Przetargi.pl
Rozbudowa Szkoły Podstawowej w Justynowie

Gmina Andrespol ogłasza przetarg

  • Adres: 95-020 Andrespol, ul. Rokicińska
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 422 132 440 , fax. 422 132 434
  • Data zamieszczenia: 2019-06-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Andrespol
    ul. Rokicińska 126
    95-020 Andrespol, woj. łódzkie
    tel. 422 132 440, fax. 422 132 434
    REGON: 47205774400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.andrespol.bip.cc

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa Szkoły Podstawowej w Justynowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych polegających na rozbudowie budynku szkoły podstawowej z oddziałami przedszkolnymi im. Jana Brzechwy w Justynowie przy ulicy Łódzkiej 17 wraz z niezbędną infrastrukturą, zgodnie z dokumentacją projektową stanowiącą Załącznik nr 10 do SIWZ, w tym zgodnie z projektem budowlanym. 2. Roboty budowlane stanowiące przedmiot zamówienia obejmują: 2.1. Rozbudowę istniejącego budynku szkoły wraz ze zmianą zagospodarowania terenu wokół budynku. 2.2. Rozbiórkę istniejącej części szkoły wraz z częścią infrastruktury podziemnej w zakresie niezbędnym do realizacji rozbudowy szkoły. 2.3. Rozbiórkę istniejącego budynku gospodarczego zlokalizowanego na działce nr 1114/2 w związku z budową parkingu oraz drogi pożarowej. 3. Powierzchnia użytkowa budynku szkoły po rozbudowie wynosić będzie 3062,24 m2 w tym: piwnicy – 87,08 m2, parteru – 2062,36 m2, poddasza – 912,81 m2. 4. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi wykonanie wszystkich zaprojektowanych instalacji wewnętrznych i zewnętrznych. 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres robót składający się na przedmiot zamówienia określony został w: 5.1. Dokumentacjach projektowych stanowiących Załącznik nr 10 do SIWZ, obejmujących w szczególności projekt budowlany, projekt wykonawczy 5.2. Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (zwanych dalej STWiORB) – stanowiących Załącznik nr 11 do SIWZ, 6. Przedmiary robót załączone do SIWZ, jako Załącznik nr 12 są wtórne do dokumentacji projektowej, zawierają zestawienie przewidywanych robót w celu zobrazowania skali budowy i ułatwienia Wykonawcom oszacowania kosztów realizacji inwestycji. Przedmiar pełni funkcję pomocniczą. 7. Wykonawca, przed zawarciem umowy zobowiązany będzie do dostarczenia Zamawiającemu i uzyskania zatwierdzenia przez Zamawiającego harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji zadania. 8. Zamawiający wymaga, aby: 8.1. Wykonawca w pierwszej kolejności wykonał roboty związane z utwardzeniem terenu na działce nr 1120/2, 8.2. Prace związane z rozebraniem istniejącego budynku gospodarczego i połączeniem pomieszczenia biblioteki ze stołówką szkolną przewidzieć na miesiące VII – VIII.2020r. 9. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia bezpiecznego dojścia i dojazdu do szkoły, na terenie, której będzie realizowana budowa oraz zabezpieczenia terenu budowy tak, aby prace nie kolidowały z pracą szkoły, z zachowaniem wszelkich obowiązujących przepisów prawa, w szczególności bezpieczeństwa i higieny pracy. 10. Przed przystąpieniem do wykonywania prac rozbiórkowych części budynku szkoły należy zabezpieczyć wszystkie otwory łączące część budynku szkoły niepodlegającej rozbiórce z częścią przewidzianą do rozbiórki. W części budynku niepodlegającej rozbiórce należy zapewnić ciągłość działania wszystkich mediów oraz zapewnić możliwość korzystania z instalacji elektrycznej, wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, instalacji gazowej. 11. Wykonawca ma obowiązek współpracować i udostępnić plac budowy Zamawiającemu oraz innym podmiotom wskazanym przez Zamawiającego w zakresie promocji inwestycji, tj. wykonania niezbędnej dokumentacji fotograficznej i umieszczenia niezbędnych tablic informacyjnych. 12. Zakres przedmiotu zamowienia obejmuje ponadto: 12.1. Pełną obsługę geodezyjną w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, przy czym pomiary inwentaryzacyjne winny objąć poza przedmiotem zamówienia także inne sieci uzbrojenia terenu znajdujące się w odkrywce, a niezgodne z lokalizacją uwidocznioną na mapach zasadniczych; 12.2. Przedstawienie do zaopiniowania Zamawiającemu planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia BIOZ, w celu zapewnienia właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony środowiska w miejscu robót i jego otoczeniu; 12.3. Uzyskanie wszelkich stosownych decyzji, ekspertyz, badań oraz opinii wraz z poniesieniem kosztów ich uzyskania oraz wykonania; 12.4. Ponoszenie wszelkich kosztów związanych z prowadzeniem robót budowlanych, w szczególności z opłatą za pobór wody, energii elektrycznej i opłaty za pomiary geodezyjne; 12.5. Prawidłową organizację i zabezpieczenie placu budowy; 12.6. Uporządkowanie terenu po budowie oraz wszelkie inne prace niewskazane wprost w SIWZ, a konieczne do wykonania zgodnie ze sztuką budowlaną; 12.7. Oznakowanie terenu robót (zapewnienia stałych warunków widoczności w dzień i w nocy tych elementów oznakowania, które są niezbędne ze względów bezpieczeństwa), do czasu zakończenia i odbioru robót, prowadzenie ich z zachowaniem wymagań przepisów BHP, ppoż oraz w sposób zapewniający bezpieczeństwo; 12.8. Wykonanie prac zgodnie z właściwymi normami, aktami prawnymi, przepisami i instrukcjami wykorzystując całą dostępną wiedzę i umiejętności budowlane i techniczne do zapewnienia prawidłowego i terminowego wykonania robót budowlanych. 13. Zamawiający informuje, że na obszarze objętym robotami występują kolizje z istniejącym uzbrojeniem podziemnym. Przed przystąpieniem do robót, należy sprawdzić u gestorów sieci infrastruktury technicznej aktualność występującego uzbrojenia w pasie robót i terenie, powiadomić ich o rozpoczęciu robót oraz zabezpieczyć uzbrojenie w ziemi na czas trwania budowy. 14. Wykonawca w czasie wykonywania robót powinien działać z poszanowaniem własności publicznej i prywatnej oraz dbać o ochronę środowiska i przestrzegać obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa. 15. Do wykonania przedmiotu zamówienia, należy stosować wyroby budowlane zgodnie z prawem dopuszczone do powszechnego stosowania w budownictwie, oznakowane znakiem CE lub znakiem budowlanym, bądź umieszczone w wykazie wyrobów mających niewielkie znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa, zgodnie z ustawą o wyrobach budowlanych. 16. Zamawiający zastrzega, że wszędzie tam gdzie w treści dokumentacji projektowej i STWiORB, stanowiących opis przedmiotu zamówienia, zostały w opisie tego przedmiotu wskazane odniesienia do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, a także jakiekolwiek znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczegółowe procesy, które charakteryzują produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę - Zamawiający dopuszcza metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. równoważne do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia. W tym zakresie Zamawiający dopuszcza zaproponowanie przez Wykonawcę wszelkich odpowiedników rynkowych spełniających te same funkcje oraz zapewniających nie niższą jakość oraz parametry użytkowe. Standardy wskazane przez Zamawiającego określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne, jakie ma spełniać przedmiot zamówienia. Wskazane znaki towarowe, patenty, marki lub nazwy producenta czy źródła lub szczególne procesy wskazujące na pochodzenie stanowią jedynie wzorzec jakościowy, tj. określają jedynie klasę produktu, metody, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. W ofercie można przyjąć inne metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. innych marek i producentów, jednak o parametrach technicznych, jakościowych i właściwościach użytkowych oraz funkcjonalnych odpowiadających metodom, materiałom, urządzeniom, systemom, technologiom itp. opisanym w SIWZ. Zamawiający dopuszcza stosowanie przez Wykonawcę innych materiałów, elementów i systemów budowlanych, niż określone przez Zamawiającego, pod warunkiem zachowania parametrów i wymagań technicznych zawartych w dokumentacji projektowej (przed zastosowaniem należy uzgodnić z Projektantem i Zamawiającym).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45214200-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 60.000,00 PLN (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych), 2. Oferta wykonawcy, który nie wniósł wadium lub wniósł je w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 3. Wadium może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku formach w wymienionych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 3.1. pieniądzu; 3.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3.3. gwarancjach bankowych; 3.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 3.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110). 4. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego prowadzony przez: BS Andrespol, nr rachunku : 65 8781 0006 0000 0130 2000 0130, a do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. 6. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie, decydować będzie data i godzina uznania środków na rachunku bankowym Zamawiającego. 7. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia należy w oryginale załączyć do oferty. Zaleca się, aby dokument nie był na trwałe związany z ofertą (zszyty). 8. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia musi zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. 8.1. Z treści gwarancji i poręczenia musi wynikać bezwarunkowe, płatne na pierwsze żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta albo Poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. 8.2. W przypadku każdej z ww. form wniesienia wadium Wykonawca musi jednoznacznie wskazać postępowanie, którego dotyczy wnoszone wadium (znak/numer sprawy lub nazwa postępowania, nr i nazwa części, na które wnoszone jest wadium). 9. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca: 10.1. w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę, jako najkorzystniejszej lub 10.2. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 10.3. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 10.4. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 2. Zamawiający w zakresie kompetencji i uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej nie precyzuje żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 12. Wykonawca bez wezwania Zamawiającego, zobowiązany jest w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w dziale XVI pkt. 7 SIWZ do przekazania Zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy (wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach