Przetargi.pl
Rozbudowa zespołu obiektów mostowych wraz z dojazdami w ciągu DW 728 w km 79+630 – 80+100 i 83+780 – 84+000 z podziałem na 2 zadania

Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich ogłasza przetarg

  • Adres: 25-602 Kielce, ul. Jagiellońska
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 041 347-04-71,80,81,90,91 , fax. 041 347-04-70
  • Data zamieszczenia: 2020-04-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich
    ul. Jagiellońska 72
    25-602 Kielce, woj. świętokrzyskie
    tel. 041 347-04-71,80,81,90,91, fax. 041 347-04-70
    REGON: 12757400000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://szdw-kielce.logintrade.net/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa zespołu obiektów mostowych wraz z dojazdami w ciągu DW 728 w km 79+630 – 80+100 i 83+780 – 84+000 z podziałem na 2 zadania
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest „Rozbudowa zespołu obiektów mostowych wraz z dojazdami w ciągu DW 728 w km 79+630 – 80+100 i 83+780 – 84+000” z podziałem na 2 zadania: Zadanie nr 1 – Rozbudowa obiektu mostowego MD 1 wraz z dojazdami w ciągu DW 728 w km 79+630 – 80+100; Zadanie nr 2 – Rozbudowa obiektu mostowego MD 2 wraz z dojazdami w ciągu DW 728 w km 83+780 – 84+000. 2. Zakres robót budowlanych obejmuje: Zadanie nr 1 - ZAKRES PROJEKTOWANYCH ROBÓT NA ODCINKU OD KM 79+630 DO KM 80+100: Zadanie 1: „Rozbudowa obiektu mostowego MD 1 wraz z dojazdami w ciągu DW 728 w km 79+630-80+100” ROBOTY MOSTOWE Most usytuowany jest nad rzeką Drzewiczką, w ciągu Drogi Wojewódzkiej nr 728 w km 79+949, w miejscowości Morzywół. Obiekt przeprowadza drogę wojewódzką nr 728, jako drogę klasy G, jednojezdniową, dwupasową oraz ścieżkę rowerową. Typ i rodzaj konstrukcji obiektu - most o konstrukcji ramowej z prefabrykowanych belek strunobetonowych typu KUJAN NG 15. Posadowienie obiektu – pośrednie na palach wielkośrednicowych wierconych. Podpory Podpory zaprojektowano jako pośrednie na palach wielkośrednicowych wierconych Ø 1200 o długości 12,0 m. Pod każdą z podpór należy wykonać po 9 pali, w rozstawie 3,10 m. Pale należy wykonać z betonu B35 (C30/37), zbrojenie ze stali klasy A-IIIN. Oczepy palowe przyczółków posiadają zmienną grubość 1,10 - 1,20 m. Przyczółki stanowią ściany ramy zaprojektowane jako żelbetowe. Trzony przyczółków posiadają grubość 1,30 m. Zabezpieczenie skarp przy obiekcie zapewniają ściany boczne o wysięgu 4,95 m i grubości 0,5 m. Oparcie płyt przejściowych zapewniono poprzez wspornik ukształtowany w ścianie ramy. Ustrój nośny Konstrukcję nośną obiektu stanowi jednoprzęsłowa, zespolona rama otwarta. Rygiel ramy wykonano z prefabrykowanych belek strunobetonowych typu „KUJAN NG 15” zespolonych z monolityczną płytą betonową z betonu klasy B35 (C30/37). W przekroju poprzecznym zaprojektowano 16 belek KUJAN NG. Belki mają kształt odwróconej litery „T”. Szerokość półki dolnej wynosi 0,59 m – dla belek 15/590 i 0,89 m dla pozostałych. Grubość półki belek standardowych jest zmienna od 0,125 m na końcach do 0,203 m na połączeniu ze środnikiem. Grubość środnika kształtuje się od 0,2 m do 0,324 m. Nachylenie powierzchni bocznych środnika jest stałe dla wszystkich belek. Przekrój poprzeczny jest jednakowy na całej długości prefabrykatu. Długość belki „KUJAN NG 15” z wypuszczonymi strunami wynosi 15,0 m, wysokość 0,65 m. Poziom sprężenia - sprężenie ograniczone (SO) wg PN-91/S-10042. Sprężenie belek wykonuje się za pomocą cięgien prostych, lin o średnicy Ø 15.5 mm, odmiana I. Wymagana siła w jednej linie przed betonowaniem wynosi 140,5 kN. Liczba cięgien w belkach wynosi: NG15 – 22 szt., NG 15W – 24 szt, NG15/590 – 20 szt. Wypuszczenie strun poza belkę (na długości 0,15m), zbrojenia miękkiego oraz podcięcie półek pozwala na optymalne zespolenie prefabrykatu ze ścianą ramy. Zespolenie belek z płytą nadbetonu zapewniają łączniki, pręty zbrojenia wypuszczone z prefabrykatu, rozmieszczone w 2 rzędach. Rozpiętość teoretyczna przęsła w osi podparcia belek wynosi 14,5 m, natomiast rozstaw osiowy podpór (ścian ramy) wynosi 14,8 m. Obiekt usytuowany jest w spadku podłużnym 0,5%, dostosowanym do profilu podłużnego drogi wojewódzkiej, natomiast w planie leży na prostej. Na jezdni przewidziano spadek daszkowy 2,0%. Na ścieżce rowerowej spadek poprzeczny wynosi 3,0%, natomiast na chodniku dla obsługi 4,0%. Z uwagi na długość przęsła nie przekraczającą 20,0 m obiekt nie podlega próbnemu obciążeniu. Izolacje Górną powierzchnię ustroju nośnego oraz płyt przejściowych zabezpiecza się jednowarstwową izolacją z papy zgrzewalnej niewymagającej warstwy ochronnej. Pod krawężnikiem zaprojektowano dodatkowe podłużne pasma wzmacniające izolacji o szerokości 0,50m. Na płytach przejściowych dodatkowo zaprojektowano warstwę ochronną izolacji z betonu C12/15 gr. 5 cm. Stykające się z gruntem powierzchnie fundamentów, trzonów i skrzydeł zaizolowane zostaną materiałem powłokowym z roztworu asfaltowego do stosowania na zimno (3-krotne zabezpieczenie R+2P). Wewnętrzną powierzchnię ścian czołowych i bocznych przyczółków należy oprócz izolacji powłokowej zabezpieczyć geokompozytem drenażowym. Nawierzchnia na obiekcie Konstrukcja nawierzchni jezdni na obiekcie jest następująca: - 4,5 cm - warstwa ścieralna z SMA; - 5,0 cm - warstwa wiążąca z asfaltu lanego MA. Na kapach zaprojektowano nawierzchnię epoksydową poliuretanową grubości 5 mm. Nawierzchnia powinna przenosić zarysowania nie mniejsze niż 0,3mm. Kapy i krawężniki Zaprojektowano kapy wylewane na mokro, z zewnętrznymi prefabrykowanymi deskami gzymsowymi z polimerobetonu. Grubość kap wynosi około 0,24 m. Od strony jezdni kapy ograniczone są krawężnikami kamiennymi o przekroju 20x20 cm, zakotwionymi w betonie kap prętami stalowymi, wyniesionymi ponad poziom nawierzchni na wysokość 14 cm. Podlewki pod krawężnikami zaprojektowano z zaprawy niskoskurczowej. Sposób wykonania podlewek pod krawężnikami powinien umożliwiać przepływ wody do drenażu podłużnego i sączków odwadniających (np. otwory w podlewkach). Na odcinkach dojazdów zastosowano drogowe krawężniki betonowe 20x30 cm na ławie betonowej B15 (C12/15) z oporem. Zakotwienie kap stanowią kotwy stalowe zabetonowane we wspornikach. Przed betonowaniem kap należy zamontować kotwy barier ochronnych zgodne z systemem producenta wybranym do montażu na obiekcie oraz kotwy balustrad. Kapy zbrojone są przeciwskurczowo i betonowane będą odcinkami po ok. 5,00 m, na przemian co drugie pole, w celu zapobieżenia powstawaniu rys skurczowych. Szczeliny poprzeczne między elementami krawężnika oraz desek gzymsowych należy wypełnić materiałem trwale plastycznym, odpornym na UV, środki zimowego utrzymania i materiały ropopochodne. Łożyska Nie dotyczy projektowanego obiektu. Dylatacje Zastosowano szczelne dylatacje bitumiczne o dopuszczalnym przemieszczeniu ±25 mm. Odwodnienie Do odprowadzenia wód deszczowych z projektowanego mostu zastosowano na obiekcie żeliwne wpusty odwadniające, z których woda odprowadzona będzie do kolektora Ø150 HDPE. Woda z kolektora zostanie odprowadzona do projektowanego systemu odwodnienia drogi. Wzdłuż osi odwodnienia oraz wzdłuż dylatacji wykonany zostanie drenaż podłużny z geokompozytu (rdzeń z polietylenu plus włóknina poliestrowa). Odprowadzenie wody z drenażu przewiduje się za pośrednictwem sączków PVC Ø 50 i wpustów mostowych podłączonych do kolektora. Urządzenia bezpieczeństwa ruchu Na obiekcie zastosowano stalowe bariery ochronne H2W3B w odległości 0,50 m od krawędzi jezdni. Rozstaw słupków barier ochronnych należy dostosować do wybranego przez Wykonawcę systemu zabezpieczającego. Za obiektem zostaną zastosowane bariery ochronne zgodnie z projektem. Ponadto, wzdłuż zewnętrznych krawędzi ustroju nośnego, zastosowano stalowe balustrady. Od strony ścieżki rowerowej zastosowano balustradę o wysokości 1,20m, natomiast od strony chodnika dla obsługi balustradę o wysokości 1,1 m. Zasypki Grunt zasypki powinien być przepuszczalny, niewysadzinowy, możliwie jednorodny. Zasypkę przyczółków należy wykonać z pospółki (lub piasku). Zasypka powinna być układana równomiernie warstwami o grubości ok. 30 cm, bardzo starannie zagęszczanymi. Wskaźnik zagęszczenia Is≥1,0 (dla stożków nasypu przy ścianach bocznych dopuszcza się wskaźnik Is≥0,95). Zasypkę przyczółków odwodniono za pomocą geokompozytu drenażowego ułożonego na trzonie przyczółka i ścianach bocznych. Płyty przejściowe W celu zabezpieczenia przed powstawaniem nierówności pomiędzy obiektem i nasypem na skutek osiadania zasypki projektuje się płyty przejściowe monolityczne o wymiarach 4,00x0,35x12,0 m. Płyty przejściowe zostaną zaizolowane na całej powierzchni warstwą papy zgrzewalnej. Na płytach przejściowych dodatkowo zaprojektowano warstwę ochronną izolacji z betonu C12/15 gr. 5 cm. Za płytami projektuje się drenaż w postaci drenu podłużnego z PCV Ø 80 obsypanego kruszywem owiniętym geowłókniną filtracyjną. Podłoże pod drenem należy wykonać z warstwy gruntu spoistego o grubości 30 cm, ułożonej w postaci koryta. Schody skarpowe Projekt przewiduje wykonanie schodów skarpowych o szerokości 0,8 m na stożkach nasypowych. Przy schodach należy wykonać balustrady o wysokości 1,1 m, usytuowane po prawej stronie schodzącego. Umocnienie skarp i stożków Umocnienie skarp i stożków przy moście przewidziano z kamienia łamanego na warstwie betonu B15 gr. 0,15 m, na podsypce piaskowej gr. 10 cm. U podstawy stożków zostaną wykonane ławy oporowe o wymiarach 0,40 x 1,00 m z betonu B30 (C25/30) pod ich stabilizację. Ochrona antykorozyjna Stykające się z gruntem powierzchnie fundamentów, trzonów i skrzydeł zaizolowane zostaną materiałem powłokowym z roztworu asfaltowego do stosowania na zimno (3-krotne zabezpieczenie R+2P). Wszystkie wyeksponowane powierzchnie betonowe należy zabezpieczyć stosując impregnację hydrofobową. Balustrady stalowe zostaną zabezpieczone antykorozyjnie poprzez ocynkowanie i pokrycie powłokami malarskimi. Elementy barier ochronnych powinny być wykonane ze stali ocynkowanej. Urządzenia obce W kapach chodnikowych zaprojektowano kanały kablowe HDPE Ø 110 mm dla przeprowadzenia na obiekcie ewentualnych urządzeń obcych. Oświetlenie obiektu Projekt nie przewiduje wykonania na obiekcie instalacji oświetleniowej. Kolorystyka obiektu Zaproponowano następującą kolorystykę obiektu:  odsłonięte powierzchnie betonowe podpór i ustroju nośnego - RAL 9002 (szary),  prefabrykaty gzymsowe z polimerobetonu - RAL 2004 (pomarańczowy),  bariery ochronne - naturalny kolor stali ocynkowanej,  nawierzchnia epoksydowa na kapach RAL 7004 (szary). Ostateczną kolorystykę Wykonawca uzgodni z Zamawiającym Znaki pomiarowe Na obiekcie przewidziano zamontowanie znaków wysokościowych (reperów) w następujących miejscach (niezależnie dla każdej jezdni):  na ustroju nośnym nad podporami po obu stronach;  na ustroju nośnym w środku rozpiętości przęsła po obu stronach;  na trzonach i ścianach bocznych przyczółków. Wysokość umieszczenia znaków na podporach powinna wynosić około 50 cm nad terenem. W rejonie obiektu należy zlokalizować również min. jeden stały znak wysokościowy, wykonany z trwałego materiału i posadowiony na gruncie rodzimym poniżej poziomu przemarzania. Znaki pomiarowe należy dowiązać do stałych znaków wysokościowych, z kolei stałe znaki wysokościowe powinny być dowiązane do niwelacji państwowej. ROBOTY DROGOWE Roboty drogowe na długości od km 79+630 do km 80+100 1. Usunięcie drzew, zagajników i krzewów 2. Zdjęcie warstwy humusu i/lub darniny 3. Rozbiórka elementów dróg, ogrodzeń i przepustów  rozbiórka nawierzchni asfaltowych  rozbiórka przepustów betonowych wraz z ścianami czołowymi, oraz wywozem materiału na odległość do 15 km i utylizacją  rozbiórka nawierzchni kruszywowych gr. w-wy 30 cm  rozbiórka wiat przystankowych  rozbiórka krawężników betonowych  rozbiórka płyt chodnikowych  demontaż tarcz znaków pionowych  demontaż słupków stalowych/betonowych  rozbiórka ogrodzeń 4. Roboty ziemne  Wykonanie wykopów  Wykonanie nasypów - grunt z wykopu  wymiana gruntów wysadzinowych – wykop 5. Podbudowy  Koryto wraz z profilowaniem i zagęszczeniem podłoża  Profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne  Oczyszczenie i skropienie warstw konstrukcyjnych  Podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5  podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3, grubości 23 cm – jezdnia  podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3, grubości 15 cm – chodniki  pobocza z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3, grubości 20 cm  podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 gr. 20cm - ciąg pieszo-rowerowy  podbudowa z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3, grubości 15 cm - wyspy dzielące  podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 gr. 20cm - zjazdy bitumiczne i z kostki  warstwa z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 gr. 15 cm - zjazdy z kru-szywa  warstwa mrozoochronna z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C3/4, gr. 15 cm - ciąg pieszo-rowerowy  warstwa mrozoochronna z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C3/4, gr. 15 cm - wyspy dzielące  warstwa mrozoochronna z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C3/4, gr. 15 cm – chodniki  warstwa mrozoochronna z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C3/4, gr. 15 cm - zjazdy z kostki i bitumiczne  warstwa podbudowy pomocniczej z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C5/6 gr. 17 cm - zatoki autobusowe (km 79+742, 79+900)  warstwa ulepszonego podłoża z mieszanki lub z gruntu niewysadzinowego gr. 20 cm - zatoki autobusowe (km 79+742, 79+900)  warstwa betonu C12/15 gr. 5 cm – zatoki  Podbudowa zasadnicza z betonu C30/37 XF4 gr 25 - zatoki autobusowe  Podbudowa zasadnicza z AC 22 P gr. 10 cm – jezdnia  Podbudowa z mieszanki mineralno-cementowej warstwa MC5/6 gr. 35 cm 6. Nawierzchnie  warstwa ścieralna z kostki granitowej 15/17 spoinowana zaprawą na bazie żywicy gr. 16 cm - zatoki autobusowe  Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego SMA11S - warstwa gr. 4 cm – jezdnia  Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 8S - warstwa gr. 4 cm - ciąg pieszo-rowerowy  Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 8S - warstwa gr. 4 cm – jezdnia  Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W - warstwa gr. 8 cm – jezdnia  Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W - warstwa gr. 5 cm - ciąg pieszo-rowerowy  warstwa ścieralna z kostki betonowej gr. 8 na podsypce cementowo – piaskowej gr. 3 cm -wyspy dzielące 7. Roboty wykończeniowe  Umocnienie skarp - elementami prefabrykowane - płyta ażurowa 0,4x0,6x0,1m na podsypce cem. piaskowej 1:4 gr 5 cm  Umocnienie skarp - umocnienie poprzez humusowanie, obsianiem, darniowaniem  Przepusty pod zjazdami wraz z zakończeniami kołnierzowymi - przepust o śr. 600 mm 8. Oznakowanie dróg i urządzenia bezpieczeństwa ruchu  Oznakowanie poziome jezdni mat. grubowarstwowe - linie ciągłe  Oznakowanie poziome jezdni mat. grubowarstwowe - linie przerywane  Oznakowanie poziome jezdni mat. cienkowarstwowe - linie w okolicach skrzyżowań i przejść dla pieszych  Oznakowanie pionowe - ustawienie słupków z rur stalowych dla znaków drogowych  Przymocowanie tablic znaków drogowych, typ A /średnie/ II generacji  Przymocowanie tablic znaków drogowych, typ C /średnie/ II generacji  Przymocowanie tablic znaków drogowych, typ D /średnie/ II generacji  Przymocowanie tablic znaków drogowych, typ E /średnie/ II generacji  Przymocowanie tablic znaków drogowych, typ T /średnie/ II generacji  ustawianie słupków przeszkodowych u-5a na wyspach dzielących  Ustawianie słópków prowadzących z tworzyw sztucznych U-1a  bariera energochłonna N2/W3/A  ustawienie poręczy z kątowników o rozstawie 1,5m - U12a 9. Elementy ulic  krawężniki betonowe uliczne (20x30x100 cm) na ławie z oporem x betonu C12/15 na podsypce cem.-piask. 1:4 gr. 3 cm  Chodniki - brukowa kostka betonowa gr 8 cm na podsypce cem-piask 1:4 gr. 3 cm  obrzeża chodnikowe 8x30x100 na podsypce cem-piask 1:4 gr. 3 cm 10. Inne roboty Ustawianie wiat przystankowych o wymiarach 250x130x250 cm ROBOTY ELEKTRYCZNE Przebudowa kolizji elektrycznych 1. Linie kablowe nN - Montaz linii kablowych nN 2. Demontaż linii kablowych nN 3. Linia napowietrzna nN - Demontaż linii napowietrznej nN 4. Montaż linii napowietrznej nN - Odcinek km 79+800 - 80+050 5. Linia napowietrzna SN - Demontaż linii napowietrznej SN 6. Montaż linii napowietrznej SN- Słup O-15/15 Przebudowa oświetlenia 1. Montaż i stawianie słupów oświetleniowych o masie do 480 kg 2. Montaż i stawianie słupów oświetleniowych o masie do 300 kg ROBOTY TELETECHNICZNE 1. Kanalizacja kablowa  Podwyższenie o 20cm włazu studni 600x1000  Budowa studni kablowych prefabrykowanych SKR-1 rama podwójna lekka  Montaż mechanicznej ochrony przed ingerencją osób nieuprawnionych 2. Montaż kabli miedzianych  Montaż zespołu łączówek szczelinowych o 100 parach zacisków w zespole  Montaż szafy kablowej 100 parowej  Uszczelnianie otworów kanalizacji pierwotnej uszczelkami z pianką poliuretanową - 1 rura w otworze  Montaż uziomów szpilkowych na głębokość 3m  Pomiar uziemień 3. Układanie kabli w ziemi  Montaż złączy przelotowych o 100 parach  Układanie kabla do o średnicy do 30mm w gotowym wykopie  Układanie rury osłonowej DVR 50 w wykopie wykonanym ręcznie 4. Układanie kabli w rurociągu kablowym  Budowa zasobnika kablowego  Budowa rurociągu kablowego na głębokości 1m w wykopie wykonanym ręcznie 1 rura HDPE fi 40/3.7mm  Pneumatyczne wciąganie mikrokabla 5.7/12J do mikrorurki fi 12/8 otwór wolny  Budowa lokalizatora typu EMS  Uszczelnianie otworów kanalizacji wtórnej uszczelkami z mechanicznymi  Badanie szczelności odcinków kanalizacji wtórnej i rurociągów kablowych 3. Ochrona linii kablowych  Wykonanie przepustów pod drogami RHDPE 125/7.1  Zabezpieczenie istniejących kabli rurami ochronnymi dwudzielnymi do 110 mm 4. Pomiary kabli miedzianych  Pomiary końcowe prądem stałym o 10 parach 5. Demontaż infrastruktury teletechnicznej  Demontaż słupów żelbetowych pojedynczych 7 m  Zdemontowanie kabla z linii słupowej  Demontaż zasobnika kablowego  Demontaż złącza światłowodowego  Demontaż szafki kablowej 6. Pomiary kontrolne kabli światłowodowych  Pomiar reflektometryczny włókien w dwóch oknach transmisyjnych – dwustronny ROBOTY SANITARNE 1. Wykonanie przewodu wodociągowego z rur PE 2. Przebudowa sieci gazowych ZAMAWIAJĄCY DOPUSZCZA OPTYMALIZACJĘ ROZWIĄZAŃ PROJEKTOWYCH W ZAKRESIE POSADOWIENIA OBIEKTU ORAZ WYMIANY GRUNTÓW. Zadanie nr 2 - ZAKRES PROJEKTOWANYCH ROBÓT NA DOCINKU OD KM 83+780 DO KM 84+000: Zadanie 2: „Rozbudowa obiektu mostowego MD 2 wraz z dojazdami w ciągu DW 728 w km 83+780-84+000” ROBOTY MOSTOWE Most usytuowany jest nad rzeką Młynkowska, w ciągu Drogi Wojewódzkiej nr 728 w km 83+959, w miejscowości Górny Staw. Obiekt przeprowadza drogę wojewódzką nr 728, jako drogę klasy G, jednojezdniową, dwupasową oraz ścieżkę rowerową. Typ i rodzaj konstrukcji obiektu - most o konstrukcji ramowej z prefabrykowanych belek strunobetonowych typu KUJAN NG 15. Posadowienie obiektu – pośrednie na palach wielkośrednicowych wierconych. Podpory Posadowienie podpór zaprojektowano jako pośrednie na palach wielkośrednicowych wierconych Ø 1200 o długości 12,0 m. Pod każdą z podpór należy wykonać po 9 pali, w rozstawie 3,10 m. Pale należy wykonać z betonu B35 (C30/37), zbrojenie ze stali klasy A-IIIN. Oczepy palowe przyczółków posiadają zmienną grubość 1,10 - 1,20 m. Przyczółki stanowią ściany ramy zaprojektowane jako żelbetowe. Trzony przyczółków posiadają grubość 1,30 m. Zabezpieczenie skarp przy obiekcie zapewniają ściany boczne o wysięgu 5,20 m i grubości 0,5 m. Oparcie płyt przejściowych zapewniono poprzez wspornik ukształtowany w ścianie ramy. Ustrój nośny Konstrukcję nośną obiektu stanowi jednoprzęsłowa, zespolona rama otwarta. Rygiel ramy wykonano z prefabrykowanych belek strunobetonowych typu „KUJAN NG 15” zespolonych z monolityczną płytą betonową z betonu klasy B35 (C30/37). W przekroju poprzecznym za-projektowano 16 belek KUJAN NG. Belki mają kształt odwróconej litery „T”. Szerokość pół-ki dolnej wynosi 0,59 m – dla belek 15/590 i 0,89 m dla pozostałych. Grubość półki belek standardowych jest zmienna od 0,125 m na końcach do 0,203 m na połączeniu ze środnikiem. Grubość środnika kształtuje się od 0,2 m do 0,324 m. Nachylenie powierzchni bocznych środnika jest stałe dla wszystkich belek. Przekrój poprzeczny jest jednakowy na całej długości prefabrykatu. Długość belki „KUJAN NG 15” z wypuszczonymi strunami wynosi 15,0 m, wysokość 0,65 m. Poziom sprężenia - sprężenie ograniczone (SO) wg PN-91/S-10042. Sprężenie belek wykonuje się za pomocą cięgien prostych, lin o średnicy Ø 15.5 mm, odmiana I. Wymagana siła w jednej linie przed betonowaniem wynosi 140,5 kN. Liczba cięgien w belkach wynosi: NG15 – 22 szt., NG 15W – 24 szt, NG15/590 – 20 szt. Wypuszczenie strun poza belkę (na długości 0,15m), zbrojenia miękkiego oraz podcięcie półek pozwala na optymalne zespolenie prefabrykatu ze ścianą ramy. Zespolenie belek z płytą nadbetonu zapewniają łączniki, pręty zbrojenia wypuszczone z prefabrykatu, rozmieszczone w 2 rzędach. Rozpiętość teoretyczna przęsła w osi podparcia belek wynosi 14,5 m, natomiast rozstaw osio-wy podpór (ścian ramy) wynosi 14,8 m. Obiekt usytuowany jest w spadku podłużnym 0,5%, dostosowanym do profilu podłużnego drogi wojewódzkiej, natomiast w planie leży na prostej. Na jezdni przewidziano spadek daszkowy 2,0%. Na ścieżce rowerowej spadek poprzeczny wynosi 3,0%, natomiast na chodniku dla obsługi 4,0%. Z uwagi na długość przęsła nie przekraczającą 20,0 m obiekt nie podlega próbnemu obciążeniu. Izolacje Górną powierzchnię ustroju nośnego oraz płyt przejściowych zabezpiecza się jednowarstwową izolacją z papy zgrzewalnej niewymagającej warstwy ochronnej. Pod krawężnikiem zaprojektowano dodatkowe podłużne pasma wzmacniające izolacji o szerokości 0,50m. Na płytach przejściowych dodatkowo zaprojektowano warstwę ochronną izolacji z betonu C12/15 gr. 5 cm. Stykające się z gruntem powierzchnie fundamentów, trzonów i skrzydeł zaizolowane zostaną materiałem powłokowym z roztworu asfaltowego do stosowania na zimno (3-krotne zabezpieczenie R+2P). Wewnętrzną powierzchnię ścian czołowych i bocznych przyczółków należy oprócz izolacji powłokowej zabezpieczyć geokompozytem drenażowym. Nawierzchnia na obiekcie Konstrukcja nawierzchni jezdni na obiekcie jest następująca: - 4,5 cm - warstwa ścieralna z SMA; - 5,0 cm - warstwa wiążąca z asfaltu lanego MA. Na kapach zaprojektowano nawierzchnię epoksydową poliuretanową grubości 5 mm. Na-wierzchnia powinna przenosić zarysowania nie mniejsze niż 0,3mm. Kapy i krawężniki Zaprojektowano kapy wylewane na mokro, z zewnętrznymi prefabrykowanymi deskami gzymsowymi z polimerobetonu. Grubość kap wynosi około 0,24 m. Od strony jezdni kapy ograniczone są krawężnikami kamiennymi o przekroju 20x20 cm, zakotwionymi w betonie kap prętami stalowymi, wyniesionymi ponad poziom nawierzchni na wysokość 14 cm. Podlewki pod krawężnikami zaprojektowano z zaprawy niskoskurczowej. Sposób wykonania podlewek pod krawężnikami powinien umożliwiać przepływ wody do drenażu podłużnego i sączków odwadniających (np. otwory w podlewkach). Na odcinkach dojazdów zastosowano drogowe krawężniki betonowe 20x30 cm na ławie betonowej B15 (C12/15) z oporem. Zakotwienie kap stanowią kotwy stalowe zabetonowane we wspornikach. Przed betonowaniem kap należy zamontować kotwy barier ochronnych zgodne z systemem producenta wybranym do montażu na obiekcie oraz kotwy balustrad. Kapy zbrojone są przeciwskurczowo i betonowane będą odcinkami po ok. 5,00 m, na prze-mian co drugie pole, w celu zapobieżenia powstawaniu rys skurczowych. Szczeliny poprzeczne między elementami krawężnika oraz desek gzymsowych należy wypełnić materiałem trwale plastycznym, odpornym na UV, środki zimowego utrzymania i materiały ropopochodne. Łożyska Nie dotyczy projektowanego obiektu. Dylatacje Zastosowano szczelne dylatacje bitumiczne o dopuszczalnym przemieszczeniu ±25 mm. Odwodnienie Do odprowadzenia wód deszczowych z projektowanego mostu zastosowano na obiekcie żeliwne wpusty odwadniające, z których woda odprowadzona będzie do kolektora Ø150 HDPE. Woda z kolektora zostanie odprowadzona do projektowanego systemu odwodnienia drogi. Wzdłuż osi odwodnienia oraz wzdłuż dylatacji wykonany zostanie drenaż podłużny z geokompozytu (rdzeń z polietylenu plus włóknina poliestrowa). Odprowadzenie wody z drenażu przewiduje się za pośrednictwem sączków PVC Ø50 i wpustów mostowych podłączonych do kolektora. Urządzenia bezpieczeństwa ruchu Na obiekcie zastosowano stalowe bariery ochronne H2W3B w odległości 0,50 m od krawędzi jezdni. Rozstaw słupków barier ochronnych należy dostosować do wybranego przez Wykonawcę systemu zabezpieczającego. Za obiektem zostaną zastosowane bariery ochronne zgodnie z projektem branży drogowej. Ponadto, wzdłuż zewnętrznych krawędzi ustroju nośnego, zastosowano stalowe balustrady. Od strony ścieżki rowerowej zastosowano balustradę o wysokości 1,20m, natomiast od strony chodnika dla obsługi balustradę o wysokości 1,1 m. Zasypki Grunt zasypki powinien być przepuszczalny, niewysadzinowy, możliwie jednorodny. Zasypkę przyczółków należy wykonać z pospółki (lub piasku). Zasypka powinna być układana równo-miernie warstwami o grubości ok. 30 cm, bardzo starannie zagęszczanymi. Wskaźnik zagęszczenia Is≥1,0 (dla stożków nasypu przy ścianach bocznych dopuszcza się wskaźnik Is≥0,95). Zasypkę przyczółków odwodniono za pomocą geokompozytu drenażowego ułożonego na trzonie przyczółka i ścianach bocznych. Płyty przejściowe W celu zabezpieczenia przed powstawaniem nierówności pomiędzy obiektem i nasypem na skutek osiadania zasypki projektuje się płyty przejściowe monolityczne o wymiarach 4,00x0,35x12,0 m. Płyty przejściowe zostaną zaizolowane na całej powierzchni warstwą papy zgrzewalnej. Na płytach przejściowych dodatkowo zaprojektowano warstwę ochronną izolacji z betonu C12/15 gr. 5 cm. Za płytami projektuje się drenaż w postaci drenu podłużnego z PCV Ø 80 obsypanego kruszywem owiniętym geowłókniną filtracyjną. Podłoże pod drenem należy wykonać z warstwy gruntu spoistego o grubości 30 cm, ułożonej w postaci koryta. Schody skarpowe Projekt przewiduje wykonanie schodów skarpowych o szerokości 0,8 m na stożkach nasypowych. Przy schodach należy wykonać balustrady o wysokości 1,1 m, usytuowane po prawej stronie schodzącego. Umocnienie skarp i stożków Umocnienie skarp i stożków przy moście przewidziano z kamienia łamanego na warstwie betonu B15 (C12/15) gr. 0,15 m, na podsypce piaskowej gr. 10 cm. U podstawy stożków zostaną wykonane ławy oporowe o wymiarach 0,40 x 1,00 m z betonu B30 (C25/30) pod ich stabilizację. Ochrona antykorozyjna Stykające się z gruntem powierzchnie fundamentów, trzonów i skrzydeł zaizolowane zostaną materiałem powłokowym z roztworu asfaltowego do stosowania na zimno (3-krotne zabezpieczenie R+2P). Wszystkie wyeksponowane powierzchnie betonowe należy zabezpieczyć stosując impregnację hydrofobową. Balustrady stalowe zostaną zabezpieczone antykorozyjnie poprzez ocynkowanie i pokrycie powłokami malarskimi. Elementy barier ochronnych powinny być wykonane ze stali ocynkowanej. Urządzenia obce W kapach chodnikowych zaprojektowano kanały kablowe HDPE Ø 110 mm dla przeprowadzenia na obiekcie ewentualnych urządzeń obcych. Oświetlenie obiektu Projekt nie przewiduje wykonania na obiekcie instalacji oświetleniowej. Kolorystyka obiektu Zaproponowano następującą kolorystykę obiektu:  odsłonięte powierzchnie betonowe podpór i ustroju nośnego - RAL 9002 (szary),  prefabrykaty gzymsowe z polimerobetonu - RAL 2004 (pomarańczowy),  bariery ochronne - naturalny kolor stali ocynkowanej,  nawierzchnia epoksydowa na kapach RAL 7004 (szary). Ostateczną kolorystykę poszczególnych elementów podejmie Zamawiający Znaki pomiarowe Na obiekcie przewidziano zamontowanie znaków wysokościowych (reperów) w następujących miejscach (niezależnie dla każdej jezdni):  na ustroju nośnym nad podporami po obu stronach;  na ustroju nośnym w środku rozpiętości przęsła po obu stronach;  na trzonach i ścianach bocznych przyczółków. Wysokość umieszczenia znaków na podporach powinna wynosić około 50 cm nad terenem. W rejonie obiektu należy zlokalizować również min. jeden stały znak wysokościowy, wykonany z trwałego materiału i posadowiony na gruncie rodzimym poniżej poziomu przemarzania. Zna-ki pomiarowe należy dowiązać do stałych znaków wysokościowych, z kolei stałe znaki wysokościowe powinny być dowiązane do niwelacji państwowej. BRANŻA DROGOWA Roboty drogowe na długości od km 83+780 do km 84+000 1. Usunięcie drzew, zagajników i krzewów 2. Zdjęcie warstwy humusu i/lub darniny 3. Rozbiórka elementów dróg, ogrodzeń i przepustów  rozbiórka wiat przystankowych  rozbiórka krawężników betonowych 4. Roboty ziemne  Wykonanie wykopów  Wykonanie nasypów - grunt z wykopu  wymiana gruntów wysadzinowych – wykop 5. Podbudowy  Koryto wraz z profilowaniem i zagęszczeniem podłoża  Profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne  Oczyszczenie i skropienie warstw konstrukcyjnych  Podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5  podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3, grubości 23 cm – jezdnia  podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3, grubości 15 cm – chodniki  pobocza z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3, grubości 20 cm  podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 gr. 20cm - ciąg pieszo-rowerowy  podbudowa z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3, grubości 15 cm - wy-spy dzielące  podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 gr. 20cm - zjazdy bitumiczne i z kostki  warstwa z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/30 gr. 15 cm - zjazdy z kruszywa  warstwa mrozoochronna z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C3/4, gr. 15 cm - ciąg pieszo-rowerowy  warstwa mrozoochronna z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C3/4, gr. 15 cm - wyspy dzielące  warstwa mrozoochronna z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C3/4, gr. 15 cm – chodniki  warstwa mrozoochronna z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C3/4, gr. 15 cm - zjazdy z kostki i bitumiczne  warstwa podbudowy pomocniczej z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C5/6 gr. 17 cm - zatoki autobusowe  warstwa ulepszonego podłoża z mieszanki lub z gruntu niewysadzinowego gr. 20 cm - zatoki autobusowe (km 79+742, 79+900)  warstwa betonu C12/15 gr. 5 cm – zatoki  Podbudowa zasadnicza z betonu C30/37 XF4 gr 25 - zatoki autobusowe  Podbudowa zasadnicza z AC 22 P gr. 10 cm – jezdnia  Podbudowa z mieszanki mineralno-cementowej warstwa MC5/6 gr. 35 cm 6. Nawierzchnie  warstwa ścieralna z kostki granitowej 15/17 spoinowana zaprawą na bazie żywicy gr. 16 cm - zatoki autobusowe  Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego SMA11S - warstwa gr. 4 cm – jezdnia  Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 8S - warstwa gr. 4 cm - ciąg pieszo-rowerowy  Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 8S - warstwa gr. 4 cm – jezdnia  Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W - warstwa gr. 8 cm – jezdnia  Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W - warstwa gr. 5 cm - ciąg pieszo-rowerowy  warstwa ścieralna z kostki betonowej gr. 8 na podsypce cementowo – piaskowej gr. 3 cm -wyspy dzielące 7. Roboty wykończeniowe  Umocnienie skarp - elementami prefabrykowane - płyta ażurowa 0,4x0,6x0,1m na podsypce cem. piaskowej 1:4 gr 5 cm  Umocnienie skarp - umocnienie poprzez humusowanie, obsianiem, darniowaniem  Przepusty pod zjazdami wraz z zakończeniami kołnierzowymi - przepust o śr. 600 mm 8. Oznakowanie dróg i urządzenia bezpieczeństwa ruchu  Oznakowanie poziome jezdni mat. grubowarstwowe - linie ciągłe  Oznakowanie poziome jezdni mat. grubowarstwowe - linie przerywane  Oznakowanie poziome jezdni mat. cienkowarstwowe - linie w okolicach skrzyżowań i przejść dla pieszych  Oznakowanie pionowe - ustawienie słupków z rur stalowych dla znaków drogowych  Przymocowanie tablic znaków drogowych, typ C /średnie/ II generacji  Przymocowanie tablic znaków drogowych, typ D /średnie/ II generacji  Przymocowanie tablic znaków drogowych, typ E /średnie/ II generacji  ustawianie słupków przeszkodowych u-5a na wyspach dzielących  Ustawianie słupków prowadzących z tworzyw sztucznych U-1a  ustawienie poręczy z kątowników o rozstawie 1,5m - U12a 9. Elementy ulic  krawężniki betonowe uliczne (20x30x100 cm) na ławie z oporem x betonu C12/15 na podsypce cem.-piask. 1:4 gr. 3 cm  Chodniki - brukowa kostka betonowa gr 8 cm na podsypce cem-piask 1:4 gr. 3 cm  obrzeża chodnikowe 8x30x100 na podsypce cem-piask 1:4 gr. 3 cm 10. Inne roboty  Ustawianie wiat przystankowych o wymiarach 250x130x250 cm ROBOTY ELEKTRYCZNE Przebudowa kolizji elektrycznych 1. Linie napowietrzne nN - demontaż linii napowietrznej nN 2. Montaż linii napowietrznej nN 3. Linia napowietrzna SN - Demontaż linii napowietrznej SN 4. Montaż linii napowietrznej SN- Słup O-15/15 Przebudowa oświetlenia 1. Montaż i stawianie słupów oświetleniowych o masie do 480 kg 2. Montaż i stawianie słupów oświetleniowych o masie do 300 kg ZAMAWIAJĄCY DOPUSZCZA OPTYMALIZACJĘ ROZWIĄZAŃ PROJEKTOWYCH W ZAKRESIE POSADOWIENIA OBIEKTU ORAZ WYMIANY GRUNTÓW. Zamówienie będzie realizowane w oparciu o Projekt Budowlano - Wykonawczy zgodnie z Opisem Technicznym, Przedmiarem robót, Kosztorysem ofertowym, Szczegółowymi Specyfikacjami Technicznymi, harmonogramem rzeczowo - finansowym i umową. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ. 3. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 5 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45221100-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępując do przetargu jest obowiązany wnieść przed upływem terminu składania ofert wadium w wysokości: Zadanie nr 1 – 69 000,00 zł Zadanie nr 2 – 50 000,00 zł

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach