Przetargi.pl
Sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru Świdnicy - ul. Ofiar Oświęcimskich ograniczonego od północy ul. Esperantystów, od północnego zachodu ul. Zamenhofa, od zachodu ul. Sybiraków, od południa ul. Armii Krajowej i od wschodu linią kolejową.

Prezydent Miasta Świdnicy ogłasza przetarg

  • Adres: 58-100 Świdnica, ul. Armii Krajowej 49
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 074 8562850 , fax. 074 8523110
  • Data zamieszczenia: 2013-07-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Prezydent Miasta Świdnicy
    ul. Armii Krajowej 49 49
    58-100 Świdnica, woj. dolnośląskie
    tel. 074 8562850, fax. 074 8523110
    REGON: 00057958900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.swidnica.bip-gov.info.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru Świdnicy - ul. Ofiar Oświęcimskich ograniczonego od północy ul. Esperantystów, od północnego zachodu ul. Zamenhofa, od zachodu ul. Sybiraków, od południa ul. Armii Krajowej i od wschodu linią kolejową.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    DANE OGÓLNE Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru Świdnicy - ul. Ofiar Oświęcimskich, ograniczonego od północy ul. Esperantystów, od północnego zachodu ul. Zamenhofa, od zachodu ul. Sybiraków, od południa ul. Armii Krajowej i od wschodu linią kolejową, na podstawie uchwały nr XIV/173/12 Rady Miejskiej w Świdnicy z dnia 24 lutego 2012r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru Świdnicy - ul. Ofiar Oświęcimskich oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2012, poz. 647 z późń. zm.) oraz przepisami szczególnymi. Celem sporządzenia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru Świdnicy - ul. Ofiar Oświęcimskich, jest rozwiązanie problemów urbanistycznych, związanych z potrzebą podjęcia pilnych rozstrzygnięć w zakresie określenia przeznaczenia terenów. Tereny proponowane do objęcia planem posiadają bardzo zróżnicowaną strukturę przestrzenną i funkcjonalną. W jego granicach zlokalizowane są tereny zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej współczesnej i historycznej, zabudowy jednorodzinnej szeregowej i wolnostojącej oraz willowej objętej ochroną konserwatorską. Znajdują się tu tereny gimnazjum, przedszkola oraz usług w tym o charakterze hurtowym, a także drobne zakłady produkcyjne. Znaczną część terenu zajmują parki - Park im. Generała Władysława Sikorskiego i Park Młodzieżowy oraz ogrody działkowe. Powierzchnia obszaru objętego planem - około 80 ha; Skala opracowania - 1: 1000; Dokumenty związane z planem określa rozdz. 3) pkt 4 SIWZ. 2. Wspólny słownik zamówień publicznych CPV: 71.41.0000-5 - Usługi planowania przestrzennego 3. Ustalenia wymagane w MPZP (zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym): 1)przeznaczenie terenów oraz linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania; 2)zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego; 3)zasady ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego; 4)zasady ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej; 5)wymagania wynikające z potrzeb kształtowania przestrzeni publicznych; 6)zasady kształtowania zabudowy oraz wskaźniki zagospodarowania terenu, maksymalną i minimalną intensywność zabudowy jako wskaźnik powierzchni całkowitej zabudowy w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej, minimalny udział procentowy powierzchni biologicznie czynnej w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej, maksymalną wysokość zabudowy, minimalną liczbę miejsc do parkowania i sposób ich realizacji oraz linie zabudowy i gabaryty obiektów; 7)granice i sposoby zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, ustalonych na podstawie odrębnych przepisów, w tym terenów górniczych, a także narażonych na niebezpieczeństwo powodzi oraz zagrożonych osuwaniem się mas ziemnych; 8)szczegółowe zasady i warunki scalania i podziału nieruchomości objętych planem miejscowym; 9)szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu, w tym zakaz zabudowy; 10)zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji i infrastruktury technicznej; 11)sposób i termin tymczasowego zagospodarowania, urządzania i użytkowania terenów; 12)stawki procentowe, na podstawie których ustala się opłatę, o której mowa w art. 36 ust. 4. 13)granice obszarów wymagających przeprowadzenia scaleń i podziałów nieruchomości; 14)granice obszarów rehabilitacji istniejącej zabudowy i infrastruktury technicznej; 15)granice obszarów wymagających przekształceń lub rekultywacji; 16)granice terenów rozmieszczenia inwestycji celu publicznego o znaczeniu lokalnym; 17)granice terenów inwestycji celu publicznego o znaczeniu ponadlokalnym, umieszczonych w planie zagospodarowania przestrzennego województwa lub w ostatecznych decyzjach o lokalizacji drogi krajowej, wojewódzkiej lub powiatowej, linii kolejowej o znaczeniu państwowym, lotniska użytku publicznego; 18)granice terenów rekreacyjno-wypoczynkowych oraz terenów służących organizacji imprez masowych; 19)granice terenów zamkniętych i granice stref ochronnych terenów zamkniętych; 20)sposób usytuowania obiektów budowlanych w stosunku do dróg i innych terenów publicznie dostępnych oraz do granic przyległych nieruchomości, kolorystykę obiektów budowlanych oraz pokrycie dachów; 21)zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane; 22)minimalną powierzchnię nowo wydzielonych działek budowlanych. 4. Dodatkowe opracowania, dokumentacje wymagane od Wykonawcy 1)projekty zawiadomień, ogłoszeń, obwieszczeń i dokumentów (w tym graficznych) wymaganych procedurą sporządzania projektu planu łącznie z zaadresowanymi kopertami i poświadczeniami odbioru (najpóźniej 10 dni przed terminami ustawowymi), 2)wnioski o uzgodnienie zakresu prognozy oddziaływania ustaleń planu na środowisko wraz z krótką charakterystyką obszaru opracowania, 3)analiza stopnia zgodności przewidywanych rozwiązań z ustaleniami studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, 4)inwentaryzacja urbanistyczna, 5)opracowanie ekofizjograficzne określone w art. 72 ustawy Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 nr 25, poz. 150 z późn. zm.) przed opracowaniem projektu planu, 6)analiza stosunków własnościowych, 7)wykaz wniosków złożonych na podstawie art. 17 pkt 1, 2 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, 8)prognoza oddziaływania na środowisko, 9)prognoza skutków finansowych uchwalenia planu miejscowego, z uwzględnieniem art. 36 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, 10)wykaz opinii i uzgodnień uzyskanych na podstawie art. 17 pkt 6 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, 11)lista nieruchomości (najpóźniej 14 dni przed wyłożeniem projektów planów do publicznego wglądu), dla właścicieli których interes prawny może być naruszony ustaleniami planu oraz od których może być pobrana opłata związana ze zmianą wartości terenów spowodowaną ustaleniami planu, 12)protokół z przeprowadzenia dyskusji publicznej nad przyjętymi rozwiązaniami w projekcie planu, 13)wykaz uwag zgłoszonych na podstawie art. 17 pkt 12 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, 14)bilans terenu dla poszczególnych jednostek urbanistycznych określony w formie tabelarycznej oraz na rysunku planu, 15)ideogram sieci uzbrojenia terenu z projektowanym przekrojem sieci głównych, 16)wizualizacja ustaleń przyjętych w projekcie planu, 17)przygotowanie podsumowania zawierającego uzasadnienie przyjętej uchwały zgodnie z art. 55, ust. 3 i 4 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. 2008r. Nr 199, poz.1227 z późn. zm.); 18)elementy dokumentacji planu: a)2 komplety dokumentacji planu zawierające m.in. pełną dokumentację formalno - prawną (oryginały i kopie) w celu przedłożenia Wojewodzie Dolnośląskiemu do badania zgodności z prawem (najpóźniej 7 dni po uchwaleniu planu), b)1 komplet planu do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego (tekst i rysunek planu w formacie A4) i w wersji elektronicznej na płycie CD, c)plan zapisany w formacie XML (typ pliku: Plik Edytora Aktów Prawnych XML) 19)egzemplarze planu: a)2 egzemplarze planu w formie graficznej w skali 1:1000 w tym: 1 czarno - biały, 1 kolorowy wydruk rysunku planu, odpowiednio zabezpieczony przed zniszczeniem, np. zalaminowany (najpóźniej do dnia wejścia w życie planu), b)2 egzemplarze planu w formie graficznej w skali 1:2000 - czarno białe wydruki rysunku; c)4 egzemplarze planu w formie tekstowej (najpóźniej do dnia wejścia w życie planu), d)1 egzemplarz planu (tekst + rysunek planu w skali 1:1000) w wersji czarno-białej dla Starosty Powiatu Świdnickiego (zgodnie z art. 31 ust. 2 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym); e)2 egzemplarze wizualizacji w formie cyfrowej (2 płyty CD z zapisem elektronicznym wraz z przeglądarką umożliwiającą otwarcie rysunków niezależnie od systemu operacyjnego); f)2 egzemplarze wizualizacji w formie graficznej; g)2 egzemplarze planu (tekst + rysunek w skali 1:2000) wersja czarno-biała wraz z podsumowaniem dla Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego (zgodnie z art. 55 ust. 4 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko); h)3 płyty CD z zapisem elektronicznym rysunku (pliki z rozszerzeniem .pdf, .jpg, .bmp, lub .tif) i tekstu planu (pliki edytora tekstu np. Microsoft Word) wraz z przeglądarką umożliwiającą otwarcie rysunków niezależnie od systemu operacyjnego, a także rysunek planu w wersji wektorowej (pliki z rozszerzeniem .dgn - pliki projektowe MicroStation, .dwg - pliki rysunkowe AutoCad); i)przygotowanie mpzp do przekazania Wojewodzie w Edytorze Aktów Prawnych XML (zgodnie z ustawą z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z 2007 r. Nr 68, poz. 449)). Projekt planu winien być opracowany zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz aktami wykonawczymi do ustawy; w przypadku zmiany przepisów w trakcie opracowywania projektu mpzp, Wykonawca winien dostosować projekt mpzp do nowych przepisów. Na Wykonawcy, w trakcie prac projektowych, będzie spoczywał obowiązek przygotowania bieżących opinii realizacyjnych dla potrzeb Urzędu Miejskiego (np. opinii lokalizacyjnych w związku z toczącym się postępowaniem administracyjnym w sprawie wydania decyzji o warunkach zabudowy). Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia w imieniu Prezydenta Miasta Świdnicy procedury związanej ze sporządzaniem mpzp, wynikającej z przepisów ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (art. 17, art. 19 i art. 20), a w szczególności: -przedstawienia projektu mpzp w wersji roboczej do uzgodnień wewnętrznych w terminie co najmniej 14 dni przed terminem opracowania, wynikającym z umowy, -przygotowania dokumentów i korespondencji związanych z procedurą opiniowania uzgadniania i uchwalania planu, -prezentacji projektu planu na posiedzeniu Miejskiej Komisji Architektoniczno-Urbanistycznej oraz uczestniczenia na spotkaniach, których konieczność wyniknie w trakcie procedury oraz realizacji zadania, w przypadkach i terminach wskazanych przez Zamawiającego, -zapewnienia prezentacji projektu mpzp na każdym etapie jego sporządzania (oczekiwana forma prezentacji multimedialnych), -przygotowania projektu mpzp do wyłożenia do publicznego wglądu, -zapewnienia co najmniej 4 (dyżurów projektanckich) w okresie wyłożenia mpzp do publicznego wglądu, -organizacji i przeprowadzenia dyskusji publicznej nad przyjętymi w projekcie planu rozwiązaniami, w okresie 21 dniowego wyłożenia mpzp do publicznego wglądu, -analizy uwag dotyczących projektu planu wraz z wprowadzeniem ewentualnych zmian, -sprawowania nadzoru nad realizacją planu (na żądanie Zamawiającego) w formie opinii i wyjaśnień do ustaleń planistycznych w okresie do 5 lat od uchwalenia planu. 5. Technika opracowania Wymaganą techniką opracowania przedmiotu zamówienia jest technika cyfrowa zarówno w zakresie załącznika graficznego (rysunku planu), jak i tekstu uchwały. Opracowanie mpzp winno zawierać zapis umożliwiający przeglądanie rysunków i tekstów oraz ich wydruk niezależnie od systemu operacyjnego oraz w aplikacjach Adobe Acrobat Reader (pliki z rozszerzeniem .pdf), a także w MicroStation Geo Outlook (pliki z rozszerzeniem .dgn - pliki projektowe MicroStation, .dwg - pliki rysunkowe AutoCad) i pliki tekstowe aplikacji edytora tekstu (np. Microsoft Word). Opracowanie rysunku planu winno być wykonane w lokalnym układzie współrzędnych 2000, w uzgodnieniu z Powiatowym Biurem Geodezji i Katastru w Świdnicy. 6. Wykaz materiałów wyjściowych, które Zamawiający dostarczy Wykonawcy, zawarte są w załączniku nr 2 do projektu umowy. 4/ WYMAGANY TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA: Termin wykonania opracowania (tj. projektu planu z prognozą oddziaływania na środowisko) ustala się na 5 miesięcy od daty podpisania umowy. Termin wykonania całego zamówienia do określenia przez Projektanta, jednak nie dłużej niż: 1)sporządzenie projektu planu z prognozą oddziaływania na środowisko - 5 miesięcy od daty zawarcia umowy, 2)uzyskanie opinii i uzgodnień do projektu planu przez jednostki zewnętrzne oraz wprowadzenie ewentualnych korekt do 6 tygodni po akceptacji ustaleń przez Prezydenta Miasta, przy czym wprowadzenie korekt nie dłużej niż 2 tygodnie od otrzymania opinii i uzgodnień, 3)przygotowanie projektu planu z prognozą finansową i wyłożenie do publicznego wglądu oraz zorganizowanie dyskusji publicznej - do 8 tygodni od wprowadzenia korekt do projektu planu wynikających z opinii i uzgodnień, 4)przedstawienie Radzie Miejskiej projektu planu wraz z listą nieuwzględnionych uwag - do 4 tygodni od zakończenia etapu 2b określonego w harmonogramie do umowy, 5)sporządzenie dokumentacji planistycznej z przebiegu procedury - do 7 dni po uchwaleniu planu, 6)sporządzenie rysunków planu - w terminie do 2 tygodni po publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego. Bieg terminów liczy się od daty protokołu zdawczo - odbiorczego przekazania materiałów wyjściowych określonych w załączniku nr 2 do projektu umowy stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ. Warunki odbioru robót: Dokumentem potwierdzającym odbiór - przyjęcie przez ZAMAWIAJĄCEGO wykonanego przedmiotu umowy jest protokół zdawczo-odbiorczy, podpisany przez obie strony umowy, którego integralną częścią będzie wykaz opracowań. Warunki rozliczenia robót: Wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie opracowania fakturowane będzie fakturami częściowymi na podstawie protokołów odbioru poszczególnych etapów, określonych w załączniku nr 1 do umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 714100005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 5 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości: 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych). 2. Wadium winno zostać wniesione przed upływem terminu składania oferty, tj. przed 18.07.2013r. przed godz. 09:00. 3. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.swidnica.bip-gov.info.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach