Przetargi.pl
Sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn: „Rozbudowa ul. Jana Pawła II w Otwocku i ul. Sikorskiego w Józefowie oraz budowa odcinka projektowanej ul. Sikorskiego, na odcinku od km. 0+000 do km 1 +708,58 wraz z obiektem mostowym przez rzekę Świder, na terenie gminy Otwock i Józefów, powiat otwocki”.

Zarząd Dróg Powiatowych w Otwocku z/s w Karczewie ogłasza przetarg

  • Adres: 05480 Karczew, ul. Bohaterów Westerplatte
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 227 806 421, , fax. 227 806 421
  • Data zamieszczenia: 2017-08-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Powiatowych w Otwocku z/s w Karczewie
    ul. Bohaterów Westerplatte 36
    05480 Karczew, woj. mazowieckie
    tel. 227 806 421, , fax. 227 806 421
    REGON: 1484859300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.powiat-otwocki.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn: „Rozbudowa ul. Jana Pawła II w Otwocku i ul. Sikorskiego w Józefowie oraz budowa odcinka projektowanej ul. Sikorskiego, na odcinku od km. 0+000 do km 1 +708,58 wraz z obiektem mostowym przez rzekę Świder, na terenie gminy Otwock i Józefów, powiat otwocki”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadani pn: „Rozbudowa ul. Jana Pawła II w Otwocku i ul. Sikorskiego w Józefowie oraz budowa odcinka projektowanej ul. Sikorskiego, na odcinku od km. 0+000 do km 1 +708,58 wraz z obiektem mostowym przez rzekę Świder, na terenie gminy Otwock i Józefów, powiat otwocki” przez: a) Inspektora nadzoru w specjalizacji drogowej w zakresie budowy układu drogowego oraz elementów zagospodarowania terenu, b) Inspektora nadzoru w specjalności mostowej w zakresie budowy mostu w zakresie wymaganym dokumentacją projektową,; c) Inspektora nadzoru w specjalności elektroenergetycznej w zakresie wymaganym dokumentacją projektową, d) Inspektora nadzoru w specjalności sanitarnej w zakresie wymaganym dokumentacją projektową, e) Inspektora nadzoru w specjalności teletechnicznej w zakresie wymaganym dokumentacją projektową, f) Inspektora nadzoru w specjalności gazowej w zakresie wymaganym dokumentacją projektową. 4.2 Zakres obowiązków, odpowiedzialności i uprawnień Inspektora Nadzoru Inwestorskiego określa art. 25 i 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz.U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) oraz postanowienia określone w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robot. Usługa sprawowania Nadzoru Inwestorskiego (Inspektora Nadzoru) obejmie co najmniej następujące czynności: 1. Reprezentowanie Zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności realizacji zadania na roboty budowlane Sprawowanie Nadzoru Inwestorskiego w rozumieniu ustawy prawo budowlane art. 25-26 oraz w zakresie monitoringu, kontroli i rozliczenia wykonania Zadania na roboty budowlane pod względem technicznym, finansowym, organizacyjnym i terminowym, w tym w szczególności; 1) wprowadzenie wykonawcy Zadania na roboty budowlane na teren budowy przy udziale Zamawiającego, 2) stałe monitorowanie i nadzór nad przebiegiem realizacji robót budowlanych przez wykonawcę Zadania na roboty budowlane w zakresie ich jakości i terminowości, a w szczególności: a) pilnowanie zgodności wykonywanych robót budowlanych z postanowieniami umowy na roboty budowlane; b) ciągła konfrontacja efektu robót z dokumentacją projektową pod kątem wykrycia, a następnie usunięcia, ewentualnych niedoróbek i wad; c) dokumentowanie postępu prowadzonych robót w formie pisemnej i fotograficznej; d) kontrola postępu robót w stosunku do przyjętego harmonogramu; e) zapewnienie, że roboty wykonywane są przy zachowaniu należytego poziomu ochrony zdrowia i bezpieczeństwa; f) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad; g) sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, kontrola dokumentów jakości, aprobat, deklaracji zgodności, atestów, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie; h) zorganizowanie badań jakości w instytutach specjalistycznych, jeśli będzie to konieczne po uprzedniej akceptacji Zamawiającego; i) zatwierdzanie przedstawionych przez wykonawcę Zadania na roboty metod wykonywania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe; j) sprawdzanie posiadania i dopilnowanie przedłożenia przez wykonawcę Zadania na roboty wymaganych w umowie na roboty ubezpieczeń i gwarancji; k) przeprowadzanie po uprzednim zawiadomieniu Zamawiającego, odbiorów robót podlegających zakryciu, zanikających, częściowych i końcowych od wykonawcy Zadania na roboty; kontrola i potwierdzanie wykonania kolejnych etapów robót; l) sprawdzanie poprawności sporządzanych faktur częściowych i końcowych wykonawcy Zadania na roboty; m) organizacja i przewodniczenie cotygodniowym lub w razie konieczności częstszym naradom dotyczącym postępu robót, w których biorą udział przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację Zadania na roboty stron; n) sporządzanie protokołów z tych narad i przekazywanie ich Zamawiającemu i wykonawcy Zadania na roboty w terminie 3 dni od dnia narady; o) zapewnienie dokumentowania przebiegu robót w dzienniku budowy lub/i w innej uzgodnionej z Zamawiającym formie, p) ocena i weryfikacja propozycji robót dodatkowych lub zamiennych przedstawionych przez wykonawcę Zadania w zakresie finansowym i rzeczowym; q) opiniowanie ewentualnych projektów technicznych robót zamiennych przedstawianych przez wykonawcę Zadania na roboty; r) uzgadnianie dokonania koniecznych zmian z autorem projektu, Zamawiającym i ewentualnie przyszłym użytkownikiem, s) sygnalizowanie Zamawiającemu zagrożeń realizacji umowy na roboty przez wykonawcę Zadania i innych wykonawców, gdyby byli zatrudnieni (jakość, terminowość); t) wnioskowanie Zamawiającemu wprowadzenia dodatkowego wykonawcy w celu nadrobienia opóźnień w robotach; u) w miarę możliwości doprowadzanie do polubownego rozwiązywania sporów z wykonawcą Zadania; v) wnioskowanie Zamawiającemu zastosowania kar umownych i innych środków dyscyplinujących dla wykonawcy Zadania i innych wykonawców, w) wnioskowanie o rozwiązanie umowy z wykonawcą Zadania w przypadkach określonych w umowie; x) ochrona interesów Zamawiającego pod kątem uniknięcia ewentualnych roszczeń odszkodowawczych osób trzecich powstałych podczas lub w związku z prowadzonymi robotami; y) udział przy czynnościach kontrolnych (inspekcjach) wykonywanych na budowie przez stosowne organy państwowe lub samorządowe. 3) dokonanie przy udziale Zamawiającego odbioru końcowego robót od wykonawcy Zadania na roboty, w tym m.in.: a) przygotowanie protokołu odbioru końcowego robót, b) dopilnowanie sporządzenia przez wykonawcę Zadania na roboty lub samodzielnie listy wszelkich dokumentów wytworzonych na potrzeby lub podczas albo w związku z budową (atesty, aprobaty, certyfikaty, instrukcje obsługi, rysunki itp.), a następnie ich skompletowanie wg tej listy, c) sporządzenie listy wszelkich gwarancji udzielonych na wykonane, a następnie ich skompletowanie wg tej listy; d) weryfikacja przygotowanej przez wykonawcę Zadania na roboty dokumentacji powykonawczej w rozumieniu przepisów prawa budowlanego, a następnie dostarczenie jej Zamawiającemu oraz dokumentacji związanej z nadzorowaną budową w tym dokumentacji fotograficznej w formie ustalonej z Zamawiającym; 4) Doprowadzenie do uzyskania pozwolenia na użytkowanie przez wykonawcę Zadania na rzecz i w imieniu Zamawiającego oraz przeprowadzenie wszelkich czynności poprzedzających je, w tym m.in.: a) wyegzekwowanie opracowania wszelkiej dokumentacji niezbędnej do uzyskania w/w pozwolenia; b) wyegzekwowanie dokonania wszelkich zgłoszeń zakończenia robót oraz uzyskanie wymaganych zgód od właściwych organów i instytucji; c) skompletowanie dokumentacji i oświadczeń wykonawcy Zadania wymaganych odpowiednimi przepisami oraz współdziałanie z Zamawiającym celem uzyskania pozwolenia na użytkowanie instalacji lub obiektu; d) przygotowanie wniosku (wraz z dokumentacją) o wydanie decyzji-pozwolenia na użytkowanie; e) uczestniczenie w komisji/jach przekazania do użytkowania; f) wyegzekwowanie od wykonawcy zadania usunięcia wszelkich wad i niedoróbek stwierdzonych w czasie odbioru końcowego Zadania na roboty; g) doprowadzenie do oddania obiektu użytkowania. 5) współpraca z Zamawiającym przy rozliczeniu Zadania na roboty, w tym m.in.: a) opracowanie projektu harmonogramu obejmującego koszty Zadania na roboty; b) stała kontrola kosztów na wszystkich etapach realizacji Zadania na roboty; c) współpraca z Zamawiającym, przy wszelkich rozliczeniach związanych z realizacją Zadania w tym m.in. z biurem projektów w zakresie nadzoru autorskiego, z wykonawcą Zadania; d) opiniowanie pod względem konieczności wykonania oraz kosztowym wszelkich robót zamiennych, dodatkowych i uzupełniających; e) składanie Zamawiającemu miesięcznych pisemnych raportów w zakresie kosztów Zadania na roboty; f) przedłożenie Zamawiającemu ostatecznego rozliczenia zakończonych zadań w terminie 7 dni od daty odbioru końcowego/przekazania do użytkowana; g) pomoc przy ustaleniu wartości początkowej obiektu na potrzeby ujęcia w ewidencji środków trwałych u Zamawiającego we współpracy ze służbami finansowymi (księgowymi) Zamawiającego; h) bieżące i końcowe rozliczenie z wykonawcy Zadania na roboty oraz uzyskanie pisemnych potwierdzeń od podwykonawców, że wykonawca Zadania dokonał należnych im płatności. 6) reprezentowanie interesów Zamawiającego (w uzgodnionym zakresie) wobec wszelkich organów administracji publicznej oraz specjalistycznych służb w zakresie wynikającym z przygotowania i realizacji Zadania, na podstawie odrębnych pełnomocnictw (upoważnień) udzielonych przez Zamawiającego; 7) monitorowania dochowania wymagań Decyzji o pozwoleniu na budowę; 8) przekazanie Zamawiającemu wszelkich efektów działalności Wykonawcy w ramach Umowy, a w szczególności kompletnej dokumentacji związanej z realizacją Umowy; 9) wykonanie innych czynności, które okażą się konieczne do uzyskania przez Zamawiającego uzgodnionego efektu w postaci ostatecznego pozwolenia na użytkowanie, a pozostających w związku z zakresem zleconych usług związanych z powyższą Umową, Inspektor Nadzoru musi także włączyć w zakres swoich obowiązków ewentualne krótkoterminowe wyjazdy wynikające z inspekcji związanych z przeprowadzeniem nadzoru, kontroli, pomiarów i prób: urządzeń, materiałów i wykonanych robót podczas procesu produkcji (u Wytwórcy). Wyjazdy będą się odbywały na koszt Inspektora Nadzoru. Uprawnienia i obowiązki Wykonawcy przy pełnieniu roli Inspektora Nadzoru. 1. Inspektor Nadzoru nie ma żadnego upoważnienia do zwolnienia wykonawcy Zadania na roboty z jakichkolwiek jego obowiązków czy odpowiedzialności wynikających z umowy na roboty; 2. Inspektor Nadzoru nie ma żadnego upoważnienia do przyznania jakiejkolwiek części projektu, jakiegokolwiek odcinka robót innemu wykonawcy; 3. Inspektor Nadzoru ma upoważnienie do opiniowania koncepcji, projektów, technologii i dokumentów budowy przygotowanych przez wykonawcę Zadania na roboty w zakresie przewidzianym warunkami umowy na roboty; 4. Inspektor Nadzoru ma upoważnienie do wnioskowania o zmiany zmian w każdej części Zadania na roboty, w którym według jego opinii i zawodowego doświadczenia, jest to potrzebne lub właściwe, w zakresie przewidzianym warunkami umownymi. O powyższych zmianach informuje Zamawiającego celem akceptacji przed wydaniem polecenia dokonania zmian. 5. Inspektor Nadzoru będzie informował bezpośrednio Zamawiającego o problemach, jakie napotkał w trakcie wykonywania jakiejkolwiek fazy umowy na roboty oraz przedstawiał propozycje ich rozwiązania do akceptacji Zamawiającego. 6. Inspektor Nadzoru będzie organizował pracę swojego personelu w taki sposób, aby uzyskiwanie stosownych pozwoleń (tam gdzie to konieczne) oraz roboty wykonywane były zgodnie ze szczegółowym harmonogramem przedstawionym przez wykonawcę Zadania na roboty. Ponadto od Inspektora Nadzoru wymaga się uzyskania każdorazowo aprobaty Zamawiającego przed podjęciem działań w zakresie: (a) prawa dostępu do terenu budowy; (b) pełnomocnictw wydanych przez Inspektora Nadzoru; (c) podwykonawcy/ów; (d) przedłużenia terminu zakończenia robót; (e) zawieszenia robót; (f) zmian i korekt do umowy na roboty; (g) następstw ryzyk Zamawiającego; (h) następstw siły wyższej. Uprawnienia Inspektora Nadzoru określają przepisy prawa budowlanego: Art. 26. Inspektor nadzoru inwestorskiego ma prawo: 1) wydawać kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzone wpisem do dziennika budowy, dotyczące: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych; 2) żądać od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę. Art. 27. Przy budowie obiektu budowlanego, wymagającego ustanowienia inspektorów nadzoru inwestorskiego w zakresie różnych specjalności, inwestor wyznacza jednego z nich jako koordynatora ich czynności na budowie. Zakres obowiązków Inspektora Nadzoru po zakończeniu Robót budowlanych 1. Po zakończeniu robót budowlanych, Inspektor Nadzoru po uzgodnieniu z Zamawiającym przeprowadzi odbiór końcowy i sporządzi z niego protokół. 2. Do obowiązków Inspektora Nadzoru będzie należało ponadto: 1) finalizacja zadań wynikających z obowiązków na etapie budowy; 2) dokonywanie inspekcji i nadzór nad robotami zaległymi oraz robotami niezbędnymi do usunięcia wad; 3) odbiór wykonanych robót związanych z usunięciem wad; 4) sporządzenie protokołu usunięcia wad; 5) dopilnowanie uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu i przekazanie go Zamawiającemu; Obowiązki Zamawiającego w zakresie współpracy z Inspektorem Nadzoru: 1. Zapewnienie prawa dysponowania terenem, na którym będą prowadzone roboty w ramach wszystkich zadań przewidzianych projektem; 2. Przekazania Inspektorowi Nadzoru następujących dokumentów: 1) dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót; 2) pozwolenia na budowę; 3. Zapewnienie pomocy w załatwianiu spraw formalnych w zakresie, gdzie udział zamawiającego jest przewidziany prawem lub też po udzieleniu mu przez zamawiającego odpowiednich pełnomocnictw do reprezentacji formalnej w tych sprawach, 4. Zapewnienie wsparcia w sprawach dotyczących aspektów formalnych Zadania na roboty, 5. Zapewnienia wsparcia i wyjaśnień ze strony projektantów w zakresie opracowań projektowych wykonanych przed podpisaniem umowy z wykonawcą, LOGISTYKA I ROZKŁAD W CZASIE Lokalizacja i zakres Zadania. Projekt będzie realizowany w Polsce. Inwestycja zlokalizowana jest na terenie gminy Otwock i Józefów, powiat otwocki. Zakres nadzorowanych robót obejmuje roboty budowlane wykonywane w ramach Zadania na roboty określonego jako Rozbudowa ul. Jana Pawła II w Otwocku i ul. Sikorskiego w Józefowie oraz budowa odcinka projektowanej ul. Sikorskiego, na odcinku od km. 0+000 do km 1 +708,58 wraz z obiektem mostowym przez rzekę Świder, na terenie gminy Otwock i Józefów, powiat otwocki. Szczegółowy opis robót budowlanych zawiera dokumentacja projektowa i szczegółowe specyfikacje techniczne stanowiące załącznik do niniejszej siwz: DOKUMENTACJA PROJEKTOWA ETAPU I PRZEDMIOTOWEGO ZADANIA ZNAJDUJE SIĘ POD ADRESEM: http://www.bip.powiat-otwocki.pl/677,2017 („Ogłoszenie o przetargu na rozbudowę ul. Jana Pawła II w Otwocku i ul. Sikorskiego w Józefowie oraz budowę odcinka projektowanej ul. Sikorskiego, na odcinku od km. 0+000 do km 1 +708,58 wraz z obiektem mostowym przez rzekę Świder, na terenie gminy Otwock i Józefów, powiat otwocki. Nr ZDP/P-08/2017”) WYMAGANIA Personel Inspektora Nadzoru Inspektor Nadzoru dla wypełnienia swoich zobowiązań winien zapewnić wysoko wykwalifikowany personel. Inspektor Nadzoru dla wykonania swoich obowiązków ustanowi zespół osób obejmujący inżynierów branżowych zdolnych do prowadzenia powierzonych zadań i uprawnionych do prowadzenia nadzoru inwestorskiego zgodnie z przepisami polskiego prawa budowlanego oraz w zgodzie z postanowieniami decyzji pozwolenia na budowę. Inspektor Nadzoru zapewni codzienną dyspozycyjność inspektorów nadzoru na placu budowy w godzinach pracy wykonawcy Zadania na robot. W trakcie realizacji poszczególnych robót kontrolę nad prawidłowością ich wykonania powinien sprawować odpowiedzialny za dany zakres robót inspektor nadzoru. Prace inspektorów winny być przez jednego z nich koordynowane. Biorąc pod uwagę powyższe Inspektor Nadzoru powinien ocenić swoje ogólne potrzeby i zatrudnić zespół wystarczający na wykonanie wszystkich obowiązków wymienionych w Opisie Przedmiotu Zamówienia. Podczas nieobecności jakiegokolwiek eksperta, wynikającej z okresu wakacyjnego lub choroby, Inspektor Nadzoru ma zapewnić zastępstwo krótkoterminowe, na cały okres założonej pracy eksperta dla uniknięcia opóźnień w realizacji robót. Takie zastępstwo będzie zaproponowane uprzednio na piśmie do zaaprobowania przez Zamawiającego. RAPORTOWANIE Wymagania odnośnie raportów Inspektor Nadzoru dostarczy następujące raporty podczas realizacji zadania: • Raport Wstępny, w ciągu 15 dni od daty podpisania Umowy, uwzględniający m.in. uwagi i komentarze dotyczące dokumentacji dostarczonej przez Zamawiającego oraz metodykę wykonania usługi; • Raporty Przejściowe (miesięczne) zawierające: • podsumowanie głównych działań Nadzoru Inwestorskiego w tych okresach; • opis postępu usług i prac budowlanych w oparciu o wskaźniki postępu i stanu finansowego zadania; w ciągu 5 dni od zakończenia okresu, którego raport dotyczy; • 2 Raporty Końcowe - w terminie do 7 dni po zakończeniu prac zrealizowanych w ramach zadania i sporządzeniu protokołu odbioru końcowego oraz w terminie 7 dni po usunięciu wad i niedoróbek, w przypadku ich stwierdzenia w protokole odbioru końcowego. Miesięczne raporty będą zawierać m. in.: • szczegółowy wykaz prac wykonanych podczas okresu sprawozdawczego narastająco do dnia bieżącego, • postęp robót i ich zgodność (lub niezgodność) z czasowym harmonogramem, czynności zapobiegawcze i/lub korygujące (jeśli się pojawią), analiza procentowa wykonania rzeczowego i wydatków podczas okresu sprawozdawczego narastająco do dnia bieżącego, • informację o technicznych i formalno-prawnych problemach i przedsięwziętych działaniach mających na celu ich przezwyciężenie, wczesne ostrzeganie zwłaszcza w sprawie wpływu na termin zakończenia, • aktualny harmonogram Robót i przepływów finansowych na następny okres sprawozdawczy oraz przyszłe okresy sprawozdawcze. Szczegółowa zawartość, format, okresy przedkładania i adresatów, do których należy dostarczać Raporty, zostanie uzgodniona z Zamawiającym . Przedkładanie i zatwierdzanie raportów Wszystkie raporty będą przedkładane do Zamawiającego – w dwóch (2) egzemplarzach na piśmie w języku polskim oraz w wersji elektronicznej; Format Raportów, uwzględniający wymagania Zamawiającego będzie przedstawiony do zaaprobowania Zamawiającemu w terminie dwóch (2) tygodni od daty rozpoczęcia Zadania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71000000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 14.000 zł. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: a) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego tj.: Nr 97 8023 0009 2001 0009 8805 0014 Bank Spółdzielczy w Karczewie z dopiskiem „Przetarg na pełnienie funkcji inspektora nadzoru dla zadania: „Rozbudowa ul. Jana Pawła II w Otwocku i ul. Sikorskiego w Józefowie”, ZDP/P-13/2017 b) poręczeniach bankowych; c) poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych; d) gwarancjach bankowych; e) gwarancjach ubezpieczeniowych; f) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016poz. 359). Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu lub kserokopię potwierdzoną „za zgodność z oryginałem" - przez osoby odpowiednio upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowych, gwarancji ubezpieczeniowych lub poręczenia udzielanego na podstawie art. 45 ust. 6 pkt. 5 ustawy, należy załączyć do oferty w oryginale. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu - dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego – wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami Specyfikacji istotnych warunków zamówienia – następuje jego bezwarunkowa wypłata, bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta /poręczyciela. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na rachunek bankowy Zamawiającego, najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. Zamawiający dokona zwrotu wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadku gdy: a) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: • odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; • nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy • zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. b) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp,z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. Oferta, która nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie przez Zamawiającego odrzucona bez rozpatrywania. Wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY Wykonawca wnosi zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej podanej w ofercie. Zabezpieczenie należy wnieść przed podpisaniem umowy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zaakceptowany wzór istotne postanowienia umowy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach