Przetargi.pl
Słoneczne dachy w Gminie Turośl dla JST

Gmina Turośl ogłasza przetarg

  • Adres: 18-525 Turośl, ul. Jana Pawła II
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 0-86 2786267, , fax. 0-86 278 61 49
  • Data zamieszczenia: 2019-02-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Turośl
    ul. Jana Pawła II 49
    18-525 Turośl, woj. podlaskie
    tel. 0-86 2786267, , fax. 0-86 278 61 49
    REGON: 45066989000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.turosl.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Słoneczne dachy w Gminie Turośl dla JST
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest : dostawa i montaż instalacji źródeł energii odnawialnych , które będą składać się pięciu instalacji fotowoltaicznych zlokalizowanych na budynkach należących do Gminy Turośl, którymi są : Szkoła Podstawowa i Gimnazjum w Turośli ( o mocy 14,04 kW), Urząd Gminy w Turośli ( o mocy 10,4 kW), Hydrofornia w Turośli ( o mocy 8,32 kW), Oczyszczalnia ścieków w Turośli ( o mocy 22,88 kW), Stacja uzdatniania wody w Lemanie ( o mocy 10,4 kW). Łączna moc szczytowa systemu wynosi 66,04 kW. Przedmiotowe systemy będą zainstalowane na dachach wymienionych budynków. Produkować one będą energię elektryczną, która będzie wykorzystywana wyłącznie na potrzeby własne obiektów ewentualna nadwyżka generowanej energii( jeżeli wystąpi) zostanie wykorzystana przez zainstalowane urządzenia elektroniczne sterujące pracą systemów (inwertery) .W ramach zamówienia Wykonawca jest zobowiązany uzyskać w imieniu Zamawiającego (jeżeli będą konieczne) dodatkowe decyzje, uzgodnienia, zezwolenia, opinie służące prawidłowemu sporządzeniu dokumentacji. W ramach prac wykonawczych do obowiązków Wykonawcy należy:•Pozyskanie niezbędnych materiałów i elementów wymaganych do realizacji zadania, •Uzyskanie prawomocnych pozwoleń na budowę lub zgłoszenia do właściwych urzędów ( jeżeli dotyczy), •Pozyskiwanie i pokrycie opłat za uzgodnienie branżowe ; •Pozyskiwanie wszelkich wymaganych pozwoleń i decyzji oraz pokrycie opłat za decyzje i pozwolenia administracyjne; •Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej w przypadku jej braku; •Wykonywanie raportów operacyjnych dla Instytucji Realizującej i Zarządzającej; W zakresie montażu instalacji fotowoltaicznych: •Wyznaczenie i przygotowanie miejsca pod montaż urządzeń odnawialnych źródeł energii, •Ustalenie przebiegu trasy przewodów od miejsca montażu urządzeń odnawialnych źródeł energii do wpięcia w istniejące instalację elektryczną, •Montaż urządzeń odnawialnych źródeł energii, •Wykonanie połączenia z siecią energetyczną, •Wykonanie dla każdej instalacji fotowoltaicznej odpowiednich zabezpieczeń przeciwprzepięciowych, przeciążeniowych i odgromowych, • Wykonanie przejść w przegrodach wewnętrznych i zewnętrznych budynków, •Wykonanie i zasypywanie ewentualnych wykopów pod przewody , przywrócenie terenu do stanu pierwotnego, •Zabezpieczenie miejsc przebić i przejść rur, przewodów elektrycznych, •Zaprogramowanie i wykonanie układu automatyki i sterowania, •Wykonanie pozostałych niezbędnych prac związanych z układaniem przewodów, sterującej instalacji elektrycznej niezbędnej do obsługi wykonanej instalacji, •Przeprowadzenie wymaganych prób i badań, przed uzyskaniem odbioru robót, •Uzyskanie i przygotowanie niezbędnych dokumentów (protokołów pierwszego uruchomienia i pomiarów, kart gwarancyjnych, książek serwisowych) związanych z przekazaniem do użytkowania wybudowanych instalacji na poszczególnych obiektach, • Przygotowanie dokumentacji niezbędnej do zgłoszenia przyłączenia wykonanej instalacji do sieci elektroenergetycznej, • Przeprowadzenia szkolenia właścicieli/zarządcy obiektów w zakresie obsługi wykonanych instalacji i zamontowanych urządzeń, •Uzupełnienie ubytków ścian, stropów i podłóg, napraw tynków, elewacji oraz jej ocieplenia, uszczelnienia pokrycia dachowego po przejściach przewodów, ewentualnie uszkodzonej nawierzchni wokół budynku tj. doprowadzenie do stanu pierwotnego, • Wykonanie przeglądów gwarancyjnych oraz bezpłatnych usług serwisowych w okresie obowiązywania gwarancji i rękojmi Wykonawcy, •Opracowanie kompletnej dokumentacji powykonawczej i pokrycie wszelkich kosztów związanych z jej opracowaniem. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zadania w trybie „dostawa i montaż”, na bazie Programu Funkcjonalno – Użytkowego, Projektach Koncepcyjnych Instalacji Fotowoltaicznych – jako materiału pomocniczego. Istotnym elementem efektywnej realizacji Projektu jest prawidłowy dobór instalowanych urządzeń, spełniających wymagania określone w normach technicznych, efektywnościowych oraz bezpieczeństwa. Koncepcja zakłada dostawę i montaż kompletnych paneli fotowoltaicznych oraz podłączenie ich do istniejących już systemów-sieci. Istotnym jest, aby instalacje były trwałe, bezpieczne w użytkowaniu i bezawaryjne. Sukcesywnie po przeanalizowaniu PFU i Projektów Koncepcyjnych Instalacji Fotowoltaicznych Wykonawca zamontuje instalacje paneli fotowoltaicznych na budynkach we wskazanych lokalizacjach na podstawie Programu Funkcjonalno-Użytkowego i Projektów Koncepcyjnych. Prace te należy wykonać zgodnie z obowiązującym prawem i normami budowlanymi. Wykaz przepisów oraz norm znajduje się w części informacyjnej PFU i Projektach Koncepcyjnych Instalacji Fotowoltaicznych. Ewentualny brak ujęcia jakiegokolwiek aktu prawnego w załączonej liście, a którego zastosowanie okazałoby się konieczne podczas realizacji przedmiotu zamówienia, nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku jego zastosowania. Stosowanie materiałów, urządzeń równoważnych: Jeżeli w jakimkolwiek miejscu specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz jej załącznikach tj. Programie Funkcjonalno-Użytkowym, opisach technicznych, rysunkach zostały wskazane nazwy producenta, nazwy własne, znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów czy urządzeń służących do wykonania robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia należy to traktować jako rozwiązanie przykładowe określające standardy, wygląd i wymagania techniczne – a Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp dopuszcza możliwość zastosowania materiałów i urządzeń równoważnych. Zamawiający dopuszcza wszelkie rynkowe odpowiedniki o parametrach równych lub lepszych niż wskazane. Oznacza to, że przewidziane przez wykonawcę do zastosowania na etapie realizacji robót materiały i urządzenia powinny spełniać parametry określone w dokumentacji przetargowej postępowania i nie powinny być gorsze od jej założeń, ale równe lub lepsze tj. muszą być co najmniej: tej samej wytrzymałości, tej samej trwałości, o tym samym poziomie estetyki urządzenia, o parametrach technicznych materiałów i urządzeń jeśli zostały określone w dokumentacji projektowej, muszą być kompatybilne z istniejącą i projektowaną infrastrukturą, spełniać te same funkcje, spełniać wymagania bezpieczeństwa konstrukcji, bhp i p.poż, posiadać stosowne dokumenty dopuszczające do stosowania w budownictwie, atesty i aprobaty techniczne. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez zamawiającego spoczywa na wykonawcy, z którym została podpisana umowa. W takim wypadku wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty dopuszczające dany materiał (wyrób) do użytkowania oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne. Wykonawcy winni sprawdzać na bieżąco zawartość umieszczonego na stronie internetowej folderu zamówienia w celu sprawdzenia czy nie zostały w nim opublikowane zmiany SIWZ. Za zapoznanie się z całością udostępnionych na stronie internetowej dokumentów odpowiada Wykonawca.Opis poszczególnych instalacji znajduje się w załączonym do SIWZ Programie Funkcjonalno - Użytkowym (PFU) i Projektach Koncepcyjnych Instalacji Fotowoltaicznych - załącznik nr 1 do SIWZ, jako materiały pomocnicze.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09300000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach