Przetargi.pl
Sporządzanie wynikających z bieżących potrzeb Gminy wycen nieruchomości, budynków i lokali mieszkalnych wraz z inwentaryzacją lokalu i piwnic do uzyskania zaświadczenia o samodzielności lokalu w formie operatów szacunkowych

Miasto i Gmina Olkusz ogłasza przetarg

  • Adres: 32-300 Olkusz, ul. Rynek 1
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 32 626 01 00 w.311, 626 01 61 , fax. 32 626 01 03, 626 02 34
  • Data zamieszczenia: 2013-01-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto i Gmina Olkusz
    ul. Rynek 1 1
    32-300 Olkusz, woj. małopolskie
    tel. 32 626 01 00 w.311, 626 01 61, fax. 32 626 01 03, 626 02 34
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umig.olkusz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Sporządzanie wynikających z bieżących potrzeb Gminy wycen nieruchomości, budynków i lokali mieszkalnych wraz z inwentaryzacją lokalu i piwnic do uzyskania zaświadczenia o samodzielności lokalu w formie operatów szacunkowych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest sporządzanie wynikających z bieżących potrzeb Gminy wycen nieruchomości, budynków i lokali mieszkalnych wraz z inwentaryzacją lokalu i piwnic do uzyskania zaświadczenia o samodzielności lokalu w formie operatów szacunkowych w poniższym zakresie: 1) wykonanie wyceny nieruchomości stanowiącej: a) jedną działkę, b) kilka działek w kompleksie. 2) wykonanie wyceny wynagrodzenia z tytułu ustanowienia służebności przejazdu i przechodu po nieruchomości. 3) wykonanie wyceny wynagrodzenia (opłata roczna, opłata jednorazowa, odszkodowanie za bezumowne korzystanie z gruntu przez okres 10 lat wstecz) z tytułu ustanowienia służebności przesyłu na nieruchomości w związku z budową urządzeń infrastruktury technicznej po: a) jednej działce, b) kilku działkach w kompleksie. 4) wykonanie wyceny pojedynczego lokalu mieszkalnego w budynku wielomieszkaniowym wraz z ustaleniem wartości udziału w gruncie pod budynkiem. 5) inwentaryzacja lokalu mieszkalnego i piwnic do uzyskania zaświadczenia o samodzielności lokalu. 6) wykonanie wyceny nieruchomości przed i po jej podziale geodezyjnym - do ustalenia opłat adiacenckich (art. 98a ustawy z dn.21.08.1997r. o gospodarce nieruchomościami). 7) wykonanie wyceny działki wydzielonej jako droga publiczna do ustalenia wysokości odszkodowania (art. 98 ust.3 ustawy o gospodarce nieruchomościami). 8) aktualizacja opłat z tytułu wieczystego użytkowania: a) działki gruntowej, . b) działek gruntowych w kompleksie. 9) wykonanie wyceny nieruchomości zabudowanych (z podaniem wartości gruntu i budynku) o kubaturze: a) do 1000 m3, b) powyżej 1000 m3 . 10) wykonanie wyceny wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem lub zmianą planu zagospodarowania przestrzennego (art. 36 ust. 4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym). 11) wykonanie wyceny nieruchomości ustalającej opłatę z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności (ustawa z dn. 29.07.2005r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości). 12) wykonanie wyceny nieruchomości ustalającej opłatę z tytułu nabycia na własność działki będącej w użytkowaniu wieczystym (ustawa z dn. 21.08.1997r. o gospodarce nieruchomościami). 13) wykonanie opinii w sprawie wartości rynkowej nieruchomości gruntowej wg stanu na dzień faktycznego wyłączenia z produkcji gruntów leśnych. Wielkości usług określonych w danych pozycjach zawiera zał. nr 1a do oferty. Dane wyjściowe: Materiały pomocnicze przygotowane przez Zamawiającego: - określenie celu sporządzenia operatu, - określenie przedmiotu wyceny, - akta sprawy - każdorazowo do wglądu, - określenie osoby prowadzącej sprawę. Wyceny w zakresie szacunków nieruchomości zabudowanych (poza lokalami mieszkaniowymi znajdującymi się w budynkach wielomieszkaniowych) należy dokonać dwoma metodami. Zgodnie z art. 154 ustawy o gospodarce nieruchomościami wybór metody należy do sporządzającego wycenę. Druga metoda dla porównania wartości każdorazowo zostanie uzgodniona z Zamawiającym. Dane wynikowe: - operat szacunkowy zgodnie z Ustawą z dnia 21.08.1997r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity - Dz. U. z 2004r. Nr 261 poz. 2603 z późn. zm.), ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z dnia 27 marca 2003r. (Dz. U. Nr 80, poz.717 z późn. zm.) i rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 21.09.2004r. w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzenia operatu szacunkowego (Dz. U. Nr 207, poz. 2109 z późn. zm.) oraz standardami zawodowymi PFSRM - 2 egzemplarze (3 egzemplarze tylko lokali mieszkalnych), - fotografie nieruchomości, lokali mieszkalnych (w kilku ujęciach), - wycinek mapy ewidencyjnej lub zasadniczej dla zakresu określonego w pkt. 1, 4, 8, - protokół oględzin podpisany przez rzeczoznawcę i zainteresowane osoby, - protokół badania ksiąg wieczystych. Inwentaryzacja lokalu mieszkalnego i piwnic: - rzuty kondygnacji budynku z graficznym oznaczeniem granic lokalu i pomieszczeń przynależnych (zgodnie z zapisem ustawy o własności lokali) wraz z legendą oznaczeń, - inwentaryzację budowlaną przedmiotowego lokalu wraz z pomieszczeniem do niego przynależnym (rysunki - załączniki do zaświadczeń) sporządzoną przez osobę posiadającą stosowne uprawnienia budowlane, - opis funkcji izb i pomieszczeń pomocniczych wyodrębnionego lokalu i pomieszczeń przynależnych wraz ze wskazaniem ich powierzchni w m2, - opis (charakterystykę) ścian wydzielających lokali i pomieszczenia przynależne z wyjaśnieniem, czy są to ściany trwałe (zgodnie z zapisem ustawy o własności lokali), - opis instalacji wewnętrznych, w jakie wyposażony jest lokal, - oświadczenie osoby sporządzającej inwentaryzację, że dany lokal spełnia wymogi art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 24 czerwca 1994r. o własności lokali i może służyć swemu przeznaczeniu, - oświadczenie autora opracowania o zgodności dokumentacji ze stanem aktualnym na czas składania wniosku, - oryginalny podpis osoby sporządzającej inwentaryzację z czytelną pieczęcią oraz datą opracowania, - uprawnienia budowlane projektanta i wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego aktualny na czas sporządzenia inwentaryzacji, - protokół badania księgi wieczystej. Wymagany termin wykonania zamówienia: od dnia zawarcia umowy do 24 grudnia 2013r. - sukcesywnie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 701000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wrotamalopolski.pl/bip/olkusz
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach