Przetargi.pl
sprzątanie szpitala-A.ZP/15/10

Samodzielny Publiczny Szpital Specjalistyczny Chorób Płuc im. dr O. Sokołowskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 34-500 Zakopane, ul. Gładkie 1
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 018 2015045 , fax. 018 2014632
  • Data zamieszczenia: 2010-09-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samodzielny Publiczny Szpital Specjalistyczny Chorób Płuc im. dr O. Sokołowskiego
    ul. Gładkie 1 1
    34-500 Zakopane, woj. małopolskie
    tel. 018 2015045, fax. 018 2014632
    REGON: 00029517100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalsokolowski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    sprzątanie szpitala-A.ZP/15/10
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest sprzątanie i dezynfekcja pomieszczeń szpitalnych, hotelu przyszpitalnego o pow. 3997 m kw. przy ul. Gładkie 1 w Zakopanem oraz usługi w zakresie gospodarowania bielizną szpitalną, odzieżą pracowniczą i odpadami. Wykonawca gwarantuje zastosowanie odpowiedniego sprzętu oraz środków dezynfekcyjnych i środków czystości i higieny, dopuszczonych do stosowania w obszarze medycznym, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz wymogami sanitarno - epidemiologicznymi obowiązującymi w szpitalu. Przedmiot zamówienia nie obejmuje sprzątania bloku operacyjnego i pracowni histopatologicznej oraz dostaw środka do dezynfekcji rąk. 2. Podział pomieszczeń szpitala na strefy do sprzątania, instrukcje przeprowadzenia mycia i dezynfekcji powierzchni szpitalnych oraz harmonogram prac porządkowych zawiera załącznik nr 1 do siwz Instrukcja utrzymania czystości i dezynfekcji powierzchni szpitalnych. Wykaz innych czynności związanych z przedmiotem zamówienia zawiera załącznik nr 2. 3. Ogólne zasady utrzymania porządku w pomieszczeniach szpitala: 3.1. Pomieszczenia wewnątrzoddziałowe muszą być sprzątane zgodnie z harmonogramem prac porządkowych. Początek sprzątania - nie wcześniej niż o 7.00 rano. 3.2. W godzinach popołudniowych - w czasie odwiedzin u pacjentów, mogą być wykonywane tylko prace doraźne, niezakłócające rytmu oddziałów. 3.3. W godzinach ciszy nocnej (22.00 - 7.00) nie można wykonywać żadnych prac na oddziale, gdzie przebywają chorzy, z wyjątkiem nagłych prac interwencyjnych. 3.4. Sprzątanie nie może zakłócać normalnej pracy oddziału. 3.5. Wykonawca zobowiązany jest wydzielić sprzęt do mycia i dezynfekcji i przyporządkować na poszczególne oddziały, kuchenki oddziałowe, labolatorium i inne komórki organizacyjne szpitala. 3.6. Za ustalenie harmonogramu prac odpowiada Pielęgniarka Epidemiologiczna. 3.7. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić osobę nadzorująca w sposób ciągły pracę ekipy sprzątającej, która powinna być obecna na terenie obiektu w dni powszednie od godz. 7.00 do 15.00 oraz w niedzielę i święta pod telefonem - reagując na bieżąco na sytuacje w szpitalu, koordynując prace porządkowo - dezynfekcyjne (osobę posiadającą wiedzę specjalistyczną w zakresie higieny szpitalnej, ze szczególnym uwzględnieniem zasad utrzymania czystości w zakładach opieki zdrowotnej i zasad dezynfekcji). Sposób komunikacji Zamawiającego z osobą nadzorująca musi być jasno określony. 3.8. Wykonawca powinien wyznaczyć ponadto osobę odpowiedzialną za magazyn bielizny czystej i brudnej, która będzie je prowadzić m. in. zgodnie z wymogami sanitarno - epidemiologicznymi. 3.9. Pomieszczenia, w których praca odbywa się w ciągu dnia, np. pokoje badań, gabinety itp., mają być sprzątane jednorazowo, po zakończonym dniu pracy, z zachowaniem wszystkich wymagań dotyczących poszczególnych stref szpitala. 3.10. W okresie nasilonego zabrudzenia, tj., zimą czy w czasie deszczu, osoba pełniąca dyżur na oddziałach jest zobowiązana do kontroli czystości w tych miejscach i umycia zabrudzonych powierzchni. 3.11. Zamawiający wymaga, aby w pomieszczeniach, w których znajdują się stanowiska do mycia i/lub dezynfekcji rąk oraz w sanitariatach użytkowanych przez personel i sanitariatach ogólnie dostępnych zlokalizowanych na terenie szpitala stale znajdowały się takie środki jak: środki do mycia rąk, papier toaletowy, ręczniki papierowe typu ZZ. Ponadto Wykonawca jest zobowiązany do uzupełniania wg potrzeb worków foliowych na odpady komunalne i bieliznę brudną (kolorystyka wg standardów obowiązujących), oraz do postępowania z odpadami medycznymi zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 30 lipca 2010 r. w sprawie szczegółowego postępowania z odpadami medycznymi (Dz. U. Nr 139, poz. 940 ) 3.12. Pracownicy wykonawcy zobowiązani są do przestrzegania zasad segregacji odpadów obowiązujących w szpitalu. 4. Wykaz pomieszczeń przedstawia zał. 3 do specyfikacji. 5. Wielkość powierzchni poziomych oraz ich rodzaj przedstawia zał. 4 do specyfikacji. 6. Wykonawca jest zobowiązany przedłożyć do oferty opracowane procedury sprzątania zatwierdzone przez Państwowego Inspektora Sanitarnego uwzględniające m.in.: zasady sprzątania pod względem sanitarno -epidemiologicznym, zastosowanie sprzętu, zasad dezynfekcji, użyte środki, ich rodzaj w zależności od powierzchni, organizację pracy firmy z uwzględnieniem całodobowego zapewnienia usługi, grafik pracy, sposób komunikowania się z pracownikami, dostępność pracowników, dokumentację dotyczącą wykonywanych prac i dezynfekcji, zeszyty kontroli itp. 7. Wykonawca musi zapewnić wszystkie niezbędne środki czystości i dezynfekcji, dopuszczone do stosowania w obszarze medycznym, zgodnie z obowiązującymi przepisami , w szczególności: przepisami ustawy z dnia 13 września 2002r. o produktach biobójczych (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 39, poz. 252 z późn. zm.), ustawy z dnia 11 stycznia 2001 r. o substancjach i preparatach chemicznych (t.j. Dz.U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1222 ), ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. Nr 93, poz. 896 z późn. zm.), ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (tekst jednolity: Dz.U. z 2008 r Nr 45 poz. 271 z późn.zm.) 8. Zamawiający informuje, że ilekroć przedmiot zamówienia opisany jest przez wskazanie znaku towarowego, patentu lub pochodzenia dopuszcza się rozwiązania równoważne tzn. posiadające cechy, parametry, nie gorsze niż opisane w przedmiocie zamówienia. Wykazanie równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 909100009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 12.700,00 zł (słownie: dwanaście tysięcy siedemset złotych) 2. Wadium może być wnoszone w następujących formach: 2.1. pieniądzu; 2.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.3. gwarancjach bankowych; 2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 lit. b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 3. Wadium przetargowe w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto zamawiającego w PKO BANK POLSKI S.A. nr 24 1020 3453 0000 8802 0141 8961. Wadium winno znajdować się na koncie zamawiającego najpóźniej w terminie składania ofert tj. 27.09.2010 r. godz. 9.00. Kopię przelewu należy włożyć do oferty. 4. Wadium wnoszone w pozostałych formach należy złożyć w postaci oryginału , najpóźniej w terminie składania ofert tj. 27.09.2010 r. godz. 9.00 w siedzibie zamawiającego w Sekretariacie (pok. nr 03 niski parter budynku). UWAGA! Nie wolno oryginałów tych dokumentów wkładać do oferty. Kserokopia dokumentu potwierdzona za zgodność z oryginałem powinna być dołączona do oferty. 5. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 8.10. 6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 7. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 8.5, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku banko?wego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP, nie złożył wymaganych dokumentów lub oświadczeń, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 11.1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 11.2. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Jakość usługi
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpitalsokolowski.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach