Przetargi.pl
świadczenie kompleksowych usług pralniczych dla Prudnickiego Centrum Medycznego S.A. w Prudniku

Prudnickie Centrum Medyczne S.A. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej ogłasza przetarg

  • Adres: 48-200 Prudnik, ul. Szpitalna 14
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 077 4067800, 0608492885 , fax. 077 4067800
  • Data zamieszczenia: 2012-01-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Prudnickie Centrum Medyczne S.A. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej
    ul. Szpitalna 14 14
    48-200 Prudnik, woj. opolskie
    tel. 077 4067800, 0608492885, fax. 077 4067800
    REGON: 53244846700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pcm.prudnik.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Spółka prawa handlowego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    świadczenie kompleksowych usług pralniczych dla Prudnickiego Centrum Medycznego S.A. w Prudniku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie kompleksowych usług pralniczych na rzecz Prudnickiego Centrum Medycznego S.A. w Prudniku. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w poniższych zapisach oraz w załącznikach do SIWZ. Opis przedmiotu zamówienia: -świadczenie usług pralniczych obejmujących dezynfekcję chemiczno-termiczną bielizny, dezynfekcję komorową materacy oraz przedmiotów nie nadających się do chemiczno-termicznej dezynfekcji w procesie prania np. poduszki, kołdry, -czyszczenie chemiczne, moczenie, maglowanie, prasowanie, bieżące naprawy krawieckie naprawy zaszywania, cerowania, przyszywania guzików, troczków, zamków błyskawicznych, -segregację bielizny czystej z zachowaniem podziału na asortyment, komórkę przeznaczenia, -pakowanie w worki oraz transport bielizny fasonowej w pozycji wiszącej, pakowanie, -znakowanie odzieży - które uwzględniać ma dane identyfikacyjne szpitala, oddziału, użytkownika oraz transport, bielizny szpitalnej będącej własnością Zamawiającego, pod pojęciem bielizny szpitalnej należy rozumieć wszystkie rzeczy, które należy prać tzn. pościel, ubrania, bielizna w tym noworodkowa i dziecięca, koce, firany, zasłony ręczniki, ubrania ochronne itp. Szacunkowa średnia ilość roczna suchego prania wynosi około 80400 kg w okresie 2 lat, a w skali jednego miesiąca ustala się na około 3350 kg. Do obciążenia będzie liczony każdy 1 kg prania już wypranego, czystego i suchego co do którego Zamawiający nie zgłosił wad lub braków. Średnia ilość prania uzależniona jest od zapotrzebowania Zamawiającego w związku z tym może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu. Wykonawca zobowiązany jest do elastycznego reagowania na zmianę tej ilości. Usługi pralnicze obejmują m.in. Odbiór brudnej i dostawę czystej, bielizny i odzieży od i do Zamawiającego, transport odbywać się będzie transportem Wykonawcy w godzinach i terminach określonych w umowie. Transport musi odbywać się środkami transportu dostosowanymi do przewozu bielizny brudnej i czystej z zachowaniem podziału oraz zapewnić przewóz bielizny fasonowej w pozycji wiszącej i jej nie gniecenie. Miejsca, z których i do których należy odbierać i dostarczać pranie Szpital przy ul. Piastowskiej 64, budynek ZOL w Głogówku, ul. Konopnickiej 2. Pranie, suszenie, maglowanie, prasowanie, obejmować będzie pranie bielizny szpitalnej i operacyjnej połączone z pełną dezynfekcją chemiczno-termiczną, która jest zgodna z zaleceniami PZH, maglowanie wymagane jest w przypadku bielizny pościelowej, operacyjnej, podkładów i ręczników, a prasowanie w przypadku bielizny fasonowej, chyba, że co innego wynika z zaleceń producenta odzieży i bielizny ochronnej. Dezynfekcja w komorze - materace. Czyszczenie chemiczne - koce, poduszki, inne. Sortowanie i segregacja poszczególnych asortymentów odzieży musi odbywać się według podziału na asortyment i komórkę przeznaczenia, a następnie powinno być zapakowane do pojedynczych paczek lub worków. Przyjmowanie i ewidencjonowanie zleconej do prania bielizny szpitalnej, Przeprowadzenie dezynfekcji; Stosowanie technologii prania zleconej przez nadzór sanitarno-epidemiologiczno-higieniczny w odniesieniu do poszczególnych oddziałów szpitalnych-odpowiedni do rodzaju bielizny dobór technologii np. odzież ochronna musi być prana oddzielnie, a pościel skażona poddana dezynfekcji z zastosowaniem środków i preparatów, posiadających na mocy przepisów odrębnych, atesty oraz dopuszczenia, ze szczególnym uwzględnieniem środków piorących i dezynfekujących w temperaturze 40 stopni. Środki piorące nie mogą zawierać w swoim składzie chloru. Świadczenie usługi pralniczej zgodnie z obowiązującymi wymogami sanitarnymi i higienicznymi, jakie nakładane są na procesy prania. Naprawę, zszywanie, cerowanie, przyszywanie troczków, przyszywanie guzików Znakowanie odzieży, która uwzględniać ma dane identyfikacyjne szpitala, oddziału, użytkownika. Okres rotacji bielizny wynosi 1 dzień. Wykonawca do wykonania niniejszej usługi musi dysponować odpowiednim samochodem transportowym do przewozu bielizny czystej i brudnej dopuszczonym przez odpowiednie służby sanitarno-epidemiologiczne. Zamawiający będzie wydawał do prania brudną bieliznę i odzież w sztukach posortowaną i oczyszczoną tzn. bez narzędzi, długopisów itp. na podstawie druku stosowanego u Wykonawcy z wpisaną ilością każdego asortymentu. Wypraną bieliznę i odzież odbiera uprawniony przedstawiciel Zamawiającego, dokonując jej odbioru ilościowego, asortymentowego i jakościowego. W przypadku stwierdzenia braków jakościowo - ilościowych upoważniony przedstawiciel Zamawiającego poświadcza ten fakt swoim podpisem na kwicie odbioru. Zamawiający w razie stwierdzenia wad wykonanych usług, których nie można było stwierdzić w momencie odbioru zgłasza wszelkie reklamacje Wykonawcy w sposób udokumentowany, które powinny być uwzględnione w ciągu 24 godzin. Po trzecim przypadku zgłoszenia reklamacji Zamawiający może wypowiedzieć umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia. Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania nieodpłatnie ponownego prania rzeczy niedokładnie wypranych. Wykonawca zobowiązany jest do nieodpłatnej naprawy uszkodzonej pościeli lub piżam oraz innej bielizny. Zamawiający wyznaczy pracownika upoważnionego do jakościowo - ilościowego odbioru wykonanych usług i zobowiązuje się do aktualizacji danych w przypadku zmiany tych osób. Zamawiający zobowiązuje się do: - wydzielenia miejsc - pomieszczenia dla składowania brudnej bielizny - organizacji transportu brudnej i czystej bielizny na terenie szpitala i przychodni - zapewnienia opakowań ochronnych brudnej bielizny i oznakowania tych opakowań - oznaczenia bielizny wymagającej reperacji i ponownego prania Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia kontroli zakładu pralniczego Wykonawcy w trakcie postępowania przetargowego oraz przez cały okres realizacji usługi prania. Zamawiający po zawarciu umowy ma prawo żądać od Wykonawcy przedstawiania 1 raz na kwartał badań mikrobiologicznych na czystość pranej bielizny. Szczegółowy zakres wykonania usługi zawiera SIWZ i załącznik nr 4 - istotne warunki umowy. Od Wykonawcy wymagać się będzie: stosowania środków do prania i dezynfekcji przeznaczonych do stosowania w Zakładach Opieki Zdrowotnej, Zapewnienia usług pralniczych od dnia 09.02.2012r. Świadczenia usługi pięć razy w tygodniu tj. od poniedziałku do piątku, dostawa i odbiór bielizny musi odbywać się w godzinach między 10.00-12.00, a w razie potrzeby także w dni wolne od pracy np. święta na telefoniczne wezwanie ; odbioru i dostawy bielizny z - do wyznaczonych miejsc: Szpital przy ul. Piastowskiej 64 - pomieszczenie w piwnicy, ZOL Głogówek ul. Konopnickiej 2 - hol lub piwnica, Na żądanie Zamawiającego dostarczenia opisu warunków prania przyjmowanego przez Wykonawcę. Bezwzględnego segregowania bielizny na poszczególne komórki organizacyjne, pakowania w worki foliowe i składowania na wózkach jezdnych służących do transportu Dostarczania bielizny fasonowej na wieszakach w celu uniknięcia zagnieceń. Znakowania na własny koszt odzieży i bielizny Zamawiającego, która uwzględniać ma dane identyfikacyjne szpitala, oddziału, użytkownika oraz zapewnienie zwrotu Zamawiającemu tych samych przedmiotów, które Zamawiający przekazał do prania. Udzielenia odpowiednich gwarancji w przypadku zniszczenia bądź zaginięcia przedmiotu prania - straty wykazane przez Zamawiającego będą rekompensowane w postaci prawa do zakupu na koszt Wykonawcy nowego przedmiotu prania o przeznaczeniu podobnym i jakości nie gorszej do przedmiotu przekazanego do prania, a dla bielizny pościelowej również o tych samych wymiarach w terminie 7 dni licząc od daty zgłoszenia reklamacji w przypadku stwierdzenia, że - przekazane z pralni przedmioty prania nie są własnością Zamawiającego, - stwierdzono braki ilościowe w przedmiotach przekazanych do prania, - przedmioty przekazane do prania są uszkodzone w sposób znaczny, uniemożliwiający ich naprawę. Ponoszenia pełnej odpowiedzialność prawnej i materialnej za jakość wykonywanych usług pralniczych oraz zgodności procesu pralniczego z wymogami sanitarnymi. Zobowiązania do stosowania technologii właściwej do prania bielizny szpitalnej, w zależności od rodzaju zanieczyszczeń, w celu uzyskania odpowiedniego efektu dezynfekcji, czystości, estetyki, trwałości bielizny Pełnej odpowiedzialności za dobór odpowiedniej technologii prania z dezynfekcją, zapewniającej używanie środków piorąco - dezynfekujących o szerokim spektrum działania na bakterie, wirusy, prątki gruźlicy, grzyby. Pełnej odpowiedzialności za dobór środków piorąco - dezynfekujących do bielizny noworodkowej i dziecięcej. Podania numeru telefonu i numeru faksu pod którym Wykonawca będzie dostępny do kontaktu z Zamawiającym. Posiadania pozytywnej opinii stacji sanitarno - epidemiologicznej, że pomieszczenia i urządzenia, w których odbywać się będzie pranie bielizny szpitalnej odpowiadają wymogom sanitarno - epidemiologicznym oraz na żądanie Zamawiającego przekazywać kopie protokołów kontroli pralni dokonanej przez właściwą Inspekcję Sanitarną. Ubezpieczenia się od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, a zakres posiadanego ubezpieczenia obejmować będzie ryzyko przenoszenia chorób zakaźnych i innych zakażeń wewnątrzszpitalnych, między innymi w związku z niewłaściwym wykonywaniem usługi. Zagwarantowania osobnego prania: pieluch, bielizny noworodkowej, fartuchów, odzieży ochronnej, bielizny pooperacyjnej, bielizny po cytostatykach. Zapewnienia świadczenia usług pralniczych w okresie działań wojennych lub innych stanach zagrożenia obronności RP oraz w okresie klęsk żywiołowych. Posiadania środków transportowych przystosowanych do świadczenia usług w zakresie transportu bielizny i odzieży szpitalnej, dysponowanie odpowiednim samochodem transportowym do przewozu bielizny czystej i brudnej dopuszczonym przez odpowiednie służby epidemiologiczne. Pralnia wykonawcy musi posiadać: -urządzenia do chemicznego czyszczenia elementów będących przedmiotem zamówienia -barierę higieniczną -wózki jezdne i urządzenia do mycia wózków -komorę dezynfekcyjną oraz automatyczny system dozowania środków piorących i dezynfekujących -pralnicę tunelową -system znakowania odzieży, która uwzględniać ma dane identyfikacyjne szpitala, oddziału, użytkownika oraz posiadanie rozwiązań uniemożliwiających dokonywanie zamiany przedmiotów oddanych przez Zamawiającego do prania na inne. WARUNKI REALIZACJI ZAMÓWIENIA. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych, równoważnych, alternatywnych i wariantowych. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest złożyć ofertę zgodnie z załącznikami od nr I do nr VI do SIWZ. Zamawiający nie wyraża zgody na wykonanie całości zamówienia przez podwykonawców Wykonawcy. Za wykonanie usługi przez podwykonawcę, Wykonawca odpowiada jak za działanie własne. Zamawiający wymaga, aby stosowane środki piorąco-dezynfekujące posiadały dokumenty dopuszczające je do obrotu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Dostawa przedmiotu zamówienia odbywać się będzie transportem przystosowanym do przewozu bielizny szpitalnej na koszt Wykonawcy w terminach określonych w umowie. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zamówienia usługi na cito, którą Wykonawca zobowiązany jest wykonać w ciągu 24 godzin od daty złożenia każdorazowego zamówienia przez Zamawiającego. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia. Zamawiający nie wyraża zgody na waloryzację cen w okresie obowiązywania umowy ze względu na zmiany cen producentów oraz w wyniku zmiany cen kursu walut. Wykonawca zobowiązany jest do podania cen, które nie będą się zmieniać w trakcie obowiązywania umowy, tj. przez okres 24 miesięcy od dnia podpisania umowy. Zamawiający dopuszcza możliwość waloryzacji cen w przypadku zmiany stawki podatku VAT. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy w przypadku zrealizowania zamówienia pod względem wartościowym w terminie wcześniejszym niż okres na jaki została zawarta. Umowa wygaśnie po upływie 24 miesięcy niezależnie od wartości zrealizowanych usług. TERMIN I MIEJSCE REALIZACJI ZAMÓWIENIA Termin realizacji zamówienia sukcesywnie oraz na wezwanie Zamawiającego przez okres 24 miesięcy od dnia podpisania umowy. Miejsce realizacji zamówienia Szpital przy ul. Piastowskiej 64, 48-200 Prudnik, ZOL w Głogówku, ul. Konopnickiej 2, 48-250 Głogówek. Sposób realizacji zamówienia zgodnie ze szczegółowym przedmiotem zamówienia oraz warunkami umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 983100009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 24 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pcm.prudnik.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach