Przetargi.pl
Sprzątanie obiektów administrowanych przez Zarząd Dzielnicy Wilanów m.st. Warszawy

Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Wilanów ogłasza przetarg

  • Adres: 02-797 Warszawa, Franciszka Klimczaka
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 443 50 00 , fax. 22 443 50 40
  • Data zamieszczenia: 2019-07-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Wilanów
    Franciszka Klimczaka 2
    02-797 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 443 50 00, fax. 22 443 50 40
    REGON: 15259663001540
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wilanow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Sprzątanie obiektów administrowanych przez Zarząd Dzielnicy Wilanów m.st. Warszawy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Przedmiot Zamówienia Sprzątanie i utrzymanie w czystości powierzchni wewnętrznych oraz terenów zewnętrznych w obiektach administrowanych przez Zarząd Dzielnicy Wilanów m.st. Warszawy: 1. Budynków mieszkalnych przy następujących ulicach: a) Przyczółkowa 58, b) Resorowa 16, c) Wiertnicza 147. 2. Budynków użytkowych przy następujących ulicach: a) Kosiarzy/Al. Wilanowska garaże od nr 14 do nr 32 i od nr 41 do nr 72, b) Przyczółkowa 27A, c) St. Kostki Potockiego 20 d) St. Kostki Potockiego 31, e) Kolegiacka 3, f) Radosna 11 3. Terenów zewnętrznych przy budynkach położonych przy następujących ulicach: a) Przyczółkowa 58, b) Resorowa 16, c) Wiertnicza 147 d) Kosiarzy/Al. Wilanowska garaże od nr 14 do nr 32 i od nr 41 do nr 72, e) Przyczółkowa 27A, f) St. Kostki Potockiego 20, g) St. Kostki Potockiego 31, h) Kolegiacka 3, i) Radosna 11 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera wzór Umowy wraz z załącznikami: • Załączniki nr 1a, 1b, 1c, 1d, 1e, 1f, 1g, 1h, 1i, 1j, 1k, 1l, 1ł, 1m – Szczegółowy zakres prac dotyczący przedmiotu umowy (Załącznik nr 4a, 4b, 4c, 4d, 4e, 4f, 4g, 4h, 4i, 4j, 4k, 4l, 4ł, 4m do Wniosku) • Załącznik nr 2 – Opis prac dotyczących przedmiotu zamówienia oraz ustalenia ogólne (Załącznik nr 4.2 do Wniosku), • Załącznik nr 3 – Wykaz używanych środków chemicznych z sygnaturami dokumentów dopuszczających je do obrotu handlowego na terenie RP, • Załącznik nr 4 – Zestawienie wynagrodzeń, • Załącznik nr 5 – Wzór oświadczenia dotyczącego raportowania stanu zatrudnienia. • Załącznik nr 6 – Wzór oświadczenia dotyczącego terminowej wypłaty wynagrodzeń. II. Termin realizacji zamówienia Zamówienie zrealizowane zostanie w okresie od daty zawarcia umowy, jednak nie wcześniej niż od dnia 01.09.2019 r. do dnia 31.08.2021 r. III. Wynagrodzenie Wynagrodzenie będzie płatne miesięcznie w ciągu 21 dni od daty złożenia prawidłowo wystawionej faktury do Urzędu Dzielnicy Wilanów m.st. Warszawy. IV. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych Wykonawca zobowiązany jest, aby pracownicy wykonujący czynności, o których mowa w pkt I ppkt 1 do 3, z wyłączeniem czynności wykonywanych na wniosek Zamawiającego a także odśnieżania oraz usuwania nawisów lodowych i śnieżnych, byli zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 z późn. zm.) lub właściwych przepisów państwa członkowskiego Unii Europejskiej, lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. V. Opis prac dotyczących przedmiotu zamówienia. 1. Sprzątanie korytarzy, klatek schodowych i schodów prowadzących do budynków mieszkalnych: 1) Prace wykonywane co tydzień: zamiatanie podłóg i schodów (w tym znajdujących się na zewnątrz budynku); mycie na mokro podłóg i schodów z dodatkiem środków chemicznych i zapachowych odpowiednich do każdej powierzchni; mycie parapetów wewnętrznych, mycie i czyszczenie balustrad i poręczy (w tym znajdujących się na zewnątrz budynku); zdejmowanie pajęczyn ze ścian i sufitów; wymiatanie i mycie podłogi pod wycieraczkami znajdującymi się w budynku i przed budynkiem, ścieranie kurzu z gablot umieszczonych na klatkach schodowych. Wywóz zebranych nieczystości we własnym zakresie. Usuwanie porzuconych przedmiotów z korytarzy piwnicznych do odpowiednich pojemników ustawionych na nieruchomości, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. Usuwanie ogłoszeń i plakatów umieszczonych bez zgody administratora. 2) Prace wykonywane raz na miesiąc: Obustronne mycie drzwi wejściowych do budynków mieszkalnych (futryn, ram i szyb zespolonych) środkami chemicznych odpowiednimi do każdej powierzchni 3) Prace wykonywane na pisemny wniosek zamawiającego Mycie lamperii, grzejników, obustronne mycie okien na klatkach schodowych, korytarzach piwnicznych i poddaszu (futryn, ram i szyb zespolonych) wraz z parapetami, zamiatanie zejść do piwnic, korytarzy piwnicznych z usuwaniem pajęczyn ze ścian i sufitów. Wywóz zebranych nieczystości we własnym zakresie. 2. Sprzątanie terenów zewnętrznych (chodniki, place, drogi dojazdowe, parking, trawniki) : 1) Prace wykonywane co tydzień: zamiatanie, zbieranie śmieci, zanieczyszczeń, liści z powierzchni utwardzonych, mechaniczne usuwanie roślinności bez użycia środków chemicznych z powierzchni utwardzonych. Zbieranie śmieci, wygrabianie opadłych liści i odłamanych gałęzi z terenów trawników. Wywóz zebranych nieczystości we własnym zakresie., 2) Prace wykonywane w okresie zimowym według potrzeb a) płużenie śniegu i błota, odśnieżanie lub zwalczanie śliskości należy rozpocząć najpóźniej w ciągu jednej godziny od zaistnienia niekorzystnych warunków pogodowych, na bieżąco realizować i zakończyć w ciągu sześciu godzin od ich ustania, b) zabezpieczenie przed oblodzeniem i śliskością pośniegową powierzchni zewnętrznych utwardzonych przy użyciu piasku dostarczonego we własnym zakresie. c) odśnieżanie dróg dojazdowych do miejsc ustawienia pojemników na nieczystości stałe w stopniu umożliwiającym ich przemieszczenie do śmieciarki. 3. Sprzątanie dachów, czyszczenie rynien, wpustów dachowych, rur spustowych i czyszczaków: Prace wykonywane na pisemny wniosek Zamawiającego: usuwanie liści, śmieci i innych zanieczyszczeń, przywracanie drożności rur spustowych. 4. Sprzątanie przeszklonego dachu z myciem: Prace wykonywane na pisemny wniosek Zamawiającego: Sprzątanie liści, roślinności i innych zanieczyszczeń z płaskiego przeszklenia dachowego z jednostronnym myciem ram i powierzchni szklanych i wywozem nieczystości we własnym zakresie. 5. Czyszczenie rynien, wpustów dachowych, rur spustowych i czyszczaków na budynku przy ul. Przyczółkowej 27A, ul. Kolegiackiej 3 i ul. Radosnej 11 w Warszawie: Z różną częstotliwością na poszczególnych budynkach; wybieranie liści, części roślinnych i innych zanieczyszczeń z rynien i czyszczaków, udrażnianie koszy i rur spustowych z wywozem odpadów we własnym zakresie. 6. Odśnieżanie dachów, okapów: Prace wykonywane na pisemny wniosek Zamawiającego: usuwanie śniegu z powierzchni dachu wraz z jego odsunięciem na odległość minimum 1,5 m od ścian budynku przy użyciu narzędzi, które nie uszkadzają pokrycia dachowego i rynien oraz usuwanie nawisów lodowych w sposób nie uszkadzający rynien i rur spustowych (bez wywozu śniegu z terenu posesji). VI Wymagania ogólne: 1. Wykonawca zabezpiecza pracowników w identyfikatory. 2. Usuwać ogłoszenia, plakaty itp. z budynków mieszkalnych i ich ogrodzeń umieszczone bez zgody Zamawiającego. 3. Wszystkie prace wykonywane będą przez Wykonawcę własnym sprzętem, wyposażeniem i środkami. 4. Wykonywanie prac na wysokościach przez pracowników Wykonawcy zgodnie z obowiązującymi przepisami Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz przepisami przeciwpożarowymi. 5. W przypadku wykonywania usługi mycia okien do Wykonawcy należy każdorazowe sprzątnięcie podłogi w pobliżu okna jeżeli uległa ona zanieczyszczeniu podczas mycia. 6. Prace wykonywane na pisemny wniosek Zamawiającego: ich wykonanie potwierdza w formie protokołu – przedstawiciel Zamawiającego wskazany w umowie. 7. Wszystkie chemiczne środki czystości używane do przeprowadzenia prac porządkowych w budynkach komunalnych w Dzielnicy Wilanów muszą mieć odpowiednie atesty, karty charakterystyki i/lub inne dokumenty potwierdzające ich dopuszczenie do obrotu na terenie Rzeczpospolitej Polskiej zgodnie z prawem Unii Europejskiej (Zamawiający zastrzega prawo kontroli używanych przez Wykonawcę środków czystości
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90911200-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 6.000,00 zł (słownie: sześć tysięcy zł 00/100) w terminie wskazanym w zaproszeniu do wzięcia udziału w licytacji elektronicznej. UWAGA - Wykonawca, który nie wniesie wadium w wyznaczonym terminie, nie będzie dopuszczony do licytacji elektronicznej. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r., poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego (m.st. Warszawa Dzielnica Wilanów) nr 73 10301508 0000 0005 5001 6109 Bank Handlowy w Warszawie S.A., ul. Senatorska 16, 00-923 Warszawa z podaniem w tytule przelewu: „Przetarg nr 26/WZN/2019 – Sprzątanie obiektów administrowanych przez Zarząd Dzielnicy Wilanów m.st. Warszawy” oraz dokładnej nazwy i adresu Wykonawcy. Po dokonaniu przelewu, skan dowodu wpłaty wadium należy niezwłocznie przesłać drogą elektroniczną na adres e-mail: wilanow.wzz@um.warszawa.pl. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek Zamawiającego. UWAGA! Kasa Zamawiającego nie przyjmuje wpłat wadium w formie gotówki. 3. W przypadku wnoszenia wadium w innej dopuszczonej formie niż pieniężna, dokument wadium należy zdeponować w kasie Urzędu Dzielnicy Wilanów m.st. Warszawy w Wydziale Obsługi Mieszkańców, ul. Franciszka Klimczaka 2, 02-797 Warszawa, a kserokopię potwierdzenia złożenia wadium wraz z kserokopią dokumentu wadium należy złożyć w Wydziale Obsługi Mieszkańców, stanowisko obsługi bezpośredniej nr 14-17, należy pobrać numerek - litera „B”, godziny pracy Urzędu: poniedziałek - piątek 8.00 - 16.00, w poniedziałek dyżur Wydziału Obsługi Mieszkańców do godziny 18.00. Kasa urzędu czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 15.30. W przypadku dołączenia do wniosku o dopuszczeni do udziału w postępowaniu dokumentu wadium w oryginale, proszę kserokopię dokumentu wadium dołączyć do wniosku, a oryginał dokumentu wadium w koszulce na dokumenty załączyć do wniosku (proszę nie łączyć trwale z wnioskiem oryginału dokumentu wadium). Dokument wadium winien zawierać niżej wymienione elementy: a. wskazanie Beneficjenta – Beneficjentem musi być m.st. Warszawa Dzielnica Wilanów, ul. Franciszka Klimczaka 2, 02-797 Warszawa, b. nazwę dającego zlecenie i jego siedzibę (adres), c. określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem, d. zobowiązanie banku/instytucji ubezpieczeniowej do nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia całości kwoty zobowiązania na pierwsze pisemne żądanie zapłaty Zamawiającego wraz z oświadczeniem, że: • zgodnie z art. 46 ust. 4a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych: Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej • zgodnie z art. 46 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, e. zapisy odnośnie czasu jej trwania, f. zapisy odnośnie zasad wygaśnięcia, g. okres ważności, obejmujący przynajmniej cały okres związania ofertą – 30 dni. 4. Jeżeli wadium nie zostało wniesione do upływu terminu wskazanego w zaproszeniu do wzięcia udziału w licytacji elektronicznej, wówczas Wykonawca nie zostanie dopuszczony do licytacji elektronicznej. 5. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana z zastrzeżeniem art. 46 ust 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 7. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa przedmiotowego warunku
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: UWAGA Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w art. 24 ust. 11. Wykonawca, który nie przynależy do żadnej grupy kapitałowej może złożyć ww. oświadczenie wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w licytacji. Wykonawca, który przynależy do grupy kapitałowej składa ww. oświadczenie w ciągu 3 dni od opublikowania na stronie internetowej zamawiającego www.wilanow.pl informacji o wykonawcach, którzy złożyli wnioski o dopuszczenie do udziału w licytacji- wg Załącznika 8 do wniosku. Wykonawca składa wypełniony formularz Wniosku o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej wraz z załącznikami. Wykonawca winien umieścić wniosek w zamkniętej kopercie. Na kopercie winien podać adres Zamawiającego oraz następujące oznaczenia: Wniosek o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej, nr postępowania 26/WZN/2019 – „Sprzątanie obiektów administrowanych przez Zarząd Dzielnicy Wilanów m.st. Warszawy. Nie otwierać przed dniem …. …. *.2019 r. godz. 10:15 (*wpisać ostateczną datę składania wniosków)". Opakowanie musi być opatrzone następującymi danymi: nazwą firmy, albo imieniem i nazwiskiem, adresem siedziby albo miejsca zamieszkania (ulica, numer domu, lokalu, miejscowość, numer kodu pocztowego) Wykonawcy składającego wniosek. W przypadku wniosku wspólnego należy wymienić z nazwy, z określeniem siedziby, wszystkie podmioty składające wspólny wniosek z zaznaczeniem lidera. Wraz z wnioskiem należy złożyć następujące dokumenty: a) dokument (np. pełnomocnictwo, odpis z właściwego rejestru, np. Krajowego Rejestru Sądowego, informacja o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej lub umowa spółki cywilnej, itp.) potwierdzający, iż Wniosek został podpisany przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli nie wynika to z innych dokumentów załączonych do wniosku; b) w przypadku Wykonawców polegających na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a ustawy, Wykonawca zobowiązany jest złożyć pisemne zobowiązanie tego podmiotu – wg Załącznika nr 9 do wniosku. c) w przypadku gdy wniosek zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa, Wykonawca zobowiązany jest przedstawić dowody na to, że: - zastrzeżone informacje mają charakter techniczny, technologiczny, organizacyjny lub inny posiadający wartość gospodarczą, - zastrzeżone informacje nie zostały ujawnione do wiadomości publicznej, - podjęto w stosunku do nich niezbędne działania w celu zachowania poufności. d) oświadczenie Wykonawcy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania - wg wzoru określonego w Załączniku nr 1 do wniosku e) oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - wg wzoru określonego w Załączniku nr 2 do wniosku f) oświadczenie o podwykonawcach – wg wzoru określonego w Załączniku nr 3 do wniosku g) na podstawie art. 26 ust. 2f ustawy Prawo zamówień publicznych w związku z art. 76 ust. 2 ustawy Prawo zamówień Publicznych, Zamawiający wymaga złożenia wraz z wnioskiem: g.1) Wykazu usług - wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Zamawiający wymaga uwzględnienia w wykazie co najmniej usług określonych w pkt. III.1.3)a i b. Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 5 do wniosku. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokument ten składa przynajmniej jeden z nich. UWAGA – Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wraz z wnioskiem wykazu usług wraz z referencjami. g.2) W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy (ewentualnie innego podmiotu, o którym mowa w art. 22a ustawy) z udziału w postępowaniu - odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. Wykonawca zagraniczny składa dokumenty zgodnie z zapisami pkt sekcji III, ze szczególnym uwzględnieniem, aby dokumenty złożone wraz z wnioskiem potwierdzały, że wniosek został podpisany przez osobę/y uprawnioną do reprezentacji Wykonawcy Wniosek oraz wszelkie wymagane dokumenty muszą spełniać następujące wymogi: a) wniosek musi zostać sporządzony w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej na maszynie do pisania, komputerze lub ręcznie czytelnym pismem; b) formularz wniosku i wszystkie załączane dokumenty sporządzone przez Wykonawcę muszą być podpisane, tj. na wyżej ww. dokumentach należy złożyć własnoręczny podpis z pieczątką imienną osób(-oby) upoważnionych(-ej) do reprezentowania zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w dokumencie rejestrowym lub innym dokumencie, właściwym dla formy organizacyjnej, c) w przypadku gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik do wniosku musi być załączone pełnomocnictwo, określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii d) wniosek, oświadczenia i zobowiązanie podmiotu należy złożyć w oryginale, pozostałe dokumenty należy złożyć w oryginale lub kserokopii poświadczonej na każdej stronie za zgodność z oryginałem przez właściwą osobę(-y), zgodnie z zasadą reprezentacji, e) poprawki lub zmiany (również przy użyciu korektora) we wniosku, powinny być parafowane własnoręcznie przez osobę (-y) podpisującą(-e) wniosek, f) dokumenty składające się na wniosek muszą być sporządzone wg wzorów i wymogów Zamawiającego, g) dokumenty sporządzone w języku obcym, muszą być składane wraz z ich tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę 4. Wniosek składany wspólnie: Zamawiający dopuszcza możliwość składania wniosku przez dwóch lub więcej Wykonawców (w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 23 ustawy) pod warunkiem, że taki wniosek spełniać będzie następujące wymagania: a)Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. b)Oryginał pełnomocnictwa lub kopii potwierdzonej notarialnie powinien być załączony do oferty i zawierać w szczególności wskazanie: 1)postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, 2)wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby, 3)ustanowionego Pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania. c)Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców. d) Oświadczenia, wykaz lub formularze sporządzone na załączonych do wniosku wzorach, składa i podpisuje w imieniu wszystkich Wykonawców, Pełnomocnik lub wszyscy Wykonawcy wpisując w miejscu przeznaczonym na podanie nazwy i adresu Wykonawcy, nazwy i adresy wszystkich Wykonawców składających wniosek wspólny. e)W odniesieniu do warunków określonych w art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy wymagania te muszą być spełnione wspólnie przez Wykonawców (nie musi ich spełniać każdy z Wykonawców składających wniosek wspólny osobno). f)Kopie dokumentów dotyczące Wykonawcy (członka konsorcjum) muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez tego Wykonawcę, którego one dotyczą lub Pełnomocnika. g)Formularz wniosku musi zostać podpisany przez Pełnomocnika lub wszystkich Wykonawców. h)Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z Pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać w formularzu wniosku. i)Jeżeli oferta Wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana, Zamawiający może zażądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. 9. Tajemnica przedsiębiorstwa: a) W przypadku gdyby wniosek, oświadczenia lub dokumenty zawierały informacje, stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawca winien, nie później niż w terminie składania wniosków, w sposób nie budzący wątpliwości zastrzec, które informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. b)Zgodnie z art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t. jedn. Dz. U. z 2019, poz. 1010 ze zm.) przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności. c) By zastrzeżenie, o którym mowa wyżej było skuteczne, Wykonawca zobowiązany jest przedstawić dowody na to, że: – zastrzeżone informacje mają charakter techniczny, technologiczny, organizacyjny lub inny posiadający wartość gospodarczą, – zastrzeżone informacje nie zostały ujawnione do wiadomości publicznej, – podjęto w stosunku do nich niezbędne działania w celu zachowania poufności. Wykaz załączników do Wniosku o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej dostępnych na stronie www.wilanow.pl: 1. wzór oświadczenia Wykonawcy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania, 2. wzór oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, 3. wzór oświadczenia o podwykonawcach, 4. szczegółowe opisy przedmiotu zamówienia (załączniki od 4a do 4m i 4.2), 5. wzór wykazu usług, 6. wzór umowy z załącznikami, 7. opis przedmiotu zamówienia, 8. wzór oświadczenia grupa kapitałowa, 9. Zobowiązanie podmiotu. Zamawiający dopuszcza powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom i nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę żadnej z prac w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający żąda, zgodnie z art. 36 a ust. 1 i 36 b ust. 1 ustawy, wskazania przez Wykonawcę wg załącznika nr 3 do wniosku części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania firm podwykonawców. Niezłożenie przedmiotowego oświadczenia równoznaczne jest z deklaracją Wykonawcy o realizowaniu przedmiotowego zamówienia bez udziału podwykonawców. Powyższe dotyczy również podmiotu, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia. 2. W przypadku zamówień na usługi, które mają być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi Zamawiającego, Zamawiający zażąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w takie usługi. Wykonawca zawiadamia zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację usług. 3. Zamawiający może żądać informacji, o których mowa w pkt 2 powyżej, w przypadku zamówień na usługi inne niż dotyczące usług, które mają być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi zamawiającego, lub zamówień od dostawców uczestniczących w realizacji zamówienia na usługi. 4. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż dotychczasowy podwykonawca, który udostępniał zasoby. 5. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy, w celu wykazania braku istnienia wobec niego podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieści informacje o podwykonawcach w oświadczeniu stanowiącym załącznik nr 1 do wniosku. 6. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca zobowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 7. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. Informacje dla Wykonawców polegających na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a ustawy. 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, zgodnie z pkt 7 poniżej. 3. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i art. 24 ust. 5 pkt 1, 2 i 4. 4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane Wykonawca zobowiązany jest wykazać ww. podmiot w oświadczeniu Wykonawcy o podwykonawcach, o treści zgodnej ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 3 do wniosku. Niezłożenie przedmiotowego oświadczenia równoznaczne jest z deklaracją Wykonawcy o realizowaniu przedmiotowego zamówienia bez udziału podwykonawców. 5 Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, na którego zdolnościach polega Wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe. 6. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu stanowiącym załącznik nr 1 do wniosku. 7. W przypadku gdy Wykonawca, w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązania tych podmiotów, potwierdzające oddanie do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wykonawca wykaże, że będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz że stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. Powyższy dokument powinien zawierać informacje dotyczące w szczególności: i. zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, ii. sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonaniu zamówienia, iii. zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia, iv. czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje czynności, których wskazane zdolności dotyczą (będzie brał czynny udział w wykonaniu zamówienia). Powyższy dokument należy przygotować wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 9 do wniosku.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach