Przetargi.pl
Świadczenie kompleksowych usług związanych z zabezpieczeniem ratownictwa wodnego w obiekcie krytej Pływalni Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie

Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie ogłasza przetarg

  • Adres: 10-719 Olsztyn, ul. Oczapowskiego 2
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 089 5233420 , fax. (089) 5233278
  • Data zamieszczenia: 2012-02-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
    ul. Oczapowskiego 2 2
    10-719 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 089 5233420, fax. (089) 5233278
    REGON: 51088420500010
  • Adres strony internetowej zamawiającego: uwm.edu.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Uczelnia publiczna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie kompleksowych usług związanych z zabezpieczeniem ratownictwa wodnego w obiekcie krytej Pływalni Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie kompleksowych usług związanych z zabezpieczeniem ratownictwa wodnego w obiekcie krytej Pływalni Uniwersyteckiej. Przewidywana całkowita ilość godzin ratowniczych - 11 328. Przez 1 godzinę ratowniczą Zamawiający rozumie świadczenie usługi ratowniczej przez jedną osobę w ciągu jednej godziny zegarowej (60 minut). Szacunkowa ilość godzin ratowniczych w okresie trwania umowy (12 miesięcy) wynosi - 11 328 godzin. Uwzględniono około 12 dni świątecznych, w trakcie których pływalnia będzie nieczynna. Liczba godzin ratowniczych została przyjęta przez Zamawiającego do kalkulacji wyłącznie na potrzeby niniejszego postępowania w celu porównania ofert i może ona ulec zmianie. Liczba faktycznie przepracowanych godzin ratowniczych w ramach umowy zawartej z wybranym Wykonawcą będzie zgodna z zapotrzebowaniem Zamawiającego. Opis zakresu obowiązków oraz wymagania dotyczące realizacji zamówienia Usługi w zakresie ratownictwa wodnego muszą być świadczone zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresach określonych Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 6.05.1997r. W sprawie określenia warunków bezpieczeństwa osób przebywających w górach, pływających, kąpiących się i uprawiających sporty wodne Dz. U. 1997 nr 57 poz. 358/ oraz z uwzględnieniem podanych niżej warunków. 1. Godziny świadczenia usługi: siedem dni w tygodniu od godz. 6.30 do 22.30 2. W czasie otwarcia pływalni na każdej zmianie musi pracować minimum 2 ratowników pełniących dyżur w wyznaczonych strefach hali basenowej. 3. Ratownicy przed rozpoczęciem pracy na obiekcie Krytej Pływalni Uniwersyteckiej przy ul. Tuwima muszą zapoznać się z Regulaminem Pływalni, Instrukcją Bezpieczeństwa Pożarowego oraz Instrukcją Alarmową potwierdzając to własnoręcznym podpisem. 4. Ratownicy wykonujący zamówienie nie będą podejmować żadnej działalności gospodarczej w miejscu pracy. 5. Przebywanie na terenie pływalni poza godzinami pracy (dyżuru) jest możliwe tylko w charakterze klienta kompleksu a w uzasadnionych przypadkach po uzyskaniu zgody gospodarza obiektu. 6. Samodzielne prowadzenie stosownej dokumentacji pracy ratowników z wpisami przebiegu pracy na każdej zmianie. 7. Zapewnienie przez ratowników warunków bezpieczeństwa osób kąpiących się i korzystających z wyżej wymienionej pływalni, zapewnienia stałej kontroli strefy mokrej oraz lustra wody na pływalni wg postanowień określonych w: - rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 6.05.1997 r. W sprawie określenia warunków bezpieczeństwa osób przebywających w górach, pływających, kąpiących się i uprawiających sporty wodne ( DZ. U. z 1997, nr 57, poz. 358 ze zm.), - rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 12 listopada 2002r. w sprawie szczegółowego zakresu obowiązków i uprawnień specjalistycznych organizacji ratowniczych, warunków ich wykonywania przez inne organizacje ratownicze oraz rodzaju i wysokości świadczeń przysługujących ratownikom górskim i wodnym w związku z udziałem w akcji ratowniczej(Dz.U.Nr193, poz.1624), - Ustawą z dnia 18 sierpnia 2011r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 208, poz. 1240). 8. Organizowanie pomocy i ratowaniu osób, które uległy wypadkowi lub są narażone na niebezpieczeństwo utraty życia i zdrowia. 9. Nadzorowanie przez wytypowanych imiennie Starszych Ratowników, na każdej zmianie właściwego wypełniania przepisów obowiązujących służby ratownicze na pływalniach w zakresach określonych Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 6.05.1997r. W sprawie określenia warunków bezpieczeństwa osób przebywających w górach, pływających, kąpiących się i uprawiających sporty wodne ( DZ. U. z 1997, nr 57, poz. 358 ze zm.) oraz Ustawą z dnia 18 sierpnia 2011r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz. U. z 2011r. Nr 208, poz. 1240) oraz postanowień Umowy. 10. Usunięcie z niecek basenowych wszystkich kąpiących się po godzinach funkcjonowania (otwarcia) pływalni. 11. Zgłaszanie konieczności uzupełnienia sprzętu ratowniczego i medycznego w zależności od potrzeb i terminów ważności ich użycia zgodnie z obowiązującymi standardami bezpieczeństwa i standardami medycznymi. 12. Nadzór nad przestrzeganiem regulaminu pływalni, harmonogramu zajęć, zaleceń kierownictwa obiektu. 13. Stosowanie procedur postępowania w przypadku nieprzestrzegania regulaminów pływalni. 14. Każde zdarzenie lub przypadek złamania regulaminu (prowadzenia nauki/doskonalenia pływania, rekreacji ruchowej w wodzie) powinien być odnotowany w dzienniku dyżuru ratowniczego. Informacja powinna również zawierać opis podjętych przez ratownika czynności wobec zaistniałego zdarzenia lub osoby naruszającej regulamin. 15. Z pomieszczeń przekazanych na potrzeby wykonywania Umowy mogą korzystać tylko te osoby, które będą na aktualnym grafiku pracy. 16. Kontrola stanu sanitarnego osób wchodzących do hali basenowej, a w szczególności mycia się pod natryskiem z użyciem środków myjących oraz zdezynfekowania stóp. 17. Sprawdzenie przed uruchomieniem pływalni stanu urządzeń i sprzętu będącego wyposażeniem hali basenowej, a w przypadku zauważonych nieprawidłowości lub uszkodzeń, zgłoszenie powyższego kierownictwu lub dyżurującemu technikowi obiektu i dokonanie wpisu do książki dyżurów. 18. Każdorazowo, potwierdzanie własnoręcznym wpisem/podpisem objęcia określonego stanowiska pełnienia dyżuru. 19. Udzielanie pomocy w organizowaniu imprez sportowych i zawodów, 20. Sygnalizowanie za pomocą urządzeń alarmowych wszelkich przekroczeń porządku obowiązującego na hali basenowej, oraz pomaganie w ewentualnej akcji ewakuacyjnej na obiekcie zgodnie z procedurą. 21. Udzielanie klientom wyczerpujących informacji na temat Regulaminu Pływalni, obsługi i działania urządzeń typu : sauna, itp. 22. Współpraca z działem technicznym w zakresie bezpieczeństwa i prawidłowego funkcjonowania urządzeń znajdujących się w hali basenowej. 23. Likwidacja zanieczyszczeń powstałych na wodzie, ściankach i wokół niecki w trakcie pełnienia dyżurów ratowniczych. 24. Pomoc w szkoleniu studentów i kursantów w zakresie ratownictwa wodnego poprzez czynny udział w prezentacji i ćwiczeniach z użyciem sprzętu ratunkowego oraz medycznego. 25. Utrzymywanie porządku w punkcie medycznym i wykorzystywanie tego pomieszczenia wyłącznie do celów służbowych. 26. Nadzór nad ruchem osób w obrębie hali basenowej, szatni, natrysków i trybun. 27. Obsługa i konserwacja sprzętu basenowego (liny, drabinki, sprzęt sportowy, dydaktyczny i rehabilitacyjny). 28. Kontrolowanie warunków kąpieli (woda, powietrze, otoczenie) i rejestrowanie wyników kontroli w dzienniku dyżurów. 29. Bieżące prowadzenie dziennika służby ratowniczej. 30. Pełnienie dyżuru przez członków zespołu ratowniczego w jednolitych strojach Ratowniczych. 31. Sterowanie oświetleniem w obrębie hali basenowej i dostosowywanie go do potrzeb użytkowników oraz wyłączanie zbędnego oświetlenia w wyniku zmiany warunków naturalnych, przerw w zajęciach i ograniczonego wykorzystania obiektu. 32. Rozpoczynanie dyżuru na 15 minut przed otwarciem (w celu przygotowania basenu do zajęć) i kończenie go 15 minut po zakończeniu godzin pracy w pływalni (w celu przygotowania basenu do sprzątania). 33. Wykonanie poleceń kierownictwa obiektu (w ramach zakresu obowiązków ratownika) a w przypadku przerw w zajęciach, wykonywanie wskazanych czynności porządkowych związanych z przygotowaniem obiektu do zająć dydaktycznych lub zawodów oraz uporządkowania obiektu po zawodach. 34. Dbanie o dobre imię Pływalni Uniwersyteckiej oraz Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 926200003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2. Ustala się wadium dla całości zamówienia w wysokości: 5.000,00 zł. (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100); 3. Wykonawca wnosi wadium: - w pieniądzu, należy je wpłacić przelewem z dopiskiem: Świadczenie kompleksowych usług związanych z zabezpieczeniem ratownictwa wodnego w obiekcie krytej Pływalni Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Zam. 44/2012/PN/DZP na konto: Bank PKO S. A. w Olsztynie nr 73 1240 5598 1111 0010 2908 4758; - w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym; - w gwarancjach ubezpieczeniowych; - w gwarancjach bankowych; - w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z p. zm.) sposób przekazania: przed upływem terminu składania ofert. Przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.uwm.edu.pl/zamowienia/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach