Przetargi.pl
Rozbudowa Szkoły Podstawowej nr 322 przy ul. Dembowskiego 9 w Warszawie

Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Ursynów ogłasza przetarg

  • Adres: 02-777 Warszawa, al. Komisji Edukacji Narodowej
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 443 71 01 , fax. 22 443 71 02
  • Data zamieszczenia: 2020-04-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Ursynów
    al. Komisji Edukacji Narodowej 61
    02-777 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 443 71 01, fax. 22 443 71 02
    REGON: 15259640000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ursynow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa Szkoły Podstawowej nr 322 przy ul. Dembowskiego 9 w Warszawie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest Rozbudowa Szkoły Podstawowej nr 322 przy ul. Dembowskiego 9 w Warszawie. 1. Informacje ogólne Nieruchomość gruntowa przewidziana pod planowaną rozbudowę budynku Szkoły Podstawowej nr 322, zlokalizowana jest w południowej części Ursynowa Północnego i obejmuje: teren przedszkola nr 401 , teren szkoły nr 322 ze strefami rekreacji cichej i ruchowej oraz teren sportu na działce nr ew. 9 w obrębie 1-10-16 przy ul. Dembowskiego 9, na terenie Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy. Cała działka sąsiaduje bezpośrednio: - od stron północnej, północno-zachodniej i południowej ciągami pieszo-jezdnymi oraz budynkami mieszkalnymi, wielorodzinnymi. - od wschodu z terenami zielonymi i sportowo - rekreacyjnym. Ww. nieruchomość gruntowa ma kształt zbliżony do prostokąta. Łączna pow. terenu wynosi 12.795 m²; Dostęp do drogi publicznej – z ulicy Dembowskiego dwustronnie - do ul. Ciszewskiego lub kontrolowany do ul. Herbsta. Całość usytuowana jest w centrum wielorodzinnej zabudowy mieszkaniowej SM „Jary” 2. Ukształtowanie terenu Teren istniejącej działki jest względnie płaski ze sztucznym ukształtowaniem nasypów od strony wschodniej i południowej (tereny rekreacyjne szkoły). Nasypy już stabilne (ponad 30 lat) wyraźnie wydzielają działkę od przyległych ulic i sąsiednich terenów sportowych. Zróżnicowanie poziomu terenu – od rzędnej 101,43m do 103,23m (nasypy) nad poziomem morza. Poziom „0” budynku jest na 24,20 m nad umownym poziomem Wisły ( wg starej klasyfikacji) lub na 102,07 nad poziomem morza. 3. Użytkowanie działki – obiekty istniejące Działka w całości jest we władaniu Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy, współużytkownikami są Przedszkole Nr 401 oraz Szkoła Podstawowa Nr 322. Budynek przedszkola zajmuje północno-wschodnią część działki , a szkoła podstawowa część zachodnią i południową . Teren szkoły jest wydzielony od części przedszkolnej obsadzonym krzewami nasypem i niskim ogrodzeniem w kierunku wschodnim. 4. Obsługa komunikacyjna Szkołę obsługują dojścia i dojazdy: - gospodarczy i techniczny do zaplecza żywienia od północnego – zachodu z gminnej drogi publicznej. - ciągi piesze i jezdne otaczają działkę ze wszystkich stron świata. 5. Zieleń W sąsiedztwie północnej elewacji, w miejscu planowanej rozbudowy budynku, znajduje się grupa drzew iglastych (tuje, świerk, modrzewie) o niskiej jakości, kilka z nich koliduje z rozbudową i trzeba je będzie usunąć (patrz PZT i rzut parteru cz. „C”). W cieniu koron istniejących drzew rosną nieliczne krzewy, teren jest trawiasty i wymaga rekultywacji. W bliskości zabudowy podcieni cz. „B” brak jest zieleni. Przed rozpoczęciem robót budowlanych należy zabezpieczyć drzewa znajdujące się w najbliższym sąsiedztwie obszaru budowy. Przy planowaniu organizacji placu budowy należy zachować odpowiednią odległość od wszystkich roślin wykazanych w projekcie. 6. Uzbrojenie podziemne i nadziemne. W obrębie działki znajdują się przyłącza uzbrojenia podziemnego obsługujące szkołę i przedszkole: - sieć cieplna, kanalizacja deszczowa i fekalna, woda, gaz, energetyczna, telekomunikacyjna. - wewnętrzna sieć kanalizacji deszczowej, wody letniej i oświetlenia terenu - projekt nie przewiduje żadnych zmian w tych sieciach. Rozbudowa nie narusza istniejących magistralnych ciągów infrastruktury, za wyjątkiem przyłącza do sieci energetycznej oraz przyłącza sieci cieplnej. Nowe zasilenie energetyczne będzie wykonane na terenie inwestycji od nowego złącza kablowego (wg. oddz. proj.) do proj. pomieszczenia rozdzielni w budynku. Przyłącze sieci cieplnej zostanie przeniesione poza dobudowę na teren podwórza gospodarczego do istn. węzła cieplnego (wg. oddz. proj.) Odbiory pozostałych mediów dokonywane są wewnątrz działki, bez naruszania dotychczasowych przyłączy do istniejącego budynku szkoły. 7. Istniejący budynek Niniejsze opracowanie dotyczy szkoły nr 322 przy ul. Dembowskiego 9 na Ursynowie Północnym. Szkoła ta, wybudowana w II połowie lat „80” posiadała 8 izb lekcyjnych dla 240 uczniów. Do chwili obecnej zwiększono ilość klas poprzez likwidację innych pomieszczeń, a następnie poprzez dobudowę sali gimnastycznej w wymiarach 12x24m w roku 2005. Aktualnie w szkole pobiera naukę ok. 500 uczniów, nawet na dwie zmiany. Istnieje pilna potrzeba poprawy istniejących warunków poprzez rozbudowę dodającą trzy pomieszczenia dydaktyczne oraz powiększającą szatnię i jadalnię szkolną, przy nie zmienionej ilości uczniów. Sektor żywienia: na parterze usytuowana jest część produkcyjna kuchni (poza zakresem opracowania) oraz powiększana jadalnia szkolna w części „C” budynku szkoły, dostępna z ciągów komunikacyjnych oraz z forum z szatnią szkolną w centralnej części budynku 8.Planowana rozbudowa – część kubaturowa Planowany układ funkcjonalny dobudowy; Potrzeby szkoły w zakresie programu użytkowego, dotyczą pilnej potrzeby poprawy aktualnych warunków: w cz „C” jadalni i szatni poprzez zabudowę istniejącego podcienia oraz dobudowę samodzielnej konstrukcji, oddylatowanej od istniejącego budynku, w konstrukcji żelbetowej złożonej z płyt, podciągów, słupów i ścian usztywniających. Znajdzie się tu także pełnowymiarowa klasa dla 30 uczniów, rozdzielnia energet., toaleta dla niepełnosprawnych, portiernia z pom. administracyjnym. - w cz. „B” powiększenie ilości klas poprzez zabudowę istn. podcieni, co umożliwi powstanie dwóch pom. dydaktycznych dla 15 i 20 uczniów. Zabudowa ta nie wymaga zmian w konstrukcji budynku. W związku z koniecznością usytuowania na dachu istniejącej szatni szkolnej proj. centrali wentylacji mechanicznej, proponuje się rozebranie płyt korytkowych i oczywiście pokrycia papowego, z uwagi na fakt, że nośność konstrukcyjna w/w płyt jest nieznana i zachodzi obawa że obciążenia mogą być zbyt duże. Podpory w/w centrali należy oprzeć bezpośrednio na stropie SBO, wymienić ocieplenie na w. min. gr. 20 cm a następnie pokrycie odtworzyć. 9. Osoby niepełnosprawne w szkole; Cały parter obiektu jest dostępny dla osób niepełnosprawnych poprzez zaprojektowanie pochylni zewnętrznych oraz toalety dostosowanej do potrzeb w/w osób. Oprócz toalety zaprojektowanej przy korytarzu wejściowym do budynku, w przebieralniach obok sali gimnastycznej znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych z prysznicem. W cz. „B” na piętro prowadzą schody (do poziomu + 360 cm) o wymiarach umożliwiających (zgodnie z warunkami technicznymi którym powinny odpowiadać budynki) zastosowanie schodołazów lub zainstalowanie platformy rurowej. Maksymalna ilość uczniów na piętrze wynosi 210 osób, plus 10 osób personelu = 220 użytkowników. Przy wskaźniku 100 osób na 60cm szerokości biegu otrzymujemy 132 cm – użytkowa szer. między poręczami wynosi 135 cm (patrz rys. A/08) 10. Planowana rozbudowa – część terenowa Potrzeby Inwestora Projekt przeznacza pod zabudowę niewielki placyk przed jadalnią szkolną. Znajdują się na nim następujące urządzenia techniczne: - czerpnia powietrza - wymaga rozbiórki i przebudowy w celu wyprowadzenia ponad dach dobudowanej części, - studzienka kanalizacji deszczowej – wymaga przebudowy - przyłącze instalacji elektrycznej - wymagają przeniesienia wg oddzielnego projektu. - przyłącze sieci cieplnej - wymaga przeniesienia wg oddzielnego projektu - zamontowane uchwyty na rowery, nieuwidocznione na mapie do celów projektowych wymagają demontażu i ew. osadzenia w innym miejscu Przekształcenia terenowe; Placyk wejściowy przy głównym wejściu do szkoły w cz. „C” jest wyposażony w pochylnię prowadzącą do w/w wejścia, ale wymaga ułożenia nowej nawierzchni z kostki brukowej i podniesienia poziomu (o ok. 8 cm) umożliwiającego odprowadzenie wód opadowych do istniejącej studzienki kan. deszczowej (patrz PZT). Spowoduje to wyrównanie z najniższym stopniem schodów do jego krawężnika. Ponadto należy rozebrać schodki do istn. placyku przy jadalni oraz fragment ogrodzenia podwórza gospodarczego z płyt betonowych kolidującego z rozbudową. Zabudowa podcieni w cz. „B” wymaga wymiany nawierzchni (z asfaltu na kostkę brukową) oraz naprawy betonowego murku tarasu przy klasie obok biblioteki. Projektowany układ programowo-funkcjonalny działki; Planowana rozbudowa nie narusza układu działki, nie wpływa również na istniejące strefy funkcjonalne. Nowa kubatura modyfikuje w niewielkim stopniu usytuowanie wejścia głównego. 11. Zasilenie w media Rozbudowa szkoły nie powoduje potrzeby zwiększenia dostaw mediów. Obsługa komunikacyjna Cała obsługa komunikacyjna obiektu – kołowa i piesza – pozostaje bez zmian. Szkoła przy ul. Dembowskiego 9 ma wygodny dostęp do komunikacji miejskiej (metro, autobusy) w Al. KEN oraz ul. Herbsta i Ciszewskiego. Planowana rozbudowa nie wymaga realizacji nowych dojazdów. 12. Parkingi Planowana rozbudowa i przebudowa ma na celu tylko poprawę warunków socjalnych bez zwiększenia ilości dzieci i nie generuje zwiększenia liczby personelu, nie przewiduje się zmiany w ilości miejsc parkingowych. Zieleń i rekreacja na terenie działki Planowana zabudowa narzuciła niewielką korektę trawnika w pobliżu wejścia głównego do budynku. Nowy układ zmienia w pomijalnym stopniu dotychczasowy wskaźnik powierzchni biologicznie czynnej, zmniejszając ją o 12,10 m², czyli poniżej 0,1% powierzchni działki (12795 m²). Rekreacja na terenie działki szkolnej odbywa się na terenach sportowych od wschodniej strony sali gimnastycznej, natomiast w budynku celowi temu służy forum szkolne i korytarze rekreacyjne. 13. Dane techniczne budynku szkoły przed i po rozbudowie. Pow. użytkowa szkoły przed rozbudową: 3303,19m2 Pow. użytkowa szkoły po rozbudowie: 3602,78 m2 Pow. użytkowa nowopowstała w cz. „C”: 235,79 m2 Pow. użytkowa nowopowstała w cz. „B”: 63,80 m² Pow. użytkowa nowopowstała razem: 299,59 m² Pow. całkowita przed rozbudową : 5147,90 m² Pow. całkowita po rozbudowie: 5299,20 m² Pow. całkowita dobudowana: 151,30 m² Kubatura brutto szkoły przed rozbudową: 21636,80 m³ Kubatura brutto szkoły po rozbudowie: 22220,30 m³ Kubatura szkoły dobudowana: 583,50 m³ -( tylko w cz.”C”bo bez zabudowy podcieni, która były wliczone do kubatury przed rozbudową). Wysokość budynku w cz. „C”: 5,35 m. do wierzchu ścianki świetlika, 5,60 m Do wierzchu daszku czerpni i 4,35 do wierzchu attyki budynku parterowego. Wysokość budynku cz. „B” : 10,15 do wierzchu proj. wyrzutni powietrza, 9,15m do wierzchu ścianki istn. świetlików i 7,95 do wierzchu ścianki attykowej piętra. Średnia wys. zera parteru ponad otaczający teren wynosi + 0,3m Długość budynku: 63,29 m – dot. części objętej projektem Szerokość budynku: 56,85 m. – dot. części objętej projektem 14. Zakres robót budowlanych: a) roboty budowlane związane z rozbudową, b) roboty instalacyjne w części nowoprojektowanej z podłączeniem do istniejącego układu: - instalacja wody zimnej, - instalacja p. poż., - instalacja wody ciepłej, - kanalizacja sanitarna, - instalacja co z istniejącego węzła, - instalacje elektryczne i teletechniczne, - instalacje wentylacji mechanicznej c) roboty wykończeniowe i odtworzeniowe d) zmiana trasy lokalizacji przyłącza ciepłowniczego i elektroenergetycznego W zakresie zamówienia należy uwzględnić również: - Zakup schodołazu gąsienicowego osobowego - składany system mocowania - możliwość zapinania i odpinania wózka inwalidzkiego z poziomu steru - masa całkowita wyrobu do 60 kg - Malowanie ścian lakierem bezbarwnym zabezpieczającym przez zabrudzeniem - wysoka odporność na wilgoć - nie żółknie, nie zmienia koloru podłoża - bardzo dobra twardość - dobra odporność na ścieranie - tworzy łatwozmywalną, łatwą do utrzymania w czystości powłokę - Wyposażenie toalety dla niepełnosprawnych - dozownik mydła - lustro uchylne - poręcz uchylna - podajnik papieru toaletowego - podajnik ręczników Szczegółowy zakres Przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. Wszystkie roboty należy wykonać zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami prawa. Roboty podobne będą polegały na kontynuacji robót przy rozbudowie szkoły – tj. roboty budowlane wewnątrz budynku na ciągach komunikacyjnych, forum i salach zajęć, roboty instalacyjne sanitarne, roboty elektryczne, roboty dekarskie, roboty drogowe oraz inne, niezbędne dla osiągnięcia właściwego skutku. Zamówienie zostanie udzielone pod warunkiem, że Zamawiający będzie posiadał niezbędne środki finansowe i będzie realizowane na zasadach umowy podstawowej. 15. Wymagania związane z realizacja zamówienia 1. Do obowiązków Wykonawcy należy uzyskanie zgody związanej z potrzebą zajęcia terenów niezbędnych do prowadzenia robót oraz poniesienia kosztów zajęcia terenu oraz kosztów ustawienia i obsługiwania oraz likwidacji wymaganych znaków drogowych i elementów zabezpieczenia ruchu zapewniających bezpieczeństwo pojazdów i pieszych. 2. Realizacja rozbudowy i przebudowy nie powinna kolidować z normalnym funkcjonowaniem szkoły. Dojazd na plac budowy od strony ul. Dembowskiego należy odpowiednio wygrodzić i zabezpieczyć (zgodnie z Informacją BIOZ). 3. Wszelkie uwagi do dokumentacji Wykonawca winien zgłosić projektantowi i zamawiającemu przed przystąpieniem do realizacji zamówienia, a ewentualne zmiany na etapie realizacji uzgodnić wcześniej z projektantem. 4. Wszelkie roboty winny być prowadzone pod kierownictwem osób uprawnionych. 5. Szczegółowy zakres Przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. Zamawiający dopuszcza uwzględnienie w ofercie, a następnie zastosowanie rozwiązań równoważnych polegających na zastosowaniu innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej pod warunkiem zapewnienia wszystkich paramentów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. 16. Obowiązki wynikające z klauzuli społecznej 1. Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu stosuje klauzulę społeczną na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r., Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U.2019.1843 ze zm.). 2. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia, że czynności w zakresie realizacji zamówienia na roboty budowlane, przez cały okres wykonywania przedmiotu umowy, będą wykonywane przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu Kodeksu Pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę. 3. Warunek, o którym mowa w ust. 2 zostanie spełniony poprzez zatrudnienie na podstawie umowy o pracę nowych pracowników lub wyznaczenie do realizacji zamówienia zatrudnionych już osób, wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: roboty ziemne, roboty budowlane w zakresie konstrukcji, roboty elewacyjne ,roboty instalacyjne hydrauliczne, roboty instalacyjne elektryczne, roboty wykończeniowe. 4. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 3 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 5. W trakcie realizacji zamówienia, na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w ust. 3 czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r. zwanej dalej RODO) oraz wydanymi na jego podstawie krajowymi przepisami z zakresu ochrony danych osobowych tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 2) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. 6. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 3 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w § 10 ust. 1 pkt 9) i 10) umowy. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 3 czynności. 7. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa ww treść, która będzie stanowić załącznik nr 1 do umowy oraz: a) wzór umowy stanowiący załącznik nr 5 do SIWZ; b) Dokumentacja projektowa – załącznik nr 8a do SIWZ, która będzie załącznikiem nr 2 do umowy; c) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót – załącznik nr 8b do SIWZ, która będzie załącznikiem nr 3 do umowy; d) Przedmiar robót – załącznik nr 8c do SIWZ; e) Wzór materiałów informacyjnych – załącznik 8d do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 40 000,00 zł.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenia i dokumenty wymagane przez Zamawiającego do złożenia przez każdego Wykonawcę wraz z ofertą: 1) Dla wykonawców składających ofertę w formie elektronicznej, o której mowa w pkt. 3.3) lit. a) SIWZ. Uwaga! Forma w jakiej należy złożyć niżej wymienione dokumenty została określona w pkt. 14.1. SIWZ. a) Wypełnionego elektronicznego formularza ofertowego dostępnego i generowanego poprzez Platformę b) potwierdzenia wniesienia wadium jeśli wadium jest wnoszone w innej formie niż pieniądz - zgodnie z zapisami pkt 13 SIWZ; c) aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia Wykonawcy stanowiącego wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ; d) aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia Wykonawcy, stanowiącego wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ; e) dokument zawierający dane aktualne na dzień składania ofert potwierdzający, że oferta została podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, w przypadku, gdy oferta została podpisana przez inną osobę niż umocowana w dokumencie rejestrowym Wykonawcy (np. pełnomocnictwo, umowa spółki cywilnej); f) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: • zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; • sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; • zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; • czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą, - o ile powyższe informacje nie wynikają z dokumentu, o którym mowa w pkt 10.1.1) lit. f) SIWZ. Uwaga! Informację o podmiotach, na zdolnościach lub sytuacji których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy należy zawrzeć w oświadczeniach, o których mowa w pkt. 10.1.1) lit. c) i d) SIWZ. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 2) Dla wykonawców składających ofertę w formie pisemnej, o której mowa w pkt. 3.3) lit. b) SIWZ . Uwaga! Forma w jakiej należy złożyć niżej wymienione dokumenty została określona w pkt. 14.2. SIWZ. a) wypełnionego Formularza oferty - wg wzoru określonego w Załączniku nr 1 do SIWZ; b) potwierdzenia wniesienia wadium jeśli wadium jest wnoszone w innej formie niż pieniądz - zgodnie z zapisami pkt 13 SIWZ; c) aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia Wykonawcy stanowiącego wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ; d) aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia Wykonawcy, stanowiącego wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ; e) dokument zawierający dane aktualne na dzień składania ofert potwierdzający, że oferta została podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, w przypadku, gdy oferta została podpisana przez inną osobę niż umocowana w dokumencie rejestrowym Wykonawcy (np. pełnomocnictwo, umowa spółki cywilnej); f) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: • zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; • sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; • zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; • czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą, - o ile powyższe informacje nie wynikają z dokumentu, o którym mowa w pkt 10.1) lit. f) SIWZ. Uwaga! Informację o podmiotach, na zdolnościach lub sytuacji których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy należy zawrzeć w oświadczeniach, o których mowa w pkt. 10.1.2) lit. c) i d) SIWZ. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 2. Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej W terminie 3 dni od dnia przekazania (zamieszczenia na Platformie) informacji z otwarcia ofert, Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu (bez wezwania) oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy - wg wzoru określonego w załączniku nr 4 do SIWZ. Wraz z przedstawieniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. 3. Dokumenty podmiotów zagranicznych Wykonawca zagraniczny składa dokumenty zgodnie z zapisami pkt. 9 i 10 SIWZ, ze szczególnym uwzględnieniem, aby dokumenty złożone wraz z ofertą potwierdzały, iż oferta została podpisana przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy. 4. Oferta wspólna: Zamawiający dopuszcza możliwość składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia tj. spółki cywilne lub konsorcja (tj. dwóch lub więcej Wykonawców) w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 23 ustawy pod warunkiem, że taka oferta spełniać będzie następujące wymagania: 1) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. 2) Oryginał pełnomocnictwa:  opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub kopia potwierdzona notarialnie opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez notariusza - w przypadku składania oferty w formie elektronicznej, o której mowa w pkt. 3.3) lit. a), lub  oryginał pełnomocnictwa lub kopii potwierdzonej notarialnie - w przypadku składania oferty w formie pisemnej, o której mowa w pkt. 3.3) lit. b), powinien był załączony do oferty i zawierać w szczególności wskazanie: • postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, • wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby, • ustanowionego Pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania. 3) Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, przy czym nie jest wymagany podpis pełnomocnika. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców. 4) W odniesieniu do warunków określonych w art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy wymagania te muszą być spełnione wspólnie przez Wykonawców (nie musi ich spełniać każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną osobno). 5) Oświadczenia, wykazy lub formularze sporządzone na załączonych do SIWZ wzorach, składa i podpisuje w imieniu wszystkich Wykonawców Pełnomocnik lub wszyscy Wykonawcy wpisując w miejscu przeznaczonym na podanie nazwy i adresu Wykonawcy, nazwy i adresy wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną. 6) Oświadczenia i dokumenty, o których mowa w pkt 10.1.1) lit. c), 10.1.2) lic. c) i 10.2) SIWZ każdy z uczestników oferty wspólnej składa indywidualnie. 7) Kopie dokumentów dotyczące Wykonawcy (członka konsorcjum) muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez tego Wykonawcę, którego one dotyczą lub przez pełnomocnika. 8) Pozostałe kopie dokumentów, inne niż wymienione w pkt. 12.6) SIWZ, muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Pełnomocnika lub wszystkich Wykonawców. 9) Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach