Przetargi.pl
Stworzenie miejsc rekreacji i wypoczynku nad jeziorem w miejscowości Lisnowo i Szarnoś

Urząd Gminy ogłasza przetarg

  • Adres: 86-341 Świecie nad Osą, 1
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 056 4661613 , fax. 056 4661621
  • Data zamieszczenia: 2013-01-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy
    1 1
    86-341 Świecie nad Osą, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 056 4661613, fax. 056 4661621
    REGON: 00054245100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.swiecie.ug.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Stworzenie miejsc rekreacji i wypoczynku nad jeziorem w miejscowości Lisnowo i Szarnoś
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: Stworzenie miejsc rekreacji i wypoczynku nad jeziorem w miejscowości Lisnowo i Szarnoś. I. Dane ogólne Przedmiotem zamówienia jest stworzenie miejsc rekreacji i wypoczynku nad jeziorem w miejscowości Lisnowo na działkach nr 20 (obręb Szarnoś) i 131/1, 133, 134, 136 (obręb Lisnowo). W chwili obecnej teren przyległy do jeziora Szańcowego jest łąka z dostępem do jeziora i z istniejącym pomostem, który nadaje się do remontu. Pomost przeznaczony do remontu posiada wymiary: 2,00m x22,40m. Niniejsze opracowanie ma na celu zagospodarowanie terenu na potrzeby mieszkańców Gminy Świecie nad Osą i przyjezdnych turystów. Teren zostanie podzielony na trzy strefy to jest: - miejsca postojowe na samochody i rowery, - plac zabaw dla najmłodszych i zaplecze sanitarne, - plażę z pomostem oraz placem na rekreacje. Jako dojazd do miejsca objętego opracowaniem projektuje się przebudowę nawierzchni istniejącej drogi, która obecnie jest o nawierzchni gruntowej. Plaża będzie czynna sezonowo w okresie od 01.06. do 31.08. każdego roku. Miejsce postojowe na samochody, rowery i kontenery sanitarne zostanie utwardzone płytami ażurowymi. Dla letników zaprojektowano pomost drewniany o długości łącznej 25,00m i szerokości 2,00m. Dodatkowo dla najmłodszych milusińskich zaprojektowano plac zabaw wyposażony w zabawki jako elementy małej architektury. Montaż elementów małej architektury wykona firma dostarczająca małą architekturę - warunek uzyskania gwarancji. Elementy montowane zgodnie z wewnętrznymi zasadami montażu dostawcy elementów. Elementy małej architektury muszą posiadać trzyletni okres gwarancji i stosowne certyfikaty wymagane przepisami prawa oraz muszą być zgodne z polskimi i europejskimi normami. Elementy małej architektury powinny występować w podanych ilościach i posiadać następujące parametry: - huśtawka wahadłowa podwójna z siedziskami prostym i typu pampers - 2 szt., Max. wysokość upadku - 1,35 m; Wymiary (dł. x szer. x wys.) - 3,55 x 2,05 x 2,35 m; Powierzchnia zderzenia - 8,0 x 3,0 m; Pole powierzchni zderzenia - 24,0 m2; Obwód powierzchni zderzenia - 22,0 m; Huśtawka wykonana z drewna bezrdzeniowego, o przekroju okrągłym i średnicy 100 mm. Belki połączone ze sobą poprzez siodłowe zakończenie zabezpieczające przed obrotem wokół własnej osi i rozchwianiem. Nogi huśtawki pochylone w dwóch płaszczyznach. Łańcuchy i zawiesia wykonane ze stali nierdzewnej. Siedziska - metalowy stelaż w oprawie z tworzywa. - huśtawka wagowa - 2 szt., Max. wysokość upadku - 0,60 m; Wymiary (dł. x szer. x wys.) - 3,05 x 0,15 x 1,00 m; Powierzchnia zderzenia - 4,95 x 2,15 m; Pole powierzchni zderzenia - 9,50 m2; Obwód powierzchni zderzenia - 12,35 m; Ramię huśtawki wykonane z drewna klejonego o średnicy 100 mm, połączone z osią obrotu za pomocą dwustronnych, stalowych kształtowników malowanych proszkowo. Oś obrotu na czterech uszczelnionych łożyskach kulkowych. Stalowa noga zabetonowana bezpośrednio w gruncie. Uchwyty na dłonie wykonane z wysokoudarowego plastiku z szerokim (bezpiecznym) zakończeniem. Elementy nawiązujące kształtem do głowy zwierzęcia oraz siedziska wykonane z płyt. - sprężynowiec - 2 szt., Max. wysokość upadku - 0,55 m; Wymiary (dł. x szer. x wys.) - max 0,95 x 0,25 x 0,95 m; Powierzchnia zderzenia - 3,0 m; Pole powierzchni zderzenia - 7,1 m2; Obwód powierzchni zderzenia - 9,5 m; Korpus sprężynowca wykonany z płyty HDPE. Uchwyty na dłonie oraz oparcia na stopy wykonane z tworzywa wysokoudarowego z szerokim (bezpiecznym) zakończeniem, natomiast siedziska ze sklejki antypoślizgowej. Sprężyna stalowa malowana proszkowo. Urządzenie posadowione w gruncie za pomocą prefabrykowanego betonowego fundamentu. - karuzela - 1 szt., Max. wysokość upadku - nie dotyczy; Wymiary (dł. x szer. x wys.) - max 1,55 x 1,55 x 0,70 m; Powierzchnia zderzenia - 5,55 x 5,55 m; Pole powierzchni zderzenia - 24,20 m2; Obwód powierzchni zderzenia - 17,45 m; Ramiona karuzeli wykonane ze stali pomalowanej proszkowo. Talerz z granulatu gumowanego zespolonego klejem (bezpieczna nawierzchnia) - ławostół - 6 szt., Wymiary (dł. x szer.) - max 2,00 x 1,30 m; Wysokość siedziska - 0,40 m; Wysokość całkowita - 0,85 m; Belki o przekroju okrągłym i średnicy 100 mm, wykonane z drewna bezrdzeniowego powlekanego wielowarstwowo preparatami chroniącymi przed pękaniem, zwietrzeniem, pleśnią. Słupy nośne oraz belki poziome połączone ze sobą prostopadle w jednej osi poprzez siodłowe zakończenie, zabezpieczające przed obrotem wokół własnej osi i rozchwianiem. Słupy nośne i belki poziome zakończone zaokrągleniem o promieniu 50 mm. - ławka wolnostojąca - 6 szt., Wymiary (dł. x szer.) - max 1,70 x 0,65 m; Wysokość siedziska - 0,40 m; Wysokość całkowita - 0,85 m; Belki o przekroju okrągłym i średnicy 100 mm, wykonane z drewna bezrdzeniowego powlekanego wielowarstwowo preparatami chroniącymi przed pękaniem, zwietrzeniem, pleśnią. Siedzisko oraz oparcie wykonane z desek impregnowanych. - kosz na śmieci drewniany - 1 szt.,: Wymiary (śred. x wys.) - max 0,45 x 0,60 m; Wysokość całkowita - 0,80 m; Konstrukcja kosza z belek o przekroju okrągłym i średnicy 100 mm, powlekanych wielowarstwowo preparatami chroniącymi przed pękaniem, zwietrzeniem, pleśnią. Belki zakończone zaokrągleniem o promieniu 50 mm. Kosz wykonany z półwałków 60 mm, wewnątrz wkład metalowy. - Tablica informacyjna - 1 szt., Wymiary (szer. x dł.) - max 0,30 x 1,00 m; Wysokość całkowita - 1,90 m; Belki o przekroju okrągłym i średnicy 100 mm, wykonane z drewna bezrdzeniowego powlekanego wielowarstwowo preparatami chroniącymi przed pękaniem, zwietrzeniem, pleśnią. Daszek i tablica wykonane ze sklejki wodoodpornej. Na okres letni sezonowo od 01.06 do 31.08 zostaną wynajęte kabiny sanitarne tj.: - kontener sanitarny damski z przystosowaniem dla osób niepełnosprawnych - 1 szt., - kontener sanitarny męski - 1 szt., II. Dane konstrukcyjno - materiałowe: 2.1. Utwardzenie terenu - płyty ażurowe gr. 10 cm (620,00 m2) na podsypce z piasku i humusu gr. 5 cm zagęszczonej do Id=0,65. 2.2. Pomost drewniany - zaprojektowano z drewna klasy C33. Słupy o średnicy 300 mm będą wbite w grunt dna jeziora na głębokość 150 cm. Słupy należy ciśnieniowo zaimpregnować w tartaku solami, a potem w wysokiej temperaturze nasycić olejem lnianym. Najwrażliwszy na gnicie fragment podpór drewnianych znajduje się w pobliżu lustra wody należy go zabezpieczyć, zwęglając powierzchnie tego miejsca opalarką. Do słupów należy umocować oczepy o przekroju 18 x 18 cm, na których mocowane będą podwaliny o przekroju 18 x 18 cm. Ostatnim elementem będą deski grubości 50 mm mocowane do podwalin. Najpierw oczepy, podwaliny oraz deski należy zabezpieczyć rozpuszczalnikowym, głęboko penetrującym gruntem. Jest to impregnat, który skutecznie zabezpieczy drewno przed grzybami pleśniowymi, siniznowymi oraz owadami żerującymi w drewnie. Następnie na drewno należy położyć olej do drewna, który głęboko wniknie w drewno, zabezpieczając je przed niszczącym wpływem wody - hydrofobizacja. Nowo projektowany pomost będzie posiadał wymiary 2,00m x 25,00m. 2.3. Istniejący pomost do remontu - należy wymienić uszkodzone elementy drewniane, które należy zabezpieczyć rozpuszczalnikowym, głęboko penetrującym gruntem. Jest to impregnat, który skutecznie zabezpieczy drewno przed grzybami pleśniowymi, siniznowymi oraz owadami żerującymi w drewnie. Następnie na drewno należy położyć olej do drewna, który głęboko wniknie w drewno, zabezpieczając je przed niszczącym wpływem wody - hydrofobizacja. Elementy stalowe należy zabezpieczyć preparatem antykorozyjnym, po uprzednim ich oczyszczeniu z rdzy i starej farby, a następnie pomalować podwójnie farbą wierzchniego krycia. Istniejący pomost przeznaczony do remontu posiada wymiary 2,00m x 22,40m. 2.4. Miejsce pod rekreację - z całej działki tj. powierzchni 820,00 m2 należy zdjąć humus grubości około 40 cm, a następnie w jego miejsce należy nawieźć piasek drobnoziarnisty plażowy gr. 50 cm po zagęszczeniu. W związku z tym że jezioro nie ma nawierzchni piaszczystej na długości całej plaży około 45,0 m projektuje się nawiezienie piasku na szerokość pasa 18,50 m o grubości warstwy piasku średnio 50 cm po zagęszczeniu. Przedtem jednak należy wybagrować istniejącą trzcinę oraz zielsko na całej długości plaży około 45,00 mb i szerokości około 20,00m. 2.5. Zieleń - pozostały obszar działki o powierzchni 1335,00 m2 należy zrekultywować, wyrównać i obsiać trawą sportową. 2.6. Instalacje: Toalety przenośne posiadają swój zbiornik na wodę oraz swój zbiornik na fekalia w związku z czym nie zachodzi potrzeba rozbudowy sieci wodociągowej i kanalizacyjnej na potrzeby planowanego przedsięwzięcia. Wody opadowe i pośniegowe zostaną odprowadzone powierzchownie po terenie działki Inwestora. 2.7. Droga dojazdowa 2.7.1. Zakres obejmuje wykonanie przebudowy nawierzchni drogi dojazdowej oraz miejsc postojowych do planowanego miejsca rekreacji i wypoczynku nad jeziorem w miejscowości Lisnowo i Szarnoś. Przebudowa nawierzchni drogi polega na wykonaniu podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie grubości 15 cm, a następnie wykonaniu nawierzchni z płyt betonowych ażurowych. Zaprojektowano drogę szerokości 2,0 m i długości 200,00m ograniczoną korytkami ściekowymi płytkimi typu D. Na środkowym odcinku drogi - wykorzystując istniejące ukształtowanie terenu zaprojektowano mijankę. Trwała i bezpieczna droga, przejezdna przez cały rok dla wszelkich pojazdów, zapewni lepszą dostępność komunikacyjną terenów rekreacji nad jeziorem. Przebudowana nawierzchnia drogi poprawi zdecydowanie warunki bezpieczeństwa oraz walory użytkowe dla wszystkich jej użytkowników. Koszty utrzymania drogi ulegną zmniejszeniu (przy istniejącej obecnie nawierzchni gruntowej są znaczne, co wynika z wielokrotnych zabiegów utrzymaniowych - konieczność uzupełniania i naprawiania ulegających rozjeżdżeniu i rozmyciu poboczy). 2.7.2. Opis stanu istniejącego - na całym projektowanym odcinku droga gminna posiada przekrój szlakowy. Przebiega przez obszar upraw rolnych. Droga posiada nawierzchnię gruntową. Droga przebiega zgodnie z istniejącym ukształtowaniem terenu. Przebudowa nawierzchni drogi w ramach inwestycji zapewni zwiększenie jej trwałości na czynniki wynikające z warunków odbywającego się ruchu oraz oddziaływania czynników atmosferycznych. 2.7.3. Opis stanu projektowanego - projektowany odcinek przebudowywanej nawierzchni drogi gminnej w miejscowości Lisnowo według klasyfikacji określonej w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Marskiej jest drogą klasy D. Droga obsługuje przyległy teren bez ograniczeń. Przy projektowaniu kierowano się następującymi przesłankami: - dostosowaniem parametrów technicznych drogi do przewidywanego ruchu wykorzystując granice istniejącego pasa drogowego; - dostosowaniem ukształtowania drogi w planie i przekroju podłużnym do konfiguracji terenu; - dostępnością materiałów miejscowych; - odwodnieniem powierzchniowym na przyległy teren. Głównym zadaniem drogi jest obsługa przyległego terenu, a przede wszystkim umożliwienie dogodnego dojazdu do projektowanego miejsca rekreacji i wypoczynku nad jeziorem. 2.7.4. Parametry techniczne drogi - na przebudowywanym odcinku projektuje się przekrój drogowy o nawierzchni z płyt ażurowych betonowych na podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie. Podstawowe parametry drogi: - klasa drogi - D - szerokość nawierzchni jezdni - 2,0 m - długość drogi - 200,00m - spadek poprzeczny nawierzchni daszkowy - 2 % - spadek pobocza - 8 % - konstrukcja nawierzchni dla ruchu lekkiego - KR 1 2.7.5. Konstrukcja nawierzchni - projektuje się konstrukcję nawierzchni dla ruchu KR 1. Projektowana konstrukcja nawierzchni na poszerzeniach; - warstwa ścieralna - płyty ażurowe -10 cm - podsypka z piasku i humusu - 5 cm - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie gr. 15 cm. Zjazd z drogi powiatowej - kostka betonowa gr. 8cm na podsypce cementowo-piaskowej gr. 5cm 2.7.6. Przekrój podłużny - niweletę nawierzchni drogi należy optymalnie dostosować do istniejącego ukształtowania terenu w taki sposób, aby utrzymać jednakową grubość układanych warstw nawierzchni i dowiązać się do istniejących wjazdów, zapewniając jednocześnie prawidłowe odwodnienie drogi. 2.7.7. Odwodnienie - odprowadzenie wód opadowych z jezdni i poboczy drogi będzie zapewnione poprzez zastosowanie odpowiednich pochyleń poprzecznych i podłużnych na przyległy teren. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w: 1) Dokumentacji technicznej wraz z opisem technicznym 2) Przedmiarze robót, 3) Specyfikacji wykonania i odbioru robót. Ponadto w drodze przetargu: Wykonawca zapewni pełną obsługę geodezyjną, sporządzi dokumentację powykonawczą, w tym dokumentację geodezyjną wykonawczą dla zrealizowanych robót - zgodnie z obowiązującymi przepisami, umożliwiającą naniesienie zmian na mapę zasadniczą, do ewidencji gruntów i budynków i ewidencji sieci uzbrojenia terenu, oraz kopię mapy powstałej w oparciu o geodezyjną inwentaryzację powykonawczą. Zamówienie należy wykonać zgodnie ze sztuką budowlaną i obowiązującymi przepisami. Odbiory dokonywane będą zgodnie z przepisami prawa budowlanego i obowiązującymi warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót określonych w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452420005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępując do przetargu zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 9000,00 zł (słownie: dziewięć tysięcy złotych) w terminie do 21 stycznia 2013r. do godz. 1000. Wadium należy wnieść w jednej z form zgodnych z art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Wadium w formie gotówki należy wpłacić w kasie Urzędu Gminy lub na rachunek prowadzony w Banku Spółdzielczym w Łasinie na konto nr 92 9500 0008 0000 0752 2000 0053 z dopiskiem wadium do przetargu na: Stworzenie miejsc rekreacji i wypoczynku nad jeziorem w miejscowości Lisnowo i Szarnoś. Dokument potwierdzający wpłatę musi być dołączony do oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.swiecienadosa.lo.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach