Przetargi.pl
SPRAWOWANIE FUNKCJI INSPEKTORA NADZORU INWESTORSKIEGO NAD REALIZACJĄ ZADANIA: montaż instalacji solarnych do przygotowania ciepłej wody użytkowej w Gminie Luzino w ramach projektu Czyste powietrze Gminy Luzino.

Gmina Luzino ogłasza przetarg

  • Adres: 84-242 Luzino, ul. Ofiar Stutthofu 11
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 058 6782068 w. 49 , fax. 058 6782325
  • Data zamieszczenia: 2012-06-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Luzino
    ul. Ofiar Stutthofu 11 11
    84-242 Luzino, woj. pomorskie
    tel. 058 6782068 w. 49, fax. 058 6782325
    REGON: 00053989700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.luzino.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    SPRAWOWANIE FUNKCJI INSPEKTORA NADZORU INWESTORSKIEGO NAD REALIZACJĄ ZADANIA: montaż instalacji solarnych do przygotowania ciepłej wody użytkowej w Gminie Luzino w ramach projektu Czyste powietrze Gminy Luzino.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest sprawowanie funkcji inspektora nadzoru budowlanego nad realizacją zadania: montaż instalacji 174 kompletów urządzeń solarnych na bazie płaskich kolektorów słonecznych o układzie meandrowym, harfowym lub podwójnej harfy przewodów czynnika grzewczego we wnętrzu kolektora wspomagającej przygotowanie ciepłej wody użytkowej (c.w.u.) w 174 budynkach mieszkalnych zlokalizowanych na terenie gminy Luzino. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje nadzór nad : 2.1. Wykonaniem technologicznego układu instalacji solarnej wspomagającej podgrzewanie wody dla potrzeb ciepłej wody użytkowej (c.w.u.) w budynkach mieszkalnych składającej się z: 1) paneli solarnych kolektorów słonecznych płaskich 2) wymiennika cieplnego (zasobnika), z możliwością podłączenia grzałki elektrycznej 3) grupy solarnej (układu pompowego), 4) sterownika solarnego, 5) naczyń wzbiorczych, 6) oprzyrządowania instalacji (armatura zabezpieczająca i regulująca pracą układu solarnego), 7) przewodów rurowych, 8) wpięcia do instalacji elektrycznej układu technologicznego systemu, 9) wpięcia wykonanego układu grzewczego w istniejącą instalację c.w.u., 10) Wykonanie przyłączenia wymiennika ciepła do istniejącego źródła ciepła. 11) Montażu instalacji zalanej glikolem propylenowym o temperaturze krzepnięcia nie wyższej niż - 35 stopni C Należy zastosować kolektory słoneczne posiadające: a) Aktualny europejski certyfikat na znak SOLAR KEYMARK nadany przez jednostkę certyfikującą potwierdzający zgodność oferowanego kolektora słonecznego z normami i parametrami podanymi w dokumentacji technicznej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych wraz ze sprawozdaniem z badań wydanych przez niezależną jednostkę badawczą lub b) aktualne zaświadczenie, certyfikat zgodności wydany przez akredytowaną jednostkę certyfikującą potwierdzającą zgodność oferowanego kolektora słonecznego z normami i parametrami podanymi w dokumentacji technicznej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych wraz ze sprawozdaniem z badań wydane przez niezależną jednostkę badawczą. 2.2. Wykonaniem , przez wykonawcę robót, prac tymczasowych i towarzyszących m.in.: a) montaż i demontaż rusztowań, b) wyznaczenie trasy przebiegu przewodów grzewczych na obiekcie od miejsca posadowienia kolektorów solarnych (dach, ściana) do wpięcia w istniejącą instalację c.w.u. użytkownika, c) zamocowanie konstrukcji wsporczych - ze stali nierdzewnej i aluminiowych stelaży kolektorów w taki sposób aby uzyskać kąt najbardziej zbliżony do 45 stopni, d) zabezpieczenie antykorozyjne elementów konstrukcji wsporczych narażonych na korozję, e) naprawę pokrycia dachowego i innych elementów dachu w miejscu objętym pracami montażowymi, w przypadku uszkodzenia podczas prac montażowych. f) wykonanie przejść w przegrodach wewnętrznych i zewnętrznych. g) zabezpieczenie miejsc przebić i przejść rur, przewodów elektrycznych, oraz doprowadzenie do stanu pierwotnego tych miejsc, szczególnie przejść przez pokrywy dachowe. h) przygotowanie podłoża (miejsca pod posadowienie zasobnika), i) prace monterskie związane z układaniem przewodów, montażem osprzętu, urządzeń technologicznych, armatury regulującej, odcinającej, sterującej z uwzględnieniem instalacji elektrycznej niezbędnej do obsługi pracy instalacji solarnej, j) próby szczelności, rozruch instalacji i regulacja, prace wykończeniowe po przeprowadzonych robotach, k) pozostałe prace niezbędne do uznania przedmiotu zamówienia za wykonane zgodnie ze sztuką budowlaną i prawidłowo ukończone Szczegółowy zakres rzeczowy przedsięwzięcia przedstawia dokumentacja projektowo-wykonawcza przedmiar, obmiar robót i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych w przedmiocie zamówienia. Uwaga! Ze względu na rozbieżności między dokumentacją projektową oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych Zamawiający ujednolica zapisy, w zakresie parametrów: 1) powierzchnia absorbera pojedynczego kolektora nie mniejsza niż 1,8 m2, jednakże nie większa niż 2,2 m2, 2) do instalacji z dwoma kolektorami wymagany jest zasobnik o pojemności 200 dm3. Jednocześnie zaleca się wykonawcom przeprowadzenie szczegółowej wizji lokalnej w miejscu realizacji zamówienia celem uzyskania wszystkich koniecznych informacji do przygotowania oferty i zawarcia umowy. Każdy z wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia. W przypadku, gdy w opisie zamówienia, w jakiejkolwiek części dokumentacji techniczno-wykonawczej lub innej części SIWZ, zostały wskazane znaki towarowe, patenty oraz pochodzenie urządzeń i materiałów należy je traktować, jako propozycje projektanta. Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów i urządzeń w stosunku do zaprojektowanych z zachowaniem co najmniej tych samych standardów technicznych, technologicznych i jakościowych. Ponadto zamienne urządzenia przyjęte do wyceny: - winny spełniać funkcję, jakiej mają służyć i spełniać minimalne wymogi określone w dokumentacji technicznej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. - winny być kompatybilne z pozostałymi, istniejącymi urządzeniami, aby zespół urządzeń dawał zamierzony (zaprojektowany) efekt. 3. Zakres przedmiotu zamówienia (obowiązki Wykonawcy - inspektora nadzoru inwestorskiego) obejmuje w szczególności: 1) Przekazanie wykonawcy robót budowlanych, w imieniu Zamawiającego, terenu budowy, 2) Reprezentowanie Zamawiającego (Inwestora) na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę (jeżeli dotyczy), przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, 3) Sprawdzanie jakości wykonywanych robot i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobiegnie wbudowaniu wyrobów budowlanych o parametrach niższych niż w dokumentacji projektowej, wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, 4) Nadzór nad terminowością realizacji robót budowlanych, w szczególności w zakresie dotrzymania terminu ich zakończenia, 5) Sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach, rozruchach, odbiorach technicznych instalacji ( potwierdzone protokołami), urządzeń technicznych i przewodów kominowych (jeżeli dotyczy) oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania, 6) Potwierdzanie usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy , 7) Potwierdzenie zakresu faktycznie wykonanych robót poprzez sprawdzenie i zatwierdzenie kosztorysów powykonawczych ( zamiennych), podpisanie protokołów ( częściowych i końcowego) oraz wszelkiej innej dokumentacji wymaganej obowiązującymi przepisami lub wymaganymi przez Zamawiającego, 8) Kontrolowanie zgodności realizacji robót budowlanych z uzgodnionym przez Strony harmonogramem robót, 9) Kontrolowanie prawidłowości prowadzenia Dziennika Budowy (jeżeli dotyczy) i dokonywanie w nim wpisów, stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego procesu budowlanego oraz wyceny robót, 10) Kontrola zgodności wykonywanych robót z pozwoleniem na budowę, uzgodnieniami oraz z innymi, wymaganymi przez przepisy decyzjami i dokumentami, 11) Wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót budowlanych lub elementów zakrytych, przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych, 12) Żądanie od kierownika budowy lub kierownika robót potwierdzenia wpisem do dziennika budowy: dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, wstrzymania dalszych robót, w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę ( jeżeli dotyczy), 13) Sporządzanie protokołów konieczności w przypadku wystąpienia robót dodatkowych oraz przedstawianie ich do zatwierdzenia Zamawiającemu, po uprzednim sprawdzeniu ich wyceny. Bez zgody Zamawiającego inspektor nadzoru nie jest upoważniony do wydawania wykonawcy robót budowlanych poleceń wykonania robót zamiennych, uzupełniających czy dodatkowych, 14) Kompletowanie i kontrola wszelkich dokumentów wymaganych od wykonawcy robót niezbędnych do odbioru, 15) Pełna dyspozycyjność wobec wykonawcy robót i Zamawiającego - niezwłoczne stawianie się na uzasadnione wezwanie telefoniczne lub inne Wykonawcy robót, potwierdzone wpisem do dziennika budowy, 16) Organizowanie narad koordynacyjnych (Rada Budowy), sporządzanie protokołów z narad i przekazywanie ich zainteresowanym stronom (wykonawcy robót i Zamawiającemu) w terminie 5 dni po naradzie, 17) Pisemne zgłaszanie Zamawiającemu informacji dotyczących ewentualnych zakłóceń związanych z realizacją prac, w tym również informacji o wszelkich opóźnieniach w realizacji harmonogramu z określeniem ich przyczyn, 18) Zapewnienie sprawowania nadzoru inwestorskiego w sposób nieprzerwany i niezakłócony, a w przypadku niemożliwości podjęcia czynności określonych w niniejszej umowie zapewnienie uprawnionego zastępstwa, 19) Udział w prowadzeniu ewentualnych negocjacji w konfliktach z mieszkańcami, związanymi z realizacją przedmiotu zamówienia, 20) Wnioskowanie do Inwestora w sprawach dotyczących wprowadzenia niezbędnych zmian w dokumentacji technicznej i uzyskania zgody projektanta na zmiany, przeprowadzania niezbędnych ekspertyz i badań technicznych oraz w innych ważnych sprawach finansowych i prawnych, 21) Uzyskiwanie od projektanta wyjaśnień wątpliwości dotyczących projektu i zawartych w nim rozwiązań, 22) Udzielanie wykonawcy robót informacji, wyjaśnień i wskazówek dotyczących realizacji zamówienia, 23) Bieżące rozwiązywanie problemów technicznych budowy we wszystkich branżach występujących przy realizacji przedmiotu umowy, 24) Kontrolowanie stosowania przez wykonawcę robót przepisów dotyczących ochrony środowiska naturalnego, 25) Przeprowadzenie kontroli (kontrolowanie) przestrzegania przez wykonawcę robót zasad bhp na terenie budowy inwestycji, 26) Wstrzymanie robót w przypadku prowadzenia ich niezgodnie z zamówieniem i przepisami bhp, 27) Bieżące informowanie Zamawiającego o wszelkich problemach związanych z realizacją inwestycji, 28) Potwierdzanie wpisem do dziennika budowy (jeżeli dotyczy) każdorazowej obecności na budowie, 29) Sprawdzenie odpowiedniości i autentyczności wszystkich certyfikatów, ubezpieczeń, zabezpieczeń itd., za które wykonawca robót jest odpowiedzialny zgodnie z warunkami umowy, 30) Sprawdzanie dokumentacji powykonawczej oraz wszelkich dokumentów dostarczonych przez wykonawcę robót pod względem ich kompletności, treści merytorycznej i finansowej, w tym również: geodezyjnych szkiców tyczenia i kontroli położenia obiektów, geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, zestawienia wykonanych elementów budowy przedstawionych przez geodetę, 31) Współdziałanie z inwestorem w przygotowaniu projektów wyjaśnień dla jednostek współfinansujących oraz monitorujących realizację inwestycji, 32) Wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów prawa. Do obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego, w czasie trwania okresu gwarancyjnego udzielonego przez wykonawcę robót na zrealizowaną inwestycję, będzie należało również: 1) Dokonywanie systematycznych przeglądów zrealizowanych robót, 2) Zbieranie zgłoszeń dotyczących wad zaistniałych w okresie gwarancyjnym, 3) Zgłaszanie wykonawcy robót zaistniałych wad i ustalanie z nim terminów ich usuwania, 4) Nadzorowanie realizacji robót związanych z usuwaniem wad zaistniałych w okresie gwarancyjnym i poświadczanie ich wykonania, 5) Ocena wykonanych robót w okresie gwarancyjnym, 6) Sprawdzenie kompletności i prawidłowości dokumentów przedstawionych przez wykonawcę robót budowlanych do odbioru ostatecznego i przedstawienia wniosku Inwestorowi w celu ustalenia terminu odbioru pogwarancyjnego, 7) Potwierdzenie ostatecznego rozliczenia po okresie gwarancyjnym wraz z podpisaniem ostatecznego protokołu robót, 8) Wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów prawa.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.luzino.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach