Przetargi.pl
SPRZEDAŻ, DOSTAWA, MONTAŻ I URUCHOMIENIE TRZECH UŻYWANYCH WYPRODUKOWANYCH NIE WCZEŚNIEJ NIŻ W 2013 R. ELEKTRONICZNYCH TABLIC INFORMACJI PASAŻERSKIEJ WRAZ Z OPROGRAMOWANIEM STERUJĄCYM, NA KTÓRE WYKONAWCA UDZIELI ZAMAWIAJĄCEMU NIEOGRANICZONEGO CZASOWO PRAWA UŻYTKOWANIA (LICENCJI), WSPÓŁPRACUJĄCYM Z OPROGRAMOWANIEM BĘDĄCYM W POSIADANIU ZAMAWIAJĄCEGO, ORAZ INSTALACJA WRAZ Z KONFIGURACJĄ OPROGRAMOWANIA STERUJĄCEGO TABLICAMI W SIEDZIBIE ZAMAWIAJĄCEGO

Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta ogłasza przetarg

  • Adres: 97-300 Piotrków Trybunalski, ul. Kasztanowa 31
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 44 7339253 , fax. 44 7339252
  • Data zamieszczenia: 2016-04-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta
    ul. Kasztanowa 31 31
    97-300 Piotrków Trybunalski, woj. łódzkie
    tel. 44 7339253, fax. 44 7339252
    REGON: 59227611400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdium-piotrkow.4bip.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    SPRZEDAŻ, DOSTAWA, MONTAŻ I URUCHOMIENIE TRZECH UŻYWANYCH WYPRODUKOWANYCH NIE WCZEŚNIEJ NIŻ W 2013 R. ELEKTRONICZNYCH TABLIC INFORMACJI PASAŻERSKIEJ WRAZ Z OPROGRAMOWANIEM STERUJĄCYM, NA KTÓRE WYKONAWCA UDZIELI ZAMAWIAJĄCEMU NIEOGRANICZONEGO CZASOWO PRAWA UŻYTKOWANIA (LICENCJI), WSPÓŁPRACUJĄCYM Z OPROGRAMOWANIEM BĘDĄCYM W POSIADANIU ZAMAWIAJĄCEGO, ORAZ INSTALACJA WRAZ Z KONFIGURACJĄ OPROGRAMOWANIA STERUJĄCEGO TABLICAMI W SIEDZIBIE ZAMAWIAJĄCEGO
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA: Dostarczone tablice muszą przekazywać rozkładową informację o odjazdach dla podróżnych. 1. Dostarczone urządzenia systemu muszą prawidło współpracować z posiadaną przez Zamawiającego infrastrukturą i oprogramowaniem - służącym do przygotowywania przystankowych plików rozkładu jazdy, eksploatowanym u Zamawiającego. 2. Zamawiający użytkuje obecnie oprogramowanie do zarządzania komunikacją BusMan firmy AGC Consulting Sp. z o. o. z Warszawy, posiada prawa autorskie do wdrożonego w tym zakresie oprogramowania i w przypadku uzyskania przez Wykonawcę zlecenia wymagane jest stworzenie komputerowej komunikacji pomiędzy oprogramowaniem Zamawiającego i Wykonawcy. Dokumentacja techniczna struktury bazy CB stanowi załącznik nr 2 do umowy. 3. Dostarczony system: musi współpracować z oprogramowaniem Zamawiającego bez pogorszenia jego funkcjonalności, zapewniać przetwarzanie wytwarzanych wzajemnie danych. 4. Zapewnić łączności pomiędzy tablicami informacyjnymi a programem zainstalowanym uprzednio u Zamawiającego. Cały System musi działać wyłącznie na urządzeniach będących już w posiadaniu Zamawiającego lub dostarczonych przez Wykonawcę do realizacji zadań opisanych poniżej. 5. Wymiana danych pomiędzy serwisem usługowym stworzonym u Zamawiającego a tablicami musi się odbywać w sieci GSM w technologii m.in. GPRS zapewniającej sprawną wymianę danych zgodnie z wymaganiami Zamawiającego w sieci dowolnego operatora działającego na terenie Polski. Karty SIM do transmisji zapewni Zamawiający. 6. Dodatkowo programowanie tablic odnośnym plikiem przystankowego rozkładu jazdy musi się odbywać za pomocą nośnika pamięciowego na USB. 7. Urządzenia przeznaczone do łączności muszą posiadać właściwe dla tych urządzeń deklaracje zgodności CE. 8. Zamawiający wymaga, aby w chwili uruchomienia tablic sterowanie było w pełni realizowalne samodzielnie przez Zamawiającego poprzez programowanie z USB, lub z wykorzystaniem transmisji danych GPRS. 9. Zamawiający w ramach przedmiotu zamówienia oczekuje dostawy: a) 3 tablic przystankowych dwustronnych co najmniej pięciowierszowych, b) oprogramowania tablic licencjonowanym oprogramowaniem, przekazanym do bezterminowego użytku Zamawiającemu, c) 3 szt. przenośnych nośników (pamięci lub interfejsów serwisowych) dla realizacji czynności eksploatacyjnych w tablicach (ładowanie rozkładu jazdy), d) dokumentu potwierdzającego datę produkcji tablic (np. deklaracji zgodności z datą wyprodukowania). Wymagania odnośnie tablic 1. Umieszczenie na 3 przystankach tablice z minimum: a) informacją o planowanym czasie odjazdu autobusu w 4 liniach, b) aktualnej dacie i czasie lub ewentualnie nazwie przystanku - w pierwszym lub ostatnim wierszu, Lokalizacja tablic opisana została w tabeli jak niżej: Lokalizacja : 1. ul. P.O.W. (strona zachodnia) - 1 tablica 2. Ul. P.O.W. (strona wschodnia) - 1 tablica 3.ul. Słowackiego rejon skrzyżowania z ul. Kostromską (strona południowa)- 1 tablica 2. Wykonawca dostarczy wszystkie niezbędne do jego działania elementy tj: anteny, przewody, materiały instalacyjne. 3. Urządzenia komunikacyjne muszą przesyłać dane rozkładów jazdy do tablic przy wykorzystaniu pakietowej transmisji danych przez wbudowany modem m.in. GPRS z wykorzystaniem oprogramowania przekazanego Zamawiającemu. 4. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dostarczył niezbędne narzędzia sprzętowe i softwarowe (z wyłączeniem kart SIM) w liczbie 1 kpl. (jeżeli są one niezbędne) umożliwiające samodzielne wgrywanie przez Zamawiającego rozkładów jazdy do tablicy przystankowej po USB lub za pomocą transmisji danych. Dane techniczne tablic informacyjnych przystankowych: 1. Parametry tablic a) wysokość wiersza minimum 50 milimetrów (wymagane minimum 8 diod LED w pionie w wierszu ), b) wiersz musi umożliwiać jednoczesne wyświetlenie co najmniej 30 znaków w tym również z opcją przewijania napisów (tzw. scrolling), c) tablice informacyjne muszą być wykonane w technologii LED z wykorzystaniem diod wysokiej jasności o następujących parametrach: I. jasność świecenia przy maksymalnym oświetleniu zewnętrznym minimum 5 000 cd/m2, II. kolor diod pomarańczowy (bursztynowy), d) czas ciągłej pracy: minimum 30 000 godzin, e) diody tablicy muszą charakteryzować się szerokim kątem widzenia min. 100° w poziomie i 100° w pionie, tak aby zapewnić czytelność informacji w szerokim zakresie kąta obserwacji, f) raster: 6 - 8 mm, g) tablica musi składać się z minimum 5 wierszy, h) tablice LED muszą być zbudowane z 1 matrycy (graficznego pola wyświetlającego). Zamawiający nie dopuszcza rozwiązania w postaci osobnych paneli dla każdego wiersza, i) wielkość pojedynczego znaku: nie mniej niż 6 diod wysokości + minimum 1 dioda odstępu miedzy wierszami, j) informacje na tablicach muszą być wyświetlane w czcionce proporcjonalnej lub innej gwarantującej dobrą czytelność napisów, k) każda z tablic musi być wyposażona w czujnik natężenia światła zewnętrznego, który automatycznie dobiera jasność świecenia diod w zależności od występujących warunków pogodowych i pory dnia, dla każdej strony tablicy niezależnie (tablica powinna prezentować informację odjazdową w sposób przejrzysty i czytelny). Czujnik natężenia światła zewnętrznego nie powinien działać przy krótkotrwałych i przypadkowych zmianach natężenia światła takich jak np. światło przejeżdżających samochodów, l) ochrona przed kurzem i płynami, zgodnie z wymogami obowiązujących norm, m) obudowa wykonana z profili aluminiowych, n) powierzchnie wyświetlające tablicy muszą być zabezpieczone wandaloodporną, antyrefleksyjną szybą, o) moc nie większa niż 500VA, p) napięcie zasilania 230 V, q) po zaniku napięcia zasilania będzie zapewniony automatyczny start tablicy, r) zamawiający wymaga, aby tablice spełniały obowiązujące w Polsce normy CE, s) zakres temperatur pracy -30 do +60 stopni Celsjusza, t) zamawiający wymaga aby strony czołowe tablic zapewniały eliminowanie refleksów i odbić oraz były zabezpieczone przed uszkodzeniami mechanicznymi (aktami wandalizmu). u) tablice informacyjne będą montowane na słupach, których właścicielem jest Zamawiający, v) tablice zapewnią wyświetlanie komunikatów tekstowych w górnym lub dolnym wierszu (pierwszym lub ostatnim). W przypadku gdy komunikat będzie dłuższy niż ilość znaków w linii to tablica LED będzie przewijała (skrolowała) poziomo komunikat w linii, celem ukazania całej jego treści. Przy braku takich komunikatów linia ta ma mieć możliwość pokazywania informacji o czasie i dacie i ewentualnie nazwy przystanku, w) zamawiający zapewni doprowadzenie zasilania do miejsca montażu tablic, x) wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z montażem, podłączeniem i uruchomieniem tablic informacyjnych, y) Zamawiający zapewni karty SIM, podpisze stosowną umowę z operatorem GSM. 2. Informacja o rozkładzie jazdy musi zawierać: oznaczenie linii, kierunek kursu, planową godzinę odjazdu. 3. Wymiana danych do tablic musi się odbywać po USB lub za pomocą transmisji danych w sieci GSM w technologii m.in. GPRS lub nowszej dowolnego operatora działającego na terenie Polski. 4. Tablice muszą mieć interfejs do przesyłu danych poprzez sieć publiczną, Internet m.in. GPRS oraz być programowane lokalnie po USB lub za pomocą transmisji danych z wykorzystaniem aktualnego pliku przystankowego rozkładu jazdy. Uruchomienie i montaż. 1. Wszystkie prace związane z podłączeniem tablic leżą po stronie Wykonawcy. 2. Wykonawca przeszkoli wszystkie osoby wskazane przez Zamawiającego z zakresu obsługi tablic przystankowych. 3. Szkolenie ma być poprowadzone w sposób zapewniający bezproblemową obsługę i eksploatację tablic. 4. Zamawiający dostarczy Wykonawcy karty SIM po jednej do każdej tablicy przystankowej. 5. Wszystkie dostarczone tablice muszą zostać zamontowane i uruchomione. 6. Wykonawca zobowiązany jest do zaprogramowania tablic plikami rozkładów jazdy będących w posiadaniu Zamawiającego na podstawie programu AGC BusMan.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 488131001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 3.000,00 zł (słownie: trzy tysiące 00/100 złotych) przed upływem terminu składania ofert. 1.2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: a) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Getin Noble Bank S.A. Nr r-ku: 30 1560 0013 2326 8572 1000 0003 b) poręczeniach bankowych; c) poręczeniach pieniężnych spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej; d) gwarancjach bankowych; e) gwarancjach ubezpieczeniowych; f) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. nr 42, poz. 275 ze zm.). 1.3. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 1.4. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany w pkt 1.2.a) musi wpłynąć najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Uwaga ! - Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. Na poleceniu przelewu należy zamieścić adnotację: Wadium w przetargu nieograniczonym na: Sprzedaż, dostawę, montaż i uruchomienie trzech używanych wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2013 r. Elektronicznych Tablic Informacji Pasażerskiej wraz z oprogramowaniem sterującym, na które Wykonawca udzieli Zamawiającemu nieograniczonego czasowo prawa użytkowania (licencji), współpracującym z oprogramowaniem będącym w posiadaniu Zamawiającego, oraz instalacja wraz z konfiguracją oprogramowania sterującego tablicami w siedzibie Zamawiającego. Wadium wnoszone w postaci poręczeń i gwarancji bankowych, poręczeń spółdzielczych kas oszczędnościowo - kredytowych lub gwarancji ubezpieczeniowej należy załączyć do oferty w formie kopii dokumentu, a oryginał złożyć w oddzielnej kopercie oznaczonej oryginał wadium, która będzie załączona do oferty (wewnątrz opakowania oferty). 1.5. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1-4 ustawy PZP. 1.6. Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadku gdy: 1.6.1. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn lezących po stronie Wykonawcy. 1.6.2. Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdium-piotrkow.4bip.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną