Przetargi.pl
Sprawowanie obowiązków nadzoru autorskiego i inwestorskiego, nad realizacją zadania inwestycyjnego pn. „Adaptacja budynku przy ul. Jaracza w Gdańsku dla potrzeb mającego powstać Muzeum Sztuki Współczesnej jako oddział Muzeum Narodowego w Gdańsku.”

Muzeum Narodowe w Gdańsku ogłasza przetarg

  • Adres: 80-822 Gdańsk, ul. Toruńska
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 058 301 70 61 , fax. (058) 301 11 25
  • Data zamieszczenia: 2019-11-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Narodowe w Gdańsku
    ul. Toruńska 1
    80-822 Gdańsk, woj. pomorskie
    tel. 058 301 70 61, fax. (058) 301 11 25
    REGON: 27666000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mng.gda.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Sprawowanie obowiązków nadzoru autorskiego i inwestorskiego, nad realizacją zadania inwestycyjnego pn. „Adaptacja budynku przy ul. Jaracza w Gdańsku dla potrzeb mającego powstać Muzeum Sztuki Współczesnej jako oddział Muzeum Narodowego w Gdańsku.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia: Zadanie (część) 1 1. Pełnienie nadzoru inwestorskiego w zakresie czterech branż budowlanych: 1) konstrukcyjno – budowlana (K-B), 2) instalacje sanitarne wod.-kan., c.o., wentylacja (I-S), 3) instalacje elektryczne (I-E), 4) instalacje niskoprądowe w tym zabezpieczeń /koncesja MSW/ (I-Z). 2. Do podstawowych obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego dla każdej z wymienionych branż należy: 1) reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej; 2) sprawdzanie jakości wykonanych robót, wbudowanych urządzeń i materiałów budowlanych, zapobieganie zastosowaniu materiałów wadliwych i nie dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie; 3) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających; 4) uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru obiektu budowlanego i przekazywaniu jego do użytkowania; 5) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz nadzór zmierzający do usunięcia wad, a także kontrolowanie realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z decyzją pozwolenia na budowę wraz z zapisami dokumentacji projektowej . 3. Zakres praw i obowiązków inspektora nadzoru wynikający z art. 25 i 26 Prawa budowlanego i obejmuje w szczególności: 1) wszelkie czynności określone ustawą jw. i przepisami wykonawczymi do niej w odniesieniu do wszystkich branż, 2) wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy dotyczących: a) usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, b) wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oaz urządzeń technicznych, 3) dokładne zapoznanie się z dokumentacją techniczną zadania i z zawartą przez Zamawiającego umową z Wykonawcą zadania- załącznik nr 7 do SIWZ; 4) nadzór nad terminowością realizacji prac, w szczególności w zakresie dotrzymania terminu zakończenia prac i uzyskania przez Wykonawcę robót wszystkich dokumentów koniecznych dla odbioru przedmiotu umowy i przekazania do użytkowania zgodnie z Prawem Budowlanym; 5) kompletowanie i kontrola wszelkich dokumentów wymaganych od wykonawców zgodnie z zawartymi umowami, a koniecznych do odbiorów częściowych i końcowego oraz przekazania przedmiotu umowy do użytkowania Zamawiającemu ; 6) weryfikacja dokumentacji powykonawczej, wraz ze złożeniem pisemnego oświadczenia o kompletności dokumentacji powykonawczej, 7) pełna dyspozycyjność - stawianie się na uzasadnione wezwanie telefoniczne Zamawiającego w ciągu 48 godzin; 8) udział w obowiązkowej kontroli przeprowadzanej przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego przed wydaniem decyzji pozwolenia na użytkowanie i ewentualna koordynacja działań mających na celu doprowadzenie do uzyskania pozytywnej decyzji pozwolenia na użytkowanie; 9) udział na wezwanie Zamawiającego jako użytkownika obiektu w spotkaniach dotyczących nagłych awarii lub ujawnienia niezgodności projektu ze stanem faktycznym, 10) uczestnictwo w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego; 11) pełna koordynacja działań w zakresie współpracy z projektantami w przypadku wystąpienia jakichkolwiek trudności w realizacji robót budowlanych wg zatwierdzonej dokumentacji technicznej; 12) pisemne zgłaszanie Zamawiającemu informacji dotyczących ewentualnych zakłóceń związanych z realizacją prac w tym również informacji o wszelkich opóźnieniach w realizacji harmonogramu, z określeniem ich przyczyn; 13) rozliczenie finansowe wykonawców robót zgodnie z zawartymi umową, między innymi weryfikacja protokołów rzeczowo - finansowych, jej zgodności z harmonogramem stanowiącym integralną część zawartej umowy z wykonawcą, stanowiących podstawę do weryfikacji zaangażowania w realizacji robót budowlano-konserwatorskich oraz wystawiania faktur; 14) prowadzenie dokumentacji oraz bieżących i końcowych rozliczeń finansowych z realizacji inwestycji, w tym: a) dokonywanie pełnej sprawozdawczości finansowej, dla zamawiającego, (jeżeli takie wystąpią i jeżeli sprawozdawczości takiej będą wymagały). Sprawozdania finansowe mają być dokonywane przez Wykonawcę w okresach uzgodnionych z Zamawiającym, bez wezwania (jeden raz na miesiąc); b) prowadzenie pełnych rozliczeń inwestycji w zakresie prac objętych Projektem, w tym: - systematyczne monitorowanie przebiegu realizacji zadania oraz niezwłoczne informowanie o zaistniałych nieprawidłowościach, - weryfikacja zgodności realizowanego przedmiotu umowy w zakresie zgodności z projektem technicznym, wydanymi, - przygotowywanie i przekazywanie sprawozdań z realizacji zadania Zamawiającemu, c) kontrola rozliczeń finansowych w tym: - kontrola prawidłowości faktur, zakresów prac i kwot w zakresie zgodności z zawartą umową z wykonawcą robót, - sprawdzanie zaawansowania wykonanych robót będącego podstawą do przyjęcia faktur częściowych wykonawcy przez potwierdzenie zgodności z dokumentacją projektową, - sprawdzanie konieczności ewentualnych robót dodatkowych i zamiennych za zgodą zamawiającego, - przygotowanie materiałów związanych z rozliczeniem ewentualnych kar umownych oraz odszkodowań obciążających wykonawcę za nienależyte lub nieterminowe wykonanie przez niego zobowiązań umownych - rozliczenie końcowe inwestycji. 15) analizę merytoryczną dokumentacji technicznej celem właściwej realizacji pod względem kolejności robót, zastosowanych materiałów i rozwiązań technicznych; 16) kontrolę prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego procesu budowlanego; 17) wyjaśnianie wszelkich wątpliwości natury techniczno-budowlanej związanych z realizacją zadania, mając na uwadze stanowisko i opinię nadzoru autorskiego; 18) uczestniczenie w próbach, pomiarach, sprawdzeniach i odbiorach technicznych; 19) opiniowanie – w przypadku propozycji wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej w zakresie materiałów, konstrukcji, urządzeń, sprzętu, wyposażenia, rozwiązań technicznych, technologicznych i użytkowych, jednak o jakości i standardzie nie niższych niż przewidziano w dokumentacji projektowej, 20) udział w odbiorach części robót i sporządzanie protokołów odbioru faktycznie wykonanych robót, z oszacowaniem zakresu rzeczowego i finansowego w danym okresie rozliczeniowym, stanowiącymi podstawę do wystawienia faktur częściowych przez wykonawcę robót budowlanych; 21) informowanie Zamawiającego o przebiegu robót i sygnalizowanie – z odpowiednim wyprzedzeniem – o wszelkich zdarzeniach mających wpływ na realizację zadania, w tym na jego terminowe zakończenie, 22) na żądanie Zamawiającego sprawdzanie i kontrolowanie rozliczeń zadania oraz opiniowanie umów z podwykonawcami robót budowlanych pod kątem zgodności z przepisami i wymaganiami Zamawiającego. * 23) potwierdzenie gotowości wykonawcy zadania do odbioru końcowego oraz udział w końcowym odbiorze zadania, 24) organizowanie i uczestniczenie w przeglądach w okresie gwarancyjnym i w procedurze usuwania zaistniałych w tym okresie wad, z udziałem Zamawiającego i wykonawcy robót budowlanych, 25) dojazd na budowę we własnym zakresie w ramach wynagrodzenia zryczałtowanego, Zadanie (część) 2 5. Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie przez Wykonawcę usługi nadzoru autorskiego w toku wykonywania robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego polegającego na adaptacji budynku przy ul. Jaracza 14 w Gdańsku dla potrzeb mającego powstać Muzeum Sztuki Współczesnej jako oddziału Muzeum Narodowego w Gdańsku na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej. Obowiązki Wykonawcy obejmować będą w szczególności: 1) nadzór nad zgodnością wykonawstwa z dokumentacją projektową w zakresie rozwiązań użytkowych, technicznych, technologicznych, materiałowych i doboru urządzeń, 2) wyjaśnianie wątpliwości Zamawiającego i wykonawcy robót budowlanych powstałych w toku realizacji poprzez dodatkowe informacje i opracowania, w tym: rysunki robocze, uszczegółowiania rysunków wykonawczych, nanoszenia poprawek lub uzupełnień na dokumentację projektową, 3) uzgadnianie z Zamawiającym i wykonawcą robót budowlanych możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej w zakresie materiałów i konstrukcji, rozwiązań technicznych, technologicznych i użytkowych, jednak o jakości i standardzie nie niższych niż przewidziano w dokumentacji projektowej, 4) opiniowanie i uzgadnianie możliwości wprowadzenia przedstawionych przez wykonawcę robót lub zamawiającego propozycji rozwiązań zamiennych lub ich przedstawianie w przypadku niemożności zastosowania rozwiązań występujących w dokumentacji projektowej lub gdy ich zastosowanie jest nieekonomiczne lub nieefektywne w świetle aktualnej wiedzy technicznej i zasad sztuki budowlanej, a koszt zastosowania nowych nie zwiększy kosztów zadania z zastrzeżeniem, że każde z rozwiązań musi być zaakceptowane przez Zamawiającego, 5) ocena parametrów lub wyników szczegółowych badań materiałów i konstrukcji w zakresie zgodności z rozwiązaniami projektowymi, normami i obowiązującymi przepisami, 6) dokonywanie zmian rozwiązań projektowych – na żądanie Zamawiającego, 7) udział w naradach i komisjach technicznych, odbiorach robót zanikowych próbach instalacji i procedurach rozruchu oraz końcowym odbiorze zadania, 8) poprawiania błędów projektowych, likwidacji kolizji między branżami lub uzupełnienia rysunków, detali bądź opisu technologii wykonania nie zawartych w dokumentacji autorskiej bez prawa do odrębnego wynagrodzenia. 6. W ramach wykonywanego nadzoru autorskiego Wykonawca zobowiązany jest do: 1) co najmniej 1 pobytu na budowie w ciągu miesiąca; (minimalna liczba będzie wynikała z deklaracji złożonej w ofercie Wykonawcy) 2) nielimitowanych kontaktów/konsultacji telefonicznych oraz prac biurowych odpowiednio do zaistniałych potrzeb; 3) uczestnictwa w odbiorach częściowych i w odbiorze końcowym wykonanych robót w miesiącach w których te odbiory przypadały. 7. Pobyt Wykonawcy w siedzibie Zamawiającego w ramach nadzoru autorskiego traktuje się jako pobyt na budowie. 8. Wykonawca zobowiązany jest potwierdzać pobyty na budowie odpowiednim wpisem w dzienniku budowy. 9. Z chwilą odebrania przez Zamawiającego jakichkolwiek dokumentów i opracowań, Wykonawca przenosi na Zamawiającego w zakresie nieograniczonym jakimikolwiek prawami osób trzecich, autorskie prawa majątkowe do tych dokumentów i opracowań na polach eksploatacji wymienionych we wzorze umowy, a także zezwala na wykonywanie i zlecanie wykonania praw zależnych, wykonywanie przeróbek i zmian w dokumentach i opracowaniach.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca byłby zobowiązany wykazać w sposób szczególny;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu określonych w rozdziale III.1 oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia, Wykonawcy muszą złożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty: 1) aktualne na dzień składania ofert: wypełnione oświadczenie Wykonawcy o którym mowa w art. 25a ust 1 ustawy- załącznik nr 2 do SIWZ, 2) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia, o którym mowa w pkt 1 składa osobno każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia; 3) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, składa oświadczenia, o których mowa w pkt 1, dotyczące tych podmiotów; 2. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie (konsorcjum, spółka cywilna) każdy z Wykonawców składa odrębnie niniejsze oświadczenie w formie oryginału. 3. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczeń, o których mowa w ust. 1 pkt 1, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 4. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty będą budzić wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były lub są wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. 5. Dokumenty sporządzone w języku obcym będą składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 6. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wezwie do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 7. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów, mogą być poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę albo te podmioty albo Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego - odpowiednio, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 8. Oświadczenia dotyczące Wykonawcy/Wykonawców występujących wspólnie i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp składane są w oryginale. Dokumenty inne niż oświadczenia składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 9. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w niniejszym rozdziale w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. Jeżeli oświadczenia i dokumenty, o których mowa w zdaniu pierwszym są sporządzone w języku obcym Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia ich tłumaczenia na język polski. 10. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw do wykluczenia, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, Zamawiający w celu potwierdzenia tych okoliczności korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 11. Ilekroć w SIWZ, a także w załącznikach do SIWZ występuje wymóg podpisywania dokumentów lub oświadczeń lub też potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem, należy przez to rozumieć że oświadczenia i dokumenty te powinny być opatrzone podpisem (podpisami) osoby (osób) uprawnionej (uprawnionych) do reprezentowania Wykonawcy/podmiotu, na zasobach lub sytuacji którego Wykonawca polega zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub osobę (osoby) upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy/podmiotu, na zasobach lub sytuacji którego Wykonawca polega na podstawie pełnomocnictwa. Podpisy na oświadczeniach i dokumentach muszą być złożone w sposób pozwalający zidentyfikować osobę podpisującą. Zaleca się opatrzenie podpisu pieczątką z imieniem i nazwiskiem osoby podpisującej. 12. Dokumenty stanowiące załączniki wymagane przez niniejszą specyfikację powinny zostać wypełnione przez Wykonawcę wg warunków i postanowień zawartych w SIWZ. 13. Oświadczenia, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku (Dz.U.2016.1126) dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp oraz dotyczące podwykonawców, jak również oświadczenie, o którym mowa w ust. 2, składane są w oryginale. 14. Dokumenty, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku (Dz.U.2016.1126), inne niż oświadczenia, o których mowa w ust. 13, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną