Przetargi.pl
Świadczenie obsługi prawnej Wojskowej Agencji Mieszkaniowej w Warszawie Oddział Regionalny w Lublinie

Wojskowa Agencja Mieszkaniowa 02-004 Warszawa ul. Chałubińskiego 3A Oddział Regionalny w Lublinie ogłasza przetarg

  • Adres: 20-309 Lublin, ul. Łęczyńska 1
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 081 7462209 , fax. 081 7462209 w. 123
  • Data zamieszczenia: 2012-11-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wojskowa Agencja Mieszkaniowa 02-004 Warszawa ul. Chałubińskiego 3A Oddział Regionalny w Lublinie
    ul. Łęczyńska 1 1
    20-309 Lublin, woj. lubelskie
    tel. 081 7462209, fax. 081 7462209 w. 123
    REGON: 01126394600346
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wam.net.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Agencja Wykonawcza

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie obsługi prawnej Wojskowej Agencji Mieszkaniowej w Warszawie Oddział Regionalny w Lublinie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie obsługi prawnej Wojskowej Agencji Mieszkaniowej w Warszawie Oddział Regionalny w Lublinie. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1) Opiniowanie projektów Decyzji Dyrektora, Regulaminów opracowywanych dla Zamawiającego oraz opiniowanie ich pod względem redakcyjnym i formalno-prawnym. 2) Udzielanie wyjaśnień i sporządzanie opinii prawnych dla potrzeb Zamawiającego, w tym m.in. do wyroków i postanowień. 3) Udział w negocjowaniu warunków umów i porozumień oraz opiniowanie projektów umów i porozumień zawieranych przez Zamawiającego. 4) Zastępstwo procesowe w sprawach prowadzonych przed sądami oraz innymi organami orzekającymi na podstawie udzielonego pełnomocnictwa. 5) Wykonywanie nadzoru prawnego nad egzekucją należności oraz współdziałanie w podejmowaniu czynności w zakresie postępowania egzekucyjnego, w szczególności monitorowanie czynności podejmowanych przez komorników. 6) Informowanie Dyrektora, Wicedyrektora i Głównej Księgowej o zmianach w przepisach prawnych dotyczących działalności Wojskowej Agencji Mieszkaniowej. 7) Udzielanie pomocy prawnej pracownikom Zamawiającego, w zakresie wykonywanych przez nich zadań. Wojskowa Agencja Mieszkaniowa realizuje zadania wynikające z ustawy z dnia 22 czerwca 1995 roku o zakwaterowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. 2005 Nr 41 poz. 398 z późn. zmianami) oraz przepisami ogólnie obowiązującymi. 8) Prowadzenie rejestrów prowadzonych spraw w formie elektronicznej, sporządzanie sprawozdań z obsługi prawnej oraz archiwizowanie dokumentacji spraw zakończonych i po zakończeniu każdej sprawy sądowej, protokolarnego przekazania akt sprawy do Ekspozytury Archiwum Wyodrębnionego WAM, zgodnie z zasadami obowiązującymi w Wojskowej Agencji Mieszkaniowej. 2. Zamawiający wymaga zapewnienia w trakcie trwania umowy pełnienia dyżurów w siedzibie Zamawiającego. W danym dniu dyżur musi być pełniony przez jedną osobę wskazaną przez Wykonawcę i uzgodnioną z Zamawiającym. W czasie jej usprawiedliwionej nieobecności wymaga się wyznaczenia jej imiennego zastępstwa, chyba że nieobecność wynika z konieczności wyjazdu w dniach dyżuru na posiedzenie sądu względnie z innych powodów wskazanych lub uzgodnionych z Zamawiającym. 3. Zamawiający dopuszcza możliwość pełnienia dyżurów przez różne osoby w różnych dniach tygodnia, przy czym w każdym przypadku dyżur musi być pełniony przez Radcę Prawnego lub Adwokata. 4. W każdej części zamówienia wymaga się pełnienia trzech dyżurów w tygodniu. 5. Łączna ilość godzin dyżurów tygodniowo w siedzibie Zamawiającego będzie wynosiła: Część I - 14 godzin tygodniowo Część II -12 godzin tygodniowo 6. Szczegółowy harmonogram dyżurów (określający dni tygodnia, godziny i osoby pełniące dyżury) zostanie uzgodniony przez strony, przed zawarciem umowy. 7. Jeżeli zaistnieje taka konieczność, część obowiązków dotyczących załatwiania spraw Wykonawca będzie wykonywał poza siedzibą Zamawiającego, w tym również poza godzinami pełnionych dyżurów. 8. Wykonawcy będą zobowiązani do przejęcia spraw będących w toku, prowadzonych przez dotychczasowych wykonawców przedmiotu zamówienia. 9. Zadania OReg WAM w Lublinie realizowane są przez następujące Działy: 1) Dział Mieszkaniowy 2) Dział Gospodarki Nieruchomościami 3) Dział Inwestycji 4) Dział Windykacji 5) Dział Ekonomiczno- Finansowy 6) Dział Organizacyjny 10. Teren działania Oddziału Regionalnego WAM w Lublinie obejmuje województwa: lubelskie, podkarpackie oraz częściowo mazowieckie. 11. Przedmiot zamówienia, opisany w Części III pkt 1 został podzielony na 2 części. Zamawiający dopuszcza złożenie ofert częściowych, w częściach j.n.: Część 1 zamówienia 1. Sprawy pozostające we właściwości Działu Windykacji, w szczególności: 1) sprawy dotyczące eksmisji z lokali mieszkalnych; 2) sprawy dotyczące zapłaty przez gminę odszkodowania za niedostarczenie lokalu socjalnego / pomieszczenia tymczasowego; 3) pozostałe sprawy o zapłatę (sprawy sporne, skomplikowane, zażalenia, sprzeciwy itp.); 4) opiniowanie projektów decyzji administracyjnych, umów w sprawach o umorzenie należności, rozłożenia należności na raty oraz odroczenia terminu płatności oraz w prowadzonych postępowaniach administracyjnych (egzekucja niepienieżna) 5) udzielanie pomocy prawnej i wyjaśnień oraz sporządzanie opinii w sprawach związanych z: - egzekwowaniem obowiązków o charakterze niepieniężnym (w sprawach prowadzonych bezpośrednio przez Dział Windykacji); - ugodowym rozwiązaniem problemu zadłużenia (wstrzymanie /odstąpienie od egzekucji); - przejmowaniem lokali opuszczonych i porzuconych; - prowadzonymi przez Dział Windykacji postępowaniami sądowymi i egzekucyjnymi o zapłatę; - opiniowaniem i parafowaniem wniosków o zdjęcie należności z ewidencji. 6) prowadzenie rejestrów prowadzonych spraw oraz sporządzanie sprawozdań z obsługi prawnej, zgodnie z zasadami obowiązującymi w Wojskowej Agencji Mieszkaniowej. 2. Sprawy pozostające we właściwości Działu Mieszkaniowego, w szczególności: 1) ustalanie tytułów prawnych do lokali mieszkalnych, w tym również w sprawach wymagających znajomości przepisów nieobowiązujących ustaw o zakwaterowaniu Sił Zbrojnych z 1976 r i 1995 r. i opiniowanie kwestii związanych z w/w problematyką; 2) sprawy dotyczące eksmisji z lokali mieszkalnych w sprawach pozostających we właściwości Działu Mieszkaniowego; 3) opiniowanie umów, decyzji administracyjnych o wypłatę odprawy mieszkaniowej; 4) opiniowanie umów o wypłatę ekwiwalentu pieniężnego; 5) opiniowanie pozostałych decyzji administracyjnych w zakresie poprawności formalno-prawnej; 6) opinie na projektach dokumentów (np. umowy najmu). 3. Sprawy pozostające we właściwości Działu Ekonomiczno- Finansowego, w szczególności; 1) wydawanie opinii prawnych, w tym z zakresu prawa podatkowego, finansów publicznych. W części 1 zamówienia w O.Reg. WAM Lublin toczy się około 70 spraw sądowych rocznie. Ilość rocznie wydawanych opinii prawnych - około 400, w tym około 360 na dokumentach. Część 2 zamówienia 1. Sprawy pozostające we właściwości Działu Gospodarki Nieruchomościami, w szczególności: 1) przygotowywanie i opiniowanie projektów umów najmu i dzierżawy nieruchomości; 2) uzgadnianie treści ksiąg wieczystych z rzeczywistym stanem prawnym; 3) regulacja stanów prawnych nieruchomości; 4) ustanawianie służebności gruntowych; 5) sprawy spadkowe; 6) spory związane ze sprzedażą lokali; 7) odszkodowania za bezumowne korzystanie z nieruchomości. 2. Sprawy pozostające we właściwości Działu Inwestycji, w szczególności: 1) wszystkie sprawy związane z inwestycjami i nadzorem właścicielskim, w szczególności: - opiniowanie umów o roboty budowlane, sprawy z tytułu udzielonych gwarancji jakości robót, sprawy sporne wynikające z przepisów Prawa Budowlanego i ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym, sprawy związane z udziałami we wspólnotach mieszkaniowych (uchylanie uchwał) sprawy związane z rozliczaniami kosztów za zużyte media. 2) wszystkie sprawy związane z zamówieniami publicznymi, w szczególności: - opiniowanie zawieranych umów z wykonawcami wybranymi zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych i przepisami wewnętrznymi w Wojskowej Agencji Mieszkaniowej - około 250 umów rocznie; - reprezentowanie Zamawiającego przed Krajową Izbą Odwoławczą przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych oraz przed sądami powszechnymi w zakresie spraw wynikających ze stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych. 3. Sprawy pozostające we właściwości Działu Organizacyjnego, w szczególności: 1) sprawy pracownicze; 2) opiniowanie decyzji Dyrektora wydawanych w sprawach administracyjnych, dotyczących wewnętrznego funkcjonowania Oddziału, regulaminów związanych z zakresem działania Wojskowej Agencji Mieszkaniowej, pism oraz wniosków). 4. Pełnienie roli koordynatora kancelarii, do obowiązków koordynatora należeć będą nw. czynności: 1) współpraca z radcą koordynatorem w Biurze Prezesa Wojskowej Agencji Mieszkaniowej; 2) udział w szkoleniach organizowanych przez Biuro Prezesa Wojskowej Agencji Mieszkaniowej; 3) sporządzanie rocznego sprawozdania do Biura Prezesa Wojskowej Agencji Mieszkaniowej; 4) opiniowanie pod względem redakcyjnym i prawnym projektów decyzji Dyrektora oddziału w których występują wątpliwości prawne; 5) monitorowanie zmian w prawie i sygnalizowanie ich odpowiednim komórkom organizacyjnym; 6) sporządzanie pełnomocnictw do reprezentowania Dyrektora Oddziału; 7) opracowywanie na rzecz Oddziału w razie potrzeby analizy orzecznictwa sądowego w sprawach dotyczących działalności Agencji. W części 2 zamówienia w OReg WAM Lublin toczy się około 40 spraw sądowych rocznie. Ilość rocznie wydawanych opinii prawnych - około 410, w tym 360 na dokumentach. 12. Wykonawca może złożyć jedną ofertę na daną Część zamówienia. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia oferty na obie Części zamówienia przez jednego Wykonawcę pod warunkiem spełnienia warunków udziału w postępowaniu określonych w SIWZ. 13. Warunki wykonania zamówienia zawarte są we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 5 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 791100008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 24 miesięcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: nie dotyczy
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach