Przetargi.pl
Sporządzenie projektów uproszczonych planów urządzenia lasu i inwentaryzacji stanu lasu dla m. st. Warszawy

Lasy Miejskie - Warszawa ogłasza przetarg

  • Adres: 04-357 Warszawa, ul. Grochowska 178/184
  • Województwo:
  • Telefon/fax: tel. 0-22 612-25-60 , fax. 0-22610-38-29
  • Data zamieszczenia: 2015-03-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Lasy Miejskie - Warszawa
    ul. Grochowska 178/184
    04-357 Warszawa
    tel. 0-22 612-25-60, fax. 0-22610-38-29
    REGON: 14091025100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lasymiejskie.waw.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Sporządzenie projektów uproszczonych planów urządzenia lasu i inwentaryzacji stanu lasu dla m. st. Warszawy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia: Sporządzenie projektów uproszczonych planów urządzenia lasu i inwentaryzacji stanu lasu dla m. st. Warszawy 1) Przedmiot zamówienia podzielony został na 3 części: Część 1 Sporządzenie projektów uproszczonych planów urządzenia lasu (UPUL) w granicach dzielnic Rembertów i Targówek; Projekt UPUL dla lasów w granicach dzielnicy Rembertów, stanowiących własność osób fizycznych i wspólnot gruntowych o łącznej powierzchni 129,0435 ha oraz stanowiących własność m. st. Warszawy lub nieznanych właścicieli we władaniu m. st. Warszawy 32,6551 ha; Projekt UPUL dla lasów w granicach dzielnicy Targówek, stanowiących własność osób fizycznych i wspólnot gruntowych o łącznej powierzchni 16,1678 ha oraz stanowiących własność m. st. Warszawy lub nieznanych właścicieli we władaniu m. st. Warszawy 0,0537 ha. Część 2 Sporządzenie projektów uproszczonych planów urządzenia lasu (UPUL) w granicach dzielnicy Wesoła; Projekt UPUL dla lasów w granicach dzielnicy Wesoła stanowiących własność osób fizycznych i wspólnot gruntowych o łącznej powierzchni 680,9949 ha oraz lasów stanowiących własność m. st. Warszawy nieznanych właścicieli we władaniu m. st. Warszawy 68,9734 ha. Część 3 Sporządzenie projektów uproszczonych planów urządzenia lasu (UPUL) w granicach dzielnic Ursynów, Wilanów, Wola i inwentaryzacji stanu lasu (ISL) dla dwóch kompleksów leśnych w dzielnicy Ursynów. Projekt UPUL dla lasów w granicach dzielnicy Ursynów stanowiących własność osób fizycznych i wspólnot gruntowych o łącznej powierzchni 3,2850 ha oraz stanowiących własność m. st. Warszawy lub nieznanych właścicieli we władaniu m. st. Warszawy 30,3388 ha; Inwentaryzację stanu lasu dla dwóch kompleksów leśnych w dzielnicy Ursynów o łącznej powierzchni 3,2985 ha Projekt UPUL dla lasów w granicach dzielnicy Wilanów stanowiących własność osób fizycznych i wspólnot gruntowych o łącznej powierzchni 16,2799 ha oraz stanowiących własność m. st. Warszawy lub nieznanych właścicieli we władaniu m. st. Warszawy 10,0360 ha; Projekt UPUL dla lasów w granicach dzielnicy Wola stanowiących własność m. st. Warszawy lub nieznanych właścicieli we władaniu m. st. Warszawy 0,3071 ha; 2) W każdej z części należy dokonać wznowienia granic wskazanych działek zgodnie z pkt 14. 3) Wykonawca przeprowadzi strategiczne oceny oddziaływania na środowisko dla poszczególnych projektów UPUL. Wykonawca ponosi koszty związane z wykonaniem prognoz oddziaływania na środowisko. 4) Okres obowiązywania dokumentacji urządzeniowej należy przyjąć: od 1 stycznia 2016 r. do 31 grudnia 2025 r. 5) Wykonawca ponosi koszty udostępnienia bazy danych z ewidencji gruntów i zakupu kopii map ewidencyjnych. 6) W pracach taksacyjnych należy uwzględnić grunty ujęte w rejestrze gruntów kategorii Ls, nie należy ujmować gruntów kategorii Lz. 7) Do prac urządzeniowych należy przyjąć podziały na działki obowiązujące według aktualnej ewidencji gruntów (rejestr i mapa), bez uwzględnienia wewnętrznych podziałów rodzinnych, które zostały dokonane bez zachowania przepisów prawnych. 8) Wyniki prac inwentaryzacyjnych powinny stanowić wyodrębnioną część, jako operat inwentaryzacyjny dla każdej dzielnicy oddzielnie. 9) Uproszczone plany urządzenia lasu należy wykonać w wersji pisemnej, w języku polskim w formacie A4, po 5 egzemplarzy dla każdej dzielnicy w twardej oprawie. Dodatkowo jeden egzemplarz z zanonimizowanymi danymi (szczegóły dotyczące tego opracowania zawiera załącznik do umowy nr 1) dla wszystkich opracowań dla gruntów leśnych we własności osób fizycznych oraz wspólnot gruntowych. 10) Inwentaryzację stanu lasu należy wykonać w wersji pisemnej, w języku polskim w formacie A4, w 3 egzemplarzach w twardej oprawie. 11) Do każdego opracowania dla każdej dzielnicy należy dołączyć wersję elektroniczną na płycie CD, w formacie PDF oraz XLS, jako tzw. wklejkę. Dodatkowo do każdego opracowania należy dołączyć gospodarczą mapę podklejoną na płótnie, umieszczoną w kieszeni na końcu opracowania. 12) Zadania z zakresu gospodarki leśnej dla właścicieli lasów należy wykonać w 1 egzemplarzu na płycie CD w formacie PDF oraz DOC i dołączyć do każdego egzemplarza uproszczonego planu urządzenia lasu oraz jednego zbiorczego egzemplarza w postaci pamięci przenośnej posiadającej złącze USB. Zadania dla właścicieli lasów należy połączyć z wypisami z rejestru gruntów i umieścić w odpowiednich folderach do obrębu. W przypadku działek będących współwłasnością zadania gospodarcze należy sporządzić dla każdego z współwłaścicieli. 13) Wykonawca dokona aktualizacji informacji o drogach pożarowych w zakresie zgodnym z załącznikiem nr 2 do wzoru umowy. Łączna długość dróg podlegających aktualizacji nie przekroczy: Część I Rembertów, Targówek - 2,990 km Część II Wesoła - 28,160 - km Część III Ursynów, Wilanów, Wola - 0,000 km 14) Wznowienie punktów granicznych wybranych działek. Ilość punktów granicznych do wznowienia: Część 1 Rembertów 74 pkt Targówek 4 pkt Część 2 Wesoła 218 pkt Część 3 Wilanów 50 pkt Zasady wznawiania granic działek. a) Wznawianie granic działek polega na wykonaniu prac geodezyjnych, polegających na wznowieniu punktów granicznych wraz z ich stabilizacją w terenie, działek wskazanych przez zamawiającego, administrowanych przez Zamawiającego. b) Wznowienie punktów granicznych winno nastąpić poprzez ich stabilizację za pomocą słupków betonowych o parametrach: słupek stożek, długość min. 1,00 m, wymiar podstawy 0,25m x 0,25 m, wymiary wierzchołka min. 0,15 m x 0.15 m. c) W przypadku gdy w obrysie danej nieruchomości występują inne użytki niż Ls w zakres prac będzie wchodziło wznowienie wyłącznie granic użytku leśnego, przy czym granice zewnętrzne nieruchomości należy wznowić i zastabilizować słupkami o parametrach: Słupek stożek, długość min. 1,00 m, wymiar podstawy 0,25m x 0,25 m, wymiary wierzchołka min. 0,15 m x 0.15 m. d) Granice użytku Ls położonego wewnątrz nieruchomości wznowić i zastabilizować słupkami o parametrach słupek stożek, długość min. 1,00 m, wymiar podstawy min 0,20m x 0,20 m, wymiary wierzchołka min. 0,12 m x 0.12 m. e) W przypadku gdy wznawiane działki sąsiadują ze sobą (tworząc kompleks leśny) w zakres prac wchodzić będzie wznowienie wyłącznie granic zewnętrznych kompleksu z odpowiednim zastosowaniem zasad wskazanych w podpunktach b), c), d). f) Na prostych odcinkach granic nieruchomości należy uzupełnić zagęszczenie punktów granicznych tak, aby odległość między słupkami granicznymi nie przekraczała 100 m. g) W przypadku, gdy punkt graniczny przewidziany do wznowienia i stabilizacji znajduje się na terenie zamkniętym, gdzie nie ma możliwości wejścia i zastabilizowania punktu granicznego, słupki, których nie można będzie wkopać, należy dostarczyć w miejsce wskazane przez zamawiającego zlokalizowane na terenie obwodu leśnego objętego przedmiotem zamówienia, a na szkicu terenowym należy zaznaczyć taki punkt wraz ze szczegółami terenowymi i odległościami w celu jego późniejszej stabilizacji. W przypadku takim należy również określić powierzchnię niezgodności władania, bądź użytku. h) W przypadku, gdy punkt graniczny zlokalizowany jest na obszarze ciągów komunikacyjnych należy użyć tzw. szpilki stalowej, wówczas wynagrodzenie za wznowienie jednego punktu granicznego wraz ze stabilizacja pozostaję bez zmian. W przypadku takim należy również określić powierzchnię niezgodności władania, bądź użytku. i) Na bokach słupków w części wierzchołkowej musi się znajdować wygrawerowany symbol LM-W, który powinien być widoczny po wkopaniu słupka. Stabilizacja punktu ma polegać na wkopaniu betonowego słupka granicznego, tak aby wystawał nad powierzchnię gruntu 0,10 m. Na wierzchołku słupka należy umieścić numer punktu granicznego. Słupki muszą być zbrojone min. czterema prętami stalowymi j) Po stronie wykonawcy leży zgromadzenie wszystkich materiałów geodezyjnych niezbędnych do prawidłowego i rzetelnego wykonania przedmiotu zamówienia określonego w punkcie 14 w tym także zakup słupków granicznych. k) W zakres zamówienia wchodzi również wykonanie nw. opracowań z prac terenowych: 1) w formie papierowej - szkiców terenowych zawierających dla każdego punktu wykaz współrzędnych i numerów punktów granicznych w układzie 2000 oraz odległości pomiędzy danymi punktami (2 komplety), 2) w formie elektronicznej: pliki w formacie PDF szkiców terenowych zawierających dla każdego punktu wykaz współrzędnych i numerów punktów granicznych w układzie 2000 oraz odległości pomiędzy danymi punktami, wykaz współrzędnych i numerów punktów granicznych (pliki DBF, XLS) i wektorowej warstwy punktowej w formacie SHP (odczyt w środowisku ARCGIS oraz QGIS) w układzie 2000. 15) Uproszczone plany urządzenia lasu oraz inwentaryzacja stanu lasu wykonane zostaną zgodnie z: ustawą z dnia 28 września 1991 r. o lasach (Dz. U. z 2014 poz. 1153), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 listopada 2012 r. (Dz. U. z 2012, poz. 1302) w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu, ustawą o ochronie przyrody z dnia 16 kwietnia 2004 r. ( Dz. U. z 2013 r., poz. 627 ze zm.), ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r., poz. 1235 ze zm.), Instrukcją Urządzenia Lasu standardem Leśnej Mapy Numerycznej, oraz z innymi aktualnie obowiązującymi przepisami. a) Wykonawca przed przystąpieniem do prac terenowych powiadomi odpowiednie urzędy dzielnicy o prowadzeniu prac urządzeniowych i uzgodni z nimi sposób informowania o tym fakcie właścicieli lasów. b) Po zakończeniu prac w poszczególnych dzielnicach Wykonawca wykłada w odpowiednim urzędzie dzielnicy do publicznego wglądu na okres 60 dni (w trakcie tego okresu Wykonawca wyłoży również projekty prognoz oddziaływania na środowisko na okres przynajmniej 21 dni dla poszczególnych UPUL) jeden egzemplarz projektu uproszczonych planów urządzenia. Wyłożone w urzędach dzielnic projekty planów muszą zawierać wszystkie części opisowe, tabelaryczne i obliczeniowe wraz z zadaniami dla poszczególnych właścicieli lasów. Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia wszystkim zainteresowanym niezbędnych informacji oraz do przyjmowania zastrzeżeń i wniosków, a także do sporządzenia protokołu z proponowanym sposobem rozstrzygnięcia zastrzeżeń, uwag i wniosków wraz uzasadnieniem. Dodatkowo Wykonawca poinformuje odpowiednio wcześniej właściwe urzędy dzielnicy, że są one obowiązane do pisemnego poinformowania właścicieli lasów o fakcie wyłożenia planów urządzenia lasów do publicznego wglądu, z zaznaczeniem, że uproszczony plan urządzenia lasu będzie podstawą naliczania podatku leśnego. c) Po zakończeniu prac terenowych Wykonawca przekaże Zamawiającemu pełną dokumentację. d) Sprecyzowanie innych niewymienionych szczegółów dotyczących zamówienia musi być uzgodnione z Zamawiającym i zatwierdzone przez z Zamawiającego pisemnie. e) Wykonawca uzyska pisemną opinię odpowiednich Nadleśnictw dla sporządzonej dokumentacji urządzeniowej. Powyższa opinia zostanie przekazana Zamawiającemu wraz z wykonaną dokumentacją. f) Dokumentację uproszczonych planów urządzania lasu należy sporządzić również w formie elektronicznej na płycie CD w formacie PDF oraz DOC, XLS), w szczególności w postaci baz danych dla poszczególnych obrębów oraz w postaci map cyfrowych dla całej jednostki ewidencyjnej, z wykorzystaniem geograficznych systemów informacji (GIS, kompatybilnym z programem QGIS, ARCGIS w standardzie Leśnej Mapy Numerycznej). Do zadań Wykonawcy należeć będzie również zaimplementowanie danych do istniejącej bazy LASINFO w zakresie dotyczącym opracowania UPUL dla własności i władania m. st. Warszawy. g) Dokumentację inwentaryzacji stanu lasu należy sporządzić również w formie elektronicznej na płycie CD w formacie PDF oraz DOC, XLS), w szczególności w postaci baz danych dla poszczególnych obrębów oraz w postaci map cyfrowych dla całej jednostki ewidencyjnej, z wykorzystaniem geograficznych systemów informacji (GIS, kompatybilnym z programem QGIS, ARCGIS w standardzie Leśnej Mapy Numerycznej). Do zadań Wykonawcy należeć będzie również zaimplementowanie danych do istniejącej bazy LASINFO w zakresie dotyczącym opracowania ISL dla własności i władania m. st. Warszawy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 772319007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium nie jest wymagane

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin wykonania zamówienia
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lasymiejskie.waw.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną