Przetargi.pl
Sporządzanie operatów szacunkowych nieruchomości dla potrzeb Gminy Skarżysko-Kamienna - część I

Gmina Miasto Skarżysko-Kamienna ogłasza przetarg

  • Adres: 26-110 Skarżysko-Kamienna, ul. Sikorskiego 18
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 041 2520100 , fax. 041 2520200
  • Data zamieszczenia: 2015-02-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Skarżysko-Kamienna
    ul. Sikorskiego 18 18
    26-110 Skarżysko-Kamienna, woj. świętokrzyskie
    tel. 041 2520100, fax. 041 2520200
    REGON: 29100987000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Sporządzanie operatów szacunkowych nieruchomości dla potrzeb Gminy Skarżysko-Kamienna - część I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1 Przedmiotem zamówienia jest : wykonanie usługi polegającej na sporządzaniu operatów szacunkowych nieruchomości dla potrzeb Gminy Skarżysko-Kamienna, dla niżej wymienionych zadań. Szczegółowy opis zawiera zał. Nr 6 do SIWZ. Zadanie nr 1: Wycena wartości nieruchomości gruntowych niezabudowanych, w tym wyliczenie w jednym operacie wartości każdej działki na odrębnych kartach - dotyczy sprzedaży/wykupu prawa własności lub oddania gruntu w użytkowanie wieczyste -.- max. 30 szt. ( minimalna gwarantowana ilość 3 szt. ) Zadanie nr 2: Wycena wartości nieruchomości gruntowych niezabudowanych, w tym wyliczenie w jednym operacie wartości każdej działki na odrębnych kartach - dotyczy wykupu/sprzedaży prawa użytkowania wieczystego:- max. 10 szt. ( minimalna gwarantowana ilość 1 szt. ) Zadanie nr 3: Wycena wartości nieruchomości gruntowych niezabudowanych - dotyczy zamiany gruntu: - max. 3 szt. ( minimalna gwarantowana ilość 1 szt. ) Zadanie nr 4: Wycena wartości nieruchomości gruntowych zabudowanych - dotyczy sprzedaży/wykupu prawa własności lub prawa użytkowania wieczystego gruntu wraz z budynkiem: - max. 6 szt. ( minimalna gwarantowana ilość 1 szt. ) Zadanie nr 5: Wycena wartości wynagrodzenia z tytułu obciążenia nieruchomości służebnością gruntową (drogową) polegającą na prawie przejazdu i przechodu lub służebnością przesyłu polegającą na prawie umieszczenia urządzeń (sieci) infrastruktury technicznej na gruntach gminy: - max. 20 szt. ( minimalna gwarantowana ilość 2 szt. ) Zadanie nr 6: Wycena nieruchomości gruntowych w użytkowaniu wieczystym w celu uaktualnienia opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego - dotyczy nieruchomości gruntowych przeznaczonych i zabudowanych pod budownictwo mieszkaniowe jednorodzinne lub działalność gospodarczą, położonych na terenie całego miasta (41 szt.) oraz nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi wielorodzinnymi na osiedlu Milica (15 szt.): - max. 56 szt.( minimalna gwarantowana ilość 10 szt. ) Zadanie nr 7: Wycena wartości nieruchomości gruntowych w użytkowaniu wieczystym zabudowanych garażami, w celu uaktualnienia opłaty rocznej z tytułu tego użytkowania (operaty zbiorcze, każdy obejmujący od 3-10 szt. działek): .- max. 8 szt.( minimalna gwarantowana ilość 3 szt. ) Zadanie Nr 8: Wycena prawa własności i prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych w celu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności - obejmuje wycenę wartości rynkowej prawa własności i wartości prawa użytkowania wieczystego gruntów gminnych będących w użytkowaniu wieczystym osób fizycznych i firm: - max. 20szt.( minimalna gwarantowana ilość 2 szt. ) Zadanie Nr 9: Wycena lokalu mieszkalnego lub użytkowego - obejmuje wycenę lokali przeznaczonych do sprzedaży w trybie bezprzetargowym na rzecz najemców lub w trybie przetargu po uprzedniej decyzji Prezydenta Miasta - dotyczy lokali w blokach gminnych na terenie całego miasta: - max 50 szt. .( minimalna gwarantowana ilość 5 szt. ) Zadanie Nr 10: Waloryzacja kwoty udzielonej bonifikaty - dotyczy sprzedanych przez gminę lokali mieszkalnych z bonifikatą oraz przekształconych z prawa użytkowania wieczystego w prawo własności gruntów gminnych z bonifikatą, w przypadku gdy zostały zbyte przez nabywców w okresie krótszym niż 5 lat :- max 6 szt. .( minimalna gwarantowana ilość 1 szt. ) Zadanie Nr 11: Wyliczenie wartości prawa użytkowania wieczystego w sytuacji gdy istnieje już wcześniej sporządzony operat dla potrzeb aktualizacji opłaty rocznej - dotyczy ustalenia opłaty z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości gruntowych, na podstawie sporządzonego, nie wcześniej niż w okresie ostatnich dwóch lat, operatu szacunkowego dla potrzeb aktualizacji opłaty rocznej za użytkowanie wieczyste: - max 12 szt. ( minimalna gwarantowana ilość 1 szt. ) Zadanie Nr 12: Wycena wartości nieruchomości gruntowych na potrzeby naliczania opłat adiacenckich z tytułu wzrostu wartości nieruchomości na skutek jej podziału: - max 16 szt. .( minimalna gwarantowana ilość 1 szt. ) Zadanie Nr 13: Wycena wartości nieruchomości gruntowych w użytkowaniu wieczystym zabudowanych garażami, w celu uaktualnienia opłaty rocznej z tytułu tego użytkowania (operat zbiorczy obejmujący 91 szt. działek- garaże przy ul. Niepodległości) : - 1 szt. Zadanie Nr 14: Określenie wartości rynkowej jednorazowego wynagrodzenia z tytułu obciążenia nieruchomości gruntowych służebnością przesyłu w związku z wykonaniem na ich terenie przyłączy do sieci infrastruktury technicznej - dotyczy sporządzenia operatu szacunkowego (opinii) dla potrzeb ustalenia stawki (zł/mkw) opłaty należnej gminie za obciążenie nieruchomości służebnością przesyłu - 1 szt. Zadanie Nr 15: Wycena wartości środków trwałych znajdujących się na nieruchomości gruntowej - 1 szt. 2. Operaty szacunkowe winny być wykonane zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 518 z późn. zm.) i rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 r. w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego (Dz. U. z 2004 r. Nr 207, poz. 2109 z późn. zm.) oraz standardami zawodowymi rzeczoznawców majątkowych wydanymi przez Polską Federację Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych. 3. Wykonawca użyje do wykonania operatów szacunkowych materiałów własnych, oraz pokryje koszty związane z wykorzystaniem i zakupem materiałów geodezyjnych wymaganych do sporządzenia operatów szacunkowych (np. mapa ewidencyjna, wypis z rejestru gruntów) oraz badaniem ksiąg wieczystych. 4. Wykonawca zobowiązany jest, w ramach wynagrodzenia umownego, do umieszczenia stosownej klauzuli, w operacie szacunkowym, potwierdzającej jego aktualność, w przypadku stwierdzenia przez rzeczoznawcę majątkowego, który sporządził operat szacunkowy, że po okresie 12 miesięcy od daty jego sporządzenia, wartości przedstawione w operacie szacunkowym nie uległy zmianie (art. 156 ust. 4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami - t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 518 z późn. zm.). 5. Wykonawca zobowiązany jest, w ramach wynagrodzenia umownego do sporządzenia aktualizacji operatu szacunkowego w przypadku stwierdzenia, iż wartość nieruchomości przedstawiona w operacie szacunkowym uległa zmianie przed upływem okresu 12 miesięcy od daty jego sporządzenia (art. 156 ust. 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami - t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 518 z późn. zm). 6. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na poszczególne zadania: od nr 1 do 15. Wykonawca może złożyć ofertę częściową na jedną, więcej lub wszystkie zadania składające się na przedmiot zamówienia. 7. Wykonawca zobowiązany jest wykonać 1 egzemplarz operatu szacunkowego dla każdej wycenianej nieruchomości.. 8. Dla każdego z zadań nr 1-12 sporządzona zostanie umowa, w ramach której Zamawiający będzie zlecał, w miarę pojawiających się potrzeb, wykonanie poszczególnych operatów szacunkowych na podstawie zleceń, których wzór stanowi załącznik do umowy. Szczegółowy zakres rzeczowy poszczególnych zleceń, będzie każdorazowo określany przez Wydział merytoryczny UM. 9. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia ilości zlecanych poszczególnych rodzajów usług, z zachowaniem cen jednostkowych tych usług i z tego powodu Wykonawcy nie przysługują żadne dodatkowe roszczenia w stosunku do Zamawiającego - dotyczy zadań nr 1-12. 10. W odniesieniu do zadań nr 1-12 Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć zamówione operaty szacunkowe w określonym w ofercie terminie liczonym od daty otrzymania zlecenia, natomiast w odniesieniu do zadań nr 13-15 w terminie określonym w ofercie, liczonym od daty podpisania umowy. 2. Warunki i sposób realizacji przedmiotu zamówienia zostały określone we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6a i 6b do siwz . ( umowa zostanie zawarta odrębnie dla każdego z zadań ). 3. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71319000-7 - Usługi biegłych. Termin wykonania zamówienia: Termin wykonania zamówienia dla zadania nr 1, 2, 3, 4, 5, 6 , 7, 8, 9, 10, 11 i 12 : od daty podpisania umowy do 31.12.2015 r. lub do wcześniejszego wyczerpania środków przeznaczonych na realizację zamówienia, przy czym dla ww. zadań - termin wykonania operatów szacunkowych określa się w dniach kalendarzowych licząc od dnia następnego od otrzymania zlecenia przez Wykonawcę. Termin ten jest przedmiotem oceny ofert i Wykonawca wpisuje go w ofercie wykonania w zakresie zadań na które składa ofertę. Zamawiający zastrzega minimalny termin wykonania 7 dni i maksymalny termin: 30 dni kalendarzowych od daty otrzymania zlecenia przez Wykonawcę. - dla zadania nr 13 - 15 : Zamawiający zastrzega minimalny termin wykonania 7 dni i maksymalny termin: 30 dni kalendarzowych licząc od dnia następnego po podpisaniu umowy. Termin ten jest przedmiotem oceny ofert i Wykonawca wpisuje go w ofercie wykonania w zakresie zadań na które składa ofertę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713190007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: termin wykonania
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umskarzysko.bip.doc.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach