Przetargi.pl
SPORZĄDZENIE PROJEKTÓW ZMIAN MIEJSCOWEGO PLANU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO MIASTA BABORÓW ORAZ PROJEKTÓW ZMIAN STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO GMINY BABORÓW.

Gmina Baborów ogłasza przetarg

  • Adres: 48-120 Baborów, ul. Dąbrowszczaków 2a
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 0774036920 , fax. 077 4036928
  • Data zamieszczenia: 2009-10-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Baborów
    ul. Dąbrowszczaków 2a 2a
    48-120 Baborów, woj. opolskie
    tel. 0774036920, fax. 077 4036928
    REGON: 53141281700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.baborow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    SPORZĄDZENIE PROJEKTÓW ZMIAN MIEJSCOWEGO PLANU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO MIASTA BABORÓW ORAZ PROJEKTÓW ZMIAN STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO GMINY BABORÓW.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zamawiający zleca, a Wykonawca zobowiązuje się do wykonania zadania pn.: Sporządzenie projektów zmian Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Baborów przyjętego Uchwałą Nr XXXIV- 275/02 Rady Miejskiej w Baborowie z dnia 20-09-2002r. obejmującego obszar w granicach administracyjnych miasta Baborów- zgodnie z załącznikiem graficznym Nr 1 do Uchwały Nr XXV- 184/09 z dnia 27-03-2009r. oraz sporządzenie projektów zmian studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy przyjętego uchwałą Nr XXI-212/97 z dnia 21-02-1997r. obejmujący obszar w granicach administracyjnych Gminy Baborów zgodnie z załącznikiem graficznym Nr 1 do Uchwały Nr XXV- 185/09 Rady Miejskiej w Baborowie z dnia 27.03.2009r. 2. W ramach wykonania zadania, Wykonawca zobowiązuje się także do: a) opracowania wszystkich niezbędnych dokumentów wynikających z procedury określonej przepisami obowiązującej ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80 z 2003r., poz. 717 z późniejszymi zmianami), tj. ogłoszeniami, wystąpieniami do organów uzgadniających i opiniujących oraz procedury określonej przepisami obowiązującej ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnieniu informacji o środowisku(Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227), b) uzyskania uzgodnień i opinii, w tym pozytywnej opinii Gminnej Komisji Urbanistyczno- Architektonicznej, c) sporządzenia strategicznych prognoz oddziaływania na środowisko, opracowania ekofizjograficznego oraz prognoz skutków finansowych uchwalenia zmian planu miejscowego oraz studium, d) sporządzenia dokumentacji planistycznej oraz projektów uchwał w sprawie uchwalenia zmian planu oraz studium wraz z wymaganymi w/w ustawą załącznikami do tych uchwał, tj. tekstami, rysunkami i propozycjami rozstrzygnięcia uwag do projektów planów oraz studium. 3. W projektach planów Wykonawca zobowiązuje się uwzględnić wymogi określone ustawą z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2003r., Nr 80, poz. 717 z późniejszymi zmianami), w szczególności wymogi określone w art. 15 tej ustawy. 4. Wykonawca zobowiązuje się do sporządzenia projektów Planów oraz Studium w oparciu o obowiązujące przepisy prawa, w szczególności o : a) obowiązującymi na dzień uchwalenia zmian w planie oraz studium przepisami w zakresie zagospodarowania przestrzennego b) Ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (j. t. Dz. U. z 2006r. Nr 156, poz. 1118 i Nr 170, poz. 1217 oraz z 2007r. Nr 88, poz. 587, Nr 99 poz. 665, Nr 127,poz. 880, Nr 247, poz. 1844, Nr 191, poz. 1373) c) Ustawą Prawo energetyczne z dnia 10.04.1997r. (Dz. U. z 2006r. Nr 89, poz. 625, Dz. U. z 2007r. Nr 21, poz. 124) d) Ustawa Prawo ochrony środowiska z dnia 27.04.2001r. (t. j. z 2008r. Dz. U. Nr25, poz. 150) e) Ustawą o ochronie gruntów rolnych i leśnych z dnia 3 lutego 1995r. (Dz. U. z 2004r. Dz. U. Nr 121, poz. 1266; Nr 49, poz. 464, z 2005r. Dz. U. Nr 175, poz. 1462; z 2006r. U. Nr 12, poz. 63; z 2007r. Dz. U. Nr 75, poz. 493; Dz. U. Nr 80, 541; Dz. U. Nr 191, poz. 1374) f) i innymi przepisami odrębnymi. 2.3. Wykonawca winien dokonać wizji lokalnej celem sprawdzenia warunków związanych z wykonywaniem prac będących przedmiotem zamówienia oraz celem uzyskania wszelkich dodatkowych informacji niezbędnych i przydatnych do złożenia oferty. Koszty wizji lokalnej ponosi Wykonawca. 5. Wykonawca zobowiązuje się sporządzić projekty przedmiotowych zmian uwzględniając aktualne ustalenia i informacje wynikające w szczególności z poniżej wymienionych dokumentów: a) Planu zagospodarowania przestrzennego województwa opolskiego, b) obowiązującego Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Baborów (uchwała Nr XXXIV- 275/02 z dnia 20-09-2002r.), c) studium uwarunkowań i kierunku zagospodarowania przestrzennego Gminy Baborów (uchwała XXI- 212/97 z dnia 21-02-1997r.), d) opracowania ekofizjograficznego do projektów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Baborów oraz prognoza oddziaływania na środowisko do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (opracowanie z marca 2002r.), e) wniosków o zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, f) opracowania pn. Analiza zasadności przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Baborów, wykonania na potrzeby projektów zmian planów będących przedmiotem niniejszej umowy, g) Programu Ochrony Środowiska i Plan Gospodarki Odpadami dla Gminy Baborów (opracowanie z sierpnia 2005r.) w tym: - diagnoza stanu środowiska w Gminie Baborów (część I), - program ochrony środowiska dla Gminy Baborów (część II), - plan gospodarki odpadami dla Gminy Baborów (część III), h) Strategii rozwoju Gminy Baborów na lata 2005- 2013, i) Wieloletniego Planu Inwestycyjnego, j)Planu zaopatrzenia w ciepło obiektów użyteczności publicznej i zasobów komunalnych Gminy Baborów (opracowanie z września 2002r.), k) odnawialne źródła energii w gospodarce Gminy Województwa Opolskiego- Gmina Baborów- (opracowanie- styczeń 2007r.), l) studium ochrony i konserwacji zabytkowego krajobrazu kulturowego miasta Baborów (opracowanie z września 2001r.), ł) karty gminnej ewidencji zabytków (uzgodnienie z lutego 2009r.), oraz innych nie wymienionych wyżej, a niezbędnych Wykonawcy do wykonania projektów planów dokumentów, które są w posiadaniu Gminy Baborów, które mogą być udostępnione Wykonawcy na jego wniosek. 6. Dokumenty, o których mowa przekazane zostaną Wykonawcy wybranemu w trakcie przetargu w terminie do 5 dni od dnia złożenia przez Wykonawcę pisemnego wniosku o ich udostępnienie. 7. Dokumenty przekazane Wykonawcy do wykorzystania podlegają zwrotowi w terminie określonym jako termin przekazania Zamawiającego ostatecznych redakcji projektów planów. Przekazanie dokumentów Wykonawcy oraz ich zwrot Zamawiającemu nastąpi każdorazowo w siedzibie Zamawiającego, na podstawie stosownych protokołów, podpisanych przez strony umowy. 8. Wykonawca zobowiązuje się do prezentowania projektów planów na posiedzeniach Gminnej Komisji Urbanistyczno- Architektonicznej, posiedzeniach Komisji Rady Miejskiej Baborowa, sesjach Rady Miejskiej oraz zobowiązuje się zapewnić obsługę merytoryczną w okresie wyłożenia projektu Planu do publicznego wglądu, podczas dyskusji publicznej. 9. Wykonawca zobowiązuje się do przygotowania na własny koszt wszelkich materiałów koniecznych do prezentacji projektów planów na posiedzeniach Gminnej Komisji Urbanistyczno- Architektonicznej, Komisji Rady Miejskiej Baborowa, sesjach Rady Miejskiej oraz na potrzeby wyłożenia do publicznego wglądu. 10. W przypadku konieczności wprowadzenia zmian do przedstawionych przez Wykonawcę projektów planów w wyniku uwag komisji oraz uwag Rady Miejskiej Baborowa, Wykonawca zobowiązuje się do uwzględnienia tych uwag w projektach planów w terminie wskazanym przez Zamawiającego, uwzględniającym czas niezbędny na wprowadzenie tych zmian. 11. W przypadku konieczności ponowienia procedury w niezbędnym zakresie, wynikającym z uwzględnienia przez Radę Miejską Baborowa uwag do wyłożonych projektów planów, Wykonawca wykona projekty planów z uwzględnieniem zapisów w umowie. 12. Wykonawca zobowiązuje się sporządzić i przekazać Zamawiającemu ostateczne redakcje projektów planów, do uchwalenia przez Radę Miejską Baborowa w 3 jednobrzmiących egzemplarzach w formie wydruku oraz w formie elektronicznej na płycie CD w formacie MS WORD oraz PDF, grafika w formacie JPG i w programie MapInfo. Odbiór projektów planów nastąpi w terminie i na zasadach określonych w umowie. 13. W przypadku konieczności ponowienia procedury w niezbędnym zakresie wynikającym z uwzględnienia przez Radę Miejską Baborowa uwag do projektów planów, termin umowy może ulec przedłużeniu na pisemny wniosek Wykonawcy o okres niezbędny do dokonania stosownych zmian w projektach planów oraz okres niezbędny do przeprowadzenia procedury wynikającej z przepisów prawa. 14. Wykonawca oświadcza, że zapewni w wykonaniu zamówienia, udział osób, które posiadają wykształcenie i praktykę zawodową w zakresie projektowania przestrzennego i są członkami izby samorządu zawodowego urbanistów (zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2001r. Nr 5, poz. 42 z późniejszymi zmianami). 15. Zamawiający zobowiązuje się przekazać posiadane mapy, a mianowicie: a) mapy ewidencyjne terenu miasta Baborów w jego granicach administracyjnych, w skali 1: 2000 (wersja elektroniczna) b) mapy zasadnicze w skali 1: 500 obejmujące teren miasta Baborów (wersja elektroniczna). 16. Wykonawca zobowiązuje się na własny koszt dostosować do wykonania projektów planów, otrzymane mapy ewidencyjne i zasadnicze od Zamawiającego. 17. Ostateczne i uchwalone przez Radę Miejską Baborowa plany, tj. teksty uchwał wraz ze wszystkimi załącznikami Wykonawca zobowiązuje się wykonać: każdy w 5 jednobrzmiących egzemplarzach, w formie wydruku oraz 1 egzemplarz każdego planu w formie elektronicznej na płycie CD w formacie MS WORD oraz PDF, grafika w formacie JPG i w programie MapInfo. 18. Odbiór planów stanowiących przedmiot niniejszej umowy nastąpi nie wcześniej niż po upływie 35 dni od dnia otrzymania przez organ nadzoru uchwał w sprawie zmian planu wraz z załącznikami i dokumentacją planistyczną, na podstawie protokołu odbioru, podpisanego przez strony umowy lub ich umocowanych przedstawicieli. 19. W przypadku uwag organu nadzoru do uchwalonych zmian planu Wykonawca zobowiązuje się nieodpłatnie na żądanie Zamawiającego, do uwzględnienia tych uwag w uchwałach w sprawie zmiany planu i ich załącznikach oraz przekazania Zamawiającemu zmian Planu wraz z uwzględnionymi uwagami w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, uwzględniającym czas niezbędny do uwzględnienia tych uwag i przeprowadzenia niezbędnej procedury określonej przepisami prawa, jeżeli jej przeprowadzenie stanie się konieczne. 20. Odbiór planów nastąpi po podjęciu uchwały przez Radę Miejską Baborowa w zakresie dotyczącym uwag organu nadzoru. 21. Wszelkie wady projektów planów Wykonawca zobowiązuje się usuwać każdorazowo na żądanie Zamawiającego i w terminie przez niego określonym, uwzględniającym czas niezbędny na usunięcie wad. 22. Wykonawca zobowiązuje się wykonać projekty planów stanowiących przedmiot wzoru umowy, zgodnie z umową i obowiązującymi przepisami prawa. 23. Za działania i zaniechania osób, którym Wykonawca powierzył, bądź za pomocą których wykonuje przedmiot niniejszej umowy, Wykonawca ponosi odpowiedzialność jak za działania i zaniechania własne. 24. Bez pisemnej zgody Zamawiającego, Wykonawca nie może przenieść wierzytelności wynikających z wzoru umowy na osoby trzecie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 714100005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 15 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Warunki udziału w postępowaniu: W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki: a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, b) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, c) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie- tj. wykonali co najmniej 1 podobną usługę w przeciągu ostatnich 3 lat o wartości brutto nie mniejszej niż 50 000 zł). Potwierdzeniem wykonanych prac powinny być referencje zawierające nr i datę uchwały w sprawie uchwalenia planu lub studium (jeżeli opracowanie zostało uchwalone) lub referencje wystawione przez Zamawiającego dla opracowania ukończonego przed uchwaleniem oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. min. 1 osobą, która posiada wykształcenie i praktykę zawodową w zakresie projektowania przestrzennego i jest członkiem izby samorządu zawodowego urbanistów, d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. 2. Opis oceny spełnienia warunków: Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców nastąpi w oparciu o dołączone do oferty dokumenty poprzez stwierdzenie, wg formuły Spełnia - nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wraz z ofertą wypełnioną na Formularzu oferty należy załączyć: a) oświadczenie Wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych- na załączniku do oferty b) oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1pkt. 1-3 ustawy Prawo zamówień publicznych- na załączniku do oferty c) wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie- Zamawiający przyjmuje, że będzie to wykonanie co najmniej 1 podobnej usługi w przeciągu ostatnich 3 lat o wartości brutto nie mniejszej niż 50 000 zł). Potwierdzeniem wykonanych prac powinny być referencje zawierające nr i datę uchwały w sprawie uchwalenia planu lub studium (jeżeli opracowanie zostało uchwalone) lub referencje wystawione przez Zamawiającego dla opracowania ukończonego przed uchwaleniem, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców- na załączniku do oferty oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie d) wykaz osób i podmiotów, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, tj. min. 1 osoba, która posiada wykształcenie i praktykę zawodową w zakresie projektowania przestrzennego i jest członkiem izby samorządu zawodowego urbanistów. Do wykazu należy dołączyć zaświadczenie o członkostwie w izbie samorządu zawodowego urbanistów, e) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt. d Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował, f) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wypisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia czytelnej kserokopii wpisu do ewidencji działalności gospodarczej wystawionej w okresie wcześniejszym, ale potwierdzonej za zgodność z oryginałem g) pełnomocnictwo do reprezentowania, o ile ofertę składa pełnomocnik.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.baborow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach