Przetargi.pl
„Sukcesywna dostawa oleju napędowego oraz oleju opałowego dla Nadleśnictwa Oława, ul. Lipowa 8, Bystrzyca na rok 2021”

Lasy Państwowe Nadleśnictwo Oława ogłasza przetarg

  • Adres: 55-200 Oława, Bystrzyca, ul. Lipowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 71 303 97 14, 71 303 97 26 , fax. 713 036 724
  • Data zamieszczenia: 2020-12-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Lasy Państwowe Nadleśnictwo Oława
    Bystrzyca, ul. Lipowa 8
    55-200 Oława, woj. dolnośląskie
    tel. 71 303 97 14, 71 303 97 26, fax. 713 036 724
    REGON: 93102416100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.olawa.wroclaw.lasy.gov.pl/;https://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_wroclaw/nadl_olawa/zamowienia_publiczne
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: PAŃSTWOWA JEDNOSTKA ORGANIZACYJNA NIEPOSIADAJĄCA OSOBOWOŚCI PRAWNEJ

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Sukcesywna dostawa oleju napędowego oraz oleju opałowego dla Nadleśnictwa Oława, ul. Lipowa 8, Bystrzyca na rok 2021”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa paliw: oleju napędowego oraz oleju opałowego dla Nadleśnictwa Oława, Bystrzyca, ul. Lipowa 8, 55-200 Oława. 2. Przedmiot zamówienia został podzielny na dwie części. Przedmiot zamówienia obejmuje: a. CZĘŚĆ NUMER 1 - dostawa oleju napędowego do siedziby Zamawiającego, Bystrzyca, ul. Lipowa 8, 55-200 Oława - w szacunkowej ilości 33 300 litrów, w okresie trwania umowy b. CZĘŚĆ NUMER 2 -dostawa oleju opałowego dla celów grzewczych, do siedziby Zamawiającego, Bystrzyca, ul Lipowa 8, 55-200 Oława - w szacunkowej ilości 13 677, w okresie trwania umowy. Podane ilości paliw (zamówienie podstawowe), są wielkościami szacunkowymi służącymi do kalkulacji ceny ofertowej. Ostateczna ilość zakupionego paliwa wynikać będzie z realizacji zamówienia do końca czasu trwania umowy, wg aktualnych potrzeb Zamawiającego. Nie zrealizowanie zamówienia podstawowego w całości przez Zamawiającego nie może być podstawą do roszczeń finansowych Wykonawcy. Zamawiający może zagwarantować zakup poniżej wskazanych ilości paliw, tj.: a. CZĘŚĆ NUMER 1 - dostawa oleju napędowego do siedziby Zamawiającego, Bystrzyca, ul. Lipowa 8, 55-200 Oława - w ilości 2000 litrów, w okresie trwania umowy b. CZĘŚĆ NUMER 2 -dostawa oleju opałowego dla celów grzewczych, do siedziby zamawiającego, Bystrzyca, ul Lipowa 8, 55-200 Oława - w ilości 5000, w okresie trwania umowy. Paliwo będące przedmiotem zamówienia musi spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 09 października 2015r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz.U. z 2015 r. poz. 1680 z późn. zm.) oraz odpowiednio normy PN-EN 228 i PN –EN 590 lub równoważnych. 3. Zamawiający przewiduje składanie ofert częściowych, Wykonawca może złożyć ofertę na każdą z części zamówienia, tj.: część pierwsza (1) 3.1 część pierwsza (1) zamówienia: dostawa oleju napędowego do siedziby Zamawiającego, Bystrzyca, ul. Lipowa 8, 55-200 Oława. 1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa, oleju napędowego do Nadleśnictwa Oława z/s Bystrzyca, ul. Lipowa 8, 55-200 Oława w roku 2021. • Przedmiot zamówienia obejmuje dostawy i tankowanie do zbiornika Zamawiającego znajdującego się w Bystrzycy, ul. Lipowa 8, 55-200 Oława oleju napędowego, w szacunkowej ilości 33 300 litrów, w okresie od dnia podpisania umowy (jednak nie wcześniej niż od dnia 01.01.2021 roku) do dnia 31.12.2021 roku, lub do wyczerpania maksymalnej kwoty zobowiązania, w zależności, które zdarzenie wystąpi wcześniej. 2. Zamawiający informuje, iż podana powyżej ilość oleju napędowego (33 300 litrów) jest wyłącznie ilością szacunkową, podaną dla potrzeb określenia ceny 1 litra oleju napędowego, oferowanego przez Wykonawców i może ulec zmianie w trakcie realizacji zamówienia. Zamawiający może zagwarantować zakup oleju napędowego w ilości 2000 litrów. 3. Dostawy oleju napędowego będą odbywać się na zasadach zakupu z odroczonym terminem płatności. 4. Należności za dostarczony olej napędowy, będzie regulowana przelewem, na podstawie faktury wystawionej przez Wykonawcę. Faktura wystawiona będzie przez Wykonawcę w dniu dostawy paliwa do Zamawiającego. 5. Zamawiający wymaga każdorazowo dostarczenia Zamawiającemu oryginału faktury , najpóźniej w następnym dniu roboczym po wykonaniu dostawy. Zamawiający dopuszcza wystawienie faktury elektronicznej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług z późniejszymi zmianami. 6. Termin płatności faktur (minimum 7 dni i maksymalnie 30 dni), stanowi dodatkowe – pozacenowe, kryterium oceny ofert w niniejszym postępowaniu, opisane w pkt 15 niniejszej SIWZ. 7. Zamawiający wymaga dostaw oleju napędowego zgodnego z normą PN - EN 590 lub równoważnego. 8. Dostawy oleju napędowego będą realizowane na podstawie składanych przez Zamawiającego w formie pisemnej przesyłanych przy wykorzystaniu poczty elektronicznej zamówień, określających ilość oleju napędowego oraz miejsce dostawy. Wykonawca zobowiązany będzie do dostaw oleju napędowego na każdorazowe żądanie Zamawiającego, nie później niż w terminie do 4 dni roboczych od daty zgłoszenia żądania przez Zamawiającego w sposób określony powyżej. 9. Dostawy przedmiotu zamówienia będą wykonywane na koszt i ryzyko Wykonawcy. 10. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność cywilnoprawną, za jakość dostarczanego przedmiotu zamówienia i terminowość dostaw. 11. Dostarczający olej napędowy przedstawiciel Wykonawcy, zobowiązany jest posiadać dokument wydania oleju napędowego z magazynu i okazać go, na żądanie przedstawiciela Zamawiającego. Dokument wydania oleju napędowego z magazynu nie może być wystawiony wcześniej niż 24 godziny poprzedzające dostawę. Brak dokumentów określonych wyżej może być podstawą odmowy przyjęcia dostarczonego oleju napędowego 12. Dostawy będą się odbywać w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 07.00 do 14.00, po wcześniejszym poinformowaniu Zamawiającego o planowanym terminie i godzinie dostawy. część druga (2) 3.2. część druga (2) zamówienia: dostawa oleju opałowego do siedziby Zamawiającego, Bystrzyca, ul. Lipowa 8, 55-200 Oława. 1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa, oleju opałowego do Nadleśnictwa Oława z/s Bystrzyca, ul. Lipowa 8, 55-200 Oława w roku 2021. Przedmiot zamówienia obejmuje dostawy i tankowanie do zbiornika Zamawiającego znajdującego się w Bystrzycy, ul. Lipowa 8, 55-200 Oława oleju opałowego, w szacunkowej ilości 13 677 litrów, w okresie od dnia podpisania umowy (jednak nie wcześniej niż od dnia 01.01.2021 roku)do dnia 31.12.2021 roku, lub do wyczerpania maksymalnej kwoty zobowiązania, w zależności, które zdarzenie wystąpi wcześniej. 2. Zamawiający informuje, iż podana powyżej ilość oleju opałowego (13 677 litrów) jest wyłącznie ilością szacunkową, podaną dla potrzeb określenia ceny 1 litra oleju opałowego, oferowanego przez wykonawców i może ulec zmianie w trakcie realizacji zamówienia. Zamawiający może zagwarantować zakup oleju opałowego w ilości 5000 litrów. 3. Dostawy oleju opałowego będą odbywać się na zasadach zakupu z odroczonym terminem płatności. 4. Należności za dostarczony olej opałowy, będzie regulowana przelewem, na podstawie faktury wystawionej przez Wykonawcę. Faktura wystawiona będzie przez Wykonawcę w dniu dostawy paliwa do Zamawiającego. 5. Zamawiający wymaga każdorazowo dostarczenia Zamawiającemu oryginału faktury, najpóźniej w następnym dniu roboczym po wykonaniu dostawy. 6. Termin płatności faktur (minimum 7 dni i maksymalnie 30 dni), stanowi dodatkowe – pozacenowe, kryterium oceny ofert w niniejszym postępowaniu, opisane w pkt 15 niniejszej SIWZ. 7. Zamawiający wymaga dostaw oleju opałowego zgodnego z normą PN - EN 590 lub równoważnego. 8. Dostawy oleju opałowego będą realizowane na podstawie składanych przez Zamawiającego w formie pisemnej przesyłanych przy wykorzystaniu poczty elektronicznej zamówień, określających ilość oleju opałowego oraz miejsce dostawy. Wykonawca zobowiązany będzie do dostaw oleju opałowego na każdorazowe żądanie Zamawiającego, nie później niż w terminie do 4 dni roboczych od daty zgłoszenia żądania przez Zamawiającego w sposób określony powyżej. 9. Dostawy przedmiotu zamówienia będą wykonywane na koszt i ryzyko Wykonawcy. 10. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność cywilnoprawną, za jakość dostarczanego przedmiotu zamówienia i terminowość dostaw. 11. Dostarczający olej opałowy przedstawiciel Wykonawcy, zobowiązany jest posiadać dokument wydania oleju opałowego z magazynu i okazać go, na żądanie przedstawiciela Zamawiającego. Dokument wydania oleju opałowego z magazynu nie może być wystawiony wcześniej niż 24 godziny poprzedzające dostawę. Brak dokumentów określonych wyżej może być podstawą odmowy przyjęcia dostarczonego oleju opałowego 12. Dostawy będą się odbywać w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 07.00 do 14.00 po wcześniejszym poinformowaniu Zamawiającego o planowanym terminie i godzinie dostawy. 13. We wszystkich miejscach SIWZ bądź innym integralnym z SIWZ dokumencie, w których użyto przykładowego znaku towarowego, patentu, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu lub jeżeli Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 PZP, a w każdym przypadku, działając zgodnie z art. 29 ust. 3 PZP i art. 30 ust. 4 PZP, Zamawiający dopuszcza rozwiązana równoważne, oznaczając takie wskazania lub odniesienia odpowiednio wyrazami „lub równoważny” lub „lub równoważne”, pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określenie w opisie przedmiotu zmówienia. Wskazanie przykładowego znaku towarowego, patentu, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu ma jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Należy rozumieć to, jako określenie wymaganych minimalnych parametrów użytkowych, funkcjonalnych i technicznych lub standardów jakościowych. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów (wyborów) o nie gorszych parametrach użytkowych, funkcjonalnych i technicznych niż opisane w SIWZ. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. 14. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek. Zapłata za wykonane dostawy nastąpi zgodnie ze wzorem umowy stanowiącej odpowiednio: • załącznik numer 1.1. do SIWZ dla części nr. 1 zamówienia, tj.: część pierwsza (1) zamówienia: dostawa oleju napędowego do siedziby Zamawiającego, Bystrzyca, ul. Lipowa 8, 55-200 Oława; • załącznik numer 1.2. do SIWZ dla części nr 2 zamówienia, tj.: część druga (2) zamówienia: dostawa oleju opałowego do siedziby Zamawiającego, Bystrzyca, ul. Lipowa 8, 55-200 Oława po wykonaniu odpowiedniego zakresu przedmiotu umowy, na który zostanie wystawiona faktura. 15. Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców, Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakresu), którego wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podania firm podwykonawców. Jeżeli Wykonawca ma zamiar zlecić wykonanie części dostawy podwykonawcy to musi wypełnić i załączyć do oferty załącznik nr 2 do SIWZ. 16. Załatwienie wszystkich formalności oraz wszelkie poniesione koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia leżą po stronie Wykonawcy. 17. Zamawiający oświadcza, że posiada zdolność płatniczą, gwarantującą terminowe regulowanie zobowiązań wobec Wykonawcy. 18. Wierzytelności, jakie mogą powstać przy realizacji umowy u Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego, nie mogą być przedmiotem cesji (przelewu, sprzedaży) bez zgody Zamawiającego wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności. 19. Zamawiający informuje, iż przewiduje skorzystanie w trakcie realizacji zamówienia z prawa opcji, o którym mowa w art. 34 ust. 5 PZP. Prawo opcji dotyczy każdej części. Informacje ogólne dotyczące prawa opcji: 19.1. Rzeczowy zakres zamówienia nazywanego umownie „podstawowym” został określony w niniejszej SIWZ w pkt. 3.2. 19.2. Zamawiający zakłada możliwość zwiększenia ilości zapotrzebowania na paliwo o 20% w stosunku do ilości określonej w pkt 3.2. SIWZ, tj. dla części nr I – 6660 litrów, dla części nr II – 2735 litrów. 1) Zakupy objęte prawem opcji będą realizowane w terminie realizacji umowy. 2) Zakupy objęte prawem opcji będą dostarczane pod adresy wskazane w SIWZ. 3) Przesłanki uprawniające do skorzystania z prawa opcji: - Warunkiem uruchomienia zamówienia objętego opcją jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie (np. wystawienie pisemnego zlecenia na zakres dostaw objętych opcją), przy czym Wykonawca jest zobowiązany do jego wykonania. 4) Opcja ma charakter fakultatywny, co oznacza, iż w razie nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o wykonanie tego zakresu zamówienia. Brak złożenia przez Zamawiającego oświadczenia wyraźnie wyrażającego jego wolę w tym zakresie, powoduje, że Wykonawca zwolniony jest z wykonania zamówienia opcjonalnego. 5) Podstawą do ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy za zakupy/dostawy zlecone w ramach opcji będą ceny jednostkowe z dnia zakupu plus marża Wykonawcy, minus rabat Wykonawcy udzielany Zamawiającemu, wskazane w formularzu cenowym oferty oraz rzeczywiste ilości zakupów zrealizowanych w ramach opcji. 20. Klasyfikacja zamówienia wg CPV: 09135000-4-OLEJE OPAŁOWE 09134100-8 – OLEJ NAPĘDOWY
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09000000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium w kwocie, odpowiednio: a) DLA CZĘŚCI NUMER 1 ZAMÓWIENIA - w wysokości 3 000,00 zł słownie: trzy tysiące złotych 00/100. b) DLA CZĘŚCI NUMER 2 ZAMÓWIENIA - w wysokości 800,00 zł słownie: osiemset złotych 00/100. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach zgodnie z art. 45 ust. 6 PZP: 1) Pieniądzu; 2) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) Gwarancjach bankowych; 4) Gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Nr rachunku : Bank Gospodarki Żywnościowej nr 56 2030 0045 1110 0000 0239 5870 Na poleceniu przelewu należy zamieścić tytuł postępowania „Wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej – zamówienia: „Sukcesywna dostawa oleju napędowego oraz oleju opałowego dla Nadleśnictwa Oława, ul. Lipowa 8, Bystrzyca na rok 2021” CZĘŚĆ NUMER ……………………………………………………………………………………..”, /proszę wpisać numer części, której wpłacane wadium dotyczy/ znak sprawy SA.270.22.2020 UWAGA: 4. Wadium w pieniądzu należy wnosić ściśle z dyspozycją art. 45 ust. 7 PZP, tzn. „przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego”. W myśl art. 63. ust. 3 pkt.1 ustawy Prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 (j.t. Dz. U z 2020 poz. 1896 z późn.zm.) polecenie przelewu jest jedną z form rozliczenia bezgotówkowego. Zgodnie z art. 63c Prawa bankowego polecenie przelewu stanowi udzieloną bankowi dyspozycję dłużnika obciążenia jego rachunku określoną kwotą i uznania tą kwotą rachunku wierzyciela. 5. Wadium wnoszone przelewem (art. 45 ust. 7 ustawy pzp) uważa się za wniesione w terminie, jeżeli wpłynie na rachunek bankowy Nadleśnictwa Oława przed upływem terminu składania ofert. 6. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz należy złożyć wraz z Ofertą w oryginale przed upływem terminu składania ofert. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b PZP. 7. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz, termin ważności wystawionego dokumentu powinien być zgodny z terminem związania ofertą. 8. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji (poręczenia), gwarancja (poręczenie) powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (poręczenia) (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji (poręczenia)) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją (poręczeniem) - określenie przedmiotu zamówienia, 3) kwotę gwarancji (poręczenia), 4) termin ważności gwarancji (poręczenia), 5) zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji (poręczenia) na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 9.14 SIWZ (art. 46 ust. 4a PZP). 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek, o którym mowa powyżej, za spełniony, jeżeli: Wykonawca wykaże, że posiada aktualną koncesję na obrót paliwami ciekłymi wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 833 z późn. zm.). Warunek, o którym mowa powyżej dotyczy obu części zamówienia. Obowiązek posidaania koncesji, o której mowa powyżej wynika z art. 32 ust 1 pkt 4 Prawa energrtyznego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach