Przetargi.pl
Sprzedaż energii elektrycznej na rzecz Powiatu Tatrzańskiego oraz Jednostek Podległych

Powiat Tatrzański ogłasza przetarg

  • Adres: 34-500 Zakopane, ul. Chramcówki
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. +48 18 20 239 30 , fax. (018) 2017104
  • Data zamieszczenia: 2019-10-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Tatrzański
    ul. Chramcówki 15
    34-500 Zakopane, woj. małopolskie
    tel. +48 18 20 239 30, fax. (018) 2017104
    REGON: 49189312100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.tatry.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Sprzedaż energii elektrycznej na rzecz Powiatu Tatrzańskiego oraz Jednostek Podległych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem przetargu jest wybór wykonawcy, który wykona na rzecz zamawiającego dostawy polegającej na sprzedaży energii elektrycznej na rzecz Powiatu Tatrzańskiego oraz Jednostek Podległych dla punktów poboru oraz prognozowanych ilości szczegółowo określonych w załączniku nr 5 do SIWZ. 2. Zadaniem wykonawcy jest zapewnienie sprzedaży energii elektrycznej dla każdej z wymienionych jednostek z osobna, na okres od końca okresu dotychczas obowiązujących umów tj. od dnia 01 stycznia 2020 roku do dnia 30 czerwca 2020 roku w planowanej łącznej ilości około 337 825 kWh dla punktów poboru szczegółowo określonych w załączniku nr 5 do SIWZ. 3. Zamawiający zastrzega, że dostawa energii elektrycznej odbywać się będzie na warunkach określonych w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997 roku – Prawo energetyczne (j.t. Dz. U. z 2019 roku, poz. 755 ze zm.), w oparciu o przepisy wykonawcze do tej ustawy, w szczególności Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 04 maja 2007 roku w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu energetycznego (Dz. U. z dnia 29 maja 2007 roku Nr 93, poz. 623 ze zm.), również na warunkach określonych w Taryfie dla energii elektrycznej sprzedawcy, zgodnie z postanowieniami Kodeksu Cywilnego oraz ogólnie obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa. 4. Zamawiający informuje, że podana powyżej w punkcie 2 ilość zapotrzebowania na energię elektryczną będącej przedmiotem niniejszego postępowania przetargowego jest wielkością wyliczoną w sposób szacunkowy i w trakcie realizacji przedmiotowej umowy może ulec zmianie, w zależności od rzeczywistych potrzeb zamawiającego. Prognozowane sześcio miesięczne zużycie energii elektrycznej ma charakter jedynie orientacyjny, służący do porównania ofert i w żadnym wypadku nie stanowi ze strony zamawiającego, zobowiązania do zakupu energii w podanej ilości. Wykonawcy nie będzie przysługiwało jakiekolwiek roszczenie z tytułu nie pobrania przez zamawiającego przewidywanej ilości energii. 5. Ponadto zamawiający informuje i wyjaśnia, że dla Powiatu Tatrzańskiego oraz Jednostek Podległych (określonych w załączniku nr 5 do SIWZ): 1) Procedura zmiany sprzedawcy przeprowadzana będzie po raz kolejny, 2) Obecnie każda jednostka posiada dwie odrębne umowy, tj. na: a) dostawę energii elektrycznej zawartą na czas określony do dnia 01 stycznia 2018 roku do dnia 31 grudzia 2019 roku, b) dystrybucję energii elektrycznej zawartą na czas nieokreślony, 3) Lokalnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego jest TAURON Dystrybucja S.A., 4) Dotychczasowym dostawcą energii elektrycznej jest PGE Obrót S.A., ul. 8-go Marca 6, 35-959 Rzeszów, 5) Podane grupy taryfowe są obecnymi jak i przyszłymi taryfami i nie wymagają zmiany, 6) Okres rozliczeniowy dla poszczególnych punktów poboru energii elektrycznej wskazanych w SIWZ jest jednomiesięczny. 6. Zamawiający informuje, że niezwłocznie po zawarciu odrębnych umów będących wynikiem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przekaże wyłonionemu wykonawcy wszelkie dane i informacje niezbędne do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy w tym stosowne pełnomocnictwa do reprezentowania przed Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD), a wykonawca jest zobowiązany stosowne pełnomocnictwo przyjąć i dokonać w imieniu zamawiającego oraz poszczególnych Jednostek Podległych z odpowiednim wyprzedzeniem zgłoszenia zmiany sprzedawcy energii, z zachowaniem ciągłości dostaw. 7. Warunki wykonania zamówienia zawarte są w projekcie umowy, który stanowi załącznik nr 4 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09310000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada aktualną na dzień złożenia oferty koncesje na obrót energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 roku – Prawo energetyczne w zakresie obrotu energią elektryczną objętą przedmiotem niniejszego zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony formularz ofertowy sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do przedmiotowej SIWZ, zawierający wymienione w nim informacje w szczególności: a) wskazanie oferowanego przedmiotu zamówienia, b) łączną cenę ofertową brutto za wykonanie dostawy objętej przedmiotem niniejszego postępowania, c) zobowiązanie dotyczące terminu realizacji zamówienia, d) oświadczenie o posiadaniu przez wykonawcę zawartej umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej lub równoważnej z operatorem systemu dystrybucyjnego działającym na terenie miasta Zakopane, e) oświadczenie o wypełnieniu przez wykonawcę obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO, f) oświadczenie o akceptacji wszystkich postanowień SIWZ i projektu umowy bez zastrzeżeń, g) zobowiązanie dotyczące warunków płatności, h) oświadczenie o okresie związania ofertą, i) oświadczenie w zakresie tajemnicy przedsiębiorstwa, j) wykonawca może przedstawić informację, czy zamawiający posiada aktualne oświadczenia lub dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 roku o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania Publiczne, k) a także wskazanie, czy wykonawca zamierza wykonać przedmiot zamówienia z udziałem podwykonawców oraz podać zakres prac powierzony podwykonawcom i nazwy firm o ile są znane, Brak podania któregokolwiek z ww. elementów (z wyjątkiem lit. g) – k) spowoduje odrzucenie oferty wykonawcy, z zastrzeżeniem postanowień art. 87 ustawy PZP. 2. Oświadczenia wymienione w punktach 12.1 – 12.4 przedmiotowej SIWZ sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ. 3. Ewentualnie, gdy zachodzą okoliczności, o których mowa niżej wykonawca zobowiązany jest ponadto do złożenia następujących dokumentów: 1) wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, zobowiązany jest złożyć zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzający zobowiązanie podmiotu trzeciego do udostępnienia zasobów odpowiadające wymaganiom określonym w punktach 10.3 i 10.4 niniejszej SIWZ, 2) wykonawcy występujący wspólnie zobowiązani są ustanowić zgodnie z postanowieniami art. 23 ust. 2 ustawy PZP pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Stosowne pełnomocnictwo (spełniające wymagania określone w punkcie 10.5 niniejszej SIWZ) podpisane przez wszystkich wykonawców występujących wspólnie należy załączyć do składanej oferty. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie o którym mowa w punkcie III.3) niniejszego ogłoszenia składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia. 5. Zamawiającego żąda aby wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w niniejszym postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w punkcie III.3) niniejszego ogłoszenia. 6. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w punkcie III.3) niniejszego ogłoszenia. 7. W przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub urzędowo poświadczonego odpisu pełnomocnictwa (notarialnie – art. 96 ustawy z 14 lutego 1991 roku – Prawo o notariacie). 8. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w punkcie III.5.1) niniejszego ogłoszenia w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 9. Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja” o której mowa powyżej w punkcie 8 niniejszego ogłoszenia wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy: 1) wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając dołączone do oferty zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zamawiający, w celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda aby ze złożonego zobowiązania (o którym mowa wyżej) lub innych dokumentów potwierdzających zobowiązanie podmiotu trzeciego do udostępnienia zasobów, w sposób jednoznaczny wynikało w szczególności: a) jaki jest zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) jaki jest zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 2) zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w punktach 11.1.2) – 11.1.11) i punkcie 11.2.1) przedmiotowej SIWZ. 3) jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, podmiotu, o którym mowa powyżej w punkcie 8 niniejszego ogłoszenia, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w punkcie III.5.1) niniejszego ogłoszenia. 10. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum, spółka cywilna), winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (do oferty należy załączyć odpowiednie pełnomocnictwo) chyba, że w przypadku spółki cywilnej, z umowy tej spółki wynika sposób jej reprezentowania (do stwierdzenia, czego niezbędne będzie załączenie do oferty umowy spółki cywilnej). Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym, jako pełnomocnik pozostałych. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkie podmioty występujące wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. 11. Wszelkie postanowienia dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach