Przetargi.pl
„Rozbudowa Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Wierzchowisku o 10 sal lekcyjnych w formule zaprojektuj i wybuduj”

Gmina Mykanów ogłasza przetarg

  • Adres: 42-233 Mykanów, Samorządowa 1
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2022-09-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Mykanów
    Samorządowa 1
    42-233 Mykanów, woj. śląskie
    REGON: 151398110
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mykanow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Rozbudowa Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Wierzchowisku o 10 sal lekcyjnych w formule zaprojektuj i wybuduj”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie (należy sporządzić i. in. koncepcję architektoniczno-budowlaną, dokumentację projektową) oraz wykonanie rozbudowy budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego o 10 oddziałów szkolnych wraz z nowym zapleczem szatniowym i koniecznym wydzieleniem pożarowym istniejącej części - wykonanie niezbędnej infrastruktury technicznej pozwalającej na funkcjonowanie Zespołu Szkolnego (etap 1 w PFU).Projekt rozbudowy budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego uwzględnia: 10 oddziałów szkolnych wraz z nowym zapleczem szatniowym i koniecznym wydzieleniem pożarowym istniejącej części, - wykonanie niezbędnej infrastruktury technicznej (nowe przyłącza gazu, wody, przebudowa i konieczne demontaże istniejących instalacji kolidujących z planowaną inwestycją, budowa zbiornika p.poż., budowa placu parkingowo-manewrowego pełniącego również rolę drogi pożarowej). Zakres przedmiotowej inwestycji obejmuje m. in. wykonanie robót ziemnych – wykopy, wykonanie fundamentów, ścian oraz konstrukcji dachu wraz z pokryciem, wykonanie nowych posadzek i podłóg, okładzin ściennych, malowanie ścian i sufitów, ułożenie nowych instalacji wodociągowych, kanalizacyjnych, elektrycznych, centralnego ogrzewania, zagospodarowanie terenu w obrębie nowoprojektowanego Zespołu oraz dostawa wyposażenia do przedmiotowego obiektu objętego niniejszym opracowaniem. W ramach inwestycji należy uwzględnić roboty adaptacyjno-przystosowawcze w istniejącym Zespole Szkolno-Przedszkolnym (przeniesienie kotłowni uwzględniające zasilanie zarówno istniejącej jak i rozbudowywanej części, dostosowanie budynku w strefie planowanego połączenia.: wydzielenia i zabezpieczenia pożarowe, wykonanie dodatkowych bezpośrednich przejść do części projektowanej wydzielonych p.poż). Opis inwestycji zawarty we wniosku o dofinansowanie:Gmina Mykanów posiada PFU. Wierzchowisko jest największą miejscowością w gm. Mykanów, stanowi „sypialnię” Częstochowy. Rocznie przybywa od 150-200 mieszkańców, obecnie jest blisko 2,5 tysiąca, a docelowo będzie 7 tysięcy. Szkoła nie mieści wszystkich uczniów. Bez rozbudowy szkoły uczniowie będą musieli uczyć się w systemie dwuzmianowym. Inwestycja zapewni wzrost oddziałów szkolnych o 10 i zwiększy liczbę miejsc w szkole. Obecnie szkoła dysponuje 6 salami lekcyjnymi a zajęcia odbywają się również w innym budynku (2 sale lekcyjne), do którego dzieci muszą przechodzić i przekraczać ruchliwą i niebezpieczną drogę powiatową. W chwili obecnej sale lekcyjne przewidziane są na 20 uczniów, jednak już dzisiaj i według prowadzonej analizy urodzeń, liczba uczniów przypadających na dany rocznik przekroczy 25 osób. W związku z czym będziemy musieli zapewnić pomieszczenia dla dwóch oddziałów dla każdego rocznika. Czyli łącznie minimum 16 sal lekcyjnych. Rozbudowa szkoły umożliwi przekazanie 2 sal lekcyjnych do istniejącego przedszkola, które obecnie zapewnia miejsce dla 100 przedszkolaków. W pobliżu, w odległości 250m znajduje się prywatne przedszkole, do którego uczęszcza około 80 dzieci – docelowo będą uczęszczać do publicznego przedszkola a później szkoły. Inwestycja ma pozytywny wpływ społeczny i ekonomiczny. Zaplanowano ją z myślą o rozwoju przyszłych pokoleń z uwzględnieniem potrzeb osób z niepełnosprawnościami – placówka będzie w pełni dostosowana do potrzeb tych osób. W pomieszczeniach będą zachowane minimalne powierzchnie manewrowe a sanitariaty zostaną wyposażone w urządzenia dostosowane do potrzeb tych osób. Cała przestrzeń, łącznie z meblami i materiałami edukacyjnymi będzie uwzględniała potrzeby osób z niepełnosprawnościami, np. na wózkach inwalidzkich. Stworzenie dobrych warunków życia dla społeczności lokalnej poprzez rozbudowę szkoły wpłynie na demografię oraz będzie sprzyjać rozwojowi gospodarczemu gminy i indywidualnemu mieszkańcowi. Pozwoli na stworzenie warunków do edukacji szkolnej dzieci na wysokim poziomie. Inwestycja będzie przeprowadzona z zachowaniem norm w zakresie ochrony środowiska. Pełny opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 8 do SWZ. Ponad to Do zadań Wykonawcy należy także zakup wraz z dostawą i montażem tablic informacyjnych i pamiątkowych. Wykonanie przez Wykonawcę na własny koszt i umieszczenie tablic - 4 szt. informacyjnych i pamiątkowych zgodnych z wytycznymi instytucji dofinansowującej w ramach programu Polski Ład. Celem sporządzenia oferty należy zapoznać się z dokumentacją będącą załącznikiem do niniejszej SWZ. Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie materiałów równoważnych o parametrach technicznych nie gorszych niż określono w PFU. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy materiałów do realizacji zadania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.Zgodnie z art. 101 ust.4 ustawy Pzp w sytuacji, gdyby w dokumentacji, a więc w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art.101 ust.1 pkt 2 i ust. 3 Pzp a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, europejskiej ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, ze każdej: normie, europejskiej ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Zgodnie z art.101 ust.5 Pzp wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym w tych dokumentach, jest obowiązany udowodnić, poprzez dołączenie do oferty stosownych przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art.104-107 Pzp, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.Wykonawca w okresie udzielonej gwarancji jest zobowiązany do przeprowadzania niezbędnych przeglądów serwisowych zamontowanych urządzeń na swój koszt. Wykonawca musi uzgodnić z zamawiającym przygotowaną dokumentację projektową i uzyskać jego akceptację przed złożeniem do Starostwa Powiatowego celem uzyskania pozwolenia na budowę. Również w tym samym czasie muszą być złożone wszystkie projekty wykonawcze branżowe , STWiOR, kosztorys ofertowy.Do zadań Wykonawcy należeć będzie również: urządzenie zaplecza placu budowy, przestrzegania przepisów Kodeksu Pracy, BHP, ochrony zdrowia i p.poż., zabezpieczenie placu budo-wy przed dostępem osób trzecich, odpowiednie oznakowanie prowadzonych robót.Zamawiający nie dopuszcza możliwości roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego oszacowania ceny lub pominięcia kosztów i innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na cenę.Na podstawie art. 95 ust.1 Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Wymóg ten dotyczy następujących czynności: prace ziemne, roboty murarskie, roboty wykończeniowe, roboty instalatorskie, roboty izolacyjne.Sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnieniem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zawarto we wzorze umowy – załącznik nr 7 do SWZZgodnie z art. 91 ust. 2 Zamawiający wskazuje, iż powodem niedokonania podziału zamówienia na części jest fakt, iż potrzeba skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby poważnie zagrozić właściwemu i terminowemu wykonaniu zamówienia, a także generować nadmierne koszty, brak podziału na części nie powoduje ograniczenia konkurencyjności.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Każdy wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy zł)2. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą wskazany w pkt XVII ust. 13. Wadium może być wniesione w jednej lub kliku formach wskazanych w art. 97 ust.7 ustawy Pzp.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy56 8258 0005 2000 0017 6965 0001 w BS Mykanów z dopiskiem „ wadium dla zamówienia:” pn.: Rozbudowa Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Wierzchowisku o 10 sal lekcyjnych w formule zaprojektuj i wybuduj. Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy zamawiającego).5. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy:- nazwę dającego zlecenie ( wykonawcy),beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta /poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu jest Gmina Mykanówul. Samorządowa 1, 42-233 Mykanów;- określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem;- kwotę gwarancji / poręczenia;- termin ważności gwarancji/ poręczenia;- zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/ poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust.6 ustawy Pzp.6. W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust.2 pkt. 3, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art.226 ust.1 pkt.14 ustawy Pzp.7. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art.98 ust.1 – 5 ustawy Pzp.8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art.98 ust.6 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Na podstawie art.112 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące: sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek jeżeli: Wykonawca wykaże, iż posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 3 000 000zł.2. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:a) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy skierują do realizacji zamówienia publicznego: osoby posiadające uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalnościach:Osoba proponowana do pełnienia funkcji – Główny Projektant- wymagana liczba osób: 1 osoba- minimalne kwalifikacje: osoba proponowana do pełnienia funkcji Głównego Projektanta posiada uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektoniczno-budowlanej- doświadczenie zawodowe: doświadczenie w realizacji co najmniej 1 dokumentacji projektowej: budowa lub przebudowa lub nadbudowa obiektu użyteczności publicznej o pow. użytkowej minimum 800m2 na stanowisku Projektanta architekta.- uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych- wymagana liczba osób: 1 osoba- uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznychi elektroenergetycznych- wymagana liczba osób: 1 osobaUwaga:Osoby wykonujące usługę powinny posiadać uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 290 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (tekst jedn. Dz. U. z 2014 r. poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65).b) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy skierują do realizacji zamówienia publicznego osoby posiadające uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalnościach:- konstrukcyjno-budowlanej,- wymagana liczba osób: 1 osoba- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych;- wymagana liczba osób: 1 osoba- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,- wymagana liczba osób: 1 osoba- 1 osobę pełniącą funkcje kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń (lub odpowiadające im uprawnienia a wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów). Dopuszcza się łączenie funkcji kierownika budowy oraz kierownika robót budowlanych.Uwaga:Osoby kierujące robotami budowlanymi powinny posiadać uprawnienia budowlane bez ograniczeń zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (tekst jedn. Dz. U. z 2014 r. poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.c) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej i w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizowali (zakończyli) jedno zadanie polegające na projektowaniu i budowie lub projektowaniu i przebudowie lub projektowaniu i nadbudowie obiektu użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej minimum 1 000m2 realizowane w formule zaprojektuj i wybuduj. Zakres robót musi obejmować roboty ogólnobudowlane oraz instalacyjne: wodno-kanalizyjne, gazowe, elektryczne. Zamawiający dopuszcza również spełnienie warunku poprzez oddzielne wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed datą otwarcia ofert, co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na budowie lub rozbudowie lub przebudowie lub nadbudowie obiektu użyteczności publicznej o minimalnej powierzchni użytkowej 1 000m2 oraz w okresie ostatnich trzech lat wykonał co najmniej jedną usługę polegającą na opracowaniu dokumentacji projektowej dot. budowy lub rozbudowy lub przebudowy lub nadbudowy obiektu użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej minimum1 000m2 obejmującej zarówno część konstrukcyjną jak również instalacyjne tj. wodno-kanalizacyjne., gazowe, elektryczne.Zamawiający dopuszcza, że w przypadku gdy ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się ozamówienie, to warunek powyższy muszą spełniać łącznieW przypadku gdy wykonawca nabył doświadczenie przy realizacji zamówienia jako członek konsorcjum,winien wykazać, że bezpośrednio wykonywał tę część zamówienia, która odpowiadała zakresowi określonemu przez Zamawiającego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-10-06

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach