Przetargi.pl
Rozbudowa Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Redzie o kompleks dziesięciu pracowni zawodowych

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Redzie ogłasza przetarg

  • Adres: 84240 Reda, ul. Łąkowa
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 586 787 080 , fax. 586 787 080
  • Data zamieszczenia: 2017-10-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Redzie
    ul. Łąkowa
    84240 Reda, woj. pomorskie
    tel. 586 787 080, fax. 586 787 080
    REGON: 19182865300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zspreda.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Redzie o kompleks dziesięciu pracowni zawodowych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Redzie o kompleks dziesięciu pracowni zawodowych. 2. Ogólna charakterystyka przedmiotu zamówienia: 1) Celem Zamawiającego jest zintegrowany rozwój szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe w powiecie wejherowskim poprzez wzrost jakości edukacji zawodowej i rozbudowę infrastruktury w ramach przedsięwzięcia strategicznego – Kształtowanie sieci ponadgimnazjalnych szkół zawodowych uwzględniającej potrzeby subregionalnych i regionalnego rynku pracy. Przedmiot zamówienia obejmuje rozbudowę szkoły o kompleks 10 pracowni: zawod.: komputerowy technik multimedialny, komputerowy technik fotograficzny, technik reklamy i badań fokusowych, poligraficzną. procesów przygotowawczych, druku cyfrowego, komunikacji. w języku. obcym, rysunku technicznego w reklamie i grafice, studio nagrań z reżyserią dźwięku, percepcji i oceny dźwięku oraz badań i urządzeń elektroakustycznych i nagłośnieniwych, projektowania i architektury krajobrazu oraz urządzania i pielęgnacji terenów zieleni i kompozycji. 2) Zadaniem pracowni będzie kształcenie uczniów w branży: Branża: Sektor kreatywny, co wskazuje iż przedmiot zamówienia stanowi budowę nowego budynku dydaktycznego. 3) Przedmiot zamówienia powinien być dostosowany dla osób niepełnosprawnych w szczególności poruszających się na wózkach inwalidzkich, zgodnie z zapisem art. 5 ust. 1 i ust. 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz.U. 2016 r. poz.290) 4) Przedmiot zamówienia musi zrealizować potrzeby dydaktyczne Zamawiającego tj.: a) liczba młodzieży uczęszczającej do ZSP ok. 169 osób, b) zajęcia prowadzone są maksymalnie w grupach liczących do 30 uczniów, c) w części dydaktycznej może przebywać do 300 uczniów. 3. Teren przeznaczony pod realizację przedmiotu zamówienia stanowi działka nr 62/149 w Redzie. Powierzchnia działki wynosi ca 7616,72m2. Działka nie jest zabudowana, nie jest zadrzewiona. Stanowi ona teren przeznaczony obecnie pod usługi oświaty. Działka nr 62/149 jest częściowo ogrodzona. Na działce znajdują się również sieci wodna, elektryczna, telekomunikacyjna oraz kanalizacji sanitarnej i deszczowej a także sieć ciepłownicza. Wjazd na działkę ze strony wschodniej z drogi gminnej. Na projekcie zagospodarowania terenu wrysowano wszystkie linie rozgraniczające oraz dostępność komunikacyjną terenu opracowania wraz z miejscami parkingowymi. Zgodnie z załączonym oświadczeniem teren będący przedmiotem opracowania stanowi trwały zarząd Szkoły. 4. Zgodność z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego. Dla działek obowiązuje MPZP, który przewiduje następujące warunki kształtowania zabudowy, celem ochrony i właściwego kształtowania ładu przestrzennego: 1) Przeznaczenie terenu: 45UO teren zabudowy usług oświaty, z dopuszczeniem innych usług nieuciążliwych. Obowiązuje zakaz realizacji nowych wolno stojących budynków gospodarczych i garaży, 2) Inwestycja obejmuje: budowę budynku Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą i jest zgodna z przeznaczeniem terenu, 3) Linie rozgraniczające poszczególne rodzaje inwestycji - zachowano, 4) Nieprzekraczalną linię zabudowy – zachowano, 5) Zapewnienie miejsc parkingowych – zapewniono poprzez parkingi istniejące oraz projektowane w ilości 2 miejsca na 100m2 powierzchni użytkowej 6) Maksymalna powierzchni zabudowy – nie więcej niż 40% powierzchni terenu – zachowano – poniżej 10% 7) Minimalna powierzchnia biologicznie czynna – co najmniej 30% powierzchni terenu – zachowano – 56,43%, 8) Maksymalna wysokość zabudowy – maksymalnie 16m - zachowano, wysokość budynku maksymalna 9,81m, 9) Geometria dachu – dachy płaskie - zachowano – dachy płaskie o kącie nachylenia do 11%, zachowano spójność zabudowy w obrębie działki dostosowując formę do zabudowy istniejącej, 10) Obiekty nie kolidują z sieciami elektroenergetycznymi SN i NN, oraz innymi, 11) Zaopatrzenie w wodę z wodociągu gminnego, przyłącze istniejące, 12) Odprowadzenie ścieków do kanalizacji sanitarnej zbiorczej, 13) Odprowadzenie wód deszczowych do kanalizacji deszczowej, 14) Ogrzewanie sieciowe, 15) Zaopatrzenie w energię z sieci elektroenergetycznej, 16) Zapewniono dostęp dla osób niepełnosprawnych, 17) Uciążliwości nie przekraczają granic działki budowlanej – lokalizacji usługi, 18) Obsługa komunikacyjna z drogi lokalnej publicznej przez istniejący zjazd. 5. Komunikacja. Obsługa komunikacyjna z drogi publicznej lokalnej przez istniejący zjazd, miejsca parkingowe zlokalizowane na terenie własnej działki istniejące i zaprojektowanej. 6. Zabudowa istniejąca. Działka 62/149 jest zagospodarowana boiskami, parkingiem oraz zielenią. 7. Infrastruktura techniczna. Teren inwestycji ma dostęp do wody, kanalizacji, ciepłociągu i prądu, z tych mediów będzie zasilany budynek będący przedmiotem zamówienia. Wykorzystano istniejące przyłącze wody i gazu, rozbudowano lub przebudowano wewnętrzne instalacje po sprawdzeniu ich wydajności. 8. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Dokumentacja projektowa wraz z załącznikami, stanowiąca Załącznik nr 9 do SIWZ. 9. Wykonawca zobowiązany jest wykonać pełny zakres przedmiotu zamówienia, który jest konieczny z punktu widzenia Dokumentacji projektowej, przepisów prawa, wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, dla uzyskania końcowego efektu określonego przez przedmiot zamówienia, a więc wykonać zadanie bez względu na występujące trudności i nieprzewidziane okoliczności, jakie mogą wystąpić w trakcie jego realizacji. 10. Wykonawcy ponoszą odpowiedzialność za zapoznanie się z należytą starannością z treścią dokumentacji przetargowej oraz za uzyskanie wiarygodnej informacji odnośnie warunków i zobowiązań, które w jakikolwiek sposób mogą wpłynąć na cenę oferty lub realizację przedmiotu zamówienia. 11. Zakończenie realizacji przedmiotu zamówienia zostanie sfinalizowane dokonaniem odbioru końcowego, sporządzeniem i podpisaniem przez obie strony protokołu odbioru końcowego robót oraz skompletowaniem wszystkich niezbędnych dokumentów odbiorowych. 12. Zamówienie realizowane będzie zgodnie z obowiązującym Prawem Budowlanym, Polskimi Normami oraz przepisami resortowymi 13. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp – obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub podwykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia zatrudniał pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy: 1) sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp : a) najpóźniej w dniu podpisania umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu kompletny zanonimizowany Wykaz Pracowników przeznaczonych do realizacji zamówienia ze wskazaniem podstawy dysponowania tymi osobami oraz z przypisanymi do tych osób czynnościami, które będzie wykonywać w ramach umowy o pracę, który stanowić będzie załącznik do umowy; b) roboty budowlane objęte przedmiotem umowy będą świadczone przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy - zwane Pracownikami wymienione w załączniku do Umowy pn. „Wykaz Pracowników”; c) Wykonawca zobowiązuje się, że Pracownicy wykonujący przedmiot umowy wskazani na Wykazie Pracowników będą w okresie realizacji umowy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jednolity Dz. U. z 2014 r., poz. 1502 z późn. zm.); d) W celu weryfikacji, czy osoby wskazane w Wykazie Pracowników są zatrudnione na umowę o pracę Zamawiający przewiduje możliwość zwrócenia się z wnioskiem do inspektoratu pracy o przeprowadzenie kontroli. 2) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: a) W celu kontroli przestrzegania postanowień umowy przez Wykonawcę przedstawiciel Zamawiającego uprawniony jest w każdym czasie do weryfikacji Personelu Wykonawcy uczestniczącego w realizacji przedmiotu umowy, na okoliczność zgodności w Wykazem Pracowników, o którym mowa w pkt. 1) lit b powyżej. b) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób, przy pomocy, których Wykonawca świadczyć będzie przedmiot umowy, na inne posiadające co najmniej taką samą wiedzę, doświadczenie i kwalifikacje opisane w SIWZ z zachowaniem wymogów dotyczących zatrudniania na podstawie umowy o pracę. O planowanej zmianie osób, przy pomocy których Wykonawca wykonuje Przedmiot Umowy, Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego na piśmie przed dopuszczeniem tych osób do wykonywania prac. 14. Rodzaje czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1) prace murarskie, tynkarskie 2) prace malarskie, 3) prace rozbiórkowe, 4) prace instalacyjne (sanitarne i elektryczne), 5) prace wykończeniowe. 15. Zamawiający informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu stosuje tzw. „procedurę odwróconą” o której mowa w art. 24aa ustawy Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 50 000 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (j.t. Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku Spółdzielczym Rumia, nr rachunku: 65 8351 0003 0019 6468 2000 0050 z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu ZP 8/2017”. 4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w pkt. IX.3 specyfikacji, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności składając wraz z ofertą zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – wg wzoru na Załączniku nr 6 do SIWZ. 3. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 pkt. 1, 2, 4 i 7 ustawy Pzp. W związku z powyższym Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenie wg wzoru na Załączniku nr 2 i nr 3 do SIWZ dotyczące tych podmiotów 4 W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, o którym mowa w ust. 5 powyżej, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w ust. 5 powyżej. 6. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie wg wzoru na Załączniku nr 2 oraz nr 3 do SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 7. Podwykonawcy. 1) Zgodnie z art. 36b ustawy Pzp Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców. 2) Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca podał nazwy oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w te roboty budowlane a także zawiadamiał i przekazywał informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych. 3) Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca zamówienia zamierzający zawrzeć umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, jest obowiązany, przed rozpoczęciem robót przez podwykonawcę, do przedłożenia Zamawiającemu projektu tej umowy, przy czym Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca jest obowiązany dołączyć zgodę Wykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy. 4) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w pkt. V powyżej w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. V powyżej wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 8. Dokumenty sporządzone w języku obcym będą składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. 9. Dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu będą składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 10. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów mogą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę albo te podmioty albo Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego – odpowiednio, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 11. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 3 powyżej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 12. Dokument, o których mowa w ust. 15 powyżej powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 13. Jeżeli w kraju w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust 15 powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, że wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 14. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 15. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 16. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352) . W takiej sytuacji zaleca się aby Wykonawca wskazał Zamawiającemu sygnaturę postępowania, w którym wymagane dokumenty, oświadczenia się znajdują.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach