Przetargi.pl
Sporządzenie projektów budowlano – wykonawczych budowy hali sportowej przy Szkole Podstawowej Nr 3 w Darłowie wraz z zagospodarowaniem terenu przyległego oraz pełnieniem nadzoru autorskiego

Gmina Miasto Darłowo ogłasza przetarg

  • Adres: 76150 Darłowo, Plac Tadeusza Kościuszki
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 94 3142223 do 26 , fax. 943 142 333
  • Data zamieszczenia: 2017-12-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Darłowo
    Plac Tadeusza Kościuszki 9
    76150 Darłowo, woj. zachodniopomorskie
    tel. 94 3142223 do 26, fax. 943 142 333
    REGON: 33092093700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.darlowo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Sporządzenie projektów budowlano – wykonawczych budowy hali sportowej przy Szkole Podstawowej Nr 3 w Darłowie wraz z zagospodarowaniem terenu przyległego oraz pełnieniem nadzoru autorskiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.2. Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie projektu budowlano – wykonawczego dot.: - hali sportowej w Darłowie wraz ze złożeniem kompletnego wniosku o pozwolenie na budowę; - wewnętrznej drogi dojazdowej wraz z miejscami parkingowymi i zagospodarowaniem terenu; - pełnienie nadzoru autorskiego na etapie realizacji. 1.2.1. Zamawiana dokumentacja winna obejmować: 1) Koncepcję Hali Sportowej i zagospodarowania terenu – projekt wstępny. 2) Projekt budowlany. 3) Projekty wykonawcze branż: a) zagospodarowania terenu, dróg, miejsc postojowych, małej architektury, zieleni (nasadzeń drzew i krzewów), b) przyłącza energetycznego, c) przyłącza wodnego, d) przyłącza gazowego, e) przyłącza kanalizacji sanitarnej, f) przyłącza kanalizacji deszczowej, g) przyłącza teletechnicznego, h) architektonicznej, aranżacji wnętrz, kolorystyki i zestawienia wyposażenia, wizualizację wnętrza hali, wizualizację cyfrową 3D obiektu, i) konstrukcyjnej, j) instalacji wodno-kanalizacyjnych, hydrantów, k) instalacji gazowej, l) instalacji elektrycznych, oświetlenia LED, m) instalacji centralnego ogrzewania, kotłowni, n) instalacji wentylacji i klimatyzacji, odzysku ciepła (rekuperacji), chłodu, o) instalacji teletechnicznych do obsługi wydarzeń sportowych – artystycznych, p) systemu kamer obejmującego: system wizyjnego monitoringu wewnętrznego i zewnętrznego, sieć teleinformatyczną, q) instalacji pozyskiwania energii z odnawialnych źródeł OZE instalacji fotowoltaicznej, solarnej, ewentualnie inne, r) nagłośnienia i akustyki areny. 4) Instrukcję bezpieczeństwa przeciwpożarowego, projekt oznakowania ewakuacyjnego i sprzętu przeciw pożarowego, komputerowej symulacji ewakuacji. 5) Przedmiary robót. 6) Kosztorys inwestorski. 7) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót. 8) BIOZ. 9) Charakterystykę energetyczną. 10) Operat kosztów eksploatacyjnych hali (energii elektrycznej, cieplnej, kosztów serwisowania urządzeń). 11) Projekty w innych branżach, jeżeli okażą się niezbędne w trakcie projektowania. 12) Wymienione projekty winny być opracowane w 5 egz., branża kosztowa i STWIOR w 3 egz. oraz CD w 2 egz. wszystkich ww. elementów dokumentacji - format *.tiff lub *.pdf i *rds7 (wymagane jest aby pliki wersji elektronicznej odpowiadały teczkom wersji drukowanej, rysunki zawierały podpisy projektantów i inne elementy naniesione na wersję drukowaną). 13) Złożenie kompletnych wniosków o pozwolenie na budowę, wraz ze wszystkimi wymaganymi uzgodnieniami czy decyzjami, zgodnie z Prawem Budowlanym. 14) Uzyskanie prawomocnej decyzji pozwolenia na budowę. 1.2.2. Zamówieniem objęty jest również nadzór autorski na etapie realizacji robót. Czynności nadzoru autorskiego prowadzone będą wyłącznie na wezwanie Zamawiającego, a ich wykonanie każdorazowo będzie potwierdzane przez Zamawiającego w protokole z narady koordynacyjnej. 1.2.3. Do obowiązków wykonawcy należą również wszelkie prace przygotowawcze i pomocnicze związane z prawidłowym opracowaniem projektu, w tym: 1) uzyskanie wszelkich warunków wstępnych, opinii i uzgodnień, wypisów, wyrysów, decyzji, ocen, badań i innych dokumentów niezbędnych dla prawidłowego wykonania przedmiotu umowy oraz umożliwiających uzyskanie pozwolenia na budowę; 2) współpraca z Zamawiającym; 3) udzielanie wyjaśnień co do treści projektu w postepowaniu przetargowym na wybór wykonawcy robót; 4) przed przystąpieniem do sporządzenia właściwego projektu, Projektant jest zobowiązany przedłożyć Zamawiającemu do zatwierdzenia koncepcję projektową - projekt wstępny i uzyskać jego akceptację; 5) Projektant zobowiązany jest do zorganizowania minimum trzech spotkań roboczych z Zamawiającym w siedzibie Zamawiającego na etapie sporządzenia dokumentacji projektowej w celu omówienia przyjętej koncepcji, rozwiązań projektowych i materiałowych; 6) stosowania zasady oszczędnego i racjonalnego wydatkowania środków przy sporządzaniu projektu w szczególności przy drodze rozwiązań konstrukcyjnych, instalacyjnych, materiałów i urządzeń. 1.2.4. Warunki do uwzględnienia w projektowaniu: 1) Sposób opracowania projektu - rozdzielnie projekt budowlany i projekt wykonawczy nie dopuszcza się łączenia tych projektów w jedno opracowanie. 2) Dokumentacja projektowa winna być opracowana w stanie kompletnym w zakresie poszczególnych branż oraz opinii, uzgodnień i decyzji – zgodnie z obowiązującymi przepisami. 3) Dokumentacja projektowa musi opisywać przedmiot zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych, zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania techniczne i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty przez wykonawcę robót, któremu zamówienie na roboty budowlane zostanie udzielone na podstawie Prawa zamówień publicznych. Zaprojektowane materiały budowlane należy scharakteryzować wyłącznie parametrami technicznymi bez podawania nazw własnych (znaków towarowych). Ewentualnie użyć co najmniej trzech nazw materiałów o równorzędnych parametrach z zastrzeżeniem, że użycie zapisu o możliwości zastosowania materiałów „równorzędnych” wymaga określenia cech technicznych stanowiących o równorzędności. 4) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, kosztorys inwestorski i przedmiar robót winny posiadać jednolite oznaczenia i wzajemnie zgodne odnośniki. 5) W szczególności należy uwzględnić przepisy: - Ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane. - Obowiązujących polskich norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy uwzględnia się w kolejności dokumenty odniesienia wymienione w art. 30 ust. 2 i 3 ustawy Prawo zamówień publicznych. - Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. - Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 02 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego. - Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18.05.2004r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym. - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 27 lutego 2015r. w sprawie metodologii wyznaczania charakterystyki energetycznej budynku lub części budynku oraz świadectw charakterystyki energetycznej. - Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych. 1.3. Lokalizacja hali sportowej Darłowo, ul. Szkolna, dz. Nr 122 obręb 10 miasta Darłowo. Obecnie na działce Nr 122 znajdują się budynki Szkoły Podstawowej nr 3 w Darłowie, dwa boiska sportowe, jedno o nawierzchni asfaltowej, drugie zaś o sztucznej nawierzchni trawiastej. Teren działki 122 jest również częściowo niezagospodarowany. Zamawiający przewiduje, że sala sportowa powstanie w miejscu obecnego boiska o nawierzchni asfaltowej (fot. 1). Działka nr 122 obr. 10 – własność - Miasto Darłowo. Przedmiotowy teren w Miejskim Planie Zagospodarowania Przestrzennego opisany jest jako C23UO - Tereny usług oświaty – wypis w załączeniu dokumentów przetargowych. 1.4. Założenia do projektowania: Bloki funkcjonalne Hali Sportowej: 1. Hala sportowa. Wielkość i kształty hali przystosowane do maksymalnej funkcjonalności i elastyczności użytkowej. Zakres funkcjonalno-użytkowy przyjęto zgodnie z wymaganiami dla poszczególnych dyscyplin sportowych. Dyscyplinami sportowymi wiodącymi ma być siatkówka oraz koszykówka. Zamawiający zakłada, że hala winna posiadać pełnowymiarowe boisko do koszykówki oraz siatkówki o wymaganych wysokościach. Hala musi posiadać dwa boiska treningowe do siatkówki (także pełnowymiarowe) dzielone np. podnoszoną kotarą lub mechaniczną ścianą do wyboru podczas projektowania po uwzględnieniu przez Zamawiającego kosztów montażu. Nawierzchnia sportowa – certyfikowana podłoga sportowa – rodzaj nawierzchni wybrany zostanie podczas spotkań z projektantem. Po wyborze nawierzchni w dokumentacji projektowej należy podać sposoby i środki ochrony wybranej podłogi (maszyny, środki czyszcząco – konserwujące, sposób czyszczenia i pielęgnacji). Wykończenie wewnętrzne ścian sali – zapewniające normy ochrony przed hałasem oraz odporne na uderzenia, np. piłek. Oświetlenie sali energooszczędnymi lampami LED współpracujące z instalacją fotowoltaiczną. Jako oświetlenie uzupełniające należy zaprojektować oświetlenie estradowe działające niezależnie celem zabezpieczenia imprez lub innych wydarzeń kulturalnych. Ilość urządzeń dobrana zostanie podczas spotkań roboczych. Oświetlenie z automatycznym załączaniem i wyłączaniem (czujka ruchu). Oprócz funkcji sportowej hala będzie spełniać także funkcję widowiskowo – rekreacyjną, w tym uroczyste apele szkolne, widowiska i inne imprezy okolicznościowe o zasiągu lokalnym. 2. Widownia. Zamawiający zakłada, że hala wyposażona zostanie w siedziska. Projektant zdecyduje o ilości miejsc siedzących z uwagi na specyfikę hali. Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania siedzisk składanych. 3. Zaplecze uzupełniające – usługowe hali. - magazyn główny hali – na poziomie hali należy przewidzieć magazyn do przechowywania sprzętów i urządzeń sportowych, systemu krzeseł dostawianych, wykładziny zabezpieczającej podłogę sportową, elementów sceny mobilnej, koszy, bramek piłkarskich itp. - zaplecze szatniowo – sanitarne. Należy przewidzieć łącznie 4 szatnie (2 szatnie męskie i dwie szatnie damskie). - pokój dla nauczycieli. - pomieszczenia gospodarcze (np. kotłownia itp.). 4. Pomieszczenia dodatkowe przy hali sportowej. Zamawiający zakłada zaprojektowanie dodatkowych pomieszczeń uzupełniających hali sportowej. Pomieszczenia te to wg założeń Zamawiającego: a. Ogólnodostępna sala z możliwością odbywania się w niej zajęć typu nauka tańca, fitness, yoga, karate itp. Sala wyposażona w lustra, drążki oraz niezależny system nagłośnienia, oświetlenia i klimatyzacji. Sala znajdować się będzie nad częścią wskazaną jako zaplecze uzupełniająco – usługowe hali. Na tym samym poziomie należy przewidzieć toalety i prysznice. Posadzka, nawierzchnia ogólnodostępnej sali wykładzina antypoślizgowa. Sala taneczna powinna charakteryzować się znaczną szerokością – ustawienie ćwiczących wszerz nie wzdłuż. Podczas spotkań z projektantem na etapie koncepcji zostanie podjęta decyzja w sprawie podziału sali na dwie części ścianą mechaniczną. b. W trakcie przedstawiania koncepcji przez projektanta po uwzględnieniu dostępnych parametrów wielkościowych hali podjęta zostanie decyzja o wprowadzeniu dodatkowych pomieszczeń, które mogłyby zostać zlokalizowane na poziomie zalecza uzupełniająco – usługowego hali po przeciwnej stronie. 5. Zagospodarowanie terenu – dojazd, miejsca parkingowe, zagospodarowanie placu apelowego. Dojazd do projektowanej hali sportowej należy zapewnić z ul. Wyszyńskiego. Główne wejście do hali powinno znajdować się także od ul. Wyszyńskiego. Dodatkowe wejście znajdować się powinno od strony szkoły (wejście łącznikiem). Należy zaprojektować wjazd na teren działki Nr 122 obr. 10. Należy także zaprojektować maksymalną do uzyskania liczbę miejsc parkingowych łącznie z drogą wewnętrzną. Projekt uwzględniać musi także zagospodarowanie istniejącego placu apelowego z wymianą jego nawierzchni oraz przebudową schodów terenowych . 6. Łącznik do hali sportowej. Należy przewidzieć zapewnienie komunikacji pomiędzy budynkiem szkoły (istniejąca sala sportowa), a halą projektowaną. Wg założeń Zamawiającego należy zaprojektować przeszklony łącznik prowadzący od wejścia z placu apelowego do budynku szkoły do projektowanej hali. Łącznik powinien zapewniać wyjście na plac apelowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71220000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 13.1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 2.500,00zł (słownie: dwa tysiące pięćset złotych 00/100). 13.2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy. Wadium wnoszone w pieniądzu winno być wpłacone na rachunek bankowy Zamawiającego: PKO BP 41 1020 2791 0000 7002 0246 8411 Za datę wniesienia wadium wnoszonego w pieniądzu uważa się uznania rachunku bankowego Zamawiającego. 13.3. Wadium wniesione w innej formie niż pieniądz musi być złożone w oryginale. Zamawiający zaleca załączenie oryginału wadium do oferty. 13.4. Wadium wnoszone przez konsorcjum w innej formie niż pieniądz może być wnoszone przez poszczególnych konsorcjantów. Ze złożonych dokumentów musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę złożoną przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 13.5. Zamawiający dokona zwrotu wadium, w przypadkach i na zasadach określonych w ustawie. 13.6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowałoby brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 13.7. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana utraci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadkach gdy: (1) Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, (2) Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, (3) Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa wymagań w zakresie warunku
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz oferty; 2. Dowód wniesienia wadium. 3. Oświadczenie wykonawcy, o którym mowa w art. 25a ustawy Prawo zamówień publicznych

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach