Przetargi.pl
Rozbudowa z przebudową istniejącej oczyszczalni ścieków dla Domu Pomocy Społecznej w Miłowicach

Powiat Żarski ogłasza przetarg

  • Adres: 68-200 Żary, Al. Jana Pawła II
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 684 790 600, , fax. 684 790 601
  • Data zamieszczenia: 2020-05-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Żarski
    Al. Jana Pawła II 5
    68-200 Żary, woj. lubuskie
    tel. 684 790 600, , fax. 684 790 601
    REGON: 97077016100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www,powiatzary.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa z przebudową istniejącej oczyszczalni ścieków dla Domu Pomocy Społecznej w Miłowicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa z przebudową istniejącej oczyszczalni ścieków dla Domu Pomocy Społecznej w Miłowicach. Celem realizacji zadania jest uzyskanie poprawności działania oczyszczalni ścieków i uzyskiwania parametrów ścieków na wylocie do odbiornika rz. Lubsza nie większe niż podane w pozwoleniu wodnoprawnym. II. Charakterystyka obiektu stan istniejący: Oczyszczalnia ścieków dla budynku Domu Pomocy Społecznej zlokalizowana jest w Miłowicach 26 na działce nr 25/2 w części zachodniej działki. Odpływ z oczyszczonych ścieków do odbiornika, jakim jest rzeka Lubsza w km. 65+200 został poprowadzony przez działkę nr 25/2 i 24/16. Działka 24/16 stanowi własność Skarbu Państwa - Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa Oddział Terenowy w Gorzowie Wlkp. filia w Zielonej Górze. Do oczyszczania ścieków z obiektu DPS w Miłowicach zastosowano biologiczną oczyszczalnię ścieków typu Haba RL. Składa się z: 1.Osadników gnilnych o objętości 20 + 10 + 10 + 10m3. 2. Przepompowni ścieków, 3. Dwóch sekcji filtra żwirowego z rozsączeniem ciśnieniowym. 4.Studzienka kontrolno-rozdzielająca 5. Kolektor odprowadzający oczyszczone ścieki do odbiornika Ø 200mm z betonowym wylotem Dom Pomocy Społecznej w Miłowicach uzyskał pozwolenie wodnoprawne na szczególne korzystanie z wód tj. na wprowadzenie ścieków bytowych do odbiornika z dnia 22 lutego 2006r. znak ROŚiB.II-6223-IN/2-1/05 z terminem ważności do 22.02.2016r. oraz z dnia 29.01.2016r. znak WBO.6341.1.2016 z terminem ważności do dnia 23.02.2026r. w ilości: Qmax.h.= 4,0 m3/h Qśr.d.= 25,0 m3/h Qmax.r.= 9 500,0 m3/rok ze wskazaniem nie przekraczalnych wartości stężeń zanieczyszczeń w składzie wprowadzanych ścieków do odbiornika: BZT5≤ 40,0 mg O2/l ChZT ≤ 150,0 mg O2/l Zawiesin ogólnych ≤ 50,0 mg/l Z badań przeprowadzonych w miesiącu maju 2019r uzyskano wyniki znacznie przewyższające dopuszczalne normy. Obiekt i teren wpisanyjest do rejestru zabytków. Zamawiający uzyskał pozwolenie na budowę. III. Zakres prac: Zgodnie z opracowaniem projektowym z istniejącego układu technologicznego oczyszczalni ścieków pozostają elementy: 1. Osadników gnilnych o objętości 20 m3. 2. Studzienka kontrolno-rozdzielająca 3. Kolektor odprowadzający oczyszczone ścieki do odbiornika Ø 200mm z betonowym wylotem do rzeki Lubsza. Zakres prac do wykonania: 1. Badania archeologiczne 1)uzgodnienie zakresu i rodzaju prac z Lubuskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków 2) zyskanie pozwolenia na prowadzenie badań archeologicznych. Pozwolenie należy uzyskać w terminie co najmniej 14 dni przed rozpoczęciem robót, 3) wykonanie badań, opracowanie dokumentacji archeologicznej i złożenie do WKZ 2. Kanalizacja sanitarna 1) ułożenie rurociągu z PVC-U -lite Ø 200 SN-12 -około 36 m ze spadkiem zapewniającym samooczyszczenie przy zachowaniu minimalnego spadku dla rur PVC-U w wykopie na podsypce piaskowej gr. 10 cm., z zasypaniem rur piaskiem do wysokości 0,3m nad rurociągiem oraz w razie konieczności ułożeniem warstwy ocieplenia w przypadku ułożenia rurociągu w strefie przemarzania 2) odtworzenie utwardzenia nawierzchni drogi oraz terenów zielonych 3) montaż studzienki rewizyjnej dn 600 z włazem D250 – 2 szt 4) wykonanie włączenia - wyjścia z osadnika gnilnego o objętości 20m3 i zaślepienie istniejącego wylotu kanalizacyjnego 5) wykonanie włączenia do istniejącej studzienki kontrolnej z wyrobieniem kinety i zaślepieniem otworów dolotowych po uprzednim jej oczyszczeniui ewentualną jej renowacją 6) podłączenie do kontenerowej oczyszczalni ścieków 7) wykonanie prób szczelności 3. Oczyszczalnia ścieków 1) wykonanie wykopów, podsypki z kruszywa gr. 20cm, następnie płyty fundamentowej zbrojonej gr.0,3m z betonu C25/30 –wszelkie parametry zgodnie z instrukcją producenta oczyszczalni ścieków. 2) dostawa i montaż kontenerowej oczyszczalni ścieków w technologii obrotowych tarczowych złóż biologicznychwielkości do 125RLM, o przepływie 25m3/d,, monolityczny zbiornik wykonany z GRP lub Polietylen, wyposażony w wolnoobrotowe motoreduktory o zintegrowanym osadniku wstępnym i wtórnym, napięcie zasilania trójfazowe, moc silnika ma-370 W, natężenie prądu max– 1,35 A , moc pompy recyrkulacyjnej max- 480W, powierzchnia zabudowy do 20m2 w układzie jak w projekcie zagospodarowania terenu. 3) zasypanie oczyszczalni – (kruszywem, chudym betonem- zgodnie z zaleceniami producenta oczyszczalni), humusowane na płycie i terenu przyległego z obsianiem trawą 4) montaż szafy sterowniczej 5) rozruch i uruchomienie oczyszczalni 4. Zasilenie energią elektryczną: 1) Montaż zabezpieczenia Bi wartości 20A -3szt. w istniejącej rozdzielni w budynku DPS 2) ułożenie kabla YKY 5x4m2o łącznej długości 66 m, w tym 6m w istniejącym przepuście w budynku, 60m w wykopie poza budynkiem na podsypce piaskowej gr. 10 cm, z obsypaniem kabla i ułożeniem folii ostrzegawczej, zasypanie wykopów z odtworzeniem stanu pierwotnego nawierzchni 3) podłączenie kabla do szafy sterowniczej oczyszczalni 4) wykonanie pomiarów Przed przystąpienie prac należy wykonać tyczenie projektowanych elementów IV. Informacje, warunki i obowiązki dla wykonawcy: 1. Wszelkie prace w ramach realizowanej inwestycji będą prowadzone podczas ciągłej pracy obiektów oczyszczalni ścieków. Wykonawca zapewni prowadzenie wszelkich prac w sposób pozwalający na ciągłą i prawidłową eksploatację działających obiektów oczyszczalni ścieków. W przypadku, w którym wymagana będzie jakakolwiek przerwa w pracy obiektów i urządzeń oczyszczalni ścieków Wykonawca uzgodni z Zamawiającym sposób przeprowadzenia prac i zapewni ich prowadzenie bez konieczności ograniczenia działalności DPS. 2. Wykonawca wywiezie i zutylizuje grunt z wykopów, wszelkie odpady powstałe przy realizacji inwestycji 3. Zamawiający posiada prawomocną decyzję zatwierdzającą projekt budowlany i udzielającą pozwolenia na budowę przedmiotu zamówienia. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa: 1) Dokumentacja projektowa (w tym: projekt budowlany, wykonawczy), 2) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót, 3) Przedmiar robót-element pomocniczy , 4) Istotne postanowienia umowy – wzór umowy. 5. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia odniesiono się do nazw producentów produktów, typów urządzeń, znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, podano je dla określenia wymaganego standardu technicznego, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy "lub równoważny". Jeżeli wskazano normy, aprobaty, specyfikacje i systemy o których mowa w art. 30 ust. 1 – 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, podano je dla określenia wymaganego standardu technicznego, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. Wykonawcy przysługuje prawo zastąpienia ich przez materiały, urządzenia o co najmniej równoważnych parametrach technicznych pod warunkiem osiągnięcia założonych standardów technicznych. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały, urządzenia, rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, składając z ofertą odpowiednie dokumenty, z których jednoznacznie będzie wynikać spełnianie minimalnych parametrów technicznych określonych w opisie przedmiotu zamówienia. Udowodnienie równoważności leży po stronie wykonawcy. Brak w ofercie dokumentów potwierdzających równoważność materiałów, urządzeń, rozwiązań stanowić będzie domniemanie zaoferowania rozwiązań określonych przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia.W przypadku gdy proponowane urządzenia lub rozwiązania równoważne spowodują wystąpienie niezgodności z uzyskanymi na etapie prac projektowych uzgodnieniami, uzyskanymi decyzjami i naruszających warunki pozwolenia na rozbudowę z przebudową istniejącej oczyszczalni ścieków, Wykonawca za pomocą swojego zespołu projektowego dokona zmian w projekcie, uzyska niezbędne pozwolenia i akceptację projektu budowlanego zamiennego przez Zamawiającego oraz organu nadzoru budowlanego. Dodatkowe prace projektowe nie mogą powodować wydłużenia terminu realizacji zamówienia. Wszystkie dodatkowe prace związane z przeprojektowaniem oczyszczalni ścieków będą ponoszone przez Wykonawcę. 6. Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia, w okresie gwarancji zapewni wykonywanie czynności konserwacyjnych oraz przeglądów zgodnie z wymogami i zaleceniami określonymi przez producenta (m.in. w dokumentacji technicznej, dokumentacji rozruchowej, instrukcjach, kartach gwarancyjnych, itp.) wszystkich systemów i urządzeń dla zapewnienia ich optymalnej sprawności i utrzymania gwarancji. Czynności te będą dokonywane nieodpłatnie, w tym nieodpłatnie będą zapewnione przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub producentów urządzeń wszelkie materiały eksploatacyjne lub urządzenia, które zgodnie z ich specyfikacją muszą zostać wymienione w okresie gwarancji. 7. Materiały budowlane stosowane do wykonywania przedmiotu zamówienia muszą spełniać wymogi art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane. 8. Zamawiający wymaga na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych zatrudnienia przez wykonawcę lub jego podwykonawców na podstawie umowy o pracę osób do wykonywania wszelkich czynności bezpośrednio związanych z realizacją przedmiotu zamówienia, tj. czynności ogólnobudowlane, montażowe i instalacyjne. Wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy ( tj.Dz.U. z 2019 r. poz. 1040 z póź. zm.). (Obowiązek ten nie dotyczy sytuacji, gdy prace te będą wykonywane samodzielnie i osobiście przez osoby prowadzące działalność gospodarczą na podstawie tzw. samozatrudnienia, jako podwykonawcy).Szczegółowy sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, zawarte są w projekcie umowy stanowiącym załącznik do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45252127-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 10.1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 6 000,00 zł.( słownie: sześć tysięcy złotych). 10.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 10.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 10.4. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji: 10.4.1. jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 10.4.2. jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej 10.5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego nr. 21 1020 5460 0000 5102 0006 0517 Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą. 10.6. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert). 10.7. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp wykonawca składa wraz z ofertą. 10.8. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Rozbudowa z przebudową istniejącej oczyszczalni ścieków dla DPS w Miłowicach ”, oznaczenie sprawy: WIGN.272.5.2020 10.9. Za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp. SIWZ. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowa¬niem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium. 10.10. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Pozostałe dokumenty, które Wykonawca jest zobowiązany dołączyć do oferty: a) Wypełniony formularz ofertowy wg załącznika nr 1, b) Pełnomocnictwo o którym mowa w pkt 5.2.3 SIWZ, o ile ofertę składa pełnomocnik Wykonawcy lub pełnomocnik reprezentujący Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału bądź notarialnie poświadczonej kopii dokumentu. c)Dokument, z którego wynika prawo do podpisania oferty względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą. d) dowód wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach