Przetargi.pl
Rozwiązanie problemu gospodarki wodno – ściekowej na terenie sołectw Gminy Ogrodzieniec poprzez budowę przydomowych oczyszczalni ścieków w celu poprawy warunków życia mieszkańców

Gmina Ogrodzieniec ogłasza przetarg

  • Adres: 42-440 Ogrodzieniec, Plac Wolności
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 6709700, , fax. 32 6709721
  • Data zamieszczenia: 2020-08-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ogrodzieniec
    Plac Wolności 25
    42-440 Ogrodzieniec, woj. śląskie
    tel. 32 6709700, , fax. 32 6709721
    REGON: 27625884200000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozwiązanie problemu gospodarki wodno – ściekowej na terenie sołectw Gminy Ogrodzieniec poprzez budowę przydomowych oczyszczalni ścieków w celu poprawy warunków życia mieszkańców
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia pn.: „Rozwiązanie problemu gospodarki wodno – ściekowej na terenie sołectw Gminy Ogrodzieniec poprzez budowę przydomowych oczyszczalni ścieków w celu poprawy warunków życia mieszkańców” jest zaprojektowanie i wykonanie przez Wykonawcę robót budowlanych. Zamówienie polega na opracowaniu uproszczonej dokumentacji projektowej, dostawie, montażu i uruchomieniu przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków (PBOŚ) spełniających wymogi normy PN-EN 12566-3+A2:2013 lub równoważnej. 2. Dostarczane urządzenia mają być kompletnymi fabrycznie nowymi produktami. 3. Zakres robót obejmuje budowę kompletnej mechaniczno – biologicznej oczyszczalni ścieków opartej o technologię osadu czynnego w układzie przepływowym z przyłączeniami kanalizacji sanitarnej z budynku, odprowadzeniem ścieków oczyszczonych, zasilaniem elektrycznym, rozruchem technicznym i technologicznym. 4. Wymaga się, aby Wykonawca złożył certyfikat potwierdzający zgodność PBOŚ z normą PN-EN 12566- 3+A2:2013 (lub równoważną). Do przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków kierowane będą ścieki bytowe w ilości jednostkowej 120 dm3/Md (litrów na mieszkańca na dobę), co oznacza, że ścieki te będą charakteryzować się następującym przeciętnymi parametrami: a) zanieczyszczenia organiczne, BZT5 = 500 g O2/m , b) zawiesina ogólna = 583 g/m , c) azot ogólny = 92 g N/m , d) fosfor ogólny = 15 g P/m . 5. Całe zadanie inwestycyjne, począwszy od projektowania, a skończywszy na odbiorach gwarancyjnych i eksploatacyjnych, winno być wykonane w oparciu o obowiązujące w kraju akty formalnoprawne i normatywne oraz wymagania Zamawiającego określone w umowie zawartej z Wykonawcą. Opis przedmiotu zamówienia w PFU może przywoływać roboty i elementy, które nie zostały wyszczególnione w SIWZ lub w wymienionych na wstępie grupach, klasach czy kategoriach robót, lecz są ważne i niezbędne dla prawidłowego pod względem technicznym i ekonomicznym funkcjonowania, sprawności, stabilności jak również dotrzymania parametrów gwarantowanych oraz bezawaryjnego działania całej instalacji będącej przedmiotem zamówienia, w tym względzie Wykonawca, przed złożeniem oferty u Zamawiającego, powinien wyjaśnić wszelkie wątpliwości dotyczące treści zapisów w SIWZ. W przypadku rozbieżności między SIWZ a PFU stosuje się zapisy niniejszej SIWZ. UWAGA! Zapis w Programie Funkcjonalno – Użytkowym – pkt. 2.2.1 tiret 3: „Wykonanie zbiornika z polipropylenu w kształcie walca w technologii gwarantującej jego wodoszczelność, wyposażonego w osprzęt technologiczny” ulega zmianie i otrzymuje brzmienie: „Wykonanie zbiornika w technologii gwarantującej jego wodoszczelność, wyposażonego w osprzęt technologiczny”. Roboty muszą być zaprojektowane i wykonane zgodnie z wymaganiami obowiązujących polskich przepisów, norm i instrukcji. Nie wyszczególnienie w niniejszych wymaganiach Zamawiającego jakichkolwiek obowiązujących aktów prawnych nie zwalnia Wykonawcy od ich stosowania. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia robót zgodnie z opracowanym we własnym zakresie projektem technologii i organizacji bezpiecznego prowadzenia robót, planem BIOZ i Oceną Ryzyka Zawodowego. Na wymienione roboty Wykonawca opracuje wymaganą przepisami technologię robót. 6. Przedmiot zamówienia realizowany będzie na terenie Gminy Ogrodzieniec, w miejscowościach i na działkach wskazanych przez Zamawiającego w załączniku nr 10 do SIWZ w ilości 6 szt. dla 4 RLM przydomowych mechaniczno – biologicznych oczyszczalni obsługujących gospodarstwa domowe. 7. Wymagane przez Inwestora sposób oczyszczania ścieków ma polegać na zastosowaniu przydomowych, mechaniczno - biologicznych oczyszczalni ścieków bazujących na procesach tlenowych wg technologii niskoobciążonego osadu czynnego w układzie przepływowym. Wymagania konstrukcyjne i materiałowe, jakie muszą spełniać zaproponowane przez Wykonawcę przydomowe, mechaniczno - biologiczne oczyszczalnie ścieków: a) kształt i zwarta, kompaktowa budowa każdego urządzenia odpowiadać musi wszelkim wymogom instalacyjnym, funkcjonalnym i bezpieczeństwa, a ponadto gwarantować odporność na kompresję i dekompresję oraz stanowić technologiczna całość; b) możliwość stosowania nadbudowy, która ułatwiać ma podziemne instalowanie urządzenia na określonych głębokościach; c) wykonanie zbiornika w technologii gwarantującej jego wodoszczelność, wyposażonego w osprzęt technologiczny; d) gwarancja na odporność na uderzenia i zmiany temperatur; e) wytrzymałość na substancje agresywne i na korozję zewnętrzną; f) wyposażenie instalacji w dodatkową plastikową skrzynkę, chroniącą sprężarkę dostarczającą powietrze do systemu napowietrzającego, systemu recyrkulacji oraz systemu mieszania i rozdrabniania osadu zainstalowanych w poszczególnych komorach zbiornika oczyszczalni. 8. Ciąg technologiczny oczyszczalni składać się powinien z następujących urządzeń: a) przykanalika o dostosowanych wymiarach, transportującego ścieki z budynku mieszkalnego do studni rewizyjnej, b) rewizji, c) właściwej mechaniczno - biologicznej oczyszczalni, d) studzienki rozdzielczej, e) komór drenażowych, ewentualnie drenażu rozsączającego lub studni chłonnej (odbiornik ścieków oczyszczonych). Ilość zastosowanych komór filtracyjnych lub wielkość drenażu rozsączającego czy studni chłonnej uzależniona jest od rodzaju gruntu i musi być określona na podstawie wykonanych badań gruntu i poczynionych obliczeń. 9. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1) Wykonanie uproszczonej dokumentacji projektowej we wszystkich branżach wraz z wymaganymi uzgodnieniami i badaniami oraz pozwoleniami i z uzyskaniem pozwoleń na wykonanie robót poprzez złożenie zgłoszeń wraz z wymaganymi załącznikami stosownie do art. 29 ust.1 pkt 3 oraz art. 30 ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 ) do właściwego Starosty. 2) Dokonanie zgłoszeń stosownie do art. 152 ust.1 ustawy z dnia 27.04.2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U.2020 poz. 1219 ) do właściwego urzędu. 3) Dostawę, montaż i uruchomienie 6 sztuk dla 5-8 przydomowych oczyszczalni ścieków, z drenażami rozsączającymi, połączeniami kanalizacyjnymi obiektów i zasilaniem elektrycznym oraz pompowni ścieków, o ile będzie to niezbędne dla prawidłowej pracy. Wszystkie roboty powinny być zgodne z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz dokumentacją zgłoszeniową lub uzyskanym pozwoleniem na budowę. 4) Wykonanie dokumentacji powykonawczej. 5) Pełnienie nadzorów autorskich w ramach opracowanej dokumentacji projektowej. 6) Przeprowadzenie indywidualnego szkolenia dla wszystkich użytkowników potwierdzonych kartami szkoleń. (Schemat karty szkolenia Wykonawca przygotuje i przekaże do zatwierdzenia Zamawiającemu). 7) Przeprowadzenie prób końcowych (w tym rozruchu technologicznego) i nadzór nad próbami eksploatacyjnymi. 8) Przygotowanie i przekazanie szczegółowej instrukcji obsługi. 9) Sporządzenie raportu po zakończeniu realizacji zadania, w którym zaprezentowane zostaną przez Wykonawcę wyniki w zakresie pozwalającym na stwierdzenie dotrzymania parametrów oczyszczenia ścieków. 10. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania uproszczonej dokumentacji projektowej, uzyskania w imieniu zamawiającego wszystkich niezbędnych uzgodnień i dokumentów technicznych potrzebnych do wykonania przedmiotu zamówienia. 1) Przed opracowaniem rozmieszczenia elementów PBOŚ w terenie niezbędna jest wizja lokalna oraz uzgodnienia z właścicielami budynków. 2) Zamawiający wymaga przedłożenia do akceptacji rysunków wykonawczych i projektu wykonawczego przed ich skierowaniem do realizacji, w aspekcie ich zgodności z ustaleniami Programu Funkcjonalno-Użytkowego i umowy. 3) Wykonawca powinien zapewnić wykonanie - w uzgodnieniu z Zamawiającym: a) harmonogramu realizacji inwestycji, b) harmonogramu odbiorów, c) harmonogramu płatności, d) planu organizacji i technologii robót. 4) Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie, otrzyma od Zamawiającego: a) wykaz osób i budynków objętych realizacją przedmiotu umowy (zamówienia), b) ankiety uczestników projektu montażu PBOŚ. 5) Wykonawca przy wykonywaniu dokumentacji projektowej jest zobowiązany we własnym zakresie do weryfikacji przekazanych przez Zamawiającego danych oraz informowania Zamawiającego o zauważonych w nich występujących istotnych rozbieżnościach w odniesieniu do stanu faktycznego. Dane techniczne do opracowania dokumentacji projektowej budowy PBOŚ, dotyczące budynków i ich wyposażenia, Wykonawca pozyskuje z własnych pomiarów. 6) Dokumentacja projektowa winna obejmować wszystkie branże. 7) Jeżeli w trakcie wizji lokalnej Wykonawca stwierdzi brak możliwości wykonania PBOŚ w szczególności z powodu: a) braku warunków technicznych, b) jedyne możliwe usytuowanie jest niezgodne z normami prawnymi lub sztuką budowlaną, c) brak instalacji wod-kan. albo instalacji elektrycznej, d) stan techniczny istniejących instalacji nie pozwala na prawidłowe działanie PBOŚ, a w/w wady nie mogą zostać bezzwłocznie usunięte przez Właściciela budynku – Wykonawca może odstąpić po uzgodnieniu z Zamawiającym od wykonania PBOŚ na danej posesji. 8) Zakres każdego opracowania projektowego (uproszczonej dokumentacji) na wykonanie PBOŚ powinien zawierać, co najmniej: a) kompletny schemat ideowy instalacji z zaznaczonym miejscem do wpięcia istniejącej lub wykonywanej przez właściciela budynku instalacji elektrycznej i ściekowej, b) mapę z naniesionym budynkiem i lokalizacją PBOŚ oraz przyłączy, c) część opisową, d) wykaz urządzeń instalacji PBOŚ ze specyfikacją techniczną urządzeń, e) wykaz pozostałych elementów projektowanej instalacji. 9) Dokumentację projektową winna być opracowana w 4 egz. Poza wersją papierową Wykonawca opracuje dokumentację projektową również w zapisach elektronicznych na nośniku stanowiącym płyty DVD wraz z opisem zawartości każdej płyty/pendrive z trwałą przywieszką opisującą zawartość nośnika: a) w postaci plików edytowalnych w formatach: DWG, DXF, DGN, b) w postaci plików formacie PDF. 10) Dopuszcza się przekazanie dokumentacji na jednym nośniku z wyraźnym określeniem nazw plików z projektami dla poszczególnych budynków. Przed przekazaniem dokumentacji projektowej Zamawiającemu, dokumentacja winna zostać uzgodniona z właścicielem/właścicielami budynku lub osobą uprawnioną do jego/ich reprezentowania oraz z inspektorem nadzoru inwestorskiego, co potwierdza się odpowiednim protokołem. 11. Zakres robót budowlanych obejmuje: 1) Roboty przygotowawcze a) Ustawienie oznakowania informacyjnego oraz ostrzegawczego; b) Pełna obsługa geodezyjna na etapie wykonywania robót i inwentaryzacji powykonawczej. Inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza winna być potwierdzona złożeniem do Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej; c) Wykonanie wierceń geologicznych; d) Wykonanie dokładnej dokumentacji fotograficznej placu budowy (wszystkich posesji) przed przystąpieniem do robót budowlanych. 2) Roboty budowlano-montażowe: a) wykonanie wykopów, b) montaż PBOŚ w wybranej lokalizacji, c) wykonanie studni chłonnej (o ile dotyczy), d) poprowadzenie rurociągów i kabli przyłączeniowych, e) wpięcie do instalacji kanalizacji budynku, f) wpięcie do instalacji elektrycznej, montaż zabezpieczeń, g) odpowiednie zasypanie wykopów i wyrównanie terenu, h) płukanie i przeprowadzenie prób szczelności całej instalacji, i) napełnianie instalacji, j) wykończenie zgodnie ze stanem pierwotnym okolic przejść instalacji (tynk/ocieplenie elewacji, przejścia przez ściany/stropy/dach), k) zaprogramowanie i uruchomienie układu automatyki, l) wykonanie ochrony przeciwporażeniowej i instalacji uziemiającej niezbędnej dla prawidłowej pracy PBOŚ, m) rozruch próbny, n) poinformowanie użytkownika o zasadach obsługi PBOŚ i przekazanie instrukcji w języku polskim, co potwierdza się stosownym protokołem. 3) Wykonawca zorganizuje wykonanie robót w taki sposób, aby ich prowadzenie odbywało się w sposób jak najmniej uciążliwy dla mieszkańców / użytkowników budynków objętych wykonaniem robót. 4) Wszystkie materiały budowlane podlegają bieżącym badaniom na terenie budowy. Wykonawca zapewni na swój koszt niezbędne urządzenia, instrumenty potrzebne do wykonania próbek i zbadania , użytych materiałów oraz dostarczy wymagane próbki materiałów. Miejsca do pobrania próbek i przeprowadzenia badań wskazuje inspektor nadzoru inwestorskiego w porozumieniu z Zamawiającym. Zamawiający zastrzega sobie prawo na każdym etapie prowadzenia robót do przeprowadzenia na swój koszt dodatkowych prób i badań, które mają na celu potwierdzenie jakości wykonywanych lub wykonanych robót, w tym montowanych lub zamontowanych urządzeń (np. pomp) - zlecając przeprowadzenie prób i badań wybranym jednostkom badawczym i specjalistycznym laboratoriom. W przypadku, gdy w/w badania wykażą, że jakość urządzeń, materiałów nie jest zgodna z ofertą Wykonawcy i wymaganiami postawionymi przez Zamawiającego w dokumentach umownych, to Wykonawca jest wówczas zobowiązany do zrefundowania Zamawiającemu wydatków poniesionych na te próby i badania, oraz do ponownego wykonania robót w sposób zgodny z wymaganiami Zamawiającego. Przeprowadzenie prób i badań nie wpływa na bieg i zmianę terminów zapisanych w umowie. Całość instalacji PBOŚ winna być wykonana w jednej spójnej technologii, najlepiej z elementów prefabrykowanych. 12. Zamawiający wymaga, aby przy wykonywaniu robót budowlanych zostały zastosowane wyroby (urządzenia, materiały budowlane, odczynniki), które zostały dopuszczone do obrotu zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r., poz. 1333) oraz przepisami ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (tj. Dz. U. z 2020 r., poz. 215) oraz rozporządzeń wykonawczych do w/w ustaw. Wszystkie niezbędne elementy robót budowlanych powinny być wykonane w standardzie i zgodnie z obowiązującymi normami. 13. W ramach wykonanych PBOŚ Wykonawca zapewni usługę związaną z serwisem, zgodnie z harmonogramem wymaganym przez dostawcę urządzeń dla utrzymania ciągłości pracy oraz uprawnień gwarancyjnych w okresie co najmniej 60 miesięcy licząc od daty końcowego odbioru robót, jednocześnie nie mniej niż raz na dwa lata. Wykonawca ponosi wszystkie koszty serwisu z wyłączeniem materiałów serwisowych np. filtrów, dyfuzorów, zestawów membranowych - koszt ten ponosi właściciel nieruchomości. Zakres serwisu obejmuje co najmniej: 1) przegląd zewnętrzny elementów oczyszczalni oraz sprawdzenie poprawności ich montażu, 2) wywiad z użytkownikiem, 3) czynności serwisowe odnośnie poszczególnych elementów: a) filtry ścieków - rozebranie i oczyszczenie ich pod bieżącą wodą, b) zawory regulacyjne - wyregulowanie, sprawdzenie szczelności połączeń, c) pompy mamutowe - sprawdzenie wydajności, d) automatyka - kontrola wszystkich parametrów technicznych przez odczyty z automatyki, e) dmuchawa - kontrola ciśnienia dyspozycyjnego, f) elektrozawory i dyfuzory - kontrola działania, g) sprawdzenie poziomu osadu w bioreaktorze oraz, w razie potrzeby, pisemna informacja zbliżającym się terminie wywozu osadu, h) wymianie membrany w dmuchawie oraz wszystkich dyfuzorów i filtrów powietrza, i stanowi jedynie wypełnienie zaleceń serwisowych wynikających z gwarancji producenta. 14. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji i rękojmi na wykonane prace oraz na dotrzymanie parametrów ścieków na okres co najmniej 60 miesięcy licząc od daty końcowego odbioru robót. 15. Wymaga się, aby częstotliwość wywozu osadów z oczyszczalni ścieków objętych zamówieniem była nie większa (nie częstsza) niż dwa razy na rok. 16. Zamawiający wymaga, aby rozwiązania techniczne, zastosowane urządzenia i wyposażenie były wysokiej jakości zapewniającej długą i niezawodna eksploatację, a wszystkie urządzenia, prace i instalacje nie wymienione szczegółowo w normach lub przepisach były wykonane zgodnie z najlepszą praktyką i doświadczeniem Wykonawcy, a ponadto: a) wszystkie zaproponowane urządzenia muszą pochodzić od producentów, którzy zapewniają sprawne przeprowadzenia napraw pogwarancyjnych oraz dostarczenie części zamiennych; nie dopuszcza się stosowania urządzeń prototypowych, nie sprawdzonych w poprawnej eksploatacji, b) przy doborze urządzeń należy dążyć do ujednolicenia producentów i typów, c) elementy konstrukcji urządzeń winny być wykonane z materiałów odpornych na działanie korozyjne środowiska, w którym będą zainstalowane, d) zaproponowana technologia musi uwzględniać powszechny dostęp do preparatów używanych w bieżącej eksploatacji, e) prace budowlane i technologia powinny być wykonane w standardzie nie niższym niż określonym w PFU. 17. Zamawiający wymaga przeprowadzenie badań ścieków oczyszczonych z 30 % wykonanych PBOŚ. Badania będą wykonane wybiórczo i losowo zgodnie ze wskazaniem Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 42924720-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunków w ww. zakresie;

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach