Przetargi.pl
Sprawianie pogrzebów osób zmarłych na terenie Gminy Miejskiej Kraków wskazanych przez Zamawiającego

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 30-529 Kraków, ul. Józefińska
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 6165482, 6165469 , fax. 126 165 428
  • Data zamieszczenia: 2019-11-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie
    ul. Józefińska 14
    30-529 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 12 6165482, 6165469, fax. 126 165 428
    REGON: 35150530800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.krakow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Sprawianie pogrzebów osób zmarłych na terenie Gminy Miejskiej Kraków wskazanych przez Zamawiającego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest sprawienie 390 pogrzebów osób zmarłych na terenie Gminy Miejskiej Kraków, wskazanych przez zamawiającego, zgodnie z obowiązkiem zamawiającego wynikającym z art. 36 pkt. 2 lit. „f” ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej, z czego: 1) 130 pogrzebów w okresie od dnia podpisania umowy do dnia 31 grudnia 2020 roku i, 2) 130 pogrzebów w roku 2021 i, 3) 130 pogrzebów w roku 2022. 2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwiększenia jak i zmniejszenia ilości zleceń na zrealizowanie pogrzebów, o których mowa w ust. 1 powyżej. 3. Szczegółowy zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia, który wykonawca zobowiązuje się wykonać, obejmuje zorganizowanie sprawienia pogrzebu, w tym: 1) zabranie zwłok z miejsca zgonu w ciągu 2 godzin od otrzymania zlecenia, przewiezienie zwłok oraz zapewnienie przechowywania zwłok w okresie od otrzymania zlecenia przewiezienia zwłok do dnia pochówku, (usługa świadczona będzie całodobowo), lub zabranie zwłok z miejsca ich przechowywania w ciągu 2 godzin od otrzymania zlecenia przewiezienia zwłok oraz zapewnienie przechowywania zwłok w okresie od otrzymania zlecenia przewiezienia zwłok do dnia pochówku, (usługa świadczona będzie całodobowo); 2) ubranie zwłok w przypadku dostarczenia ubrania przez zamawiającego; 3) zapewnienie worka foliowego w przypadkach zwłok wymagających zabezpieczenia zgodnie z przepisami sanitarnymi; 4) zgłoszenie i zarejestrowanie zgonu w Urzędzie Stanu Cywilnego, w przypadku, gdy zgon nie został zgłoszony przez inne uprawione osoby; 5) załatwienie formalności związanych z organizacją pogrzebu z zarządcą cmentarza, w szczególności ustalenie daty, godziny i miejsca pochówku oraz przekazanie klepsydr do wywieszenia na tablicy ogłoszeń na cmentarzu; 6) zawiadomienie zamawiającego o terminie pochówku co najmniej 24 godziny przed planowanym terminem pochówku; 7) termin wykonania usługi pogrzebowej: do 72 godzin od daty otrzymania przez wykonawcę zlecenia od zamawiającego, 8) dostarczenie trumny z drewna sosnowego z wystrojem zewnętrznym i wewnętrznym; 9) transport trumny z ciałem zmarłego z miejsca przechowywania na miejsce pochówku, 10) transport trumny z ciałem zmarłego na cmentarzu wraz z obsługą 4 żałobników; 11) dostarczenie krzyża drewnianego zabezpieczonego powłoką lakierniczą przed działaniem czynników atmosferycznych, tabliczki z napisem zawierającym dane zmarłego: w przypadku osoby znanej: imię i nazwisko, datę urodzenia, datę zgonu lub znalezienia zwłok, w przypadku osoby nieznanej: NN, datę zgonu lub znalezienia zwłok, 2 szt. klepsydr; 12) w przypadku dochowań do istniejących grobów, rozbiórka istniejącego nagrobka oraz prowizorycznego złożenia; w przypadku grobowca, otwarcie oraz zamknięcie grobowca; 13) uwzględniania uwag i wniosków przedstawiciela zamawiającego uczestniczącego w pogrzebie dotyczących sposobu wykonania usługi; 14) prowadzenia ewidencji grobów zwłok osób pochowanych na koszt Gminy Miejskiej Kraków w okresie obowiązywania umowy; 15) dokonywania opłat w imieniu zamawiającego za korzystanie z cmentarzy i urządzeń cmentarnych oraz opłat za usługi grabarskie, z wyjątkiem opłat cmentarnych na rzecz Zarządu Cmentarzy Komunalnych w Krakowie, które zamawiający będzie dokonywał osobiście. 4. Warunki realizacji przedmiotu zamówienia określa umowa, której wzór stanowi załącznik numer 2 do specyfikacji. 5. Termin realizacji zamówienia: 1) od dnia podpisania umowy do dnia 31 grudnia 2020 roku 130 pogrzebów oraz 2) 130 pogrzebów w roku 2021 oraz 3) 130 pogrzebów w roku 2022 – do dnia 31 grudnia 2022. 6. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę: zamawiający wymaga aby wykonawca/podwykonawca przy realizacji zamówienia zatrudnił na podstawie umowy o pracę, osoby wykonujące następujące czynności: transport trumny z ciałem, ubranie zwłok, obsługa żałobników. Dokumentowanie zatrudnienia osób wykonujących czynności wskazane w zdaniu poprzedzającym w ramach umowy o pracę będzie odbywało się trzyetapowo i będzie polegało na: 1) Na etapie składania ofert - wykonawca złoży oświadczenie o treści zgodnej z treścią załącznika numer 3 i 5 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2) Na etapie zawarcia umowy, ale przed przystąpieniem do wykonywania czynności związanych z realizacją przedmiotu zamówienia - wykonawca w terminie do 3 dni licząc od dnia zawarcia umowy będzie zobowiązany do doręczenia zamawiającemu dokumentów potwierdzających fakt zatrudnienia osób wykonujących ww. czynności tj. oświadczeń tych osób wykonujących ww. czynności potwierdzające, że osoby te są zatrudnione na podstawie umowy o pracę. Nie przedstawienie we wskazanym terminie ww. oświadczeń, bądź przedstawienie oświadczeń niekompletnych, nie obejmujących wszystkich wyspecyfikowanych czynności może być podstawą do odstąpienia od umowy przez zamawiającego z przyczyn leżących po stronie wykonawcy oraz naliczenia kar umownych, zgodnie z treścią wzoru umowy stanowiącej załącznik numer 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 3) Na etapie realizacji umowy - wykonawca na każde pisemne żądanie zamawiającego - w terminie 5 dni roboczych przedkładał będzie zamawiającemu raport na temat stanu i sposobu zatrudnienia osób zaangażowanych w wykonywanie przedmiotu zamówienia, tj. oświadczenia zatrudnionych osób o zatrudnieniu na umowę o pracę, oraz będzie przedkładał zanonimizowane dowody odprowadzenia składek ZUS od umów o pracę zatrudnionych osób. Na każde żądanie zamawiającego, w terminie do 2 dni roboczych i w formie przez zamawiającego określonej, wykonawca jest zobowiązany udzielić wyjaśnień w powyższym zakresie. Przez dzień roboczy należy rozumieć dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem sobót i niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy. 4) W przypadku nie przedstawienia w terminie informacji, o których mowa w pkt. 3 powyżej wykonawca płacić będzie każdorazowo karę w wysokości 1 500,00zł (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych 00/100). W przypadku nie zatrudnienia przy realizacji wymaganych czynności osób na podstawie umowy o pracę, zamawiającemu będzie przysługiwało prawo odstąpienia od umowy oraz obciążenia wykonawcy karą umowną, w wysokości 10% całkowitego wynagrodzenia należnego wykonawcy określonego w umowie. 5) Osoby, wykonujące czynności wskazane w ust. 6 zdanie pierwsze muszą być zatrudnione na umowę o pracę co najmniej w okresie trwania umowy z zamawiającym. 6) Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia przez upoważnionych przedstawicieli zamawiającego kontroli w zakresie spełniania przez wykonawcę, podwykonawcę i dalszego podwykonawcę wymagań dotyczących zatrudniania ww. osób na umowy o pracę, a także prawo do zlecenia przeprowadzenia kontroli u wykonawcy, podwykonawcy i dalszego podwykonawcy w zakresie zatrudniania osób na umowy o pracę uprawnionym organom. 7. Warunki realizacji przedmiotu zamówienia przez podwykonawców: zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. W przypadku wykonywania przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawcy zamawiający ustala następujące warunki udziału podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca nie może zmienić podwykonawcy bez pisemnej zgody zamawiającego. W tym celu, wykonawca jest zobowiązany przedłożyć zamawiającemu pisemny wniosek wraz z określeniem nazwy podwykonawcy, części zamówienia, którego wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcy. Do wniosku wykonawca zobowiązany jest załączyć dokumenty, o których mowa w pkt. 4 poniżej. 2) Wykonawca oświadczy, że podwykonawca posiada stosowne uprawnienia do wykonywania czynności objętych zamówieniem. Zamawiający może żądać przedstawienia stosownych dokumentów fakt ten poświadczających, przed przystąpieniem podwykonawcy do wykonywania przedmiotu zamówienia. 3) W każdym wypadku korzystania z usług podwykonawcy, wykonawca nałoży na niego obowiązek przestrzegania zasad i reguł określonych w umowie, którą zawarł z zamawiającym, w zakresie w jakim odnosić się one będą do zakresu czynności podwykonawcy, pozostając jednocześnie podmiotem odpowiedzialnym za działania i zaniechania swojego podwykonawcy. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za działania lub zaniechania podwykonawcy jak za działania lub zaniechania własne. 4) Wykonawca, podwykonawca zobowiązani są do przedłożenia zamawiającemu w terminie do 10 dni roboczych od daty zawarcia umowy o świadczenie usług objętych niniejszym zamówieniem z zamawiającym, ale przed przystąpieniem do wykonywania czynności projektu umowy o podwykonawstwo oraz pisemnej zgody podwykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy przedłożonym zamawiającemu. Zakres czynności powierzonych do wykonania podwykonawcy musi być zgodny z ofertą wykonawcy. Przez dzień roboczy należy rozumieć dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem sobót i niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy. Zamawiający zastrzega sobie prawo zgłoszenia zastrzeżeń do projektu umowy o podwykonawstwo, a także do projektu jej zmiany w terminie do 10 dni roboczych od dnia doręczenia projektu umowy lub projektu jej zmiany zamawiającemu. Ponadto zamawiającemu przysługuje, w terminie zakreślonym w zdaniu poprzedzającym, prawo wniesienia sprzeciwu do umowy o podwykonawstwo i do jej zmian. Niezgłoszenie przez zamawiającego zastrzeżeń lub sprzeciwu do projektu umowy o podwykonawstwo lub do jej zmian w terminach wyżej wskazanych oznacza ich akceptację. 5) Wykonawca i podwykonawca zobowiązani będą przedłożyć zamawiającemu odpowiednio uwierzytelnione kserokopie umów o podwykonawstwo, a także ewentualnych aneksów do umów w terminie do 7 dni od daty ich zawarcia. W przypadku zmian w treści zawartej i zaakceptowanej przez zamawiającego umowy o podwykonawstwo postanowienia pkt. 4 niniejszego ustępu stosuje się odpowiednio.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98370000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Przystępując do przetargu wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w kwocie 7 000,00zł (słownie: siedem tysięcy złotych 00/100) w terminie do dnia 4 grudnia 2019 roku, do godz. 08:00. 2) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy. 3) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek depozytowy zamawiającego, prowadzony w Banku PKO BP Oddział w Krakowie o numerze następującym: 12 1020 2892 0000 5302 0589 9341. Wykonawca zobowiązany jest podać w tytule przelewu swój numer NIP oraz numer postępowania. 4) Warunkiem uznania wpłaty wadium będzie zaksięgowanie ich przez bank prowadzący rachunek zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania rozliczeń międzybankowych zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. 5) Wadium zostanie zwrócone w sytuacjach i na zasadach określonych w art. 46 ust. 1, 1a, 2 i 4 ustawy. 6) Zamawiający zatrzyma wadium, gdy zajdą przesłanki, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. 7) Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca będzie zobowiązany wnieść wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 8) Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty wadium. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu - dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich chyba, że co innego wynika z przepisów prawa.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach