Przetargi.pl
STAŁA (BEZPOŚREDNIA) CAŁODOBOWA OCHRONA FIZYCZNA OSÓB I MIENIA NA TERENIE OBIEKTÓW MUZEUM HISTORII KATOWIC WRAZ Z MONITORINGIEM I ZAPEWNIENIEM WSPARCIA GRUPY INTERWENCYJNEJ ORAZ USŁUGAMI PORZĄDKOWO-CZYSTOŚCIOWYMI

Muzeum Historii Katowic ogłasza przetarg

  • Adres: 40-025 Katowice, ul. Szafranka 9
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2562134 , fax. 032 2562134
  • Data zamieszczenia: 2014-07-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Historii Katowic
    ul. Szafranka 9 9
    40-025 Katowice, woj. śląskie
    tel. 032 2562134, fax. 032 2562134
    REGON: 00105124100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mhk.katowice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    STAŁA (BEZPOŚREDNIA) CAŁODOBOWA OCHRONA FIZYCZNA OSÓB I MIENIA NA TERENIE OBIEKTÓW MUZEUM HISTORII KATOWIC WRAZ Z MONITORINGIEM I ZAPEWNIENIEM WSPARCIA GRUPY INTERWENCYJNEJ ORAZ USŁUGAMI PORZĄDKOWO-CZYSTOŚCIOWYMI
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    14. Przedmiot zamówienia: 14.1. Przedmiotem zamówienia jest stała (bezpośrednia) całodobowa ochrona fizyczna osób i mienia na terenie obiektów Muzeum Historii Katowic wraz z monitoringiem i zapewnieniem wsparcia grupy interwencyjnej oraz usługami porządkowo-czystościowymi, w zakresie określonym poniżej. 14.2. Stała bezpośrednia ochrona fizyczna osób i mienia prowadzona będzie w następującym zakresie, z zastrzeżeniem pkt 14.3.: 14.2.1. jeden posterunek jednoosobowy w budynku przy ul. Ks. J. Szafranka 9 - całodobowo, 14.2.2. jeden posterunek jednoosobowy w kościele św. Michała Archanioła w Parku Kościuszki przy ulicy. Kościuszki 87 w Katowicach - całodobowo, 14.2.3. jeden posterunek jednoosobowy w budynku Oddziału Muzeum Historii Katowic- Dział Etnologii Miasta przy ul. Rymarskiej 4 w Katowicach-Nikiszowcu - całodobowo. 14.2.4. Łączna ilość godzin z pkt 14.2.1+ pkt 14.2.2 + 14.2.3 = 52 632h 14.3. Zakres stałej bezpośredniej ochrony fizycznej osób i mienia w czasie jednej NOCY MUZEÓW w maju 2015 i w maju 2016 r. oraz w czasie dnia INDUSTRIADY w czerwcu 2015 oraz w czerwcu 2016 zostanie zwiększony według następujących zasad: 14.3.1. trzy dodatkowe posterunki jednoosobowe w budynku przy ul. Ks. J. Szafranka 9 w Katowicach w godz. od 17.00 do 1.00 w czasie jednej NOCY MUZEÓW w maju 2015 i w maju 2016 r. (48h) 14.3.2. dwa dodatkowe posterunki jednoosobowe w budynku Oddziału Muzeum Historii Katowic - Dział Etnologii Miasta przy ul. Rymarskiej 4 w Katowicach-Nikiszowcu w godz. od 17.00 do 1.00 w czasie jednej NOCY MUZEÓW w maju 2015 i w maju 2016 r. (32h) 14.3.3. dwa posterunki jednoosobowe w Oddziale Muzeum Historii Katowic - Dział Teatralno-Filmowy MHK przy ul. Kopernika 11/2a w Katowicach w godz. od 17.00 do 23.00 w czasie jednej NOCY MUZEÓW w maju 2015 i w maju 2016 r. (24h) 14.3.4. dwa posterunki jednoosobowe w Oddziale Muzeum Historii Katowic - Dział Grafiki im. P. Stellera przy ul. Kościuszki 47 w Katowicach w godz. od 17.00 do 23.00. w czasie jednej NOCY MUZEÓW w maju 2015 i w maju 2016 r. (24h) 14.3.5. dwa dodatkowe jednoosobowe posterunki w czasie jednego dnia trwania INDUSTRIADY w czerwcu 2015 oraz w czerwcu 2016 w budynku Oddziału Muzeum Historii Katowic - Dział Etnologii Miasta przy ul. Rymarskiej 4 w Katowicach-Nikiszowcu w godzinach od 14:00 do 22:00(32h) 14.4. Ochrona na posterunkach określonych w pkt 14.2. oraz 14.3. realizowana będzie przez pracowników ochrony specjalistycznej uzbrojonej formacji ochronnej, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 145, oz. 1221 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 24 maja 2013 r. o środkach przymusu bezpośredniego i broni palnej (Dz. U. z 2013 r., poz. 628 z późn. zm.), zgodnie z planem ochrony Muzeum, zatwierdzonym przez Wojewódzkiego Komendanta Policji, zgodnie z planem ochrony zabytków Muzeum zatwierdzonym przez Prezydenta Miasta Katowic oraz zgodnie z normami jakościowymi ISO 9001:2000 lub nowszymi lub normami równoważnymi. 14.5. Wymagane wyposażenie i uzbrojenie kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej obejmować będzie: - paralizatory elektryczne, - kajdanki, - pałki obronne, - ręczne miotacze gazu, - radiotelefony, - telefony komórkowe. 14.6. Stały dozór sygnałów przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych urządzeniach i systemach alarmowych zainstalowanych w obiektach z zapewnieniem wsparcia grupy interwencyjnej w okresie od 01.09.2014 r. godz. 12:00 do 01.09.2016 r. godz. 12:00. będzie prowadzony w następujących obiektach: 14.6.1. budynek Muzeum Historii Katowic przy ul. Ks. J. Szafranka 9, 14.6.2. kościół św. Michała Archanioła w Parku Kościuszki od strony ul. Kościuszki w Katowicach, 14.6.3. budynek Oddziału Muzeum Historii Katowic - Dział Etnologii Miasta przy ul. Rymarskiej 4 w Katowicach-Nikiszowcu, 14.6.4. Oddział Muzeum Historii Katowic - Dział Teatralno-Filmowy, ul. Kopernika 11/2a, 40-064 Katowice; 14.6.5. Oddział Muzeum Historii Katowic - Dział Grafiki im. P. Stellera , ul. Kościuszki 47 - I piętro, 40-048 Katowice. 14.7. Zakres czynności określonych w pkt 14.6. obejmuje: 14.7.1. Całodobowe monitorowanie tj. przyjmowanie uzgodnionym torem transmisji sygnałów emitowanych przez urządzenia (nadajniki) i ich interpretacja; 14.7.2. Całodobowe rejestrowanie i gromadzenie sygnałów otrzymanych z lokalnego systemu alarmowego Zamawiającego w komputerowej bazie danych. Sygnały te przechowywane będą przez okres jednego roku. 14.7.3. Całodobowe rejestrowanie wszystkich informacji przekazanych i odebranych od Zamawiającego na rejestratorze rozmów. 14.7.4. Sporządzenie protokołu oględzin każdego obiektu monitorowanego w dniu zawarcia umowy z Zamawiającym w stosunku do każdego obiektu określonego w pkt 14.6. 14.7.5. Zapewnienie reakcji grup interwencyjnych natychmiast po otrzymaniu sygnału o alarmie w następujący sposób: 14.7.5.1. dojazd grupy interwencyjnej do chronionego obiektu w czasie 10 minut liczonych od momentu otrzymania sygnału alarmowego, z wyjątkiem zdarzeń nadzwyczajnych uniemożliwiających dojazd w tym czasie takich jak: kolizja, wypadek, blokada dróg i inne zdarzenia związane z siłami natury (siła wyższa); wymagane jest, aby grupy interwencyjne były wyposażone w sprzęt łączności bezprzewodowej oraz aby w ich skład wchodzili kwalifikowani pracownicy ochrony fizycznej wyposażeni w broń palną. Skład grupy interwencyjnej musi wynosić minimum dwóch kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, którzy powinni być wyposażeni w środki przymusu bezpośredniego, w tym w/w broń palną krótką oraz paralizator. 14.7.5.2. Wyposażenie jakie musi posiadać grupa interwencyjna to: a) Broń palna krótka b) Pałka wielofunkcyjna c) Kajdanki d) Paralizator elektryczny e) Radiotelefon przenośny f) Pojazd oznakowany 14.7.5.3. sprawdzenie zabezpieczeń obiektu wskazanych w protokole oględzin obiektu monitorowanego, 14.7.5.4. w przypadku stwierdzenia naruszenia zabezpieczeń obiektu, ujęcie ewentualnych sprawców celem przekazania Policji oraz powiadomienie Zamawiającego oraz - w razie potrzeby - nadzorowanie chronionego obiektu do czasu przybycia wskazanych przez Zamawiającego osób, 14.7.5.5. utrzymywanie stałej łączności z dyspozytorem centrum monitorowania. 14.8. Usługi porządkowe obejmują: 14.8.1. Utrzymanie czystości i porządku na chodniku przylegającym do budynku MHK przy ul. Szafranka 9 w Katowicach, tj. codzienne zamiatanie, a zimą w zależności od warunków atmosferycznych - odśnieżanie. Zamawiający zapewni sprzęt do odśnieżania i zamiatania chodnika przy ul. Szafranka 9 w Katowicach. Zakres obowiązków pracownik Wykonawcy obejmuje także posypywanie piaskiem oraz solą chodnika przy ul. Szafranka 9 w Katowicach. Zamawiający zapewni piasek oraz sól do posypywania. 14.8.2. mycie wewnętrznej klatki schodowej budynku MHK przy ul. Szafranka 9 w Katowicach - jeden raz w tygodniu. 14.8.3. Zamawiający zapewni środki czystości do mycia klatki schodowej. Rodzaj nawierzchni: schody - wylewka betonowa, rant schodów wzmocniony metalem, piętra i półpiętra - kafelki. 14.8.4. Metraż powierzchni podlegającej sprzątaniu wynosi ok. 50 m2. 14.9. Treść złożonej oferty musi być zgodna z treścią SIWZ pod rygorem jej odrzucenia na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp jako sprzecznej z SIWZ. 14.10. Przedmiot zamówienia posiada kody CPV: 79710000-4 - usługi ochroniarskie, 79711000-1 - usługi nadzoru przy użyciu alarmu, 90610000-6 - usługi sprzątania i zamiatania ulic, 90910000-9 - usługi sprzątania, 90911200-8 - usługi sprzątania budynków 14.11. Usługi ochrony fizycznej osób i mienia stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia powinny być świadczone zgodnie z normami jakościowymi ISO 9001:2000 lub nowszymi, lub normami równoważnymi. 14.12. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia opisane są we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ, będącym integralną częścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 797100000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 25.1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych). 25.2. Wykonawca, który nie wniósł wadium, zostaje wykluczony z postępowania, a jego ofertę uznaje się za odrzuconą. 25.3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu musi znaleźć się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 25.4. Wadium może być wniesione w następujących formach: 25.4.1. pieniądzu; 25.4.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 25.4.3. gwarancjach bankowych; 25.4.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 25.4.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. nr 42, poz. 275). 25.5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: BNP PARIBAS BANK POLSKA S.A. 02 1600 1055 0002 3212 1387 0001 z dopiskiem wadium w postępowaniu na stałą (bezpośrednią) całodobową ochronę fizyczną osób i mienia na terenie obiektów Muzeum Historii Katowice wraz z monitoringiem i zapewnieniem wsparcia grupy interwencyjnej oraz usługami porządkowo - czystościowymi. Kopia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w pieniądzu powinna być dołączona do oferty. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 25.6. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie przepisu art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 25.7. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z przepisem art. 46 ustawy Pzp. 25.8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, w przypadkach określonych przepisem art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp. 25.9. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 25.10. W przypadku wniesienia wadium w formach niepieniężnych (gwarancje, poręczenia) Wykonawca dołączy do oferty oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium. W przypadku złożenia w ofercie oryginalnego dokumentu wadium w formie niepieniężnej, nie będzie on podlegał zwrotowi.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mhk.bip.info.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach