Przetargi.pl
Sporządzenie w formie operatów szacunkowych opinii o wartości nieruchomości - część II

Powiat Wielicki ogłasza przetarg

  • Adres: 32-020 Wieliczka, ul. Dembowskiego 2
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 012 2880210 , fax. 012 2880040
  • Data zamieszczenia: 2013-06-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Wielicki
    ul. Dembowskiego 2 2
    32-020 Wieliczka, woj. małopolskie
    tel. 012 2880210, fax. 012 2880040
    REGON: 35155453100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wieliczka.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Sporządzenie w formie operatów szacunkowych opinii o wartości nieruchomości - część II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1/. Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie w formie operatów szacunkowych opinii o wartości nieruchomości dla zadania: ustalenie odszkodowania w związku z nabyciem prawa własności przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie decyzji Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 10 maja 2012 r., znak: AU-01-3.6740.4.5.2012. KPŁ o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn. Rozbudowa Al. Jana Pawła II oraz ulic: Meissnera, Ślicznej, Łąkowej, Ładnej, Stańca oraz Czyżyńskiej wraz z budową odcinka ul. Lema w Krakowie (zadanie 2) o długości 200 m, rozbiórka, przebudowa oraz budowa infrastruktury technicznej; przebudowa oraz budowa ekranów akustycznych; rozbudowa infrastruktury tramwajowej wraz z siecią trakcyjną oraz przystankami dla komunikacji zbiorowej tramwajowej i autobusowej; oraz rozbiórka istniejącej zabudowy kolidującej z rozbudowywanym układem drogowym, częściowo utrzymanej w mocy decyzją Wojewody Małopolskiego znak: WI-IX.7821.1.10.2012 z dnia 08 kwietnia 2013 r. - wydanych w trybie ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (tj. Dz.U. z 2008 r., nr 193, poz. 1194 z późn. zm.). 2/. Realizacja przedmiotu zamówienia musi nastąpić zgodnie z zasadami zawartymi w ustawie o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997 r. (t. j.: Dz. U. Z 2010 r. Nr 102, poz. 651 z późn. zm.), Rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego z dnia 21 września 2004 r. (Dz. U. 2004, Nr 207, poz. 2109 z późn. zm.) oraz standardami zawodowymi rzeczoznawców majątkowych, wydanymi przez Polską Federację Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych. 3/. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik H do SIWZ. 3/. Wyszczególnienie celów: a/. Sporządzenie w formie operatu szacunkowego opinii o wartości nieruchomości niezabudowanych położonych na terenie Miasta Krakowa w celu ustalenia odszkodowania w związku z nabyciem prawa własności przez jednostki samorządu terytorialnego w trybie ustawy z dnia z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t. j. Dz. U. 2008r. Nr 193, poz. 1194 z późn. zm.). Ilość operatów: 12 - lista nieruchomości załącznik H - część 1 b/. Sporządzenie w formie operatu szacunkowego opinii o wartości nieruchomości zabudowanych położonych na terenie Miasta Krakowa w celu ustalenia odszkodowania w związku z nabyciem prawa własności przez jednostki samorządu terytorialnego w trybie ustawy z dnia z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t. j. Dz. U. 2008r. Nr 193, poz. 1194 z późn. zm.). Ilość operatów: 10- lista nieruchomości załącznik H- część 2 c/. Sporządzenie w formie operatu szacunkowego opinii o wartości lokali znajdujących się w nieruchomości położonej na terenie Miasta Krakowa w celu ustalenia odszkodowania w związku z nabyciem prawa własności przez jednostki samorządu terytorialnego w trybie ustawy z dnia z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t. j. Dz. U. 2008r. Nr 193, poz. 1194 z późn. zm.). Ilość operatów: 13 - załącznik H - część 3 4/. Obowiązki Wykonawcy: Operaty szacunkowe muszą być wykonane zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz. U. Z 2010 r. Nr 102, poz. 651 z późn. zm.), Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 21 września 2004r. w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego (Dz. U. z 2004 r. Nr 207, poz. 2109 z późn. zm.), Rozporządzeniem Rady Ministrów zmieniającym rozporządzenie w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego z dnia 14 lipca 2011 r. (Dz. U. 2011, Nr 165, poz. 985) oraz standardami zawodowymi rzeczoznawców majątkowych, wydanymi przez Polską Federację Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych. Wykonawca użyje do wykonania operatów szacunkowych materiałów własnych oraz pokryje koszty związane z wykorzystaniem i zakupem materiałów geodezyjnych wymaganych do sporządzenia operatów szacunkowych (np. mapa ewidencyjna, wypis z rejestru gruntów) oraz badaniem ksiąg wieczystych. Wykonawca zobowiązany jest, w ramach wynagrodzenia umownego do umieszczenia w wykonanym operacie stosownej klauzuli potwierdzającej jego aktualność, w terminie 14 dni od dnia jej zlecenia, (art. 156 ust. 4 ustawy z dnia 21.08.1997 r. o gospodarce nieruchomościami). Wykonawca zobowiązany jest, w ramach wynagrodzenia umownego do sporządzenia aktualizacji operatu szacunkowego w przypadku stwierdzenia, iż wartość nieruchomości przedstawiona w operacie szacunkowym uległa zmianie przed upływem okresu 12 miesięcy od daty jego sporządzenia (art. 156 ust. 3 ustawy z dnia 21.08.1997 r. o gospodarce nieruchomościami). Przez cały okres w którym wykorzystywany jest operat (tj. do zakończenia postępowania ostateczną decyzją lub prawomocnym wyrokiem) Wykonawca zobowiązany jest do udzielania pisemnych wyjaśnień na żądanie Zamawiającego w przedmiocie sporządzonego operatu w terminie 5 dni, od dnia doręczenia pisemnego żądania za pomocą faksu lub drogą elektroniczną (e-mail). Rzeczoznawca majątkowy zobowiązany jest do osobistego stawienia się w siedzibie Wydziału Budownictwa i Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Wieliczce na każdorazowe wezwanie związane z przeprowadzeniem rozprawy administracyjnej dostarczone za pomocą faksu lub drogą elektroniczną (e-mail) najpóźniej na 7 dni przed wyznaczoną datą rozprawy. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania oddzielnego operatu szacunkowego dla każdej nieruchomości. W przypadku nieruchomości gruntowej zabudowanej budynkiem wielolokalowym, tj. takim w którym wyodrębniono własność lokali w rozumieniu ustawy z dnia 24 czerwca 1994r. o własności lokali (t.j. Dz. U. z 2000r., Nr 80, poz. 903 z późn. zmian.), należy wykonać operat w odniesieniu do każdego wyodrębnionego lokalu wraz określeniem wartości udziału w nieruchomości wspólnej. Każdy operat winien być wykonany w dwóch egzemplarzach. Jeżeli na nieruchomości ustalono ograniczone prawa rzeczowe, prawo użytkowania wieczystego to wykonany operat szacunkowy winien określać wartość tych praw. Poza elementami wymaganymi przepisami wymienionymi na wstępie do każdego wykonanego operatu Wykonawca winien dołączyć: protokół z oględzin nieruchomości, kolorową dokumentację fotograficzną, kopię mapy ewidencyjnej, wypis z rejestru gruntów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713190007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 21 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wieliczka.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach