Przetargi.pl
Świadczenie kompleksowej usługi pn. Usługi ratowników wodnych pływalni w WCRS - polegającej na dostarczeniu i koordynowaniu pracy ratowników wodnych na obiekcie sportowo-rekreacyjnym pod nazwą Wodne Centrum Rekreacyjno - Sportowe w Olsztynie przy ul. Piłsudskiego 69b.

Ośrodek Sportu i Rekreacji w Olsztynie ogłasza przetarg

  • Adres: 10-558 Olsztyn, ul. Żołnierska 13 A
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 89 5335132 , fax. 89 5335132
  • Data zamieszczenia: 2012-11-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ośrodek Sportu i Rekreacji w Olsztynie
    ul. Żołnierska 13 A 13 A
    10-558 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 89 5335132, fax. 89 5335132
    REGON: 28056355900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: jednostka organizacyjna jednostki samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie kompleksowej usługi pn. Usługi ratowników wodnych pływalni w WCRS - polegającej na dostarczeniu i koordynowaniu pracy ratowników wodnych na obiekcie sportowo-rekreacyjnym pod nazwą Wodne Centrum Rekreacyjno - Sportowe w Olsztynie przy ul. Piłsudskiego 69b.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie kompleksowej usługi pn.Usługi ratowników wodnych pływalni-polegającej na dostarczeniu i koordynowaniu pracy ratowników wodnych na obiekcie sportowo-rekreacyjnym pod nazwą Wodne Centrum Rekreacyjno-Sportowe w Olsztynie przy ul. Piłsudskiego 69b.Świadczenie usługi następować będzie zgodnie z obowiązującymi przepisami, a szczególności : ustawą z dnia 18 sierpnia 2011r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych, (Dz. U. Nr 208, poz.1240),rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23.01.2012r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego (Dz. U. z 2012 r. poz. 108),rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych w sprawie wymagań dotyczących wyposażenia wyznaczonych obszarów wodnych w sprzęt ratunkowy i pomocniczy, narzędzia sygnalizacyjne i ostrzegawcze oraz sprzęt medyczny. Leki i artykuły sanitarne (Dz. U. z 2012 roku. poz. 261),rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych w sprawie sposobu oznakowania i zabezpieczenia obszarów wodnych oraz wzorów znaków zakazu, nakazu oraz znaków informacyjnych i flag (Dz. U. z 2012 r. poz. 286),ustawą z dnia 08.09.2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. 191, poz 1410), ustawą z dnia 20.03.2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych ( Dz. U. Nr 62, poz. 504 z późniejszymi zmianami rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 26.09.1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. (Dz. U. Nr 129, poz. 844 z póź. zmian.). 2.Charakterystyka obiektu:Wodne Centrum Rekreacyjno - Sportowe w Olsztynie, położone przy ulicy Marszałka Józefa Piłsudskiego 69b, składające się z części:1)Rekreacyjno - Sportowej (basenowej), 2)Administracyjno-biurowej, 3)Restauracyjnej, 4)Odnowy biologicznej, 5)Fitness z siłownią, 6)Handlowej - kiosku, 7)Garażu podziemnego, 8)Powierzchni zewnętrznych (do granic posesji) wraz z placem manewrowym i drogami ewakuacyjnymi. 3.Część WCRS objęta przedmiotem postępowania. Przedmiotem postępowania objęta jest CZĘŚĆ REKREACYJNO - SPORTOWA w skład której wchodzą:1)basen pływacki z pomostem przesuwnym i dnem ruchomym (51,28 x 25 m, gł. 2- 2,3 m), 2)basen do rozgrzewki i nauki pływania (25, x 8,5 m gł. 1,0 - 1,3 m), 3)zespół saunowy, 4)zaplecze socjalno-szatniowe, 5)pomieszczenie ratowników, 6)brodzik dla dzieci - o powierzchni 12 m2, głębokość 0,3 - 0,5 m., 7)basen rekreacyjny o powierzchni 288 m2 i zróżnicowanej głębokości 0,75-1,30 m wyposażony w następujące atrakcje basenowe:leżakami do hydromasażu-o poj. 1,5 m3,leniwa rzeka-1 szt., Wanny do hydromasażu-3szt., parasol wodny-1 szt., gejzer wodno-powietrzny-1 szt., bicz wodny-1 szt.,kaskada-2 szt., stacja masażu poziomego-3 szt., 8)Zjeżdżalnie z lądowaniem wewnątrz hali-dwururowa zjeżdżalnia z wydzieloną hamownią do lądowania-1 szt. o parametrach: a)Zjeżdżalnia Z-1:-długość-120,50 m,-średnica-1 000,00 mm, -różnica poziomów-10,43 m, -spadek - 9,3 %;b)Zjeżdżalnia Z-2:-długość-115,50 m, -średnica-1 000 mm, -różnica poziomów-10,43; -spadek- 10,5 %. 4.Sposób realizacji usługi. Zamawiający wymaga, aby usługa realizowana była od poniedziałku do niedzieli w następujący sposób:1)I zmiana: a)Czas usługi: Godz. 5:45-14:00; Godz.5:45-6:00-przygotowanie basenów do pacy;Godz.6:00-14:00 - zapewnienie bezpieczeństwa na terenie basenu, b)Wymagana obsada ratownicza podczas zmiany:Basen olimpijski-min. 2 ratowników wodnych pływalni, Basen rozgrzewkowy-min. 1 ratownik wodny pływalni, Basen rekreacyjny+hamownia zjeżdżalnia-min. 3 ratowników wodnych pływalni, Nadzór ratowniczy-1 starszy ratownik WOPR lub ratownik wodny pływalni -kierownik zmiany, 2)II zmiana:a)Czas usługi: Godz.14:00 - 22:00; Godz.14:00-21:45-zapewnienie bezpieczeństwa na terenie basenu; Godz.21:45 - 22:00-prace porządkowe na ternie basenu, b)Wymagana obsada ratownicza podczas zmiany: Basen olimpijski-min. 2 ratowników wodnych pływalni, Basen rozgrzewkowy-min. 1 ratownik wodny pływalni, Basen rekreacyjny+hamownia zjeżdżalnia-min. 3 ratowników wodnych pływalni, Nadzór ratowniczy-1 starszy ratownik lub ratownik wodny pływalni-kierownik zmiany, 3)Obowiązki czuwających ratowników: a)Przed objęciem stawiska pracy obowiązkowy udział w odprawie z kierownikiem zmiany,b)Kontrola sprzętu medycznego i ratowniczego na swoim stanowisku pracy, c)Codzienne potwierdzenie własnoręcznym podpisem objęcie stanowiska, d)Kontrola wszelkich atrakcji wodnych, w szczególności zjeżdżalni rurowej, e)zapewnienie bezpieczeństwa i porządku osobom przebywającym w obrębie hali basenowej i zapleczu szatniowym-natychmiastowe udzielanie pierwszej pomocy osobom uległym wypadkowi, f)udzielanie klientom wyczerpujących informacji na temat Regulaminów obowiązujących w Obiekcie, g)nadzór nad przestrzeganiem regulaminu pływalni, przepisów porządkowych, BHP, ppoż. oraz innych zarządzeń kierownictwa obiektu, h)postępowanie zgodnie z regulaminem służby ratowniczej i procedurami opracowanymi przez kierownictwo służby ratowniczej i zaakceptowanymi przez Zamawiającego, i)przeciwdziałaniu użyciu sprzętu niezgodnie z przeznaczeniem j)ratowników na stanowisku pracy obowiązuje zakaz używania prywatnych telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych typu laptop, odtwarzacz multimedialny itp., k)pomoc w przygotowywaniu basenu do zajęć szkoleniowych i imprez zleconych w tym: układanie i zbieranie lin torowych, wydawanie i zbierania sprzętu do aerobiku w wodzie, wydawanie sprzętu do nauki pływania), l)utrzymywanie porządku w pomieszczeniu ratowników i wykorzystywanie go wyłącznie do celów służbowych, m)nadzór nad ruchem osób w obrębie hali basenowej, zapleczu natryskowo - szatniowym i na trybunach, n)nadzór nad przestrzeganiem harmonogramu zająć przedstawionym w grafiku WCRS, o)pomoc w organizacji zajęć grupowych, ścisła współpraca z instruktorami prowadzącymi zajęcia, nadzorowanie wykorzystywania przez ćwiczących urządzeń i sprzętu zgodnie z ich przeznaczeniem, p)obsługa sprzętu basenowego (liny, drabinki, sprzęt sportowy i dydaktyczny), q)kontrolowanie warunków kąpieli (temperatury wody i otoczenia) i rejestrowanie ich w dzienniku dyżurów, r)bieżące prowadzenie służby ratowniczej, s)pełnienie dyżurów w jednolitych strojach, jednoznacznie identyfikujących służbę ratowniczą, t)sterowanie oświetleniem eliminowanie zbędnego zużywania przez użytkowników energii elektrycznej i wody, u)bezzwłoczne zgłaszanie odpowiednim rzemieślnikom - konserwatorom zauważonych uszkodzeń, w szczególności tych które stwarzają zagrożenie dla użytkowników i których naprawa wymaga odpowiednich kwalifikacji zawodowych, v)ścisła współpraca z obsługą szatni w zakresie właściwego jej wykorzystywania, w)dbanie o stan techniczny sprzętu ratowniczego oraz medycznego będącego na wyposażeniu pływalni, x)wykonywanie ostatnich zjazdów kontrolnych zjeżdżalnią rurową ora kontrola hamowni, y)dopilnowanie opuszczenia hal basenowych przez klientów, kontrola dna basenów, z)zgłaszanie kierownictwu obiektu konieczności uzupełnienia sprzętu ratowniczego i medycznego w zależności od potrzeb i terminów ważności ich użycia, aa)wykonywanie innych prac wynikających z zadań i obowiązków ratowników oraz zlecanych przez Kierownika ZKOS wchodzących w zakres obowiązków ratownika, bb)Przestrzeganie procedur określonych w Regulaminach Obiektu. 3)Szczegółowy zakres obowiązków ratowników i określenie maksymalnej liczby godzin pracy ratowników zawarty jest w załączniku Nr 4 do SIWZ. 4)Ratownikowi nie wolno naruszać zasad bezpieczeństwa, obowiązujących przepisów i regulaminów , procedur i obowiązków wynikających z umowy, w szczególności: a)opuszczać stanowiska pracy bez zgody przełożonego, b)samowolnie wpuszczać grupy na basen. 5)Wykonawca ponosić będzie odpowiedzialność za skutki wynikające z nienależytego wykonywania obowiązków ratowników, w szczególności za:nieprzestrzeganie przepisów BHP i PPOŻ, nieprzestrzegania przepisów porządkowych, nieprzestrzegania regulaminów i zarządzeń obowiązujących w WCRS. 6)Obsługa w trakcie imprez sportowych, imprez okolicznościowych lub podobnych Zadaniem Wykonawcy będzie przygotowanie obiektu do imprezy w zakresie przygotowania basenu do imprezy oraz zapewnienia bezpieczeństwa podczas zawodów. Harmonogram pracy i sposób zabezpieczenia imprezy uzgadniany będzie każdorazowo z Zamawiającym. 7)Procedury zabezpieczenia obiektu WCRS w Olsztynie. Przed przystąpieniem do wykonywania zadania wykonawca zobowiązany jest do przygotowania procedur jakimi będzie się posługiwał w trakcie wykonywania usługi. W przygotowanym opracowaniu powinny się znaleźć między innymi: a)procedura przygotowania obiektu do pracy w zakresie bezpieczeństwa użytkowników, b)procedura porządkowania sprzętu wokół niecki basenowej po zakończeniu pracy obiektu, c)procedura kontroli atrakcji wodnych, a w szczególności zjeżdżalni rurowej, d)procedura postępowania w razie wypadku i działań powypadkowych obejmujących działania ratownicze i udzielanie pierwszej pomocy, e)procedura alarmowa przy wypadku w różnych częściach Obiektu, f)procedura postępowania w czasie pożaru lub ewakuacji, g)procedura postępowania w przypadku naruszania regulaminu przez użytkowników obiektu, h)opracowanie i wdrożenie zakresu obowiązków ratowników na poszczególnych stanowiskach, i)procedura działań prewencyjnych, obejmujących analizę ryzyka wypadkowego i wdrożenie odpowiednich środków zaradczych, j)określenie granic nadzoru przypadających na jednego ratownika, k)określenie i wdrożenie rodzaju i sposobu prowadzenie dokumentacji służby ratowniczej oraz jej archiwizacji, l)określenie i wdrożenie procedur rejestracji i prowadzenie dokumentacji wypadkowej (karta wypadku), m)procedura przekazania dyżuru (zmiany), n)procedura instruktażu bezpieczeństwa dla grup zorganizowanych, o)procedura włączania i wyłączania atrakcji wodnych, ze szczególnym uwzględnieniem zjeżdżalni rurowej, p)procedura czasowego wyłączania określonych rejonów pływalni, q)procedura udzielania pomocy osobom niepełnosprawnych przy wejściu/ wyjściu z basenów, r)Procedura postępowania przy różnego rodzaju zdarzeniach: Biologiczne lub chemiczne skażenie wody, Usunięcie użytkownika stwarzającego zagrożenie z niecki basenowej, z obiektu, Uwięźnięcie użytkownika w rurze zjeżdżalni, Awarii oświetlenia hali basenowej, Nieprawidłowej pracy urządzeń atrakcji wodnych, Czasowego wyłączenia urządzenia lub strefy basenowej, s)Procedura łączności wewnętrznej i zewnętrznej w sytuacjach wypadkowych, t)Procedura postępowania z materiałem biologicznym, potencjalnie zakaźnym, u)procedura postępowania w innych, nie ujętych wyżej przypadkach. 8)Ilość dni i godzin świadczenia usług przez ratowników stanowi podstawę do wyceny wartości zamówienia. 9)Wszyscy ratownicy powinni posiadać uprawnienia minimum w stopniu Ratownika Wodnego Pływalni, a 2 osoby dodatkowo uprawnienia ratowników w stopniu Starszego Ratownika WOPR lub Instruktora WOPR, aktualne badania lekarskie poświadczające zdolność do pełnienia funkcji ratownika oraz badania epidemiologiczne, ubezpieczenie OC w związku z wykonywaniem obowiązków ratownika, posiadanie aktualnych legitymacji Ratownika WOPR, własny strój ratownika (tj. koszulka, spodenki). 10)Podmiot zatrudniający ratowników (wykonawca umowy) prowadzi bezpośredni nadzór i jest bezpośrednio odpowiedzialny za całokształt spraw związanych z pracą ratowników, w tym za respektowanie przepisów prawa, zasad bezpieczeństwa, postanowień umowy, regulaminów i procedur
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713172005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 74 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający żąda wniesienia wadium. 2.Wymagania dotyczące wadium: 3.Ustala się wadium w wysokości 4 000 zł ( cztery tysiące złotych). 4.Wadium należy wnieść przed upływem składania ofert tj. do 23.11.2012 r. do godz. 13:00 5.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1)w pieniądzu - potwierdzonym przelewem na konto OSiR w Banku PEKAO SA Nr 88 1240 1590 1111 0010 4048 5462, 2)Poręczeniach bankowych lub poręczeniach Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo Kredytowej, 3)Gwarancjach bankowych, 4)Gwarancjach ubezpieczeniowych, 5)Poręczeniach udzielonych przez przedmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopad 2000 r. O utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 Nr. 109 poz. 1158, z późn. zm.)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.osir.olsztyn.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach