Przetargi.pl
Świadczenie kompleksowych usług pralniczych wraz z najmem bielizny szpitalnej na potrzeby SPZOZ w Łukowie

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Łukowie ogłasza przetarg

  • Adres: 21-400 Łuków, ul. Dr Andrzeja Rogalińskiego 3
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 025 7989074 , fax. 025 7989074
  • Data zamieszczenia: 2014-07-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Łukowie
    ul. Dr Andrzeja Rogalińskiego 3 3
    21-400 Łuków, woj. lubelskie
    tel. 025 7989074, fax. 025 7989074
    REGON: 00030647200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.spzoz.lukow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie kompleksowych usług pralniczych wraz z najmem bielizny szpitalnej na potrzeby SPZOZ w Łukowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe wykonanie usług pralniczych wraz z najmem bielizny szpitalnej na potrzeby SPZOZ w Łukowie. Kompleksowe usługi pralnicze należy rozumieć jako kompletny proces technologiczny związany z przygotowaniem, praniem właściwym i obróbką po praniu, zgodnie z wymogami sanitarno - epidemiologicznymi, w szczególności: a. bielizny pościelowej płaskiej - poszwy, poszewki, prześcieradła, podkłady, b. bielizny pościelowej lekarskiej - poszwy, poszewki, prześcieradła, c. bielizny operacyjnej - bluzy, spodnie, sukienki, furażerki, serwety chirurgiczne, zapaski, fartuchy operacyjne, podkłady, prześcieradła, d. bielizny noworodkowej i niemowlęcej - pieluchy tetrowe, prześcieradła flanelowe, pokrowce na materace, kocyki, kaftaniki, e. pościel z poradni specjalistycznych - poszwy, poszewki, prześcieradła f. piżam, koszul, szlafroków, g. fartuchów lekarskich, bluz, spodni i spódnic lekarskich, h. kurtek, peleryn, i. kocy, materacy, poduszek, kołder, śpiworów, j. firan, zasłon, ręczników, ścierek, myjek, obrusów k. pasów unieruchamiających, worków ubraniowych, parawanów, worków lnianych l. mopów, zwanej dalej bielizną bądź asortymentem. 2. Gwarantowana ilość kompleksowego wykonania usługi pralniczej w okresie trwania umowy wynosi: a) bielizna Zamawiającego - 54000 kg, b) bielizna pościelowej płaskiej wraz z wynajmem w ilości: prześcieradła - 90600 szt. poszwa- 82800 szt. poszewka - 71700 szt. podkład - 4800 szt. poszwa dziecięca- 3000 szt. podkłady - 5760 szt. prania bielizny wynajmowanej 3. Wykonawca zobowiązany jest: a) zapewnić w ramach usługi na swój koszt wszystkie rodzaje asortymentów bielizny wyszczególnionej w pkt 1 lit. a i b w ilościach niezbędnych dla potrzeb Zamawiającego 1700 kompletów fabrycznie nowej bielizny pościelowej, z czego 1520 kompletów bielizny wyszczególnionej w pkt 1 lit. a w kolorze ecru - 180 kompletów bielizny wyszczególnionej w pkt 1 lit. b w kolorze białym z paskiem w kolorze zielonym. W skład wynajmowanej bielizny szpitalnej, której dostawy mają zostać zapewnione przez Wykonawcę wchodzą: bielizna szpitalna płaska: - poszwy - 1632 sztuki, - poszewki - 1700 sztuk, - poszwy dziecięce - 68 sztuk, - prześcieradła - 1700 sztuk, - podkłady - 425 sztuk. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia 1700 kompletów nowej bielizny w terminie do 30 dni od zawarcia umowy. b) wdrożyć system identyfikacji z wykorzystaniem częstotliwości radiowych (do przesyłania informacji) RFID UHF (Radio-Frequency IDentification) lub równoważny (dotyczy asortymentu wynajmowanego z pkt. 1 lit. a i b pozwalający na identyfikację i ewidencję bielizny szpitalnej przyjmowanej upranej i oddawanej do prania z poszczególnych oddziałów i innych jednostek organizacyjnych Szpitala umożliwiający bezdotykowe liczenie bielizny oznakowanej tagami RFID UHF lub równoważny oraz ważenie. System zachowa możliwość rozliczeń ilościowych (sztuki i waga) dla wyodrębnionych grup asortymentowych lub przedmiotów także w procesie wykonywania usługi tj. u Wykonawcy. Ewidencjonowanie przedmiotów w systemie będzie odbywało się przez skanowanie zbiorowe tagów RFID UHF lub równoważnych oraz ważenie. Urządzenia obsługujące system oznaczenia bielizny przy użyciu tagów RFID UHF lub równoważnych, mają umożliwić odczyt zawartości opakowania w taki sposób, że w systemie znajdą się informacje o asortymencie, ilości, wadze przedmiotów oznaczonych tagami RFID UHF lub równoważnymi (ubrania chirurgiczne) i łącznej masie pozostałych przedmiotów, a także o jednostce organizacyjnej oddającej lub przyjmującej bieliznę bez konieczności ograniczania ilości sztuk przedmiotów w czasie procesu skanowania. Rozliczenia on-line muszą być prowadzone osobno dla wszystkich komórek organizacyjnych Zamawiającego. Zamawiający oczekuje od wdrażanego oprogramowania funkcjonalności w zakresie wymaganym do prowadzenia ewidencji i rozliczeń księgowych, w szczególności możliwości generowania raportów obejmujących przekazywaną bieliznę do prania (sztuki i kilogramy) oraz przyjmowaną czystą bieliznę (sztuki i kilogramy) z możliwością generowania raportów zbiorczych za cały Szpital jak również na poszczególne Oddziały i inne jednostki organizacyjne Szpitala. Zamawiający udostępnia łącze internetowe. c) wyposażyć Zamawiającego w zestaw komputerowy z drukarką oraz oprogramowaniem do prowadzenia rozliczeń przy zastosowaniu technologii RFID UHF lub równoważnej w terminie do 30 dni od dnia zawarcia umowy, d) przeszkolić pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi oprogramowania do prowadzenia rozliczeń przy zastosowaniu technologii RFID UHF lub równoważnej w terminie do 30 dni od dnia zawarcia umowy, e) oznakować asortyment wskazany przez Zamawiającego tagami RFID UHF lub równoważnymi następującymi danymi: nazwa szpitala, nazwa asortymentu, np. poszwa, numer ewidencyjny. f) zapewnić 4 wózki do transportu bielizny zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą z dnia 26 czerwca 2012 r. 4. Usługa będzie wykonywana w dwóch zakresach: 1) obejmującym dostarczanie do Szpitala czystej bielizny (wynajem i usługa prania, czyszczenia, sterylizacji itp. zgodnie z wymogami zapisanymi w SIWZ), będącej własnością Wykonawcy, 2) wykonaniu prania lub czyszczenia na sucho, dezynfekcji, prasowania oraz dostarczanie do Szpitala bielizny szpitalnej będącej własnością Zamawiającego. 5. Wykonawca będzie ponosił koszty zakupu środków czystościowych, piorących, preparatów dezynfekcyjnych oraz worków i pojemników do pakowania transportowanej bielizny zgodnie z zaleceniami nadzoru sanitarno - epidemiologicznego. 6. Kompleksowe Usługi pralnicze, świadczone na rzecz Zamawiającego obejmują: a. przeprowadzanie dezynfekcji przekazanego do prania asortymentu zgodnie z zaleceniami nadzoru sanitarno - epidemiologicznego, b. pranie w temperaturze odpowiedniej do gatunku materiału, zgodnie z zaleceniem producenta, w tym pranie bielizny noworodkowej i niemowlęcej w środkach piorących bezfosforanowych, c. suszenie, d. prasowanie lub maglowanie w zależności od asortymentu, e. wykonywanie drobnych napraw krawieckich, w tym w szczególności: zszywanie do 0,5% powierzchni asortymentu i nie więcej niż 2 naprawy w 1 sztuce bielizny), przyszywanie guzików, wciąganie gumek w spodnie, wszycie zamka, lamowanie kocy, wymiana tasiemek, naprawę lub wymianę zamków błyskawicznych, zatrzasków, itp., f. naprawianie mopów, g. segregowanie, pakowanie bielizny szpitalnej. 7. Wykonawca w ramach wykonania przedmiotu umowy zobowiązuje się równocześnie do: a. składania fartuchów lekarskich, bluz oraz spodni (spódnic) lekarskich i transportu na wieszakach, z zastrzeżeniem lit. b, b. składowania i pakowania pozostałej bielizny po 5, 10, 15 do 20 szt. - w zależności od wielkości asortymentu, w paczki nie cięższe niż 15 kg, c. zapewnienia worków do transportu bielizny czystej i brudnej, w tym w innym kolorze worków na bieliznę dzierżawioną i innym kolorze na pozostałą bieliznę, d. segregowania bielizny czystej wg rodzaju z podziałem na bieliznę dzierżawioną e. krochmalenia fartuchów lekarskich bawełnianych i bielizny pościelowej lekarskiej, pościeli z poradni specjalistycznych, ścierek, parawanów, obrusów). 8. Wynajmowana bielizna pościelowa, będzie użytkowana do momentu całkowitego zniszczenia. Za zniszczenie bielizny pościelowej Strony uznają w szczególności: a) porwanie, przedarcie, zużycie bądź zmianę jej pierwotnych wymiarów uniemożliwiające jej wykorzystywanie zgodnie z przeznaczeniem, b) nieodwracalne przebarwienie, bądź zaplamienie. Wykonawca będzie na bieżąco uzupełniał poszczególne asortymenty, celem zapewnienia wystarczającej ilości bielizny dla potrzeb Zamawiającego. 9. Fabrycznie nowa bielizna pościelowa dostarczona do użytkowania w ramach najmu, powinna odpowiadać następującym właściwościom i parametrom: gramatura 152 g/m2 +- 6 g m2 w zależności od asortymentu, rozmiar: a. prześcieradło -165-220 cm, bawełna 100%, w kolorze białym w ilości 1700 sztuk, b. poszwa - 150-200 cm, bawełna - 65%, poliester - 35%, zakładka 30 cm, w łącznej ilości 1632 sztuk, w tym 1452 sztuk w kolorze ecru i 180 sztuk w kolorze białym z paskiem w kolorze zielonym; c. poszwa dziecięca -110 cm x 150cm, bawełna - 65%, poliester - 35%, zakładka 30 cm, w kolorze ecru w ilości 68 sztuk d. poszewka 70cm x 80cm, bawełna - 65%, poliester - 35%, zakładka 20 cm, w łącznej ilości 1700 sztuk, w tym 1520 sztuk w kolorze ecru i 180 sztuk w kolorze białym z paskiem w kolorze zielonym, e. podkład - 95cm x 165 cm, bawełna 100% w kolorze białym w ilości 425 sztuk. 10. Wykonawca dysponuje co najmniej jednym samochodem do transportu brudnego i czystego asortymentu, posiadającym aktualną opinię Państwowej Inspekcji Sanitarnej, potwierdzającą, że jest przystosowany do przewozu bielizny szpitalnej czystej - po procesie prania i brudnej. 11. Zamawiający zobowiązuje się na wniosek Wykonawcy wynająć na czas trwania umowy pomieszczenia (ok. 50 m2) z przeznaczeniem na prowadzenie magazynu i punktu odbioru i wydawania bielizny zwanego punktem spedycyjnym. Prowadzenie magazynu i punktu obrotu i wydawania bielizny leży po stronie Wykonawcy. Zamawiający wymaga aby magazyn i punkt obrotu i wydawania bielizny był dostępny w dni pracujące w godz. 7:00-15:00 a w przypadku następujących po sobie kolejno trzech dni wolnych od pracy (święta) Wykonawca musi zapewnić dyżur, w jeden z wolnych dni w godz. 7:00-15.00. Zamawiający zapewnia pracownika koordynującego pracę w zakresie prowadzenia magazynu, punktu obrotu i wydawania bielizny. Pracownik prowadzi nadzór nad ilością i jakością bielizny oraz jest osobą upoważnioną do potwierdzania protokołów reklamacyjnych. Ważenie dostarczanej bielizny a także odczytywanie informacji zapisanych w tagach RFID UHF lub równoważnych (skanowanie) odbywa się każdorazowo w obecności pracownika Wykonawcy i Zamawiającego lub wskazanego przez Zamawiającego. 12. Wykonawca w czasie obowiązywania umowy zobowiązuje się raz dziennie od poniedziałku do piątku w godzinach 09:30 - 11:00 do odbierania od Zamawiającego z punktu spedycyjnego, asortymentu przeznaczonego do wykonania usług pralniczych oraz dostarczania go Zamawiającemu po wykonaniu usług pralniczych oraz uzupełniania na bieżąco poszczególnych asortymentów celem zapewnienia wystarczającej ilości czystej bielizny dla potrzeb Zamawiającego. Wykonawca dostarcza taką samą ilość bielizny jaką pobrał w ciągu 24 godzin. 13.Proces wydawania bielizny brudnej i odbierania czystej odbywa się na podstawie dokumentów przekazania w obiekcie zamawiającego. Podstawą ewidencji rozliczeń i wyliczenia ceny są sztuki bielizny czystej wynajmowanej oraz kilogramy bielizny wraz z innym asortymentem należących do zamawiającego. Wydanie bielizny brudnej i odbiór bielizny czystej będą odbywały się każdorazowo w obecności pracownika wykonawcy i zmawiającego oraz zostaną potwierdzone spisem bielizny protokołem otrzymanym od zamawiającego 14. Zlecenie całości lub części usług podwykonawcy wymaga zgody Zamawiającego. 15. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji ze świadczenia usługi pralniczej bielizny wyszczególnionej w pkt 1 lit. l, nie wcześniej niż po 12 miesiącach od podpisania umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 983100009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 30 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 8000 zł słownie: osiem tysięcy zł

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http:/www.spzoz.lukow.pl/zp
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach