Przetargi.pl
Skomunikowanie dworca kolejowego w Tucholi z miejską i wojewódzką siecią drogową, etap II

Gmina Tuchola ogłasza przetarg

  • Adres: 89-500 Tuchola, pl. Zamkowy
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 56 42 500 , fax. 52 334 21 38
  • Data zamieszczenia: 2019-11-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Tuchola
    pl. Zamkowy 1
    89-500 Tuchola, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 56 42 500, fax. 52 334 21 38
    REGON: 92351156000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.miasto.tuchola.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Skomunikowanie dworca kolejowego w Tucholi z miejską i wojewódzką siecią drogową, etap II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest realizacja zamówienia publicznego prowadzonego pod nazwą: „Skomunikowanie dworca kolejowego w Tucholi z miejską i wojewódzką siecią drogową, etap II”. Zamówienie zostało podzielone na 2 zakresy: zakres 1. Rozbudowa infrastruktury przeznaczonej do obsługi transportu pasażerskiego przy ul. Kolejowej w Tucholi. zakres 2. Rozbudowa ulic gminnych: Kolejowej (nr 010749C), Chopina (nr 010718C) i Karasiewicza (nr 010724C) w Tucholi. przy czym: zakres 1. jest dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego dla Osi priorytetowej 5 Spójność wewnętrzna i dostępność zewnętrzna regionu, Działanie 5.3 Infrastruktura kolejowa, Schemat: Infrastruktura punktowa do obsługi transportu pasażerskiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020; zakres 2. jest dofinansowany ze środków Funduszu Dróg Samorządowych. Oba zakresy realizowane będą na podstawie poniższego opisu. ZAKRES 1. ROZBUDOWA INFRASTRUKTURY PRZEZNACZONEJ DO OBSŁUGI TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO PRZY UL. KOLEJOWEJ W TUCHOLI, w tym: A. Rewitalizacja dworca kolejowego w Tucholi i jego przystosowanie dla potrzeb Lokalnego Centrum Rozwoju – etap I, B. Przebudowa terenu przy dworcu wraz z częścią ulicy Kolejowej. Przedsięwzięcie, polegające na realizacji ZAKRESU 1, jest dofinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego dla Osi priorytetowej 5 Spójność wewnętrzna i dostępność zewnętrzna regionu, Działanie 5.3 Infrastruktura kolejowa, Schemat: Infrastruktura punktowa do obsługi transportu pasażerskiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Projekt ten jest projektem partnerskim. Partnerem Zamawiającego jest Przedsiębiorstwo Komunalne w Tucholi Sp. z o. o., które będzie brało udział w realizacji projektu w sposób uregulowany w umowie partnerskiej. Zadanie niniejsze musi być realizowane zgodnie z technicznymi specyfikacjami interoperacyjności w zakresie dostępności systemu kolei dla osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej możliwości poruszania się (Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1300/2014 z dnia 18.11.2014). ZAKRES 1. A. „Rewitalizacja dworca kolejowego w Tucholi i jego przystosowanie dla potrzeb Lokalnego Centrum Rozwoju – etap I” Rewitalizacja dworca kolejowego w Tucholi i jego przystosowanie dla potrzeb Lokalnego Centrum Rozwoju polega na przebudowie i remoncie w części budynku dworca kolejowego w Tucholi przy ul. Kolejowej, na działce o nr ewid. 1541/37 w m. Tuchola, obręb geodezyjny Tuchola, gm. Tuchola. Na działce o nr ewid. 1541/37 zlokalizowany jest budynek dworca kolejowego. Dostęp do nieruchomości jest realizowany od drogi publicznej (dz. nr ewid. 1541/35) – ul. Kolejowa. Do budynku doprowadzone jest:  przyłącze elektroenergetyczne;  przyłącze gazowe;  przyłącze wodociągowe z wodociągu miejskiego;  przyłącze kanalizacji sanitarnej do miejskiej sieci kanalizacji sanitarnej;  przyłącze kanalizacji deszczowej do miejskiej sieci kanalizacji deszczowej;  przyłącze ciepłownicze z sieci miejskiej. Powyższe uzbrojenie terenu będzie wystarczające dla zrealizowania przedmiotowej inwestycji. Wszelkie roboty, prowadzone w ramach inwestycji, polegają na odtworzeniu i modernizacji istniejących elementów. Do robót budowlanych podczas rewitalizacji dworca, wchodzą m. in.: Zakres prac remontowo-modernizacyjnych, który obejmuje:  naprawę tynków w miejscach odparzeń i ubytków mechanicznych oraz wykonanie nowych powłok malarskich na ścianach i sufitach;  wymianę parapetów zewnętrznych oraz wewnętrznych;  prace renowacyjne elementów sztukaterii;  wymianę przekrycia kanału z węzła ciepłowniczego;  wymianę oraz renowację stolarki okiennej i drzwiowej;  wymianę elementów zewnętrznych znajdujących się na elewacji (zegar, głośniki);  wymianę posadzki w holu głównym dworca kolejowego;  wyposażenie holu głównego w nowe ławki oraz kosze na śmieci,  wyposażenie bagażowni w szafki zamykane na klucz;  remont wewnętrznej instalacji elektrycznej;  wykonanie nowych tabliczek informacyjnych wewnętrznych;  wymianę istniejących grzejników. Wykonawca (dostawca okien oraz drzwi) przed rozpoczęciem realizacji zamówienia jest zobowiązany do szczegółowego pomiaru otworów w murze. W związku z powyższym, w celu podjęcia prac w zakresie realizacji ww. zadania zaleca się przeprowadzenie wizji lokalnej. Roboty należy prowadzić pod nadzorem osoby posiadającej odpowiednie doświadczenie i uprawnienia. Roboty wykonać zgodnie z obowiązującymi warunkami technicznymi, sztuką budowlaną i przy zachowaniu podstawowych przepisów BHP. Szczegółowy opis robót budowlanych do wykonania znajduje się w dokumentacji projektowej, w skład której wchodzą niżej wymienione dokumenty:  załącznik do zgłoszenia do Starosty Tucholskiego nr BD.6743.TUCH.69.2018 z dnia 15 maja 2018 r. – Przebudowai remont w części budynku dworca kolejowego w ramach inwestycji: „Rewitalizacja dworca kolejowego w Tucholi i jego przystosowanie dla potrzeb Lokalnego Centrum Rozwoju – etap I” na działce o nr ewid. 1541/37 w m. Tuchola, gm. Tuchola,  projekt wykonawczy robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę, w ramach inwestycji: „Rewitalizacja dworca kolejowego w Tucholi i jego przystosowanie dla potrzeb Lokalnego Centrum Rozwoju – etap I”,  projekt wykonawczy instalacji elektrycznej w części pomieszczeń parteru,  projekt wykonawczy zawierający symulacje i obliczenia współczynnika zrozumiałości mowy zgodnie z normą PN-EN 60268-16 (wymagana wartość STIPA – minimum 0,45, wymagana wartość RASTI – 0,50) dla inwestycji pod nazwą „Rewitalizacja dworca kolejowego w Tucholi i jego przystosowanie dla potrzeb Lokalnego Centrum Rozwoju - etap I" tj. modernizacja pomieszczeń poczekalni dworca,  specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót dla zadania Rewitalizacja dworca kolejowego w Tucholi i jego przystosowanie dla potrzeb lokalnego centrum rozwoju – etap I.  lista kontrolna dla podsystemu TSI PRM (etap projektu/budowy) zgodnie z rozporządzeniem Komisji (UE) nr 1300/2014 z dn. 18 listopada 2014 r. Pomocniczo Zamawiający zamieszcza przedmiary robót dla ZAKRESU 1. A.:  „Rewitalizacja dworca kolejowego w Tucholi i jego przystosowanie dla potrzeb Lokalnego Centrum Rozwoju – etap I”,  przedmiar instalacji elektrycznej i sygnalizacji pożaru w części pomieszczeń parteru – 1 etap,  przedmiar instalacji nagłośnienia poczekalni dworca kolejowego w Tucholi. Wszelkie zaistniałe wątpliwości Wykonawca powinien konsultować z Zamawiającym. ZAKRES 1. B. Przebudowa terenu przy dworcu wraz z częścią ulicy Kolejowej. Przedmiotem inwestycji jest rozbudowa infrastruktury przeznaczonej do obsługi transportu pasażerskiego przy ul. Kolejowej w Tucholi. Roboty budowlane polegają na zagospodarowaniu terenu wokół dworca kolejowego, w ramach którego zaplanowano: 1) Prace renowacyjne schodów zewnętrznych; 2) Prace renowacyjne balustrad; 3) Rozbudowę układu komunikacyjnego, obejmującą ul. Kolejową (na odcinku km: 0+172.44 – 0+464.45) oraz ul. Chopina (na odcinku km: 0+0.00 – 0+42.58); 4) Budowę zintegrowanego węzła przesiadkowego przy istniejącym dworcu kolejowym, tj.: a) przebudowa peronów autobusowych i placu manewrowego dworca autobusowego, b) przebudowa miejsc parkingowych dla samochodów osobowych (parking typu Kiss&Ride), c) przebudowa pieszo-rowerowego układu komunikacyjnego w rejonie dworca. 5) Budowę parkingu typu „Park&Go” w rejonie skrzyżowania ul. Kolejowej z ul. Chopina, 6) Przebudowę zjazdów publicznych i indywidualnych, 7) Zorganizowanie ruchu rowerowego wzdłuż ul. Kolejowej i częściowo wzdłuż ul. Chopina przez wprowadzenie ciągów pieszo-rowerowych, 8) Przebudowę oświetlenia drogowego, 9) Przebudowę kanalizacji deszczowej, 10) Przebudowę kolidującej z projektowanym układem drogowym infrastruktury technicznej (sieć gazowa i elektryczna oraz teletechniczna), 11) Usunięcie istniejącej zieleni kolidującej z projektowanym układem drogowym, 12) Zagospodarowanie zieleńców, 13) Rozbiórkę budynku gospodarczego i wiat przystankowych, 14) Wykonanie infrastruktury BRD oraz małej infrastruktury. Aby możliwe było zrealizowanie inwestycji w podstawowym zakresie, umożliwiającym osiągnięcie celu projektu, spójnego z celem działania, koniecznym jest przeprowadzenie rozbudowy ul. Kolejowej i ul. Chopina, polegającej na:  Dostosowaniu wysokościowym części ulicy w rejonie skrzyżowania z ul. Dworcową do wysokości projektowanej przebudowy terenu wokół dworca kolejowego,  Przebudowa drogi ze względu na zmianę jej przebiegu na wysokości projektowanego parkingu Park&Go oraz w rejonie skrzyżowania z ul. Chopina. UWAGA 1! Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu zobowiązany jest do wykonania ocieplenia fundamentów budynku dworca kolejowego wg poniższych założeń (założenia minimalne, dopuszcza się rozwiązanie równoważne): 1) Usunięcie istniejącej nawierzchni: betonowych opasek, chodników i pasów bruku z otoczaków. 2) Wykonanie wykopu wokół ścian fundamentowych budynku na głębokość nie przekraczającą spodu fundamentów. 3) Przegląd stanu technicznego fundamentów: ich oczyszczenie i wykonanie koniecznych napraw i uzupełnień. 4) Dezynfekcja powierzchni fundamentów w przypadku stwierdzenie wzrostu mikroorganizmów. Zalecane gotowe preparaty biobójcze nie zawierające nieorganicznych związków chloru. 5) Wykonanie izolacji przeciwwilgociowej w postaci szlamu mineralnego, np. Mapelastic lub Aquafin 2K, wraz z matą drenarską ICODREN – do poziomu gruntu. 6) Ułożenie drenażu zgodnie z projektem budowlanym. 7) Zasypanie wykopu (na szerokość około 20-30 cm) warstwą przepuszczalnego gruntu zgodnie z projektem budowlanym. 8) Wykonanie nawierzchni wokół ścian. Do wyceny należy przyjąć, że powierzchnia do zabezpieczenia wynosi 130,0 m x 2,50 m = 325,0 m2. Wyżej wymienione należy uwzględnić w cenie oferty, w kosztorysie ofertowym pod jedną pozycją „Fundamenty”. UWAGA 2! Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu zobowiązany jest do dostosowania ZAKRESU 1. B. Przebudowa terenu przy dworcu wraz z częścią ulicy Kolejowej do rozporządzenia Komisji Europejskiej nr 1300/2014 z dnia 18 listopada 2014 r. w sprawie technicznych warunków interoparacyjności, zgodnie z projektem wykonawczym przygotowanym przez firmę VOESSING POLSKA. Wyżej wymienione należy uwzględnić w cenie oferty, w kosztorysie ofertowym pod jedną pozycją „Dostosowanie rozbudowy układu drogowego do TSI”. W ramach projektu przewiduje się przebudowę obszaru wokół dworca kolejowego: Zaprojektowano odseparowaną powierzchnię dla ruchu autobusowego, w skład której wchodzą 3 perony autobusowe oraz plac manewrowy. Przy peronach autobusowych zaprojektowano wiaty przystankowe – 3 szt. z siedziskami w formie ław drewnianych. Wiaty o konstrukcji aluminiowej. Wygospodarowano przestrzeń parkingową dla 33 samochodów osobowych (Kiss &Ride), w tym miejsca dla osób niepełnosprawnych oraz taksówek. Parking został wyposażony w jezdnię jednokierunkową. Pozostała przestrzeń przed budynkiem dworca przeznaczona została pod reprezentacyjny plac dworca kolejowego z ciągami komunikacji pieszej i rowerowej z niewielkim udziałem zieleni oraz obiektami małej architektury. Dodatkowo wygospodarowano miejsca postojowe dla pojazdów zaopatrujących obiekty usługowo-handlowe w okolicy dworca oraz parking dla rowerów – 1 szt. ze stalowymi stojakami (umożliwiającymi wpięcie ramy roweru) – 6 szt. Na terenie wokół dworca znajdą się ławki – 6 szt. oraz kosze na śmieci – 15 szt. (w tym wzdłuż ul. Kolejowej oraz ul. Chopina) + 1 szt. dodatkowo na peronie dworca kolejowego w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Wykonanie i montaż kosza na peronie musi zostać zrealizowane bez wykorzystania materiałów budowlanych. Cały obszar dworca zostanie uzupełniony o sieć chodników i przejść dla pieszych, umożliwiających szybkie i bezpieczne przemieszczanie się pieszych, oraz dodatkowo wyposażony w infrastrukturę ułatwiającą dostęp osobom niepełnosprawnym. Przejścia dla pieszych zaprojektowano w pobliżu skrzyżowań i zjazdów publicznych. Na przejściach dla pieszych i przejazdach rowerowych zaniżenie krawężnika od 0 do 1 cm, a nie, jak wpisano w projekcie 1 – 2 cm. Dążąc do zwiększenia komfortu i poziomu bezpieczeństwa komunikacji pieszej osób niedowidzących i niewidomych zastosowano nawierzchnie z płyt wskaźnikowych oraz doświetlenia przejść i przejazdów przez jezdnię. Zaprojektowano również parking typuPark&Go. Parking zostanie zlokalizowany przy skrzyżowaniu ul. Kolejowej i ul. Chopina. Zaprojektowano powierzchnię parkingu przeznaczoną na 77 stanowisk dla samochodów osobowych, wyposażoną w dwukierunkową jezdnię manewrową. Wjazd na parking zapewniony jest zarówno od ul. Kolejowej jak i ul. Chopina. Dodatkowo zapewniony został przejazd przez plac parkingowy na rampę kolejową. W ramach niniejszej części planuje się również przebudowę oświetlenia drogowego. Zastosowane tu rodzaje słupów i opraw oświetleniowych oraz ich kolor mają nawiązywać do oświetlenia drogowego zamontowanego już na ul. Świeckiej (oprawy LED). W celu zwiększenia bezpieczeństwa na dworcu kolejowym i terenach wokół dworca znajdzie się system monitoringu wizyjnego parkingu i terenu dworca autobusowo-kolejowego, opartego na kamerach IP podłączonych do rejestratora umiejscowionego na terenie budynku dworca z możliwością przesyłu obrazu do centrum monitoringu miejskiego na terenie Komendy Policji. Łącznie zostanie zainstalowanych 5 kamer. W ramach projektu zostanie również wykonany publiczny punkt dostępu do Internetu poprzez sieć Wi-Fi. Materiały odzyskane z rozbiórek, w szczególności:  nawierzchnia z trylinki,  nawierzchnia z kostki betonowej,  nawierzchnia kamienna,  podbudowa kamienna,  - metalowe włazy do studzienek oraz wpusty uliczne,  frezowiny z nawierzchni asfaltowych,  lampy uliczne metalowe wraz z oprawami, zostaną przekazane Zamawiającemu i przewiezione do Przedsiębiorstwa Komunalnego w Tucholi Sp. z o. o. – na ul. Świecką 68 w Tucholi, z wyjątkiem frezowin i lamp z oprawami. Miejsce złożenia frezowin Zamawiający wskaże w trakcie robót budowlanych (do 5 km). Lampy uliczne z oprawami są własnością ENEA Oświetlenie Sp. z o. o. Wykonawca przygotuje spis demontowanych lamp z oprawami oraz protokół z utylizacji, który to dokument należy przekazać do ENEA Oświetlenie Sp. z o. o. Kierownik budowy sporządza spis wywożonych materiałów, które są własnością Gminy Tuchola. Przy rozbiórce ewentualnych nawierzchni kamiennych (podbudowy kamiennej) konieczna jest obecność inspektora nadzoru inwestorskiego. Przygotowanie do wywożenia materiałów z rozbiórek wykonywać należy w obecności inspektora nadzoru inwestorskiego. Spis materiałów, który sporządza kierownik budowy potwierdza również inspektor nadzoru inwestorskiego. W razie odsłonięcia dawnej nawierzchni kamiennej należy wstrzymać roboty i zgłosić ten fakt inspektorowi nadzoru inwestorskiego branży drogowej, który podejmie dalsze decyzje, co do zagospodarowania ww. materiału/miejscu jego składowania (do 5 km). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (ZAKRES 1. B. Przebudowa terenu przy dworcu wraz z częścią ulicy Kolejowej)zawierają niżej wymienione dokumenty: II. Projekt budowlany, w skład którego wchodzą:  Tom I.1. Projekt zagospodarowania terenu  Tom I.2. Pisma i uzgodnienia  Tom II.1. Rozbudowa układu drogowego  Tom II.2. Przebudowa oświetlenia drogowego, kolizji elektroenergetycznych i kolizji teletechnicznych  Tom II.3. Przebudowa kanalizacji deszczowej, przebudowa kanalizacji sanitarnej, przebudowa sieci wodociągowej  Tom II.4. Przebudowa sieci gazowej  Tom II.5. Inwentaryzacja dendrologiczna i projekt gospodarki drzewostanem  Tom II.6. Projekt zieleni  Tom III. Informacja BIOZ  Tom IV. Geotechniczne warunki posadowienia 2) Projekt wykonawczy, w skład którego wchodzą:  Tom I. PZT – Pisma i uzgodnienia,  Tom II.1. Rozbudowa układu drogowego,  Tom II.2. Budowa oświetlenia drogowego. Likwidacja kolizji elektroenergetycznych. Likwidacja kolizji telekomunikacyjnych,  Tom II.3. Przebudowa kanalizacji deszczowej, przebudowa kanalizacji sanitarnej, przebudowa sieci wodociągowej,  Tom II.4. Przebudowa sieci gazowej,  Tom II.5. Inwentaryzacja dendrologiczna i projekt gospodarki drzewostanem,  Tom II.6. Projekt zieleni,  Tom II.7. Stała organizacja ruchu drogowego,  Tom II.8. Rozbiórki obiektów budowlanych. 3) Szczegółowa specyfikacja techniczna:  Rozbudowa układu drogowego,  Przebudowa oświetlenia drogowego, likwidacja kolizji elektroenergetycznych i kolizji teletechnicznych,  Przebudowa kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej,  Przebudowa sieci gazowej. 4) Zagospodarowanie terenu (TSI). 5) Lista kontrolna dla podsystemu TSI PRM (etap projektu/budowy) zgodnie z rozporządzeniem Komisji (UE) nr 1300/2014 z dn. 18 listopada 2014 r. 6) Sieć monitoringu i wi-fi (rysunek i przedmiar) – Zamawiający zastrzega, że w tym wypadku Wykonawca może zastosować sprzęty nie gorsze niż o minimalnych wymaganiach wskazanych w przedmiarze 7) Informacja wizualna na terenie kolejowym ZAKRES 2. ROZBUDOWA ULIC GMINNYCH: KOLEJOWEJ (NR 010749C), CHOPINA (NR 010718C) I KARASIEWICZA (NR 010724C) W TUCHOLI Przedsięwzięcie, polegające na realizacji ZAKRESU 2.Rozbudowa ulic gminnych: Kolejowej (nr 010749C), Chopina (nr 010718C) i Karasiewicza (nr 010724C) w Tucholi, jest dofinansowane ze środków Funduszu Dróg Samorządowych. Przedmiotem inwestycji jest rozbudowa ulic gminnych: Kolejowej (na odcinku od km 0+000 do km 0+172,44), Chopina (na odcinku od km 0+42,58 – 0+178,79) wraz z fragmentem ul. Świeckiej (dostosowanie przejścia do potrzeb ścieżki rowerowej) oraz ul. Karasiewicza w Tucholi. Roboty budowlane polegają na: 1) Rozbudowie układu drogowego ulic Kolejowej (km 0+000 do km 0+172,44) i Chopina (km 0+42,58 – 0+178,79), wraz z fragmentem ul. Świeckiej (dostosowanie przejścia do potrzeb ścieżki rowerowej) – Zaprojektowano ulice jednojezdniowe dwupasowe. Szerokość jezdni ulicy Kolejowej wynosi 6,0 m, a ulicy Chopina 5,5 m. Układ ulic Kolejowej i Chopina uzupełniony został o ciągi pieszo-rowerowe i chodniki. Dodatkowo ulicę Chopina wyposażono w równoległe zatoki postojowe dla samochodów osobowych. W celu zapewnienia połączenia projektowego ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulicy Chopina ze ścieżką rowerową na ul. Świeckiej konieczna jest rozbudowa wyspy azylu przy skrzyżowaniu ul. Świeckiej i Kościuszki oraz poszerzenie chodnika tak, aby pomieścił on ruch pieszy i rowerowy. Ponadto na ulicy Kolejowej w ramach zadania wykonać należy m.in. rzebudowę sieci kanalizacji deszczowej, a także przebudowę sieci elektroenergetycznej o nap. 0,4 kV. 2) Rozbudowie ulicy Karasiewicza – Zaprojektowano ulicę jednojezdniową o dwóch pasach ruchu, o łącznej długości około 463 m. Szerokość jezdni ul. Karasiewicza wynosi 5,5 m. Po obu stronach ulicy Karasiewicza przewidziano budowę równoległych zatok postojowych dla samochodów osobowych. Ponadto w ramach zadania należy przebudować sieć kanalizacji deszczowej. Należy także wybudować i przebudować sieć wodociągową oraz przebudować sieć kanalizacji sanitarnej. W ramach tej części inwestycji należy także dokonać przebudowy sieci elektroenergetycznej o napięciu 0,4 kV, przebudowa oświetlenia drogowego (oprawy LED – stylistyka i kolorystyka nawiązująca do lamp zamontowanych już na ul. Świeckiej)oraz przebudowa sieci telekomunikacyjnej. 3) Budowie kanalizacji deszczowej dla zlewni ulicy Głównej i Starej – na odcinku od studni D12 do studni D20 oraz budowa kolektora deszczowego dla zlewni ul. Warszawskiej i Krzywej – na odcinku od wylotu RW2 do studni D13. 4) Budowie separatora – ul. Kolejowa – Inwestycja polega na budowie osadnika piasku i separatora substancji ropopochodnych wraz z wylotem prefabrykowanym na istniejącej sieci kanalizacji deszczowej betonowej ø500 w ul. Kolejowej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (ZAKRES 1. B. Przebudowa terenu przy dworcu wraz z ulicą Kolejową i ZAKRES 2. Rozbudowa ulic gminnych: Kolejowej (nr 010749C), Chopina (nr 010718C) i Karasiewicza (nr 010724C) w Tucholi)zawierają niżej wymienione dokumenty: I. Zakres objęty decyzją Starosty Tucholskiego nr TUCH.125.2017 z dnia 14 września 2017 r., znak BD.6740.TUCH.125.2017.MŚ w sprawie zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia zezwolenia na realizację inwestycji drogowej polegającej na rozbudowie ulicy Kolejowej, Chopina, Karasiewicza w Tucholi – w ramach projektu „Skomunikowanie dworca Kolejowego w Tucholi z miejską i wojewódzką siecią drogową, etap II”, 1) Projekt budowlany, w skład którego wchodzą:  Tom I.1. Projekt zagospodarowania terenu  Tom I.2. Pisma i uzgodnienia  Tom II.1. Rozbudowa układu drogowego  Tom II.2. Przebudowa oświetlenia drogowego, kolizji elektroenergetycznych i kolizji teletechnicznych  Tom II.3. Przebudowa kanalizacji deszczowej, przebudowa kanalizacji sanitarnej, przebudowa sieci wodociągowej  Tom II.4. Przebudowa sieci gazowej  Tom II.5. Inwentaryzacja dendrologiczna i projekt gospodarki drzewostanem  Tom II.6. Projekt zieleni  Tom III. Informacja BIOZ  Tom IV. Geotechniczne warunki posadowienia 2) Projekt wykonawczy, w skład którego wchodzą:  Tom I. PZT – Pisma i uzgodnienia,  Tom II.1. Rozbudowa układu drogowego,  Tom II.2. Budowa oświetlenia drogowego. Likwidacja kolizji elektroenergetycznych. Likwidacja kolizji telekomunikacyjnych,  Tom II.3. Przebudowa kanalizacji deszczowej, przebudowa kanalizacji sanitarnej, przebudowa sieci wodociągowej,  Tom II.4. Przebudowa sieci gazowej,  Tom II.5. Inwentaryzacja dendrologiczna i projekt gospodarki drzewostanem,  Tom II.6. Projekt zieleni,  Tom II.7. Stała organizacja ruchu drogowego,  Tom II.8. Rozbiórki obiektów budowlanych 3) Szczegółowa specyfikacja techniczna:  Rozbudowa układu drogowego,  Przebudowa oświetlenia drogowego, likwidacja kolizji elektroenergetycznych i kolizji teletechnicznych,  Przebudowa kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej,  Przebudowa sieci gazowej. III. Zakres objęty decyzją Starosty Tucholskiego nr TUCH.57.2015 z dnia 04 maja 2015 r., znak BD.6740.TUCH.57.2015 w sprawie zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę sieci kanalizacji deszczowej dla zlewni ul. Głównej, Warszawskiej, Krzywej i Chojnickiej w Tucholi wraz z renowacją rowu R-4:  Projekt budowlany kolektora deszczowego dla zlewni ul. Głównej, Warszawskiej, Krzywej i Chojnickiej w Tucholi,  Szczegółowe Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót – Projekt budowlany – wykonawczy kolektora deszczowego dla zlewni ul. Głównej, Warszawskiej, Krzywej i Chojnickiej w Tucholi, IV. Zakres objęty decyzją Starosty Tucholskiego nr TUCH.88.2014 z dnia 19 grudnia 2014 r., znak BD.6740.TUCH.88.2014 w sprawie zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę osadnika i separatora, na istniejącej sieci kanalizacji deszczowej, na terenie dz. Nr ewid. 760/3, 684/5 i 753/6 poł. Przy ulicy Kolejowej w Tucholi:  Projekt budowlany – Budowa osadnika i separatora na istniejącej kanalizacji deszczowej w rejonie ul. Kolejowej w miejscowości Tuchola,  Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych –Budowaosadnika i separatora na istniejącej kanalizacji deszczowej w rejonie ul. Kolejowej w miejscowości Tuchola. Pomocniczo Zamawiający zamieszcza przedmiary robót w podziale na ZAKRES 1.B. Przebudowa terenu przy dworcu wraz z ulicą Kolejową i ZAKRES 2. Rozbudowa ulic gminnych: Kolejowej (nr 010749C), Chopina (nr 010718C) i Karasiewicza (nr 010724C) w Tucholi: ZAKRES 1.B:  Przedmiar robót – UL. KOLEJOWA (km: 0+172.44 – 0+464.45) (ZAKRES 1.B)  Przedmiar robót – UL. KOLEJOWA – SIECI – bez oświetlenia (km: 0+172.44 – 0+464.45) (ZAKRES 1.B)  Przedmiar robót – UL. CHOPINA (km: 0+0.00 – 0+42.58) (ZAKRES 1.B)  Przedmiar robót – UL. CHOPINA – SIECI – bez oświetlenia (km: 0+000.0 – 0+042.58) (ZAKRS 1.B)  Przedmiar –Przebudowa i rozbudowa oświetlenia drogowego w rejonie ul. Kolejowej – odc. 2 (od 172,44 do Chopina) (ZAKRES 1.B)  Przedmiar – Przebudowa i rozbudowa oświetlenia drogowego w rejonie ul. Chopina – odc. 1 (od 0,0 ÷ 42,58) (ZAKRES 1.B)  Przedmiar–System monitoringu wizyjnego parkingu i terenu dworca autobusowo-kolejowego oparty na kamerach IP podłączonych do rejestratora umiejscowionego na terenie budynku dworca z możliwością przesyłu obrazu do centrum monitoringu miejskiego na terenie Komendy Policji (ZAKRES 1.B)  Przedmiar – informacja wizualna na terenie kolejowym (ZAKRES 1.B) Niżej wymienionych pozycji brak w przedmiarze ZAKRESU 1.B – należy je wpisać:  Fundamenty– do wyceny należy przyjąć, że powierzchnia do zabezpieczenia wynosi 130,0 m x 2,50 m = 325,0 m2. ZAKRES 2:  Przedmiar robót – UL. KOLEJOWA (km: 0+000.00 – 0+172.44) (ZAKRES 2)  Przedmiar robót – UL. KOLEJOWA – SIECI – bez oświetlenia (km: 0+000.00 – 172.44) (ZAKRES 2)  Przedmiar robót – UL. CHOPINA (km: 0+42.58 – 0+178.79) (ZAKRES 2)  Przedmiar robót – UL. CHOPINA – SIECI – bez oświetlenia (km: 0+042.58 – 0+178.79) (ZAKRES 2)  Przedmiar robót – UL. KARASIEWICZA (ZAKRES 2)  Przedmiar robót – UL. ŚWIECKA (ZAKRES 2)  Przedmiar – Przebudowai rozbudowa oświetlenia drogowego w rejonie ul. Kolejowej – odc. 1 (od 0 ÷ 172,44) (ZAKRES 2)  Przedmiar –Przebudowai rozbudowa oświetlenia drogowego w rejonie ul. Chopina – odc. 2 (od km 42,58 do ul. Świeckiej) (ZAKRES 2)  Przedmiar robót – Budowa kanalizacji deszczowej na odcinku od studni D12 do studni D20 (zlewnia ulicy Głównej i Starej) (ZAKRES 2)  Przedmiar robót – Budowa kolektora deszczowego na odcinku od wylotu RW2 do studni D13 (zlewnia ul. Warszawskiej i Krzywej w Tucholi) (ZAKRES 2)  Przedmiar robót – Separator Kolejowa (ZAKRS 2) Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu, zobowiązany będzie dostarczyć (w 3 egz. Papierowych) dokumentację geodezyjną, zawierającą wyniki geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej oraz informację o zgodności usytuowania obiektu budowlanego z projektem zagospodarowania działki lub trenu, lub odstępstwach od tego projektu i ponieść wszelkie koszty z tym związane. Ponadto Wykonawca przed przystąpieniem do wykonywania robót:  najpóźniej w dniu przekazania terenu budowy, złoży wykaz osób oddelegowanych do realizacji zamówienia wraz z oświadczeniem o tym, że są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę;  wskaże osoby funkcyjne budowy, wraz ze złożonymi przez nie oświadczeniami o podjęciu obowiązków kierownika budowy i robót;  przedstawi Zamawiającemu szczegółową specyfikację materiałową wraz informacjami o wyrobach (deklaracjami zgodności), za wyjątkiem kostki brukowej i obrzeży – w celu zatwierdzenia przez inspektora nadzoru. Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu, zobowiązany będzie opracować projekty organizacji ruchu na czas prowadzenia robót i uzyskać opinie, uzgodnienia i zezwolenia na ich wprowadzenie wraz z uzyskaniem zatwierdzenia od właściwego organu. W tymczasowej organizacji ruchu przewidzieć należy czasowe miejsca postojowe dla pojazdów PKS i powiadomić przewoźników miejscowych i przelotowych o ich nowej lokalizacji, jak również miejsca dla postoju TAXI oraz przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą na terenie dworca i wokół (w pobliżu) dworca. Ponadto Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu zobowiązany będzie do wyniesienia granic po podziałach nieruchomości. Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu, który będzie realizował przedmiotową inwestycję, zobowiązany będzie udzielić Zamawiającemu minimum 36 miesięcy gwarancji na wykonane roboty budowlane. Mimo rozliczenia ryczałtowego, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu dostarczył kosztorys ofertowy i powykonawczy, podzielony na ZAKRES 1. Rozbudowa infrastruktury przeznaczonej do obsługi transportu pasażerskiego przy ul. Kolejowej w Tucholi i ZAKRES 2. Rozbudowa ulic gminnych: Kolejowej (nr 010749C), Chopina (nr 010718C) i Karasiewicza (nr 010724C) w Tucholi, uwzględniając w nim wszelkie podziały i rozliczenia, wg których Zamawiający musi dokonać rozliczenia inwestycji zgodnie z wymaganiami instytucji wdrażających. Szczegóły dotyczące wyglądu kosztorysu powykonawczego uzgodnione zostaną z Wykonawcą wybranym w niniejszym postępowaniu(z podziałem na ewentualne prace zamienne i zaniechane). Ewentualne zmiany, które wystąpią w kosztorysie powykonawczym, w stosunku do kosztorysu ofertowego, należy szczegółowo opisać w zakresie merytorycznym, obmiarowym i kosztowym. 1. Nazwa/y i kod/y Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45000000-7 roboty budowlane 45111000-8 - roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne, 45420000-7 - roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie, 45430000-0 - pokrywanie podłóg i ścian, 45421000-4 – tynkowanie, 45324000-4 - roboty w zakresie okładziny tynkowej, 45442110-1 - malowanie budynków, 45450000-6 – roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe, 45310000-3 roboty w zakresie instalacji elektrycznych wewnętrznych, 45311000-0 roboty w zakresie przewodów instalacji elektrycznych oraz opraw elektrycznych. 45231300-8 roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania, ścieków, 45231100-6 ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów, 45111200-0 roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne, 45233142-6 rozbiórka i odbudowa nawierzchni, 45316110-9 instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego, 45231600-1 roboty budowlane w zakresie budowy linii komunikacyjnych. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i zakres prac dla zawarto w do SIWZ zawarto w załącznikach technicznych od nr 1-3 dokumentacje techniczne, przy czym przedmiar robót zał. nr 3) stanowi dokument poglądowy. Przedmiary, kosztorysy robót są to dokumenty pomocnicze opisujące przedmiot zamówienia pozwalające przygotować ofertę. 3. Wykonawca ma obowiązek zapoznania się z pełną dokumentacją techniczną, która stanowi część niniejszej specyfikacji. Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej placu budowy, w celu zapoznania się z warunkami wykonania robót oraz zdobycie wszelkich informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz należytego wykonania zamówienia, w szczególności w zakresie sprawdzenia kompletności i poprawności dokumentacji przetargowej. 4. Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu zobowiązany jest wykonać niniejsze zamówienie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności z zachowaniem odpowiednich norm, sztuki instalatorskiej i budowlanej. 5. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana w niniejszym postępowaniu jako najkorzystniejsza, najpóźniej w dniu podpisania umowy dostarczy Zamawiającemu kosztorys ofertowy do niniejszego zamówienia. Mimo przyjęcia rozliczenia ryczałtowego inwestycji, kosztorys ofertowy jest niezbędny do późniejszych rozliczeń Zamawiającego z Wykonawcą. Podstawą do zawarcia umowy jest cena wskazana przez Wykonawcę w formularzu oferty. Zamawiający informuje, że Wykonawca może złożyć fakturę ustrukturyzowaną, lecz należy o tym zgłosić wcześniej Zamawiającemu (co najmniej 7 dni wcześniej). 6. W czasie wykonywania robót miejsce prowadzenia prac należy tak zabezpieczyć aby uniknąć wszelkich przypadkowych uszkodzeń ludzi i mienia. 7. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów własnych. Materiały te muszą odpowiadać wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonym w art. 10 ustawy Prawo budowlane. Potwierdzeniem odbioru przez Zamawiającego przedmiotu zamówienia jest podpisanie przez Zamawiającego protokołu odbioru robót. 8. Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu, który będzie realizował przedmiotową inwestycję, zobowiązany będzie udzielić Zamawiającemu minimum 36 miesięcy gwarancji na wykonane roboty budowlane. 9. Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia i utrzymania w należytym stanie terenu budowy w okresie trwania realizacji umowy, aż do zakończenia i odbioru ostatecznego robót. 10. Podane w niniejszej SIWZ, w opisie technicznym, przedmiarze robót, kosztorysach i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót nazwy własne (pochodzenie, producent, itd.) mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów, produktów, urządzeń czy wyposażenia. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. Produkt równoważny to taki, który ma te same cechy funkcjonalne, co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt. Jego jakość nie może być gorsza od jakości określonego w specyfikacji i dokumentacji budowlanej produktu oraz powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany produkt. 11. Wykonawca zobowiązuje się do stosowania podczas realizacji robót objętych niniejszą umową wyłącznie wyrobów i materiałów nowych w stanie kompletnym i nieuszkodzonym dopuszczonych do stosowania w budownictwie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 – Prawo budowlane oraz ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz.U.2019.266 t.j. z dnia 2019.02.12.). 12. Wykonawca zobowiązuje się do ubezpieczenia budowy na czas trwania przedmiotu umowy od zniszczenia wszelkiej własności prywatnej spowodowanej działaniem lub zaniechaniem Wykonawcy oraz ubezpieczył się od odpowiedzialności cywilnej obejmującej m.in. ubezpieczenie na wypadek śmierci lub kalectwa osób przebywających na placu budowy z upoważnienia albo bez, a także od zniszczeń robót objętych umową, materiałów i sprzętu oraz innego mienia podczas budowy – ryzyk budowlanych na sumę ubezpieczeniową nie mniejszą niż wartość wynagrodzenia umownego wynikającego z niniejszej umowy. 13. Wszelkie informacje niezbędne do przygotowania oferty dostępne są do wglądu w siedzibie Zamawiającego oraz udostępnione na stronie internetowej: www.bip.miasto.tuchola.pl.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 100 000,00 zł, (słownie: sto tysięcy zł 00/100), z podaniem tytułu: „wadium, nr postępowania ZP.271.2.33.2019.AS – Skomunikowanie dworca kolejowego w Tucholi z miejską i wojewódzką siecią drogową, etap II” 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r., poz. 310 ze zm.). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Tucholi Nr 15 8174 0004 0000 2163 2000 0005 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego – Urząd Miejski w Tucholi, w Punkcie Obsługi Klienta, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty. 7. Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b ustawy Pzp. UWAGA: Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Pzp oraz art. 46 ust. 4 a). Zgodnie z art.46 ust. 4a Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 18. Ponadto Wykonawca w ofercie składa: a) wypełniony formularz oferty (załącznik nr 4 do SIWZ); b) w przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do oferty dołączone powinno być pełnomocnictwo w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza – przykładowy wzór załącznik 11, c) dowód potwierdzający wniesienie wadium; d) zobowiązanie do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów (zdolność techniczna lub zawodowa) na potrzeby realizacji zamówienia, gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu, polega na zasobach innych podmiotów (załącznik 9 do SIWZ); e) pełnomocnictwo dla osoby podpisującej ofertę do występowania w imieniu wykonawcy jeżeli nie wynika to bezpośrednio z dokumentów rejestrowych lub w przypadku, o którym mowa w art. 23 ust. 2 ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach