Przetargi.pl
Rozbudowa Szkoły Podstawowej nr 81 przy ul. Puszczyka 6 w Warszawie.

Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Ursynów ogłasza przetarg

  • Adres: 02-777 Warszawa, al. Komisji Edukacji Narodowej
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 443 71 01 , fax. 22 443 71 02
  • Data zamieszczenia: 2019-07-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Ursynów
    al. Komisji Edukacji Narodowej 61
    02-777 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 443 71 01, fax. 22 443 71 02
    REGON: 15259640000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ursynow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa Szkoły Podstawowej nr 81 przy ul. Puszczyka 6 w Warszawie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: Rozbudowa Szkoły Podstawowej nr 81 przy ul. Puszczyka 6 w Warszawie. 1. Informacje ogólne Nieruchomość gruntowa przewidziana pod planowaną rozbudowę budynku Szkoły Podstawowej nr 81, zlokalizowana jest w północnej części Ursynowa i obejmuje: teren przedszkola nr 283, teren szkoły nr 81 ze strefami rekreacji cichej i ruchowej oraz teren sportu na działkach nr ew. 6/4,25,28 w obrębie 1-10-08 przy ul. Puszczyka 6, na terenie Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy. Cała działka sąsiaduje bezpośrednio: - od stron północnej, północno-zachodniej i południowej ciągami pieszo-jezdnymi oraz budynkami mieszkalnymi, wielorodzinnymi. - od wschodu z terenami zielonymi i ciągiem pieszo – jezdnym. Teren działki jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego zachodniej części Ursynowa Północnego i jest oznaczony symbolem C.3.9 UO. W/w nieruchomość gruntowa ma kształt zbliżony do prostokąta. Łączna pow. terenu wynosi 18.769 m²; Dostęp do drogi publicznej – z ulicy Puszczyka dwustronnie - sięgaczem do ul. Surowieckiego lub poprzez ul. Pięciolinii do ul. E. Romera. Usytuowana jest w centrum wielorodzinnej zabudowy mieszkaniowej SM „Jary”. Ukształtowanie terenu Teren istniejącej działki jest względnie płaski ze sztucznym ukształtowaniem nasypów od strony wschodniej i południowej (tereny rekreacyjne szkoły). Nasypy już stabilne (ponad 30 lat) wyraźnie wydzielają działkę od przyległych ulic i sąsiednich terenów sportowych. Zróżnicowanie poziomu terenu – od rzędnej 99,52m do 102,74m nad poziomem morza. Poziom „0” budynku jest na 22,55 m nad umownym poziomem Wisły ( wg starej klasyfikacji) lub na 100,42 nad poziomem morza. Użytkowanie działki – obiekty istniejące Działka w całości jest we władaniu Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy, współużytkownikami są Przedszkole Nr 283 oraz Szkoła Podstawowa Nr 81. Budynek przedszkola zajmuje północno-wschodnią część działki 28, a szkoła podstawowa część zachodnią i południową działek 28, 6/4 i 25. Teren szkoły jest wydzielony od części przedszkolnej obsadzonym krzewami nasypem i niskim ogrodzeniem w kierunku wschodnim. Obsługa komunikacyjna Szkołę obsługują dojścia i dojazdy: - gospodarczy i techniczny do zaplecza żywienia od północnego – zachodu z gminnej drogi dojazdowej od ul. Surowieckiego poprzez ul. Puszczyka. - ciągi piesze i jezdne otaczają działkę ze wszystkich stron świata. Zieleń Przy wejściu głównym do budynku szkoły znajduje się grupa złożona z dwóch drzew iglastych (świerk i sosna) – do zachowania. Na południe od terenu opracowania rosną duże, atrakcyjne wizualnie świerki. Zlokalizowany jest tu strzyżony żywopłot oraz pojedyncze strzyżone krzewy ozdobne. W sąsiedztwie północnej elewacji, w miejscu planowanej rozbudowy budynku, znajdują się dwa niepełnowartościowe świerki (do wycięcia – nie objęte zakresem zamówienia) oraz grupa kilku wysokich klonów określonych w MPZG jako wartościowe do zachowania. Niestety jeden z nich koliduje z rozbudową i musi być usunięty (wycinka nie objęta zakresem zamówienia). Przed rozpoczęciem robót budowlanych należy zabezpieczyć drzewa znajdujące się w najbliższym sąsiedztwie obszaru budowy. Przy planowaniu organizacji placu budowy należy zachować odpowiednią odległość od wszystkich roślin. Uzbrojenie podziemne i nadziemne Rozbudowa nie narusza istniejących magistralnych ciągów infrastruktury, za wyjątkiem przyłącza do sieci energetycznej. Nowe zasilenie będzie wykonane na terenie inwestycji do pom. rozdzielni w budynku, a odbiory pozostałych mediów dokonywane są wewnątrz działki, bez naruszania dotychczasowych przyłączy do istniejącego budynku szkoły. W obrębie działki znajdują się sieci uzbrojenia podziemnego obsługujące szkołę: - przyłącza do szkoły: sieci cieplnej, kanalizacji, wody, gazu, elektryczne i telefoniczne oraz czerpnia wentylacji mechanicznej; - wewnętrzna sieć kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej, wody letniej i oświetlenia terenu; Obszar oddziaływania obiektu po rozbudowie. Ponieważ rozbudowa obejmuje niewielki fragment działki szkolnej, obszar oddziaływania mieści się w całości na działce. 2. Istniejący budynek Aktualnie w szkole pobiera naukę ok. 400 uczniów, nawet na dwie zmiany. Istnieje pilna potrzeba poprawy istniejących warunków poprzez rozbudowę powiększającą jadalnię szkolną (z 69 do 217m²), przy niezmienionej ilości uczniów. Sektor żywienia: na parterze usytuowana jest część produkcyjna kuchni (poza zakresem opracowania) oraz powiększana jadalnia szkolna w części „C” budynku szkoły, dostępna z ciągów komunikacyjnych oraz forum z szatnią szkolną w centralnej części budynku. 3. Planowana rozbudowa – część terenowa Projekt przeznacza pod zabudowę niewielki placyk przed jadalnią szkolną. Znajdują się na nim następujące urządzenia techniczne: - czerpnia powietrza - wymaga częściowej rozbiórki i przebudowy w celu wyprowadzenia ponad dach dobudowanej części, - studzienka kanalizacji deszczowej – wymaga przebudowy - przyłącze instalacji elektrycznej - wymagają przeniesienia wg oddzielnego projektu (nie objęte zakresem zamówienia, zostanie zlecone po uzgodnieniu dokumentacji projektowej w Innogy). - zamontowane uchwyty na rowery, nieuwidocznione na mapie do celów projektowych wymagają demontażu i ew. osadzenia w innym miejscu. Planowana rozbudowa nie wymaga realizacji nowych dojazdów. W MPZP na potrzeby parkingowe przewidziany jest placyk przed głównym wejściem do szkoły. Zasilenie w media Rozbudowa szkoły nie powoduje potrzeby zwiększenia dostaw mediów. 4. Planowana rozbudowa – część kubaturowa Planowany układ funkcjonalny dobudowy Potrzeby szkoły w zakresie programu użytkowego, dotyczą pilnej potrzeby poprawy aktualnych warunków w jadalni poprzez zabudowę istniejącego podcienia oraz dobudowę o samodzielnej konstrukcji, oddylatowanej od istniejącego budynku, w konstrukcji żelbetowej złożonej z płyt, podciągów, słupów i ścian usztywniających. Wybudowanie tej konstrukcji wymaga rozebrania części ogrodzenia podwórza gospodarczego w osi”6” na odcinku od osi „T” do „U1”.Rozebrany odcinek ogrodzenia (ściana murowana i otynkowana) należy po wykonaniu nowego budynku w brakującym fragmencie odtworzyć. W związku z koniecznością usytuowania na dachu istniejącej szatni szkolnej proj. centrali wentylacji mechanicznej, proponuje się rozebranie płyt korytkowych i oczywiście pokrycia papowego, z uwagi na fakt, że nośność konstrukcyjna w/w płyt jest nieznana i zachodzi obawa że obciążenia mogą być zbyt duże. Podpory w/w centrali należy oprzeć bezpośrednio na stropie SBO, wymienić ocieplenie na w. min. gr. 20 cm a następnie pokrycie odtworzyć. W celu zachowania czytelnego układu funkcjonalnego, przewiduje się likwidację istniejącego pomieszczenia portiera oraz magazynu forum. W ten sposób uzyskujemy duży przedsionek wejściowy, poprzez który rozprowadzona jest komunikacja z częścią dobudowaną, istniejącą szatnią szkolną oraz dalszą częścią szkoły (poprzez istniejące forum szkolne). Zasilenie w media rozbudowa i przebudowa zasilana będzie z istniejących instalacji w budynku 5. Dane techniczne budynku szkoły przed i po rozbudowie. Pow. użytkowa szkoły przed rozbudową: 3154,00 m2 Pow. użytkowa szkoły po rozbudowie: 3301,98 m2 Pow. użytkowa nowopowstała: 147,98m2 Pow. użytkowa cz. „C” po rozbudowie: 1172,40 m2 Kubatura brutto szkoły przed rozbudową: 21248,20 m³ Kubatura brutto szkoły po rozbudowie: 21861,10 m³ Kubatura brutto cz. „C” szkoły objętej pracami projektowymi: 2281,0 m³ Kubatura brutto dobudowana bez istn. podcieni i pomieszczeń: 612,90 m3 Wysokość budynku: max. 5,65m. do krawędzi kalenicy świetlika i 4,65 do krawędzi ścianki attykowej budynku głównego, ponad otaczający teren. Długość budynku: 41,12 m Szerokość budynku: 40,80 m. 6. Zakres robót budowlanych: a) roboty budowlane związane z rozbudową, b) roboty instalacyjne w części nowoprojektowanej z podłączeniem do istniejącego układu: - instalacja wody zimnej, - instalacja p. poż., - instalacja wody ciepłej, - kanalizacja sanitarna, - instalacja co z istniejącego węzła, - instalacje elektryczne i teletechniczne, - instalacje wentylacji mechanicznej c) roboty wykończeniowe i odtworzeniowe W zakresie zamówienia należy uwzględnić również: - Zakup schodołazu gąsienicowego osobowego - składany system mocowania - możliwość zapinania i odpinania wózka inwalidzkiego z poziomu steru - masa całkowita wyrobu do 60 kg - Malowanie ścian lakierem bezbarwnym zabezpieczającym przez zabrudzeniem - wysoka odporność na wilgoć - nie żółknie, nie zmienia koloru podłoża - bardzo dobra twardość - dobra odporność na ścieranie - tworzy łatwozmywalną, łatwą do utrzymania w czystości powłokę - Wyposażenie toalety dla niepełnosprawnych - dozownik mydła - lustro uchylne - poręcz uchylna - podajnik papieru toaletowego - podajnik ręczników - Malowanie linii parkingowych dla 6 miejsc postojowych przed wejściem do szkoły 7. Wymagania związane z realizacja zamówienia Do obowiązków Wykonawcy należy uzyskanie zgody związanej z potrzebą zajęcia terenów niezbędnych do prowadzenia robót oraz poniesienia kosztów zajęcia terenu oraz kosztów ustawienia i obsługiwania oraz likwidacji wymaganych znaków drogowych i elementów zabezpieczenia ruchu zapewniających bezpieczeństwo pojazdów i pieszych Realizacja rozbudowy i przebudowy nie powinna kolidować z normalnym funkcjonowaniem szkoły. Dojazd na plac budowy od strony ul. Puszczyka należy odpowiednio wygrodzić i zabezpieczyć (zgodnie z Informacją BIOZ). Obowiązki wynikające z klauzuli społecznej 1. Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu stosuje klauzulę społeczną na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r., Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. 2018.1986 z póź.zm.) 2. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia, że czynności w zakresie realizacji zamówienia na roboty budowlane przez cały okres wykonywania przedmiotu umowy będą wykonywane przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy w rozumieniu Kodeksu Pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę. 3. Warunek, o którym mowa w ust. 2 zostanie spełniony poprzez zatrudnienie na podstawie umowy o pracę nowych pracowników lub wyznaczenie do realizacji zamówienia zatrudnionych już osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) roboty ziemne b) roboty budowlane w zakresie konstrukcji, c) roboty elewacyjne d) roboty instalacyjne hydrauliczne e) roboty instalacyjne elektryczne f) roboty wykończeniowe 4. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa powyżej, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa powyżej oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały określone we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa ww. treść stanowiąca załącznik nr 1 do wzoru umowy oraz: a) wzór umowy stanowiący załącznik nr 5 do SIWZ; b) Wielobranżowy Projekt Budowlany rozbudowy budynku szkoły – załącznik nr 8a do SIWZ; c) Wielobranżowy Projekt Wykonawczy rozbudowy budynku szkoły – załącznik nr 8b do SIWZ; d) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót – załącznik nr 8c do SIWZ; e) Przedmiary robót – załącznik nr 8d do SIWZ;
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 30 000,00 zł.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferta powinna składać się z: a) wypełnionego Formularza oferty - wg wzoru określonego w Załączniku nr 1 do SIWZ; b) oryginału potwierdzenia wniesienia wadium w formie innej niż pieniężnej, a dopuszczalnej zgodnie z pkt. 13.2 lit. od b) do e) SIWZ; c) aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia Wykonawcy stanowiącego wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ; d) aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia Wykonawcy, stanowiącego wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ; e) dokumentu (np. pełnomocnictwa) - jeżeli oferta, w tym wszelkie oświadczenia i dokumenty - zostaną podpisane przez osobę albo osoby działające na podstawie pełnomocnictwa. Jeżeli osoba/osoby podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo to musi obejmować uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo musi zostać złożone wraz z ofertą w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii. f) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: • zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; • sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; • zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; • czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą, - o ile powyższe informacje nie wynikają z dokumentu, o którym mowa w pkt 10.1) lit. f) SIWZ. Uwaga! Informację o podmiotach, na zdolnościach lub sytuacji których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy należy zawrzeć w oświadczeniach, o których mowa w pkt. 10.1. lit. c) i d) SIWZ. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 2. Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy – wg wzoru określonego w Załączniku nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożonym oświadczeniem, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 3. Dokumenty podmiotów zagranicznych Wykonawca zagraniczny składa dokumenty zgodnie z zapisami pkt. 9 i 10 SIWZ, ze szczególnym uwzględnieniem, aby dokumenty złożone wraz z ofertą potwierdzały, iż oferta została podpisana przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy. 4. Oferta wspólna: Zamawiający dopuszcza możliwość składania oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców (w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 23 ustawy) pod warunkiem, że taka oferta spełniać będzie następujące wymagania: 1) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. 2) Oryginał pełnomocnictwa lub kopii potwierdzonej notarialnie powinien być załączony do oferty i zawierać w szczególności wskazanie: a) postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, b) wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby, c) ustanowionego Pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania. 3) Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, przy czym nie jest wymagany podpis pełnomocnika. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców. 4) W odniesieniu do warunków określonych w art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy wymagania te muszą być spełnione wspólnie przez Wykonawców (nie musi ich spełniać każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną osobno). 5) Oświadczenia, wykazy lub formularze sporządzone na załączonych do SIWZ wzorach, składa i podpisuje w imieniu wszystkich Wykonawców Pełnomocnik lub wszyscy Wykonawcy wpisując w miejscu przeznaczonym na podanie nazwy i adresu Wykonawcy, nazwy i adresy wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną. 6) Oświadczenia i dokumenty, o których mowa w pkt 10.1. lit. c) i 10.2. SIWZ każdy z uczestników oferty wspólnej składa indywidualnie. 7) Kopie dokumentów dotyczące Wykonawcy (członka konsorcjum) muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez tego Wykonawcę, którego one dotyczą lub przez pełnomocnika. 8) Pozostałe kopie dokumentów, inne niż wymienione w pkt. 12.7) SIWZ, muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Pełnomocnika lub wszystkich Wykonawców. 9) Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać w formularzu oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach