Przetargi.pl
Sporządzanie obiadów dla dzieci i młodzieży szkolnej w 2018 roku

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Woli Krzysztoporskiej ogłasza przetarg

  • Adres: 97371 Wola Krzysztoporska, ul. Szkolna
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 446 163 284 , fax. 446 163 284
  • Data zamieszczenia: 2017-11-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Woli Krzysztoporskiej
    ul. Szkolna 6
    97371 Wola Krzysztoporska, woj. łódzkie
    tel. 446 163 284, fax. 446 163 284
    REGON: 59215233000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http.//gops-wola.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: jednostka budżetowa jednostki samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Sporządzanie obiadów dla dzieci i młodzieży szkolnej w 2018 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia: 1.1. Przedmiotem zamówienia jest sporządzanie w placówkach oświatowych w Gomulinie oraz Woli Krzysztoporskiej obiadów oraz wydawanie ich dzieciom i młodzieży szkolnej z terenu Gminy Wola Krzysztoporska w okresie od 02.01.2018 r. do dnia 21.12.2018 r. Placówki, w których wydawane będą obiady: a) oddziały przedszkolne przy szkołach podstawowych, b) szkoły podstawowe, c) gimnazja, położone w miejscowościach: Wola Krzysztoporska, Gomulin, Krzyżanów, Bogdanów, Parzniewice. Liczba obiadów jest zmienna i zależy m.in. od liczby wydanych przez GOPS w Woli Krzysztoporskiej decyzji w zakresie dożywiania dzieci i młodzieży szkolnej. Zmiana ilości sporządzanych i wydawanych posiłków nie wymaga zmiany umowy. Na dzień ogłaszania przetargu wydanych zostało 66 decyzji w sprawie dożywiania, w tym: - dla placówki oświatowej w Gomulinie objętych dożywianiem jest 19 dzieci, - dla placówki oświatowej w Woli Krzysztoporskiej 36 dzieci, - dla placówki oświatowej w Parzniewicach 11 dzieci, natomiast w szkołach podstawowych w Bogdanowie i Krzyżanowie nie ma dzieci objętych dożywianiem, jednak sytuacja ta może ulec zmianie w trakcie trwania umowy. Szacowana, na bazie z lat ubiegłych, ilość obiadów sporządzanych w 2018 roku wynosi ok. 84 sztuk dziennie. Wykonawca nie może mieć w stosunku do Zamawiającego żadnych roszczeń z powodu realizacji umowy w mniejszym zakresie niż 66 obiadów dziennie, natomiast w przypadku zwiększenia liczby dzieci lub młodzieży objętych dożywianiem jest zobowiązany do zapewnienia również im posiłków w ramach zawartej umowy. Obiady będą wydawane w dni nauki szkolnej/otwarcia oddziałów przedszkolnych, z zastrzeżeniem, że Zamawiający może zlecić w ramach realizacji niniejszego zamówienia, także sporządzanie obiadów w okresie ferii, wakacji lub w innych uzasadnionych przypadkach. Nierozerwalnie z umową zawartą w celu realizacji niniejszego zamówienia związane jest zawarcie odpłatnych umów najmu: - lokalu położonego w placówce oświatowej w Woli Krzysztoporskiej przy ul. Kościuszki 32 – kuchnia szkolna wraz z jej wyposażeniem, - lokalu położonego w placówce oświatowej w Gomulinie – kuchnia szkolna wraz z jej wyposażeniem (Wykonawca na stołówce w Gomulinie zobowiązany będzie do zapewnienia naczyń oraz sztućców). Zamawiający wymaga, aby obiady dla dzieci i młodzieży: - z placówki oświatowej w Woli Krzysztoporskiej sporządzane były w tej placówce, - z placówki oświatowej w Gomulinie sporządzane były w tej placówce. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania zestawów obiadowych dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym obejmujących: zupę, drugie danie oraz dodatek w postaci kompotu. Zestawy obiadowe nie mogą powtarzać się częściej niż dwa razy w miesiącu. Wartość kaloryczna zestawu nie może wynosić mniej niż 1300 kcal. W skład zestawu nie mogą wchodzić wyroby ciastkarskie, wyroby cukiernicze oraz napoje gazowane. Obiady wydawane w szkołach poza placówką powinny być zapakowane w jednorazowe pojemniki oraz przewożone w termosach zapewniających zachowanie odpowiednio wysokiej temperatury przy ich spożywaniu, do każdego zestawu dowożonego Wykonawca zapewnia sztućce jednorazowego użytku. Przedmiot zamówienia obejmuje również dowóz obiadów. Rozliczenie za dostarczone posiłki powinno obejmować koszty obiadu wraz z wydzielonymi kosztami naczyń i sztućcy jednorazowych. W przypadku obiadów spożywanych w szkole w Woli Krzysztoporskiej i Gomulinie, Zamawiający wymaga, aby nie były stosowane naczynia i sztućce jednorazowego użytku. Transport posiłków powinien odbywać się w termosach zapewniających właściwą ochronę i temperaturę oraz jakość przewożonych potraw (termosy powinny być dublowane – przy dostawie obiadu wymieniane pełne na puste) środkami transportu przystosowanymi do przewozu żywności. Dostarczanie posiłków z miejsca sporządzania do szkoły odbywać się będzie przez Wykonawcę i na jego koszt. Wykonawca jest zobowiązany przedstawiać Zamawiającemu i wywieszać w placówkach jadłospisy tygodniowe z wyprzedzeniem 2 dniowym z uwzględnieniem kaloryczności potraw. Jadłospisy powinny być zatwierdzone przez dietetyka. Wykonawca jest zobowiązany sporządzać obiady zgodnie z jadłospisem zatwierdzonym przez dietetyka. Jeżeli z przyczyn technicznych niezależnych od wykonawcy (np. awaria, przerwy w dostawie prądu itp.) będzie niemożliwe sporządzenie posiłków w kuchni szkolnej, Wykonawca zobowiązany jest zastąpić ciepły posiłek zestawem suchego prowiantu o wartości na ucznia odpowiadającej cenie jednostkowej posiłku. Przypadek taki dotyczy tylko sytuacji, gdzie z przyczyn technicznych wyłączone z eksploatacji zostałyby jednocześnie obie kuchnie szkolne. Fakt wystąpienia przyczyn technicznych musi zostać zgłoszony Zamawiającemu i zaakceptowany przez Zamawiającego. 1.2. Kod CPV: 15894210-6 Posiłki szkolne 1.3. Klauzula zatrudnienia 1. Wykonawca zobowiązuje się do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących poniższe czynności w trakcie realizacji zamówienia: gotowanie i wydawanie obiadów (kucharki/kucharze, pomoc kuchenna) - w sytuacji, gdy wykonawca/podwykonawca nie wykonuje wymienionych w tym punkcie czynności samodzielnie. 2. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w pkt 1. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. 3. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: • żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, • żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, • przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 4. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 5. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: aktualne oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 6. Wykonawca zobowiązany jest do wprowadzenia w umowach z podwykonawcami stosownych zapisów, zobowiązujących do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, przez cały okres realizacji zamówienia, wszystkich osób wykonujących czynności wymienione w pkt 1 oraz umożliwiających Zamawiającemu przeprowadzenie kontroli realizacji tego obowiązku.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15894210-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia, o którym mowa w pkt 1) i 2) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te, mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 2) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt 1 i 2. 3) Zobowiązanie lub inne dokumenty podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów. 4) Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień / pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub z przedstawionych dokumentów rejestrowych. Pełnomocnictwo składane jest w oryginale lub kopii potwierdzonej notarialnie za zgodność z oryginałem. 5) W przypadku zastrzeżenia informacji wchodzących w skład oferty jako stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty szczegółowe uzasadnienie dokonanego zastrzeżenia. 6) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, jest zobowiązany do przekazania zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy z podmiotami, które złożyły oferty w postępowaniu. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach