Przetargi.pl
Rozbudowa terenów parkowych zlokalizowanych przy skrzyżowaniu ulicy Szybowej i Benedykta Dybowskiego w Sosnowcu w ramach realizacji zadania z VI edycji Budżetu Obywatelskiego pn. „W zgodzie z przyrodą – trzy sposoby na aktywną Niwkę” (BO 20/XI/1)

Miejski Zakład Usług Komunalnych ogłasza przetarg

  • Adres: 41-214 Sosnowiec, Plonów
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 291 79 22, , fax. -
  • Data zamieszczenia: 2020-11-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zakład Usług Komunalnych
    Plonów 22i
    41-214 Sosnowiec, woj. śląskie
    tel. 32 291 79 22, , fax. -
    REGON: 27681549000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzuk.sosnowiec.pl/bip

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa terenów parkowych zlokalizowanych przy skrzyżowaniu ulicy Szybowej i Benedykta Dybowskiego w Sosnowcu w ramach realizacji zadania z VI edycji Budżetu Obywatelskiego pn. „W zgodzie z przyrodą – trzy sposoby na aktywną Niwkę” (BO 20/XI/1)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa terenów parkowych zlokalizowanych przy skrzyżowaniu ulicy Szybowej i Benedykta Dybowskiego w Sosnowcu w ramach realizacji zadania z VI edycji Budżetu Obywatelskiego pn. „W zgodzie z przyrodą – trzy sposoby na aktywną Niwkę” (BO 20/XI/1), w skład której wchodzi: 1. Wykonanie ścieżki spacerowej z nawierzchni mineralnej, wykonanie nawierzchni z betonowej galanterii ogrodowej o strukturze drewna stanowiącej połączenie od ścieżki spacerowej do istniejących tablic edukacyjnych, wykonanie schodów terenowych na istniejącej skarpie, wykonanie fragmentu nawierzchni z kostki brukowej stanowiącej połączenie schodów terenowych z istniejącą alejką z kostki brukowej, 2. Budowa piaskowego boiska do gry w bule z opaską i dojściem od głównej alejki wykonanych z kostki brukowej oraz montażem: czterech ławek parkowych, kosza na śmieci, tablicy informacyjnej z zasadami gry w bule, tablicy kredowej do zapisywania wyników, 3. Wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej wraz z montażem betonowego stołu do gry w piłkarzyki oraz dwóch ławek parkowych, 4. Wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej pod trzy stanowiska do grillowania wraz z montażem: 3 murowanych prefabrykowanych grilli parkowych, 3 ławostołów z siedziskami i nadrukiem plansz do gry w szachy i warcaby, 3 koszy na śmieci, 5. Budowa wybiegu dla psów z ogrodzeniem, śluzą bezpieczeństwa w postaci dwóch furtek oraz montażem: 4 ławek parkowych, 2 koszy na śmieci, urządzeń do treningu psów (kładka duża, slalom, tuba duża, pierścienie do przeskoków duże, drążki do przeskakiwania duże), tablicy informacyjnej z regulaminem wybiegu dla psów, 6. Rozbudowa oświetlenia parkowego. Teren inwestycji stanowią działki nr 1369, 1191, 1192 obręb 12 Sosnowiec. Teren inwestycji nie jest objęty jest Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego. Rozbudowa istniejącego terenu parkowego obejmuje m.in.: - wykonanie prac ziemnych obejmujących odpowiednie przygotowanie terenu, - przygotowanie terenu pod wykonanie nowych ciągów komunikacyjnych oraz nawierzchni pod montaż elementów małej architektury, - wytyczenie przebiegu ciągów pieszych o nawierzchni z kruszywa, - wytyczenie przebiegu ciągów pieszych, zatoczek pod ławki oraz stref pod ustawienie elementów małej architektury poprzez wykonanie obrzeży chodnikowych na ławach betonowych. - wykonanie podbudowy oraz nawierzchni utwardzonych ciągów pieszych, - przygotowanie terenu pod montaż projektowanego wyposażenia obiektu w elementy małej architektury (ławki, kosze, stół do piłkarzyków, ławostoły, grille), - wykonanie ogrodzenia panelowego wybiegu dla psów ze śluzą wejściową oraz urządzeniami treningowymi dla psów, - prace agrotechniczne i ukształtowanie terenu polegające na wyrównaniu i zagrabieniu terenu inwestycji, w szczególności gruntów przylegających do obiektu, które zostały uszkodzone podczas wykonywania robót budowlanych oraz nawiezienie i rozłożenie ziemi urodzajnej (rozścielanie warstwy humusu o grubości minimum 10 cm przed zagęszczeniem) wraz z wykonaniem trawników z siewu na pozostałej powierzchni. - dostawa i montaż elementów małej architektury: ławek parkowych, koszy ulicznych, ławostołów, betonowych grilli, stołu do gry w piłkarzyki, - utylizację wraz z kosztami zagospodarowania odpadów powstałych w trakcie wykonywanych prac, - opracowanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej. Opis stanu istniejącego: W ramach inwestycji przewiduje się wykonanie obiektów na terenie miejskim obejmującym działki nr 1369, 1191 1192 obręb 12 Sosnowiec. Aktualnie przedmiotowy teren stanowi teren rekreacyjno - parkowy. Wykonanie w tym miejscu rozbudowy istniejącej strefy parkowo - rekreacyjnej zagospodarowania znacząco wpłynie na poprawę estetyki tego miejsca i pozwoli na utworzenie dla mieszkańców pobliskiego osiedla mieszkaniowego terenu zielonego służącego wypoczynkowi i rekreacji. W rejonie inwestycji zlokalizowane są sieci techniczne uzbrojenia terenu, które nie kolidują z projektowanymi urządzeniami w sposób uniemożliwiający realizacje inwestycji. Projektowane elementy zagospodarowania terenu są wykonane z elementów demontowalnych i rozbieralnych. Zakłada się możliwość lokalizacji ciągów pieszych wykonanych z kostki betonowej w pobliżu sieci podziemnych. Głównym założeniem inwestycji jest stworzenie okolicznym mieszkańcom dogodnych warunków do wypoczynku i rekreacji na terenie zagospodarowanej zieleni miejskiej w formie założenia parkowo- skwerowego poprzez rozszerzenie oferowanych rozwiązań wypoczynkowych i rekreacyjnych. W ramach zadania inwestycyjnego przewiduje się budowę terenu rekreacyjnego z wyposażeniem: 1. Ławki parkowe - 10 szt. 2. Kosze parkowe - 6 szt. 3. Tablica informacyjna - regulamin - 2 szt. 4. Tablica kredowa do zapisywania wyników - 1 szt. 5. Betonowy stół do gry w piłkarzyki - 1 szt. 6. Podwójny betonowy ławo-stół z tablicą do gry w szachy/warcaby - 3 szt. 7. Betonowy grill ogrodowy - 3szt. 8. Drążek do przeskakiwania duży dla psów - komplet - 3 szt. 9. Slalom dla psów - komplet - 6 szt. 10. Tuba duża dla psów - 1 szt. 11. Kładka duża dla psów- 1 szt. 12. Pierścienie do przeskoków duże dla psów- 1 szt. oraz 13. Budowa nawierzchni utwardzonej z kostki brukowej – ok. 215 m2 wraz z obrzeżami betonowymi ok. 185 mb. 14. Budowa ścieżki pieszej z nawierzchni mineralnej - ok. 310 m2 15. Budowa ścieżki pieszej z galanterii betonowej z wypełnieniem przestrzeni żwirem - ok.14 m2 16. Budowa boiska do gry w bule z kompletem kul do gry 17. Wykonanie wybiegu dla psów z ogrodzeniem panelowym wys.1,2/1,3 m - ok.165 mb, 2 furtki wejściowe 18. Tabliczki informacyjne w kolorze żółtym z treścią "UWAGA: Teren monitorowany - zainstalowane fotopułapki" - 5 szt. Część 1: Wykonanie ścieżki spacerowej z nawierzchni mineralnej, wykonanie nawierzchni z betonowej galanterii ogrodowej o strukturze drewna stanowiącej połączenie od ścieżki spacerowej do istniejących tablic edukacyjnych, wykonanie schodów terenowych na istniejącej skarpie, wykonanie fragmentu nawierzchni z kostki brukowej stanowiącej połączenie schodów terenowych z istniejącą alejką z kostki brukowej, Projektowana ścieżka piesza to kontynuacja rozbudowy ścieżki edukacyjno – przyrodnicznej w ramach której projektuje się wykonanie alejki spacerowej z nawierzchni mineralnej o łącznej długości ok. 140 m i szerokości ok. 1,8 m, która będzie przebiegać wzdłuż istniejącego placu zabaw, pomiędzy wykonaną łąką kwietną i łączyć się z istniejącym ciągiem pieszym poprzez wykonane z kostki brukowej schody terenowe. We wskazanych dwóch miejscach planuje się wykonanie nawierzchni z betonowej galanterii ogrodowej o strukturze drewna stanowiącej połączenie od ścieżki spacerowej do istniejących tablic edukacyjnych, w odcinkach o długości ok. 4 i 3 m i szerokości 1,5 m. Na istniejącej skarpie ziemnej projektowane są schody terenowe wykonane z kostki brukowej i obrzeży betonowych na ustabilizowanej podbudowie z kruszywa łamanego i podsypki piaskowo cementowej. Przewidziano schody o szerokości 180 cm, o 14 stopniach głębokich na 35cm i wysokich na 13,6 cm. Do projektowanych schodów terenowych należy doprowadzić połączenie z istniejącą alejką z kostki brukowej wykonane również z kostki brukowej. Nawierzchnia z kostki betonowej typu Behaton lub Holland – schody terenowe (warstwy od dołu): - podłoże gruntowe - warstwa odcinająca z piasku 5cm - podbudowa 30 cm - kruszywo o uziarnieniu 5-31,5mm - podsypka piaskowo – cementowa 5 cm - nawierzchnia z kostki betonowej gr. 6 cm, bez fazy - obrzeża betonowe 8x30 – na podsypce cementowo-piaskowej Nawierzchnia z kostki betonowej typu Behaton lub Holland – łącznik od schodów do istniejącej alejki (warstwy od dołu): - podłoże gruntowe - podbudowa 20 cm - kruszywo o uziarnieniu 5-31,5mm - podsypka piaskowa - 5 cm - nawierzchnia z kostki betonowej gr. 6 cm, bez fazy - obrzeża betonowe 8x30 – na podsypce piaskowej Nawierzchnię należy układać ze spadkiem 1-1,5% zapewniającym odprowadzenie wód opadowych na zewnątrz obiektów lub w kierunku nawierzchni wymagających nawadniania tj. trawiastych, z nasadzeniami etc. Przestrzeń pomiędzy elementami o strukturze drewna należy uzupełnić żwirem. Nawierzchnia mineralna Hansegrand (warstwy od dołu): 1) podłoże gruntowe 2) podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5mm – gr. 12cm 3) warstwa dynamiczna Hanse Mineral 0/16mm – gr. 5cm 4) nawierzchnia mineralna Hanse Grand 0/8mm – gr. 3cm Część 2: Budowa piaskowego boiska do gry w bule z opaską i dojściem od głównej alejki wykonanych z kostki brukowej oraz montażem: czterech ławek parkowych, kosza na śmieci, tablicy informacyjnej z zasadami gry w bule, tablicy kredowej do zapisywania wyników Boisko do gry w bule zlokalizowane jest w centralnej części terenu opracowania, w pobliżu skarpy terenowej. Planuje się wykonać piaskowe pole do gry o wymiarach całkowitych 15m x 4m, ograniczone obrzeżami betonowymi na podsypce piaskowo - cementowej. Grubość warstwy piasku ułożonego na podkładzie z geowłókniny to 30 cm. Wokół pola do gry wykonane zostanie obejście o szerokości 2,0 m z kostki brukowej w kolorze grafitowym wraz z łącznikiem dochodzącym do istniejącego ciągu pieszego. Przy boisku zostaną ustawione 4 ławki parkowe oraz kosz na odpadki i tablica informacyjna z regulaminem i zasadami gry oraz miejscem do zapisywania wyników. Nawierzchnia mieszana na polu do gry w bule: Materiałem do wykonania nawierzchni jest piasek, żwir i tłuczeń granitowy. Grubości warstw min. 36 cm. Kruszywo powinno być jednorodne bez zanieczyszczeń obcych i bez domieszek gliny. Po wykonaniu korytowania, na warstwie z podłoża rodzimego zostanie ułożona warstwa odsączająca z piasku, zagęszczana mechanicznie, o grubości 15 cm. Na całym polu należy następnie ułożyć geowłókninę. Kolejną warstwą jest zagęszczony mechanicznie żwir, grubość warstwy 15 cm. Warstwę wierzchnią o grubości 6 cm stanowi drobny tłuczeń granitowy. Przewidywana wg dokumentacji projektowej grubość pola do gry w bule wynosi minimum 36 cm co oznacza iż jest to wartość minimalna. Zaleca się aby wykonać korytowanie na grubość realną powyżej 40cm. Część 3: Wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej wraz z montażem betonowego stołu do gry w piłkarzyki oraz dwóch ławek parkowych Po przeciwległej stronie alejki w miejscu usytuowania istniejącego stołu do gry w ping-ponga projektuje się umiejscowienie betonowego, prefabrykowanego stołu do gry w piłkarzyki. Stół zostanie umieszczony na terenie o wymiarach 4,85 x 5,25m, wyłożonym kostką betonową, połączonym bezpośrednio z ciągiem pieszym. Bezpośrednio przy stole do gry w piłkarzyki zostanie ustawiona ławka parkowa. Planuje się również wykonanie dodatkowej zatoki z kostki betonowej i ustawienie ławki parkowej bezpośrednio przy istniejącym polu ze stołem do gry w ping-ponga. Nawierzchnia z kostki betonowej typu Behaton lub Holland (warstwy od dołu): - podłoże gruntowe - podbudowa 20 cm - kruszywo o uziarnieniu 5-31,5mm - podsypka piaskowa - 5cm - nawierzchnia z kostki betonowej gr. 6 cm, bez fazy - obrzeża betonowe 8x30 – na podsypce piaskowej Nawierzchnię należy układać ze spadkiem 1-1,5% zapewniającym odprowadzenie wód opadowych na zewnątrz obiektów lub w kierunku nawierzchni wymagających nawadniania tj. trawiastych, z nasadzeniami etc. Część 4: Wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej pod trzy stanowiska do grillowania wraz z montażem: 3 murowanych prefabrykowanych grilli parkowych, 3 ławostołów z siedziskami i nadrukiem plansz do gry w szach i warcaby, 3 koszami na śmieci, W ramach inwestycji przewidziano wykonanie 3 wydzielonych miejsc do grillowania z nawierzchnią z kostki brukowej w kolorze grafitowym, połączonych z przebiegającymi obok istniejącymi ciągami pieszymi z kostki. Projektuje się tam ustawienie ławostołów, na wzór istniejących, z nadrukiem plansz do gry w szachy/warcaby oraz montaż prefabrykowanych grilli betonowych. Każde ze stanowisk zostanie również wyposażone w kosz betonowy na odpadki. Nawierzchnia z kostki betonowej typu Behaton lub Holland (warstwy od dołu): - podłoże gruntowe - podbudowa 20 cm - kruszywo o uziarnieniu 5-31,5mm - podsypka piaskowa – 5 cm - nawierzchnia z kostki betonowej gr. 6 cm, bez fazy - obrzeża betonowe 8x30 – na podsypce piaskowej Nawierzchnię należy układać ze spadkiem 1-1,5% zapewniającym odprowadzenie wód opadowych na zewnątrz obiektów lub w kierunku nawierzchni wymagających nawadniania tj. trawiastych, z nasadzeniami etc. Część 5: Budowa wybiegu dla psów z ogrodzeniem, śluzą bezpieczeństwa w postaci dwóch furtek oraz montażem: 4 ławek parkowych, 2 koszy na śmieci, urządzeń do treningu psów (kładka duża, slalom, tuba duża, pierścienie do przeskoków duże, drążki do przeskakiwania duże), tablicy informacyjnej z regulaminem wybiegu dla psów. Wybieg dla psów zlokalizowany jest w północnej części terenu inwestycji. Teren przeznaczony pod wybieg to około 1500 m2 terenu wydzielonego projektowanym ogrodzeniem panelowym o wysokości ok. 120/130cm bez podmurówki, z wejściem w postaci śluzy wyposażonej w dwie furtki systemowe. Teren od projektowanego chodnika do śluzy i wewnątrz śluzy należy wykonać jako utwardzony z nawierzchni mineralnej. Teren przeznaczony pod budowę wybiegu dla psów charakteryzuje się różnymi rzędnymi nawierzchni. Nie planuje się przeprowadzenia niwelety nawierzchni. Nie planuje się wycinki drzew lub krzewów. W ramach wyposażenia wybiegu przewiduje się ustawienie ławek parkowych, koszy na odpadki oraz urządzeń treningowych dla psów i tablicy regulaminowej. Wszystkie urządzenia treningowe dla psów powinny mieć jednakową kolorystykę. Wykonawca wykona również Tabliczki informacyjne w kolorze żółtym z treścią "UWAGA: Teren monitorowany - zainstalowane fotopułapki" - 5 szt. Wszystkie roboty budowlane i instalacyjne wykonać pod ścisłym nadzorem technicznym, zgodnie z Polskimi Normami i obowiązującymi przepisami budowlanymi oraz zgodnie ze sztuką budowlaną. Budowę należy realizować zgodnie z projektem. Wszelkie odstępstwa lub zmiany bez zgody projektanta mogą spowodować wstrzymanie prac na budowie. Bezpośrednio po wykonaniu prac budowlanych należy przeprowadzić prace agrotechniczne i ukształtowanie terenu polegające na wyrównaniu i zagrabieniu terenu inwestycji, w szczególności gruntów przylegających do obiektu, które zostały uszkodzone podczas wykonywania robót budowlanych. W tych miejscach należy wykonać trawnik z siewu z uprzednim nawiezieniem i przygotowaniem podłoża – rozścielanie warstwy humusu o grubości minimum 10 cm przed zagęszczeniem. Część 6: Rozbudowa oświetlenia parkowego W ramach rozbudowy przewidziano budowę trzech latarń instalacji oświetleniowej parkowej wzdłuż projektowanych ciągów pieszych; numeracja zostanie dostosowana do istniejącego sposobu oznaczania. Oświetlenie zewnętrzne określono na podstawie pełnionej funkcji; oświetlenie będzie pełnić funkcję oświetlenia w ciągach komunikacyjnych. Oprawy oświetleniowe dla ciągów pieszych montowane będą na typowych słupach oświetleniowych wykonanych jako stożkowa rura zwężająca się ku górze o wysokości 5,5 m. Słupy należy mocować do podłoża za pomocą fundamentu betonowego. W fundamencie należy przewidzieć prowadzenie kabli zasilających do lamp w rurach osłonowych o średnicy 75 mm. Słupy posiadają wnękę przeznaczoną do montażu słupowych złącz kablowych. Na słupach będą zamontowane oprawy oświetlenia parkowego. Wszystkie metalowe słupy oświetleniowe należy uziemić; w tym celu w wykopie wraz z kablem należy ułożyć bednarkę i połączyć ją z metalową konstrukcją słupa. Obwody oświetlenia będą zasilane z tablicy oświetlenia zewnętrznego zlokalizowanej przy złączu pomiarowym. Właściwości funkcjonalne sterowania pracą oświetlenia. Stosownie do wymagań określonych w PFU Inwestor wymaga montażu sterownika do sterowania oświetleniem w każdej oprawie i sterownika głównego, który będzie współpracował z posiadanym przez Zamawiającego systemem sterowania oświetleniem ATLUX firmy Apator Telemetria. Obecny System składa się z następujących głównych elementów: a) Sterownik oprawy APT-PLC-UT-1 firmy Apator, przesyła danych/komunikacja między oprawami a SOU odbywa się za pomocą sieci energetycznej tzw. PLC o funkcyjności: - Niezależne sterowanie poszczególnymi lampami, - Harmonogram pracy lamp oraz zegar czasu rzeczywistego, - Komunikacja za pomocą techniki PLC, - Pomiar zużycia energii, - Sterowanie intensywnością światła, - Licznik czasu pracy lampy, - Sygnalizacja zdarzeń i awarii, - Dodatkowe wyjście bezpotencjałowe, - Instalacja w oprawie lub w słupie lampy. b) Sterownik główny (koncentrator) APT-PLC-CTRL-1 firmy APATOR zbierający dane ze sterowników oprawy oraz komunikujący się z aplikacją nadrzędną ATLUX za pomocą sieci GPRS/GSM Urządzenie to przeznaczone jest do konfiguracji, komunikacji i kontroli pracy sterownika oprawy APT-PLC-UT-1 co pozwala na sprawną wymianę danych pomiędzy sterownikami. Sterownik główny jest w stałym połączeniu z serwerem telemetrycznym i aplikacją WEB, na której agreguje wszelkie dane przesłane od sterowników oprawy. Użytkownik ma też możliwość przesłania za pomocą aplikacji harmonogramów, krzywych redukcji i upgrade’u firmware’u do wybranych sterowników oprawy przypisanych do danej sieci. Wykonawca będzie zobowiązany do skonfigurowania nowych sterowników z systemem ATLUX. Oprawa L1 W celu doboru fundamentów słupa oświetleniowego należy przeprowadzić rozpoznanie geotechniczne gruntu. Istotną sprawą, gwarantującą stateczność słupa na działanie dużych sił poziomych oprócz głębokości pogrążenia jest zasypanie wykopu połączone z zagęszczeniem gruntu. Zagęszczenie gruntu należy stosować w całej objętości wykopu, warstwami o grubości nie większej niż 20 cm. Do zagęszczania należy używać gruntu rodzimego, z kontrolą zagęszczenia, przy czym zagęszczenie gruntu zasypowego nie powinno być mniejsze niż otaczającego gruntu naturalnego. Ustój fundamentowy pod lampę należy pogrążyć w gruncie na głębokości min 80 cm, a także posadowić na warstwie betonu o grubości 15 cm. Zasilanie opraw oświetleniowych wyprowadzone ze złącza słupowego lampy typu IZK należy wykonać przewodem typu YDY 2x2,5 mm2 a linię sterowniczą DALI przewodem YDY 2x1 mm2 1. Montaż oprawy: bezpośrednio na słupie z mocowaniemØ60mm, 2. Kolorystyka słupa: RAL 7024 Ponadto: 3. Słup do wysokości 0,35m należy zabezpieczyć powłoką ochronną z elastomeru poliuretanowego oraz powłoką "antyplakat" do wysokości 2m. 4. Nad powłoką należy umieścić opaskę w kolorze RAL 2004 nad tabliczką. 5. Latarnie należy ponumerować zgodnie z zasadą: numer słupa/numer obwodu, w mianowniku numer szafki oświetleniowej. Fundament prefabrykowany betonowy • Typ fundamentu / kosza zbrojeniowego • Prefabrykat o jednolitej konstrukcji zbrojonej, wykonanej z betonu klasy: B-50 / Z-50. Fundament posiada zamocowane nakrętki 4x M14x24 do montażu podstawy słupa oraz otwory do wprowadzenia kabli. Elementy stalowe fundamentu typu: kotwy, śruby, etc. – ze stali ocynkowanej • Wysokość fundamentu: h = 0,9m • Szerokość prefabrykatu: s = 0,25m • Rozstaw kotew: axb = 0,18x0,18m Ułożenie kabli podziemnych: Lokalizację projektowanych linii kablowych przedstawiono na planie zagospodarowania terenu. Na rysunku przedstawiono również lokalizację istniejącego uzbrojenia podziemnego terenu. Budowę linii kablowych należy prowadzić zgodnie z N – SEP-E-004. Wszystkie linie kablowe należy prowadzić w rurach ochronnych o średnicy 75 mm typu AROT.W miejscach wprowadzenia kabli do urządzeń odbiorczych oraz w miejscach wskazanych na rysunku w podłożu zabudować słupowe złącza kablowe. Do wykonania zewnętrznych instalacji zasilania zastosować należy: - Zasilanie oświetlenia parkowego YAKXS 4x25 mm2 Miejsce wprowadzenia kabli do rur osłonowych należy zabezpieczyć w sposób uniemożliwiający uszkodzenie oraz uszczelnić. Głębokość ułożenia kabli w ziemi, mierzona prostopadle od utwardzonej powierzchni do górnej granicy powierzchni kabla nie może mniejsza niż 70 cm. W miejscach skrzyżowania pionowego i zbliżenia poziomego z istniejącymi sieciami podziemnymi ( wodociąg, kanalizacja, inst. cieplna, sieć gazowa ) należy zachować minimalne odległości zbliżeniowe 25 cm zwiększoną o śr. rurociągu i prowadzić kable w rurach osłonowych o średnicach fi 100 mm; odległość zbliżeniowa z ułożonymi w ziemi kablami w przypadku kabli pow. 1kV nie mniej niż 25 cm, a dla pozostałych nie mniej niż 15 cm. Kabel winien być ułożony linią falistą z 3 % zapasem, na podsypce piaskowej, zasypany warstwą piasku o gr.10 cm, a następnie warstwą gruntu rodzimego o gr.10 cm. Tak przysypany kabel winien być przykryty folią koloru niebieskiego o minimalnej szerokości 20 cm. Ułożony kabel powinien być zaopatrzony na początku i na końcu „adres energetyczny” oraz co 10 m w znaczniki określające typ i rodzaj kabla. Wszystkie prace ziemne w sąsiedztwie istniejącego uzbrojenia, należy wykonać pod nadzorem właścicieli lub użytkowników tego uzbrojenia. W przypadkach wątpliwości należy wykonać przekopy kontrolne lokalizujące trasę danego urządzenia podziemnego. Przekopy kontrolne należy wykonywać ze szczególną ostrożnością, odspojenie gruntu powinno odbywać się bez użycia kilofów. Decyzję o konieczności wykonania przekopów kontrolnych pozostawia się inspektorowi nadzoru budowlanego. Lokalizacje poszczególnych lamp, trasy ułożenia przewodów oraz miejsca wprowadzenia kabli do budynku pokazano na rysunku zagospodarowania terenu. W okresie prowadzenia robót ziemnych, ze względu na bardzo duże natężenie ruchu pieszych, rów kablowy należy odgrodzić poręczami ochronnymi o wysokości 1,2 m i zaopatrzyć w tabliczki ostrzegawcze, w miejscach słabo doświetlonych w światło ostrzegawcze. W pozostałych miejscach rowy kablowe ( wykopy ) należy oznaczyć folią ostrzegawczą zawieszona na wysokości 1,1 m. na poziomem terenu oraz odkładem ziemi po stronie ruchu pieszych. Szczegółowe zasady zabezpieczenia wykopów i prowadzenia robót w miejscach o dużym natężeniu ruchu powinny zostać określone w projekcie organizacji robót opracowanym przez wykonawcę zgodnie z aktualnymi wymaganiami. Ochrona przed porażeniem prądem elektrycznym: W obiekcie, zgodnie z warunkami technicznymi zaprojektowano układ sieci typu TN-C-S. Projektowane obwody odbiorcze należy zabezpieczyć wyłącznikami wyposażonymi we wkładki bezpiecznikowe typ DO o maksymalnej wartości 4A o charakterystyce gG. Należy zastosować następujące środki ochrony przed dotykiem bezpośrednim (ochrona podstawowa ) w projektowanych obwodach odbiorczych: - ochrona polegająca na izolowaniu części czynnych, - ochrona polegająca na zastosowaniu obudów i barier, Należy zastosować następujące środki ochrony przed dotykiem pośrednim (ochrona dodatkowa) w projektowanych obwodach odbiorczych: - ochronę przez zastosowanie urządzeń II klasy ochronności lub o izolacji równoważnej. Wszystkie metalowe elementy należy metalicznie połączyć ze sobą przewodami LgY 10 mm2. Przewody ochronne PE należy doprowadzić do wszystkich punktów odbioru energii elektrycznej. Przewody uziemienia ochronnego PE winny być w trwały sposób oznaczone kolorem żółto-zielonym a przewody uziemienia roboczego N w kolorze niebieskim. Instalację zaprojektowano dla układu pracy TN-C-S; instalacja od złącza kablowego zasilana jest kablem czterożyłowym - L1,L2,L3,PEN. Przewód ochronny PE o przekroju min. 30x4 mm2 doprowadzany do zacisku słupa winien być metalicznie połączony z uziomem o rezystancji nie większej niż 10Ω. Dotyczy wszystkich części: Realizacja powyższego zakresu zamówienia powinna być wykonana w oparciu o obowiązujące przepisy, przez Wykonawcę posiadającego stosowne doświadczenie i potencjał wykonawczy oraz osoby o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu zawodowym. Zamawiający może powykonawczo wymagać od Wykonawcy przedłożenia wyceny całego przedmiotu zamówienia, w rozbiciu na poszczególne branże lub wyceny fragmentu przedmiotu zamówienia. Wiedza i doświadczenie: W celu oceny spełniania warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia, Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: - wykonał należycie roboty budowlane w zakresie budowy/przebudowy/remontu ciągów pieszych: dwie roboty budowlane, o wartości jednorazowej realizacji nie mniejszej niż 50 000,00 złotych brutto – dotyczy Części 1, 2, 3 i 4 postępowania - wykonał należycie budowę wybiegu dla psów: jedna robota o wartości jednorazowej realizacji nie mniejszej niż 25 000,00 złotych brutto – dotyczy Części 5 postępowania, - wykonał należycie roboty budowlane w zakresie budowy/rozbudowy/wymiany oświetlenia: jedna robota o wartości jednorazowej realizacji nie mniejszej niż 20 000,00 złotych brutto – dotyczy Części 6 postępowania. Sprawdzeniu i kontroli będą podlegały:  użyte wyroby budowlane i powstałe w wyniku robót budowlanych elementy obiektu w odniesieniu do ich parametrów oraz ich zgodności z dokumentacją,  jakość wykonania robót i dokładność montażu,  prawidłowość funkcjonowania zamontowanych urządzeń i wyposażenia. Wykonawca będzie zobowiązany do przyjęcia odpowiedzialności cywilnej za:  organizację robót budowlanych,  zabezpieczenie interesów osób trzecich,  ochronę środowiska,  warunki bezpieczeństwa pracy,  warunki bezpieczeństwa ruchu drogowego,  zapewnienie nadzoru właścicieli uzbrojenia podziemnego kolidującego z robotami drogowymi. Wyroby budowlane, stosowane w trakcie wykonywania robót budowlanych, mają spełniać wymagania odpowiednich przepisów, a Wykonawca będzie posiadał dokumenty potwierdzające, że zostały one wprowadzone do obrotu, zgodnie z regulacjami przepisów o wyrobach budowlanych i posiadają wymagane parametry. Zamawiający przewiduje bieżącą kontrolę wykonywanych robót budowlanych. Zamawiający wymaga, aby roboty budowlane były wykonane w sposób powodujący jak najmniejsze utrudnienia w funkcjonowaniu parku. Dla potrzeb oszacowania kosztów robót, zamawiający przekazuje kopię mapy zasadniczej w skali 1:50 z zaznaczonym zakresem planowanych robót. Szczegółowe rozwiązania projektowe wpływające na zwiększenie robót stanowią ryzyko Wykonawcy i nie będą traktowane jako roboty dodatkowe. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę co najmniej 3 pracowników wykonujących prace związane z rozbiórką i ułożeniem krawężników oraz płyt betonowych, regulacją urządzeń drogowych i odtworzeniem trawników i terenów zielonych. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp: 1. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy, osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego powyżej czynności w zakresie realizacji zamówienia. Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudnienia pracownika za wynagrodzeniem. 2. Sposób udokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa powyżej, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań z tytułu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz sankcje z tytułu nie spełnienia tych wymagań zostały określone we wzorze umowy. Wymagany okres gwarancji: Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji jakości na zrealizowany przedmiot zamówienia na okres min 36 miesięcy, maximum 48 miesięcy od dnia podpisania przez Zamawiającego protokołu odbioru bez uwag i zastrzeżeń. Niezależnie od gwarancji Zamawiającemu przysługują uprawnienia z tytułu rękojmi w czasie tożsamym z okresem gwarancji. Okres gwarancji stanowi jedno z kryteriów oceny ofert. Załącznikami do wniosku są: - PZT - rozbudowa terenów parkowych - PZT – rozbudowa oświetlenia parkowego - STWiORB – rozbudowa terenów parkowych - STWiORB – rozbudowa oświetlenia parkowego - Projekt budowlany – rozbudowa terenów parkowych - Projekt budowlany – rozbudowa oświetlenia parkowego - Warunki Techniczne – WGK - Decyzja o lokalizacji inwestycji celu publicznego - Karty techniczne
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach