Przetargi.pl
„Sukcesywna dostawa oleju opałowego lekkiego dla Gminy jednostek organizacyjnych Zamawiającego w roku 2024”

GMINA SZASTARKA ogłasza przetarg

  • Adres: 23-225 Szastarka, Lubelska 17
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-01-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA SZASTARKA
    Lubelska 17
    23-225 Szastarka, woj. lubelskie
    REGON: 830409650
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugszastarka.e-biuletyn.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Sukcesywna dostawa oleju opałowego lekkiego dla Gminy jednostek organizacyjnych Zamawiającego w roku 2024”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zamawiający zleca a Wykonawca przyjmuje do realizacji zamówienie publiczne polegające na „Sukcesywną dostawę oleju opałowego lekkiego dla Gminy oraz jednostek organizacyjnych Zamawiającego w roku 2024”2. Dostawa obejmuje: załadunek, transport i rozładunek oleju napędowego grzewczego do budynków:- Publicznej Szkoły Podstawowej w Blinowie w ilości szacunkowej 15 m 3- Zespołu Szkół w Szastarce w ilości szacunkowej 33 m3- Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej - Ośrodek Zdrowia w Szastarce w ilości szacunkowej 6 m3- Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej - Ośrodek Zdrowia w Polichnie w ilości szacunkowej 16 m3- Wiejskiego Domu Kultury w Szastarce w ilości o szacunkowej 2 m3 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:3.1 Olej napędowy grzewczy będący przedmiotem zamówienia musi spełniać wymagania określone przez Polską Normę PN-C-96024 „Przetwory naftowe. Oleje opałowe” i posiadać parametry nie gorsze niż:1) Wartość opałowa - min. 42,6 MJ/kg; 2) Gęstość w temp. 15˚C: max. 860 kg/m3; 3) Temperatura zapłonu - min. 56˚C, 4) Lepkość kinematyczna w temp. 20˚C max. 6,00 mm2/s, 5) skład frakcyjny: A) do 250˚C destyluje - max. 65% (v/v), B) do 350˚C destyluje - min. 85% (v/v), 6) temperatura płynięcia - max. – 20˚C,7) Pozostałość po koksowaniu z 10% pozostałości destylacyjnej max. 0,3% (m/m), 8) Zawartość siarki - max. 0,10 % (m/m), 9) Zawartość wody - max. 0,02 (m/m), 10) Zawartość zanieczyszczeń stałych - max. 24 mg/kg, 11) Pozostałości po spopieleniu – max. 0,01% (m/m), 12) Barwa czerwona. 3.2 Podana w rozdziale 4 w pkt 2 ilość oleju opałowego lekkiego jest szacunkowym zapotrzebowaniem w okresie trwania umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo zwiększenia lub zmniejszenia szacunkowej ilości oleju w ramach przedmiotu zamówienia, które dostosowywane będą do potrzeb i warunków zaopatrzenia w ciepło. Ostatecznie zamówiona ilość będzie wynikać ze stwierdzonych potrzeb Zamawiającego. Minimalna jednorazowa dostawa to 2 m3 oleju.3.3 Zamawiający wymaga, aby paliwa spełniały wymagania określone w:- Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 października 2015 r. w sprawie wymagań jakościowych paliw ciekłych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1314)- Rozporządzenia Ministra Energii z dnia 1 grudnia 2016 r. w sprawie wymagań jakościowych dotyczących zawartości siarki dla olejów oraz rodzajów instalacji i warunków, których będą stosowane ciężkie oleje opałowe (Dz. U. z 2016 r. poz. 2008)- Polskiej normy PN-C-96024 lub równoważnej- jak również będą zgodne z nowelizowanymi w trakcie dostaw normamii przepisami określającymi wymagania jakościowe oraz ze Świadectwem jakości wystawionym przez producenta paliw. 3.4 W trakcie trwania umowy Zamawiający zastrzega sobie prawo do wyrywkowej weryfikacji jakości paliwa, które będzie wykonane przez certyfikowane laboratorium analityczne.3.5 Autocysterna dostarczająca olej opałowy ma być wyposażona w atestowany, zalegalizowany licznik prawidłowo wskazujący dostarczoną / zatankowaną ilość paliwa do zbiornika magazynującego. Licznik umożliwi dokonanie wydruku dokumentu WZ, na którym widoczna będzie wielkość dostawy paliwa w ilościach rzeczywistych oraz w ilościach wynikających z przeliczenia do temperatury 150C.3.6 Dostawy oleju opałowego będą odbywać się na każdorazowe zgłoszenie zapotrzebowania przez Zamawiającego. Zgłoszenia będą przekazywane Wykonawcy od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 15:00 za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie. Wykonawca będzie zobowiązany zrealizować dostawę objętą zgłoszeniem w czasie 48 godzin od dnia otrzymania zgłoszenia (od poniedziałku do piątku), w godzinach pracy Zamawiającego tj. od 8:00 do 15:00. Wykonawca przy każdej dostawie przedstawia świadectwo jakości dostarczonego oleju.3.7 Dostarczona przez Wykonawcę ilość paliwa powinna być zgodna ze wskazaniami licznika urządzenia dystrybucyjnego w autocysternie.3.8 Zamawiający zastrzega sobie prawo do zamówienia ilości mniejszej niż wskazana maksymalna ilość paliwa, nie mniejszej jednak niż wskazana ilość minimalna.3.9 Wykonawca zobowiązany jest do posiadania aktualnej koncesji na obrót paliwami w zakresie objętym zamówieniem o której mowa w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997 Prawo energetyczne (Dz. U. 2022 poz. 1385)3.10 Olej napędowy grzewczy będzie dostarczany przez Wykonawcę pod wskazany przez Zamawiającego adres kotłowni, autem – cysterną, która musi posiadać aktualne dopuszczenie do przewozu paliw ciekłych zgodnie z obowiązującymi przepisami w dniu dostawy, w tym w szczególności z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 21 listopada 2005 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać bazy i stacje paliw płynnych, rurociągi przesyłowe dalekosiężne służące do transportu ropy naftowej i produktów naftowych i ich usytuowanie (Dz. U. z 2004 r., poz. 1853 z późn, zm.)3.11 Wykonawca ponosi ryzyko oraz wszelkie koszty transportu oleju napędowego grzewczego do miejsca realizacji zamówienia, jak również koszty ubezpieczenia przedmiotu dostawy oraz koszty przemieszczania oleju opałowego ze środka transportu do kotłowni wskazanych przez Zamawiającego.3.12 Wszędzie tam, gdzie w SWZ i załącznikach do niej znajdują się określenia wskazujące znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, przyjmuje się, że wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny", a Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania przez Wykonawców produktów, materiałów lub urządzeń równoważnych.3.13 Wszędzie tam, gdzie Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy, przyjmuje się, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny", a Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.3.14 Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części ze względu na to, że odział taki groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi oraz nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia, a także z uwagi na fakt, iż wszystkie elementy świadczenia Wykonawcy są ze sobą powiązane funkcjonalnie. Potrzeba skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłyby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia. Niedokonanie podziału zamówienia podyktowane było, zatem względami technicznymi, organizacyjnymi oraz charakterem przedmiotu zamówienia. Głównym powodem niedokonania podziału zamówienia były względy techniczne, organizacyjne i ekonomiczne. Przy równoległym realizowaniu dostaw przez większą liczbę wykonawców koszty pośrednie zamówienia zostałyby powielane w ofertach na poszczególne części zamówienia co zwiększyłoby cenę. Dodatkowo podczas badań jakości paliwa prowadzonych na podstawie próbek pobranych ze zbiornika zamawiającego nie byłoby możliwe ustalenie podmiot odpowiedzialnego za złej jakości produkt. Zastosowany ewentualnie podział zamówienia na części nie zwiększyły konkurencyjności w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw - zakres zamówienia jest zakresem typowym, umożliwiającym złożenie oferty wykonawcom z grupy małych lub średnich przedsiębiorstw. Zgodnie z treścią motywu 78 dyrektywy, Instytucja Zamawiająca powinna mieć obowiązek rozważenia celowości podziału zamówień na części, jednocześnie zachowując swobodę autonomicznego podejmowania decyzji na każdej podstawie, jaką uzna za stosowną, nie podlegając nadzorowi administracyjnemu ani sądowemu.3.15 Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 8 ustawy.3.16 Nazwa/y i kod/y Wspólnego Słownika Zamówień: (CPVJ: 09135100-5 Olej opałowy.4. Minimalna wielkość zamówienia oleju napędowego grzewczego w 2024 r. do: - Publicznej Szkoły Podstawowej w Blinowie - 12 m3- Zespołu Szkół w Szastarce w ilości szacunkowej - 28 m3 - Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej - Ośrodek Zdrowia w Szastarce w ilości szacunkowej - 4 m3- Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej- Ośrodek Zdrowia w Polichnie w ilości szacunkowej - 12 m3- Wiejskiego Domu Kultury w Szastarce w ilości o szacunkowej - 1 m3 5. Zamawiający nie wymaga w niniejszym postępowaniu przedmiotowych środków dowodowych.6. Dostawy muszę być realizowane transportem wykonawcy ze względu na utrudniony dojazd do poszczególnych kotłowni, wykonawca musi realizować dostawy, wyposażonym w wąż spustowy o długości co najmniej 50 m.7. Zamawiający zaleca aby wykonawcy dokonali wizji lokalnej trasy przejazdu cysterny do poszczególnych punktów dostaw.8. Umowy zostaną podpisane przez kierowników/Dyrektorów jednostek organizacyjnych Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09135100-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-01-18

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach