izby. Zamawiający nie dopuszcza sumowania kwot ubezpieczenia przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-03-24

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach