Przetargi.pl
Sporządzenie wycen nieruchomości w formie operatów szacunkowych

Gmina Miasto Grudziądz ogłasza przetarg

  • Adres: 86-300 Grudziądz, ul. Ratuszowa 1
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 56 4510233 , fax. 56 4510233
  • Data zamieszczenia: 2011-10-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Grudziądz
    ul. Ratuszowa 1 1
    86-300 Grudziądz, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 56 4510233, fax. 56 4510233
    REGON: 87111883300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.grudziadz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Sporządzenie wycen nieruchomości w formie operatów szacunkowych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie wycen nieruchomości w formie operatów szacunkowych. 1) Usługi realizowane w ramach zamówienia dotyczyć będą nieruchomości stanowiących własność, nabywanych, przechodzących z mocy prawa bądź wywłaszczanych na rzecz gminy - miasto Grudziądz, miasta Grudziądz na prawach powiatu Skarbu Państwa oraz osób trzecich celem ustalenia opłat planistycznych i adiacenckich. 2) Wyceny nieruchomości winny być dokonane na zasadach określonych w rozdziale 1 działu IV ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 z późn. zm.), rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 r. w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego (Dz.U. Nr 207, poz. 2109 z późn. zm.) oraz Powszechnych Krajowych Zasadach Wyceny wydanych przez Polską Federację Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych. 3) Wymogi Zamawiającego odnośnie sporządzania operatu szacunkowego: - operat szacunkowy, oprócz informacji, o których mowa w Rozdziale 4 rozporządzenia wskazanego wyżej, winien zawierać: dokumentację fotograficzną w kolorze (z naniesionym zarysem granic nieruchomości w odniesieniu do gruntów przeznaczonych pod drogi), ewentualnie szkice inwentaryzacyjne itp., - do operatu należy bezwzględnie dołączyć istotne dokumenty wykorzystywane przy jego sporządzeniu, a w szczególności: wypis z rejestru gruntów, mapę z ewidencji gruntów i budynków, protokół z oględzin nieruchomości, - do opracowania operatu w formie drukowanej należy stosować czcionkę o wysokości liter 12 dla tekstu opisowego oraz o wysokości liter 10 w tabelach, - przy porównywaniu cen transakcyjnych nieruchomości podobnych należy określić ich bliższe położenie (adres oraz oznaczenie ewidencyjne nieruchomości). 4) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający udostępni posiadane informacje niezbędne do wykonania wyceny nieruchomości tj. zapisy z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego lub studium, informacje o terenie i zabudowie (parametry obiektów itp.). Wykonawca własnym kosztem i staraniem winien przeprowadzać wizje lokalne, pomiary, zamówić dokumentację z ewidencji gruntów i budynków oraz ponosić wszelkie inne koszty związane ze sporządzeniem operatu szacunkowego. 5) Wykonanie usług będzie się odbywać sukcesywnie na podstawie zleceń, w których będzie określony szczegółowy zakres prac danego zlecenia. Zamawiający będzie udzielał zleceń wg swoich potrzeb, w ilościach uwzględniających techniczne możliwości Wykonawcy i umowne terminy wykonania prac. Zlecenia dotyczące aktualizacji opłat za użytkowanie wieczyste będą każdorazowo obejmować większy zakres wycen np. tereny ulic, dzielnic lub osiedli mieszkaniowych albo kompleksy garaży. Zamówienie podzielone zostało na 4 zadania według celów szacowania. Określony przez Zamawiającego podział i zakres każdego z zadań nie może ulec zmianie. Wykonawca może ubiegać się o udzielenie zamówienia na wszystkie lub wybrane zadania. Niedopuszczalne jest złożenie oferty na wybrany cel szacowania będący częścią określonego zadania. Zamawiający dokona wyboru Wykonawcy na każde zadanie odrębnie. Zadanie 1 1.1. określanie wartości nieruchomości gruntowej w celu aktualizacji opłat z tytułu użytkowania wieczystego gruntów; 1.2. określanie wartości nieruchomości w celu aktualizacji opłat z tytułu trwałego zarządu; 1.3. określanie wartości nakładów poniesionych na budowę urządzeń infrastruktury technicznej podlegających zaliczeniu na poczet opłat z tytułu użytkowania wieczystego gruntu (art. 77 ust. 4 ugn); 1.4. określanie wartości nieruchomości w celu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności lub sprzedaży nieruchomości na rzecz użytkownika wieczystego. Zadanie 2 2.1. określanie wartości nieruchomości w celu sprzedaży, darowizny, wniesienia jako wkładu niepieniężnego (aportu) do spółki z wyłączeniem nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi, zamiany, oddania w użytkowanie, w użytkowanie wieczyste i trwały zarząd; 2.2. określanie wartości nieruchomości w celu zbycia nieruchomości celem polepszenia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej; 2.3. określanie wartości nieruchomości w celu uregulowania stanu prawnego nieruchomości (z wyodrębnieniem wartości gruntu i budynku); 2.4. opracowanie opinii o wartości nieruchomości. Zadanie 3 3.1. określanie wartości nieruchomości w celu wykupu, zwrotu oraz ustalenia odszkodowania z tytułu nabycia nieruchomości z mocy prawa; 3.2. określanie wartości nieruchomości w celu ustalenia odszkodowania z tytułu wywłaszczenia; 3.3. określanie wartości nieruchomości w celu naliczenia opłaty lub odszkodowania za zmianę wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego; 3.4. określanie wzrostu wartości nieruchomości w celu naliczenia opłat adiacenckich; 3.5. określanie wartości obniżenia wartości nieruchomości w związku z przeprowadzeniem przewodów na nieruchomości (art. 124 ugn) oraz innych szkód powstałych z tego tytułu; 3.6. opracowanie opinii o wartości służebności przesyłu w celu ustalenia odszkodowania lub wynagrodzenia w związku z ustanowieniem tej służebności. Zadanie 4 4.1. wykonanie inwentaryzacji szkicowej, określenie wartości lokalu wraz z udziałem w nieruchomości wspólnej w związku z ustanowieniem i zbyciem odrębnej własności lokalu; 4.2. określanie wartości nakładów poniesionych na przebudowę lub rozbudowę budynku, w wyniku której nastąpiło wyodrębnienie lokalu (art. 218 ugn); 4.3. określanie wartości nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi w celu wniesienia jako wkładu niepieniężnego (aportu) do spółki. Podwykonawcy: Wykonawca, który zamierza powierzyć podwykonawcom wykonanie jakiejkolwiek części zamówienia, zobowiązany jest wskazać na druku formularza ofertowego zakres zamówienia powierzany podwykonawcom. Brak jakiejkolwiek wzmianki w tym zakresie na formularzu oferty, będzie uznawane za stwierdzenie samodzielnego wykonania zamówienia. Termin wykonania zamówienia - 31 grudnia 2012 r. z wyjątkiem zleceń dotyczących: a)potwierdzenia aktualności sporządzonych operatów szacunkowych, które mogą być zlecane w terminie do 18 miesięcy od daty ich sporządzenia, b)określenia wartości prawa użytkowania wieczystego w celu przekształcenia tego prawa w prawo własności z wykorzystaniem operatu szacunkowego sporządzonego dla celów aktualizacji opłaty rocznej, które mogą być zlecane w terminie do 24 miesięcy licząc od daty sporządzenia tego operatu. Terminy dotyczące zleceń: a)wycen nieruchomości niezabudowanych lub zabudowanych budynkiem o kubaturze do 2.000 m3, potwierdzenia aktualności operatu, wycen i wykonania inwentaryzacji szkicowych lokali w budynkach do 12 lokali powinny być realizowane w ciągu 2 tygodni od daty otrzymania zlecenia, b)wycen nieruchomości zabudowanych budynkiem o kubaturze ponad 2.000 m3 lub kilkoma budynkami i budowlami, wycen i wykonania inwentaryzacji szkicowych lokali w budynkach powyżej 12 lokali powinny być realizowane w ciągu 4 tygodni od daty otrzymania zlecenia, c)wycen gruntu w celu aktualizacji opłat za użytkowanie wieczyste obejmujące sporządzenie do 30 operatów powinny być realizowane w ciągu 2 tygodni od daty otrzymania zlecenia. Natomiast, dotyczące sporządzenia powyżej 30 operatów powinny być realizowane w ciągu 4 tygodni od daty otrzymania zlecenia
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 700000001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.grudziadz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach