Przetargi.pl
Świadczenie na rzecz Szpitala Powiatowego im. dr Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem usług w zakresie: obsługi transportu sanitarnego oraz pozostawania w gotowości do realizacji tych usług

Szpital Powiatowy im. dr Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem ogłasza przetarg

  • Adres: 34-500 Zakopane, ul. Kamieniec
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. +48 18 20 120 21 , fax. 182 015 351
  • Data zamieszczenia: 2017-12-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Szpital Powiatowy im. dr Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem
    ul. Kamieniec 10
    34-500 Zakopane, woj. małopolskie
    tel. +48 18 20 120 21, fax. 182 015 351
    REGON: 000311510
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital-zakopane.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie na rzecz Szpitala Powiatowego im. dr Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem usług w zakresie: obsługi transportu sanitarnego oraz pozostawania w gotowości do realizacji tych usług
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem przetargu jest wybór wykonawcy, który będzie świadczył na rzecz zamawiającego usługi polegające na świadczeniu usług w zakresie: obsługi transportu sanitarnego oraz pozostawania w gotowości do realizacji tych usług zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa w szczególności zapewnienie pełnej obsady karetki transportowej przez minimum 3 kierowców wykonujących usługę w dni robocze, niedziele, święta i dni ustawowo wolne od pracy w systemie zmianowym przeciętnie po 240 godzin miesięcznie każdy, pojazdami sanitarnymi będącymi własnością zamawiającego, które na czas trwania umowy zostaną przez zamawiającego wraz z niezbędnymi pomieszczeniami udostępnione wykonawcy. Transport sanitarny polegać będzie na przewozie osób albo materiałów biologicznych i materiałów wykorzystywanych do udzielania świadczeń zdrowotnych, wymagających specjalnych warunków transportu. 2. Zamawiający informuje, że miejscem wykonywania usług będących przedmiotem niniejszego postępowania przetargowego jest obszar działania zamawiającego tj. obwód profilaktyczno – leczniczy obejmujący teren Powiatu Tatrzańskiego z Gminami: Zakopane, Biały Dunajec, Bukowina Tatrzańska, Kościelisko, Poronin oraz w miarę potrzeby obszar całego kraju. 3. Zamawiający informuje, że podana powyżej w punkcie 1 ogłoszenia ilość godzin pracy poszczególnych kierowców wchodzących w skład zespołu jest wielkością wyliczoną w sposób szacunkowy i w trakcie realizacji przedmiotowej umowy może ulec zmianie, zmniejszeniu w zależności od rzeczywistych potrzeb zamawiającego, co nie stanowi zmiany warunków zamówienia. 4. Zamawiający zastrzega, że wykonawca musi dysponować odpowiednio wykwalifikowanym personelem (kierowcami), z których każdy który będzie wykonywał usługę musi posiadać odpowiednie cechy oraz posiadać uprawnienia niezbędne do wykonywania usług będących przedmiotem niniejszego postępowania, a to: 1) prawo jazdy kategorii B lub wyższej, 2) ukończone 21 lat, 3) orzeczenie, o którym mowa w ustawie z dnia 5 stycznia 2011 roku o kierujących pojazdami (j.t. Dz.U. z dnia 18 maja 2017 roku, poz. 978 ze zm.): a) lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem uprzywilejowanym, b) psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem uprzywilejowanym, 4) ukończony kurs dla kierujących pojazdami uprzywilejowanymi, 5) zezwolenie na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym w zakresie kategorii B lub wyższej prawa jazdy, 6) ukończony kurs kwalifikowanej pierwszej pomocy, 7) wykształcenie średnie (zdany egzamin maturalny), 8) posiadać dobrą znajomość terenu Powiatu Tatrzańskiego, 9) być dyspozycyjnym, przez co należy rozumieć świadczenie usług całodobowo stosownie do potrzeb Zamawiającego, 10) posiadać umiejętność pracy w zespole oraz być bezkonfliktowym. 5. Ponadto zamawiający zastrzega, że wykonawca będzie zobowiązany przez cały okres realizacji zamówienia być ubezpieczonym od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 100.000,00 zł przez cały czas trwania umowy z zachowaniem ciągłości (zgodnie z wymaganiami opisanymi w projekcie umowy, który stanowi załącznik nr 6 do SIWZ). 6. Zamawiający informuje, że wykonawca w trakcie wykonywania usług w zakresie kierowcy karetki transportowej, będzie zobowiązany w szczególności do: 1) kierowania pojazdami (lub pojazdem) zamawiającego, 2) dokonywania na bieżąco: kontroli stanu pojazdu, 3) konserwacji oraz utrzymywania w czystości i porządku w pojazdach, tzw. „ciepłej sieni”, miejscu garażowania oraz pomieszczeniach przeznaczonych dla kierowców, 4) pozostawania w gotowości do wykonywania transportu w miejscu wskazanym przez zamawiającego, 5) prowadzenia dokumentacji eksploatacji pojazdu w formie karty pojazdu oraz dokumentacji wykonywania usługi w formie dziennika usług, w który wpisuje między innymi datę i godzinę rozpoczęcia oraz zakończenia wykonywania usługi, ilość wyjazdów ich czas rozpoczęcia i zakończenia, miejsce docelowe wyjazdu, numer zlecenia, nazwisko kierującego pojazdem, ilość przejechanych kilometrów (długość trasy) oraz uwagi (w tym zauważone w czasie pracy usterki pojazdu, które dodatkowo na bieżąco zgłasza zamawiającemu), 6) pieczy nad sprzętem będącym na wyposażeniu pojazdu oraz zgłaszania zamawiającemu konieczności jego uzupełnienia, 7) każdorazowo podłączenia w czasie postoju pojazdu do zasilania 220V celem doładowania urządzeń, 8) w trakcie realizacji usług transportowych w dni robocze w godzinach 8:00 – 18:00 w przypadku zaistnienia takiej konieczności transport pacjenta do i z karetki oraz pomoc w zajęciu miejsca w karetce przez pacjenta, 9) kierowanie pojazdem w trakcie realizacji wyjazdów przez lekarza na wyjazdy lekarskie (realizacja świadczeń w warunkach domowych) w ramach udzielania świadczeń lekarza Podstawowej Opieki Zdrowotnej w dni robocze w godzinach 8:00 – 18:00, 10) kierowanie pojazdem w trakcie realizacji wyjazdów przez lekarza na wyjazdy lekarskie (realizacja świadczeń w domu pacjenta) w ramach sprawowania nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 dnia następnego oraz w soboty, niedziele i inne dni ustawowo wolne od pracy od godziny 8:00 danego dnia do godziny 8:00 dnia następnego, 11) transport materiałów laboratoryjnych, krwi itp. oraz odbiór wyników badań, 12) realizacja wyjazdów w celu zaopatrzenia Szpitala w inne materiały i artykuły, 13) transport wewnątrzszpitalny, 14) dostarczenie metryczek noworodków do Urzędu Miasta oraz dostarczanie innej korespondencji do miejsca przeznaczenia, 15) zgłoszenia telefonicznie lub drogą radiową, po wykonaniu wezwania, odjeżdżając z miejsca realizacji usługi, gotowości do pracy lub przyjazd z pacjentem do obiektu Szpitala, 16) zgłoszenia przez telefon lub radio wjeżdżając na teren Szpitala powrotu, 17) pozostawania w stałej łączności radiowej z zamawiającym, 18) sterowania sygnałami dźwiękowymi i świetlnymi podczas wykonywania wyjazdów „pilnych”, 19) zdezynfekowania pojazdu po wykonaniu przewozu zakaźnie chorego lub chorego zaniedbanego (wszy, robaki, odchody, itp.), 20) zachowania i ochrony tajemnicy zawodowej, gospodarczej oraz dóbr osobistych pacjentów w zakresie wynikającym z Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (j.t. Dz.U. z dnia 28 czerwca 2016 roku, poz 922), 21) terminowego wykonywania na koszt zamawiającego i w uzgodnieniu z zamawiającym przeglądów i badań technicznych powierzonych do realizacji przedmiotu zamówienia pojazdów zamawiającego, 22) dbałości o aktualność wpisów w dokumentach pojazdu powierzonych przez zamawiającego, w tym aktualności polis OC, AC i NNW, 23) ponoszenia odpowiedzialności, w tym finansowej za szkody w pojeździe lub wobec osób trzecich spowodowane przez wykonawcę lub powstałe w wyniku podejmowanych przez wykonawcę działań, 24) stosowania zakupionej we własnym zakresie odzieży ochronnej zgodnie z wytycznymi zamawiającego. 7. Wykonawca ponosi odpowiedzialność (w tym finansową) za wszelkie stwierdzone nieprawidłowości w trakcie realizacji usług w zakresie: obsługi transportu sanitarnego oraz pozostawania w gotowości do realizacji tych usług ujawnione przez organy kontrolne oraz przez służby zamawiającego. 8. Wykonawca zapewni zamawiającemu swobodny dostęp do wszelkich danych i pomieszczeń niezbędnych do przeprowadzenia kontroli. 9. Warunki wykonania zamówienia zawarte są w projekcie umowy, który stanowi załącznik nr 6 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60000000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do przetargu i składając ofertę przetargową wykonawcy są zobowiązani wnieść wadium w wysokości 5.000,00 zł (słownie złotych: pięć tysięcy). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) Pieniądzu, 2) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) Gwarancjach bankowych, 4) Gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z ze zm.). 4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto Szpitala Powiatowego w Zakopanem: Bank Ochrony Środowiska o/o Nowy Targ Nr rachunku 49 1540 1115 2043 6050 5969 0002 z dopiskiem „wadium przetargowe – ZP / 22 / 17”. 5. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym zamawiającego, o którym mowa w powyżej punkcie 4 niniejszego ogłoszenia, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 6. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty, 2) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu należy dołączyć do oferty przetargowej. W przypadku gdy wykonawca po upływie ważności odpowiednio poręczenia lub gwarancji będzie oczekiwał od Zamawiającego zwrotu oryginału tego dokumentu, Zamawiający wymaga aby do treści składanej oferty dołączono uwierzytelnioną kserokopię odpowiednio poręczenia lub gwarancji (w celu braku konieczności późniejszego rozszywania złożonej oferty) natomiast oryginał tego dokumentu umieścić w koszulce i umieścić w kopercie łącznie z ofertą przetargową. 7. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 8. Niedopuszczalne jest wprowadzanie jakichkolwiek warunków ograniczających zamawiającemu wypłacenie wadium. 9. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 10. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony formularz ofertowy sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ, zawierający wymienione w nim informacje w szczególności: a) wskazanie oferowanego przedmiotu zamówienia, b) cenę ofertową brutto łacznie za całość świadczonych usług będących przedmiotem niniejszego postępowania z jednoczesnym określeniem składającej się na nią ceny jednostkowej za 1 godzię pracy kierowcy karetki transportowej, c) zobowiązanie dotyczące terminu realizacji zamówienia, d) oświadczenie o akceptacji wszystkich postanowień SIWZ i projektu umowy bez zastrzeżeń, e) zobowiązanie dotyczące warunków płatności, f) oświadczenie o okresie związania ofertą, g) oświadczenie w zakresie tajemnicy przedsiębiorstwa, h) a także wskazanie, czy wykonawca zamierza wykonać przedmiot zamówienia z udziałem podwykonawców oraz podać zakres prac powierzony podwykonawcom i nazwy firm o ile są znane, Brak podania któregokolwiek z ww. elementów (z wyjątkiem lit. e) – h) spowoduje odrzucenie oferty wykonawcy, z zastrzeżeniem postanowień art. 87 ustawy PZP. 2. Oświadczenia wymienione w punktach 12.1 – 12.4 przedmiotowej SIWZ sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ. 3. Oryginał lub poświadczona kopia potwierdzenia wniesienia wadium przez wykonawcę (odpowiadający wymaganiom określonym w punkcie 15 przedmiotowej SIWZ). 4. Ewentualnie, gdy zachodzą okoliczności, o których mowa niżej wykonawca zobowiązany jest ponadto do złożenia następujących dokumentów: 1) wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, zobowiązany jest złożyć zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzający zobowiązanie podmiotu trzeciego do udostępnienia zasobów odpowiadające wymaganiom określonym poniżej w punktach 9 i 10 niniejszego ogłoszenia poniżej, 2) wykonawcy występujący wspólnie zobowiązani są ustanowić zgodnie z postanowieniami art. 23 ust. 2 ustawy PZP pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Stosowne pełnomocnictwo (spełniające wymagania określone poniżej w punkcie 11 niniejszego ogłoszenia poniżej) podpisane przez wszystkich wykonawców występujących wspólnie należy załączyć do składanej oferty. 5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie o którym mowa w punkcie III.3) niniejszego ogłoszenia składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia. 6. Zamawiającego żąda aby wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w niniejszym postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w punkcie III.3) niniejszego ogłoszenia. 7. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w punkcie III.3) niniejszego ogłoszenia. 8. W przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub urzędowo poświadczonego odpisu pełnomocnictwa (notarialnie – art. 96 ustawy z 14 lutego 1991 roku – Prawo o notariacie (j.t. Dz. U. z dnia 03 listopada 2016 poz. 1796). 9. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w punkcie III.5.1) niniejszego ogłoszenia w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 10. Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja” o której mowa powyżej w punkcie 10 niniejszego ogłoszenia wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy: 1) wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając dołączone do oferty zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zamawiający, w celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda aby ze złożonego zobowiązania (o którym mowa wyżej) lub innych dokumentów potwierdzających zobowiązanie podmiotu trzeciego do udostępnienia zasobów, w sposób jednoznaczny wynikało w szczególności: a) jaki jest zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) jaki jest zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia, d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 2) zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w punktach 11.1.2) – 11.1.11) i punkcie 11.2.1) przedmiotowej SIWZ. 3) w odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku zobowiązanie, o którym mowa powyżej w punkcie 10.1) niniejszego ogłoszenia powinno zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia jako podwykonawca. 4) jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, podmiotu, o którym mowa powyżej w punkcie 9 niniejszego ogłoszenia, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w punkcie III.5.1) niniejszego ogłoszenia. 11. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum, spółka cywilna), winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (do oferty należy załączyć odpowiednie pełnomocnictwo) chyba, że w przypadku spółki cywilnej, z umowy tej spółki wynika sposób jej reprezentowania (do stwierdzenia, czego niezbędne będzie załączenie do oferty umowy spółki cywilnej). Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym, jako pełnomocnik pozostałych. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkie podmioty występujące wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. 12. Wszelkie postanowienia dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach