Przetargi.pl
“Rozbudowa żłobka w Nowym Tomyślu - zwiększenie ilości miejsc dla dzieci w wieku 0-3 oraz poprawa funkcjonowania zaplecza kuchennego”

Urząd Miejski ogłasza przetarg

  • Adres: 64-300 Nowy Tomyśl, ul. Poznańska
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 61 4426600, 4426641 , fax. 614 422 754
  • Data zamieszczenia: 2019-09-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miejski
    ul. Poznańska 33
    64-300 Nowy Tomyśl, woj. wielkopolskie
    tel. 61 4426600, 4426641, fax. 614 422 754
    REGON: 52693700000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.nowytomysl.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    “Rozbudowa żłobka w Nowym Tomyślu - zwiększenie ilości miejsc dla dzieci w wieku 0-3 oraz poprawa funkcjonowania zaplecza kuchennego”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    4.1. Przedmiotem zamówienia jest: Rozbudowa żłobka „Złoty Promyk” w Nowym Tomyślu poprzez budowę nowych czterech oddziałów wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą towarzyszącą w formule „zaprojektuj i wybuduj” dla budowy czterech oddziałów żłobka Złoty Promyk. 4.2. Ogólny zakres zadania: 1. Wykonanie dokumentacji technicznej wraz z uzyskaniem wymaganych prawem uzgodnień, opinii, decyzji. 2. Przeniesienie praw autorskich. 3. Wykonanie robót budowlanych na podstawie przyjętego i zatwierdzonego przez Zamawiającego do realizacji projektu budowlanego i wykonawczego wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie. 4. Przedmiot zamówienia obejmuje budowę czterech oddziałów żłobka Złoty Promyk. • Budynek nowego żłobka powinien być przystosowany dla dzieci w wieku od 6 miesięcy do 3 lat, nadpobudliwych, alergików jak również powinien zapewniać zasady projektowania uniwersalnego dla osób niedosłyszących, niedowidzących, niepełnosprawnych, bez względu na płeć, rasę czy religię (wyposażenie placu zabaw będzie wyposażone w urządzenia również dla dzieci niepełnosprawnych). • Nowoprojektowane oddziały żłobka powinny tworzyć spójnym budynkiem żłobka i powinien pozwolić na jego etapowanie. • W ramach przedmiotowego zadania wykonawca ma za zadanie zmienić trzy otwory w elewacji południowej w istniejącym obiekcie żłobka oraz budowie ściany ppoż. • Budowa 4 oddziałów żłobka ma na celu powiększenie liczby dzieci oraz zlikwidowania barier związanych z opieką nad małymi dziećmi dla osób pracujących, zagrożonych zwolnieniem z uwagi na konieczność opieki nad dziećmi oraz dla osób chcących aktywnie wrócić na rynek pracy np. po okresie urlopu wychowawczego. Wczesna edukacja jest ważnym etapem wyrównywania szans rozwojowych. • Na terenie żłobka ma powstać poletko pod własne uprawy oraz miejsce do segregacji śmieci dzięki czemu zostanie podniesiona edukacja ochrony środowiska. W wyniku realizacji projektu wprowadzone zostaną nowe zajęcia specjalistyczne do placówki żłobkowej. Katalog nowych zajęć mogą przykładowo obejmować zajęcia specjalistyczne, w tym np. logopedyczne, terapeutyczne, psychologiczne, gimnastykę korekcyjną, zajęcia edukacyjne, rozwijające kompetencje społeczno - emocjonalne, językowe i matematyczne. 5. Charakterystyczne parametry określające zakres robót budowlanych. • zmiana trzech otworów w elewacji południowej oraz budowa ścianki w budynku istniejącym żłobku, • budowa nowej wiaty na odpady stałe, w celu stworzenia większego miejsca pod segregację odpadów, • wymiana ogrodzenia wokół terenu, • przebudowa terenu pod plac zabaw dla dzieci z montażem nowych urządzeń zabawowych, wykonanie stref bezpieczeństwa pod urządzenia, • likwidacja częściowych tarasów od strony południowej, • wykonanie nowych tarasów, • wykonanie nowych miejsc postojowych i drogi dojazdowej • dostosowanie obiektu do większej liczby użytkowników, • remont kuchni w budynku istniejącym żłobka, • zmiana wyposażenie kuchni w budynku istniejącym żłobka, • budowa 4 nowych oddziałów żłobka, • wykonanie poletka na warzywa i owoce. 6. Wykonanie pełnej dokumentacji projektowej budowlano – wykonawczej wraz z kosztorysami nakładczymi i inwestorskimi obejmującej rozbudowę żłobka o dwa oddziały przy os. Batorego w Nowym Tomyślu Działka przewidziana pod inwestycję jest własnością Zamawiającego. W toku projektowania należy sprawdzić zgodność uzyskanej decyzję o lokalizacji celu publicznego na przedmiotową inwestycję z projektem koncepcyjnym oraz uzyskać pozwolenia na budowę. Obiekt należy projektować i budować zgodnie z wymaganiami art. 5 „Prawa budowlanego” oraz innymi przepisami, w tym min. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. 7. Charakterystyczne parametry określające wielkość obiektu. Oczekiwane orientacyjne dane liczbowe – wskaźniki dotyczące budynku: ilość kondygnacji nadziemnych: • w budynku istniejącym: 2, • w budynku nowoprojektowanym: 1, Liczba użytkowników w budynku istniejącym: - bez zmian, jak dotychczas − dzieci: 75 osób 3 oddziały (25 dzieci w jednym oddziale), − pracownicy: 22 osoby (3 osoby – administracja; 3 osoby – kuchnia; 3 osoby – pracownicy gospodarczy; 12 osób – opiekunki; 1 osoba – pielęgniarka) Liczba użytkowników w nowym budynku: − dzieci - 80 osób 4 oddziały (20 dzieci w jednym oddziale) − pracownicy: 14 osób (12 osób – opiekunki; 2 osoby – pomoc) 8. Architektura, funkcje placówki: Projekt powinien zakładać podział na dwa etapy: • Demontaż istniejącego placu zabaw, • Remont kuchni w budynku istniejącym żłobka wraz z wymianą wyposażenia, • Wykonanie nowej ściany w istniejącym budynku żłobka, • Rozbiórka tarasów w istniejącym budynku żłobka w części kolidującej z projektowanym nowym budynkiem żłobka, • Wykonanie trzech otworów w elewacji południowej w istniejącym budynku, • Budowę czterech oddziałów żłobka wraz z drogą dojazdową, parkingiem, placem zabaw, poletkiem i ogrodzeniem terenu, tarasami. W budowanych czterech oddziałach żłobka węzeł sanitarny i pomieszczenie socjalne dla nauczycieli zostało zaprojektowane przy komunikacji głównej. Dla rodziców odwiedzających dzieci został zaprojektowany węzeł sanitarny przystosowany także dla osób niepełnosprawnych. W budynku zostały zaprojektowany hydrant DN25. Budynek dostosowano do obowiązujących przepisów p.poż. Instalacja wodociągowa przeciwpożarowa musi zapewnić całkowitą ochronę ppoż. Projektant powinni zlecić badania wydajności hydrantów zewnętrznych. Obiekt winien być wyposażony w instalację oświetlenia awaryjnego. Projekt konkretnych rozwiązań winien być pozytywnie zaopiniowany przez rzeczoznawcę ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych i przez rzeczoznawcę ds. sanitarnohigienicznych. W budynku zaprojektowano wiatrołap. Projektując: • instalację c.o.– w budynku należy uwzględnić zasilanie jej z istniejącej lokalnej kotłowni (węzeł cieplny), • instalację wewnętrzną elektryczną i wod.- kan. - należy uwzględnić zasilanie z istniejącego budynku (zgodnie z warunkami technicznymi wydanymi przez gestorów sieci), przy czym przyjęte rozwiązanie bezwzględnie musi uwzględniać ekonomikę wykonania i użytkowania. Inwestor posiada mapę nieaktualizowaną. Inwestor nie posiada inwentaryzacji istniejącej zieleni ani badań geotechnicznych jak również odkrywek fundamentów w miejscu powiększenia otworów w ścianie istniejącej. Projektant przed wykonaniem projektu budowlanego powinien zlecić wykonanie odkrywek. Teren, który ma zostać objęty projektem, zaznaczony został na mapie stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego programu. Projektant powinien również dołączyć do projektu analizę nasłonecznienia sal nowoprojektowanych i sal oddziałów od strony południowej zlokalizowanych na parterze w istniejącym budynku żłobka. 9. Ogólne właściwości funkcjonalno-użytkowe. Program planowanego obiektu przewiduje funkcje zapewniające administrowanie bieżącym funkcjonowaniem obiektu oraz prawidłowe użytkowanie obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem. Forma i standard wykończenia powinny uwzględniać sposób przeznaczenia obiektu. Użyte materiały wykończeniowe powinny się cechować dużą trwałością użytkową i być w I gatunku. Wykonawca przed wbudowaniem przedłoży do akceptacji projektanta 2 propozycje głównych materiałów wykończeniowych np. terrakoty, wykładziny PCV, tzw. białego osprzętu (armatury) i uzyska akceptację kolorystyki wnętrz i elewacji przez p. Dyrektora żłobka Bezwzględnie wymagane jest spełnienie wymagań bezpieczeństwa pożarowego, bezpieczeństwa użytkowania, odpowiednich warunków higienicznych i zdrowotnych oraz ochrony środowiska, ochrony przed hałasem i drganiami, ochrony ptaków i owadów, wód podziemnych, oszczędności energii i odpowiedniej izolacyjności cieplnej przegród. Budynek oraz zagospodarowanie terenu w jego bezpośrednim sąsiedztwie należy dostosować do potrzeb osób niepełnosprawnych, ograniczonej zdolności poruszania się, uniwersalnego projektowania. Ogólny stan budynku istniejącego określa się jako dobry co umożliwia wykonanie trzech otworów w elewacji południowej. Prace budowlane będą polegały głównie na powiększeniu dwóch otworów okiennych i jednego drzwiowego, zamurowaniu kilku istniejących otworów okiennych, wzmocnieniu nadproży oraz budowy jednej ściany działowej. Nie przewiduje się nadbudowania budynku. Budowa budynku żłobka polegać będzie na zaprojektowaniu nowych pomieszczeń usytuowanych obok istniejącego budynku. Przewiduje się posadowienie nowoprojektowanej części na poziomie rzędnej istniejących ław fundamentowych. W przypadku gdy istniejące ławy fundamentowe będą posadowione na niewystarczającym poziomie posadowienia (warunek przemarzania i warstw nośnych gruntu) konieczne będzie pogłębienie istniejących fundamentów. 10. Szczegółowe właściwości funkcjonalno-użytkowe. a. Opis szczegółowy wymagań dla przedmiotu zamówienia. Elementy kompletnego i poprawnego wykonania przedmiotu zamówienia: • opracowanie ekspertyzy ornitologicznej i chiropterologicznej chroniącej ptaki, nietoperze • opracowanie projektu budowlanego w zakresie elementów wymagających uzyskania pozwolenia na budowę zgodnie z ustawą prawo budowlane • sporządzenie projektów wykonawczych w branżach: architektoniczno - budowlanej, projektu wyposażenia wnętrz, konstrukcyjnej, instalacji: sanitarnych (wod.- kan., c.o., c.w.u, gazowej, węzła c.o), wentylacji i klimatyzacji, elektrycznych, teletechnicznych (monitoringu głównego wejścia i głównych ciągów komunikacyjnych), niskoprądowej z uwzględnieniem ekonomii i ergonomii zastosowanych rozwiązań i ich wpływu na środowisko, zagospodarowania placu zabaw z nowymi urządzeniami w tym urządzenia dla dzieci niepełnosprawnych ruchowo, niedowidzących, niedosłyszących, zapewniając dostępność dla wszystkich bez znaczenia na płeć, rasę, pełnosprawność, oświetleniem, odwodnieniem, dojściami – pochylniami umożliwiającymi wejście razem wspólną drogą bez tworzenia osobnej rampy dla niepełnosprawnych i wycinką możliwą zieleni, małą architekturą również uwzględniając budki dla ptaków i owadów by uczyć dzieci od najmłodszych lat szacunku do środowiska • pozyskanie pozwoleń na wycinkę roślinności kolidującej z inwestycją wraz z nasadzeniami zastępczymi, • kosztorysów, przedmiarów i specyfikacji odbioru robót, • opracowanie projektu remontu kuchni, projektu instalacji wod.-kan., wentylacyjnych, elektrycznych oraz opracowanie technologii kuchni, b. Przeznaczenie nowych oddziałów żłobka: • dla 4 grup po 20 dzieci w każdej z nich, • cztery odziały żłobka przewidziane są dla 80 dzieci. • 1 sala powinna być przystosowana do stworzenia grupy integracyjnej, dla dzieci niepełnosprawnych np. ruchowo, nadpobudliwych, alergików. Szczegółowe właściwości funkcjonalno – użytkowe budynku. Program funkcjonalno – użytkowy obejmuje funkcje podstawowe, uzupełniające i towarzyszące, niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania budynku zgodnie z jego przeznaczeniem oraz zaplecze techniczne obiektu. Budynek żłobka powinien być połączony funkcjonalnie z istniejącym budynkiem żłobka. 4.1. Przedmiot zamówienia został szczegółowo określony w Projekcie Umowy – załącznik nr 6 do SIWZ oraz Programie Funkcjonalno Użytkowym - załącznik nr 7 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 10.1. Cena oferty jest ceną ryczałtową i musi zostać podana cyfrowo zgodnie z formularzem ofertowym stanowiącym załącznik nr 1. W Formularzu oferty należy podać cenę netto, wysokość podatku VAT i podać cenę brutto (cena netto + VAT = cena brutto). 10.2. Cena ofertowa musi być wyrażona w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. 10.3. Wszelkie przyszłe rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą dokonywane będą w złotych polskich. 10.4. Informacja o obowiązku podatkowym. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku. Wzór formularza ofertowego został opracowany przy założeniu, iż wybór oferty nie będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku w zakresie podatku VAT. W przypadku, gdy wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie o innej treści, to winien odpowiednio zmodyfikować treść formularza. 11. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM 11.1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 60 000,00 zł 11.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r., poz. 110). 11.3. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku BKO BP nr rachunku: 02 1020 4144 0000 6602 0068 0454 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na “Rozbudowa żłobka w Nowym Tomyślu - zwiększenie ilości miejsc dla dzieci w wieku 0-3 oraz poprawa funkcjonowania zaplecza kuchennego”. 11.4. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz może być załączone do oferty lub złożone przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego (pokój nr 28 Sekretariat). Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta wykonawcy, który w wyznaczonym terminie nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 11.5. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na każde pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP .
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 8.5. Wykonawca, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 SIWZ.9.7. Zawartość oferty stanowi: 9.7.1. wypełniony załącznik nr 1 do SIWZ „Formularz oferty” oraz oświadczenia wymagane postanowieniami punktu 8.1 IDW; 9.7.2. Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza). Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. 9.7.3. Pełnomocnictwo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile uprawnienie do reprezentacji osoby podpisującej ofertę nie wynika z dokumentu rejestrowego załączonego do oferty. 9.7.4. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując niniejsze zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach