Przetargi.pl
„Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych do kuchni działającej przy Centrum Usług Społecznych, ul. Armii Krajowej 2, 56-400 Oleśnica”

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Oleśnicy ogłasza przetarg

  • Adres: 56-400 Oleśnica, ul. Wojska Polskiego
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 71 721 89 00, , fax. 71 398 46 33
  • Data zamieszczenia: 2018-08-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Oleśnicy
    ul. Wojska Polskiego 13
    56-400 Oleśnica, woj. dolnośląskie
    tel. 71 721 89 00, , fax. 71 398 46 33
    REGON: 593216800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.mops.olesnica.bip-e.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych do kuchni działającej przy Centrum Usług Społecznych, ul. Armii Krajowej 2, 56-400 Oleśnica”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa artykułów spożywczych do kuchni działającej przy Centrum Usług Społecznych w Oleśnicy. 2. Wykonawca zobowiązuje się do zaopatrywania Zamawiającego w artykuły spożywcze w pierwszym gatunku, z ważnym terminem przydatności do spożycia oraz z cechami podanymi w SIWZ. 3. Towar dopuszczony do obrotu na terenie RP i zgodny z Polską Normą i powinien spełniać odpowiednie wymogi jakościowe zgodnie z warunkami wynikającymi z obowiązujących przepisów w szczególności ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2017 r., poz. 149 ze zm.). 4. Pieczywo, artykuły spożywcze różne, wyroby garmażeryjne mrożone, produkty zbożowe oraz inne artykuły stanowiące przedmiot zamówienia są artykułami powszechnie dostępnymi o standardach jakościowych ustalonych w Polskich normach. Przedmiot zamówienia nie generuje żadnych kosztów na etapie realizacji zamówienia, ponieważ zamawiane artykuły spożywcze w odpowiednich ilościach przeznaczone będą do bieżącej konsumpcji. 5. Dostawa następować będzie sukcesywnie, na podstawie zamówień częściowych składanych przez upoważnionego pracownika Zamawiającego, określający dany asortyment, zamawiane ilości oraz termin dostawy, składanych drogą telefoniczną, faksową lub elektroniczną. 6. Wykonawca na własny koszt i ryzyko zapewni każdorazowo transport zamówionego towaru. 7. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia właściwego transportu produktów zgodnego z obowiązującymi w tym zakresie normami i wymogami, w sposób nieoddziałujący negatywnie na przydatność do spożycia produktów oraz ich walory użytkowe, odżywcze, smakowe i jakościowe, oraz że będą dostarczane w oryginalnych i nienaruszonych opakowaniach, oznakowane i zawierać będą informacje dotyczące min.: nazwy i adresu producenta, nazwy towaru, jego klasy jakości, składu w tym zawartości alergenów, daty produkcji, terminu przydatności do spożycia. 8. Maksymalna liczba dostaw w tygodniu przedmiotu zamówienia nastąpi w terminach: a) Cz. I Produkty drobiowe i wołowina, Cz.II Nabiał i produkty mleczarskie, oraz Cz. V Pieczywo- codziennie od godz. 6:00 do godz. 10:00 b) Cz. III Mięso wieprzowe, podroby wieprzowe oraz produkty mięsne, CZ. VII Owoce i warzywa , oraz cz. VIII Różne artykuły spożywcze - 3 x w tygodniu w godz. 6.00-10.00 c) Cz. IV Jaja i Cz. VI Mrożone produkty rybne- 2x w tygodniu w godz. 6.00-10.00 9.Wykonawca zabezpieczy należycie towar na czas przewozu. Opakowania, pojemniki przystosowane do przewozu danego asortymentu powinny być wykonane z materiałów przeznaczonych do kontaktu z żywnością i spełniać wymogi sanitarno-higieniczne tj. czyste, odpowiednio zabezpieczone przed deszczem i śniegiem. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za dostawę i jakość dostarczanego towaru. 10.Przedmiot zamówienia Wykonawca dostarczy na własny koszt i ryzyko do magazynu żywnościowego w Centrum Usług Społecznych, ul. Armii Krajowej 2, 56-400 Oleśnica. 11. Dostawa produktów obejmuje również ich rozładunek i wniesienie do miejsc wskazanych przez upoważnionych pracowników Zamawiającego. 12. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczania produktów o należytej jakości i świeżości, wolnych od wad fizycznych. 13. Zamawiający zobowiązuje się do zbadania dostarczonego asortymentu pod względem ilościowym w dniu odbioru. W przypadku braków ilościowych w danym sortymencie, Zamawiający powiadomi o tym fakcie Wykonawcę telefonicznie lub drogą elektroniczną. W takiej sytuacji Wykonawca niezwłocznie uzupełni dostawę. 14. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia produktów dostarczonych w sposób niewłaściwy, w uszkodzonych opakowaniach lub których wygląd, zapach, konsystencja itp. budzą uzasadnione podejrzenia, co do nieodpowiedniej ich jakości bądź 15. W sytuacji, o której mowa w ust. 14, Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego, nie później niż 2 godziny od momentu stwierdzenia wady produktów, dostarczenia produktów pełnowartościowych, zgodnych z treścią zamówienia, w miejsce uprzednio zakwestionowanych przez Zamawiającego. 16. Wykonawca zobowiązuje się, na żądanie Zamawiającego do wymiany towaru jednego rodzaju na inny rodzaj z zachowaniem zasady równoważności i równowartości. 17. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości zamawianych artykułów spożywczych przewidzianych w SIWZ, w zależności od bieżących potrzeb. Ilości podane w załączniku do formularza ofertowego są szacunkowe i mogą ulec zmianie. Dotyczy to zmniejszenia lub zwiększenia ilości zamawianego towaru do 15 % ogólnej wartości zamówienia. Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia wobec Zamawiającego z tytułu zmniejszenia/zwiększenia zakresu dostawy przy założeniu, iż wynagrodzenie należne Wykonawcy będzie odpowiadało ilości dostarczanego zamówienia. 18. Wykonawca oświadcza, że dostarczane artykuły spożywcze posiadają zezwolenia na dopuszczenie do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 19. Dostarczany towar winien być świeży, z okresami ważności odpowiednimi dla danego asortymentu, wysokiej, jakości tj. I-go gatunku, bez wad fizycznych i jakościowych, odpowiadać Polskim Normom przenoszącym normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Wyroby winny być oznaczone zgodnie z obowiązującymi przepisami. 20. Wykonawca dostarczy produkt spełniający wymogi określone w SIWZ i wytworzony zgodnie z obowiązującymi przepisami takimi jak w szczególności: a) ustawą z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U 2017 poz. 140, ze zm.), ustawą z dnia 21 grudnia 2000r. o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych (Dz. U. z 2017r. poz. 2212, ze . zm.) oraz ustawą z dnia 12 grudnia 2003r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów ( 2017r. poz. 2047, ze zm.) wraz z aktami wykonawczymi; b) dyrektywami i rozporządzeniami UE w szczególności: Rozporządzeniem (WE) Nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004r. w sprawie higieny środków spożywczych (Dz. Urz. UEL 139 z 30.04.2004, str. 1; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 13, t. 34, str. 319), Rozporządzeniem (WE) Nr 853/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004r. ustanawiające szczególne przepisy dotyczące higieny w odniesieniu do żywności pochodzenia zwierzęcego (Dz. Urz. UEL 139 z 30.04.2004, str. 55, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 3, t. 45, str. 14, z późn. zm ), Rozporządzeniem (WE) Nr 854/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. ustanawiające szczególne przepisy dotyczące organizacji urzędowych kontroli w odniesieniu do produktów pochodzenia zwierzęcego przeznaczonych do spożycia przez ludzi (Dz. Urz. UEL 139 z 30.04.2004, str. 206, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 3, t. 45, str. 75, z późn. zm), Rozporządzenie (WE) Nr 178/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 28 stycznia 2002r. ustanawiające ogólne zasady i wymagania prawa żywnościowego, powołujące Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności oraz ustanawiające procedury w zakresie bezpieczeństwa żywności ( Dz. U. UEL z dnia 1 lutego 2002r z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 15, t. 6, str. 463, z późn. zm). 21. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie przedmiotu zamówienia publicznego, w domyśle, wskazaniu takiemu każdorazowo towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. Zgodnie z art. 29 ust 3 ustawy prawo zamówień publicznych Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych i zastosowanie produktów równoważnych na cały asortyment stanowiący przedmiot zamówienia publicznego, tj. produktów innych producentów niż wymienione w SIWZ z zastrzeżeniem, by ich minimalne parametry jakościowe były co najmniej takie same jak parametry i cechy produktów wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia publicznego. W przypadku zaoferowania asortymentu równoważnego, Wykonawca jest zobowiązany wykazać, że oferowany przez niego produkt spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. Na potwierdzenie spełniania wymagań, Wykonawca przedłoży na żądanie Zamawiającego specyfikację produktu równoważnego oferowanego przez Wykonawcę, która ma zawierać wyszczególnione cechy charakterystyczne, potwierdzające zgodność oferowanego asortymentu z asortymentem opisanym przez Zamawiającego (skład, wagę, gramaturę itp.). UWAGA: Jeżeli zaoferowane artykuły będą posiadały parametry gorsze od wymaganych w opisie przedmiotu zamówienia publicznego, Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy prawo zamówień publicznych. Ciężar udowodnienia, że zaoferowane przez Wykonawcę artykuły odpowiadają wymaganiom wskazanym przez Zamawiającego, spoczywa na Wykonawcy. 22. Nazwy i kody określone we Wspólnym Słowniku Zamówień właściwe dla przedmiotu zamówienia: Kod CPV –15.00.00.00-8 żywność, napoje, tytoń i produkty pokrewne Kod CPV –15.80.00.00-6 różne produkty spożywcze Kod CPV –15.40.00.00-2 oleje i tłuszcze zwierzęce i roślinne Kod CPV –15.20.00.00-0 ryby przetworzone i konserwowe Kod CPV –15.13.10.00-5 konserwy i przetwory z mięsa Kod CPV –15.33.11.70-9 warzywa mrożone Kod CPV –15.89.60.00-5 produkty głęboko mrożone Kod CPV –03.00.00.00-1 produkty rolnictwa, hodowli, rybołówstwa, leśnictwa i podobne Kod CPV – 03.14.20.00-8 produkty rolnictwa, hodowli Kod CPV –15.30.00.00-1 owoce, warzywa i podobne produkty Kod CPV –15.50.00.00-3 produkty mleczarskie Kod CPV –15.11.00.00-2 mięso Kod CPV –15.11.10.00-9 mięso wołowe Kod CPV –15.11.30.00-3 wieprzowina Kod CPV –15.11.40.00-0 podroby Kod CPV –15.13.10.00-5 konserwy i przetwory z mięsa Kod CPV –15.20.00.00-0 ryby przetworzone i konserwowe Kod CPV–15.21.10.00-3 ryby mrożone Kod CPV –15.22.90.00-9 mrożone produkty rybne Kod CPV –15.11.20.00-6 drób Kod CPV –15.13.15.00-0 produkty drobiowe Kod CPV –15.81.10.00-6 pieczywo Kod CPV -03.14.25.00-3 jaja Kod CPV – 15.88.20.00-4 produkty dietetyczne 23. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz warunki jego realizacji Zamawiający określił w Załącznikach do siwz nr od 3a do 3h , a także w Załączniku nr 5 do siwz – projekcie umowy. 24. Wszelkie rozliczenia związane z realizacją niniejszego zamówienia dokonywane będą w złotych polskich [PLN]. 25. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na jedną lub większą liczbę wymienionych w niniejszej specyfikacji części zamówienia – pakiety(części) od I do VIII opisane w załącznikach do siwz od 3a do 3 h . 26. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 27. Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej 28. Informacja na temat możliwości powierzenia przez wykonawcę wykonania części zamówienia podwykonawcom: 28.1 Zamawiający nie wprowadza zastrzeżenia wskazującego na obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. 28.2 W przypadku powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy, Wykonawca zobowiązany jest do wykazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. 28.3 Jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 28.4 Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia. 29. Wymagania stawiane wykonawcy: 29.1 Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. 29.2 Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy, 29.3 Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy. 29.4 Określenie przez wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 29.5 Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15000000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: działalność zawodowa prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych kompetencji lub uprawnień.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę, stanowiący załącznik nr 3 do SIWZ 2) formularz cenowy- wypełniony i podpisany przez wykonawcę, stanowiący załącznik nr 3a do 3h do SIWZ 3) Oświadczenie Wykonawcy o nie podleganiu wykluczeniu - wypełnione i podpisane przez wykonawcę, które stanowić będzie wstępne potwierdzenie braku podstaw wykluczenia – szczegółowy zakres wymaganych informacji, które powinno zawierać ww. oświadczenie wskazany jest we wzorze zawartym w Załączniku nr 2 do SIWZ 4) oświadczenie Wykonawcy dotyczące systemu zdrowej żywności HACCAP- wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 do siwz. 5). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani są do załączenia do oferty dokumentu, ustanawiającego pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego 6). W przypadku, gdy ofertę w imieniu wykonawcy podpisuje pełnomocnik, do oferty należy załączyć pełnomocnictwo określające jego zakres, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach