Przetargi.pl
Rozbudowa Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Dorohusku o szyb windowy zewnętrzny z windą osobową dla osób niepełnosprawnych, w ramach projektu współfinansowanego ze środków PFRON, w ramach „Programu wyrównywania różnic między regionami III” w obszarze B

Powiat Chełmski ogłasza przetarg

  • Adres: 22100 Chełm, Plac Niepodległości
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 825 627 501 , fax. 825 627 510
  • Data zamieszczenia: 2017-09-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Chełmski
    Plac Niepodległości 1
    22100 Chełm, woj. lubelskie
    tel. 825 627 501, fax. 825 627 510
    REGON: 11019822100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.powiat.chelm.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Dorohusku o szyb windowy zewnętrzny z windą osobową dla osób niepełnosprawnych, w ramach projektu współfinansowanego ze środków PFRON, w ramach „Programu wyrównywania różnic między regionami III” w obszarze B
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Dorohusku o szyb windowy zewnętrzny z windą osobową dla osób niepełnosprawnych. Zadanie realizowane jest ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Oddział w Lublinie w ramach „Programu wyrównywania różnic między regionami III”, w obszarze B. Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy w Dorohusku jest placówką oświatową, która umożliwia realizację obowiązku szkolnego dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną i dysfunkcją. Obecnie w placówce kształci się 88 dzieci, w tym 6 na wózkach inwalidzkich. Budynek, w którym mieści się placówka jest obiektem wolnostojącym z ok. 1956 r. przeznaczonym na cele użyteczności publicznej, w części pełniący również funkcje zamieszkania zbiorowego, posiadającym trzy kondygnacje nadziemne (trzecia kondygnacja nadziemna na niewielkim fragmencie budynku) i jedną podziemną. Poszczególne kondygnacje budynku skomunikowane są ze sobą za pomocą trzech klatek schodowych. Budynek nie posiada windy, jest tylko dobudowany podjazd umożliwiający wjazd na parter osobom na wózkach. Podstawowym celem realizacji projektu jest zniesienie barier architektonicznych, czyli zapewnienie możliwości dostania się osobom z dysfunkcją ruchu, w tym na wózkach do pomieszczeń znajdujących się na różnych poziomach budynku. Podstawowym zadaniem jak celem całego przedsięwzięcia jest dobudowa szybu zewnętrznego z windą dla osób niepełnosprawnych do budynku już istniejącego, co umożliwi dostęp do budynku (na różnych poziomach) osobom niepełnosprawnym z dysfunkcją ruchu, poruszających się stale lub okresowo za pomocą wózka inwalidzkiego. Szczegółowy rodzaj robót oraz ich pełny zakres i warunki realizacji określa dokumentacja techniczna, tj. w szczególności: 1) przedmiar robót, 2) ogólna specyfikacja techniczna, 3) opis techniczny, 4) projekt zagospodarowania działki, 5) informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 6) dokumentacja projektowa. Wykonawca udzieli Zamawiającemu na roboty objęte niniejszym zamówieniem pisemnej gwarancji na okres wskazany w formularzu oferty. Warunki gwarancji opisuje § 5 wzoru umowy. Długość okresu gwarancji stanowi kryterium oceny ofert. Zamawiający określa go dla robót budowlanych na okres w przedziale od 5 lat (termin minimalny) do 7 lat (termin maksymalny), zaś dla urządzenia dźwigowego na okres w przedziale od 36 m-cy (termin minimalny) do 46 m-cy (termin maksymalny) licząc od daty bezusterkowego odbioru końcowego robót budowlanych. Wykonawca realizując przedmiot zamówienia zobowiązany jest w szczególności do: 1) wykonania przedmiotu umowy zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, dokumentacją projektową, ofertą, przedmiarem robót, ogólną specyfikacją techniczną, opisem technicznym, projektem zagospodarowania działki, informacją dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz do oddania przedmiotu umowy Zamawiającemu w terminie w niej uzgodnionym; 2) zapewnienia stałej obecności kierownika budowy na jej terenie i nadzorowania wykonywanych robót; 3) przejęcia placu /terenu budowy w terminie wskazanym przez Zamawiającego; 4) umożliwianie wstępu na teren budowy wyłącznie osobom upoważnionym przez Zamawiającego lub Wykonawcę; 5) utrzymania terenu robót w należytym porządku. Z uwagi na brak miejsca na zaplecze budowlane, a także ograniczenia dojazdu do bieżącego, systematycznego wywozu gruzu i innych śmieci; 6) prowadzenia prac w taki sposób, by były jak najmniej uciążliwe i bezpieczne dla użytkowników Ośrodka, gdyż prace prowadzone będą w budynku czynnym, w sąsiedztwie szkoły i internatu; 7) uporządkowania terenu po zakończeniu prac i przekazania go Zamawiającemu przed odbiorem robót; 8) ubezpieczenia robót, przy czym ubezpieczeniu winna podlegać w szczególności odpowiedzialność cywilna za szkody powstałe z winy Wykonawcy oraz w następstwie nieszczęśliwych wypadków, dotyczących pracowników Wykonawcy i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi robotami; 9) systematycznego prowadzenia oraz pokrycia kosztów wszelkich badań, pomiarów, prób, sprawdzeń kontrolnych i ekspertyz, niezbędnych do realizacji zadania oraz udokumentowania i zachowania wysokiej jakości robót budowlanych i wbudowanych materiałów, w sposób zgodny z częstotliwością wykonywania wskazaną w specyfikacji technicznej, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. Wszystkie opinie i wyniki badań muszą być wykonane przez specjalistyczne laboratorium branżowe. Wyniki przeprowadzonych badań, pomiarów, prób, sprawdzeń kontrolnych i ekspertyz będą udostępnianie na każde żądanie przedstawicielowi Zamawiającego do wglądu; 10) usunięcia wszelkich usterek i wad powstałych w trakcie prac, jak i tych, które mogą wystąpić w trakcie okresu gwarancji i rękojmi, a które ujawnione zostaną w trakcie odbioru pogwarancyjnego, z należną starannością i pilnością oraz zgodnie z przepisami i normami obowiązującymi w tym zakresie, w terminach ustalonych przez Zamawiającego; 11) zapewnienia obsługi geodezyjnej podczas prowadzenia robót i sporządzenia geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej przez upoważnioną jednostkę geodezyjną; 12) zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony zdrowia podczas wykonywania wszystkich czynności na terenie budowy i ponoszenie odpowiedzialności odszkodowawczej; 13) skompletowania i dostarczenia Zamawiającemu wraz ze zgłoszeniem zakończenia robót budowlanych pełnej dokumentacji potwierdzającej ich wykonanie, a w szczególności uzupełniony dziennik budowy, sprawozdanie techniczne, atesty i deklaracje zgodności wbudowanych materiałów z zatwierdzonymi recepturami; 14) dokonywania bezpłatnych napraw w okresie rękojmi za wady i gwarancji jakości; 15) prowadzenia usługi pogotowia dźwigowego: a) w przypadku jego uszkodzenia do podjęcia czynności naprawczych oraz uruchomienia dźwigu w czasie nie dłuższym niż 5 godz., od chwili telefonicznego powiadomienia o awarii, jeżeli zostanie ona zgłoszona w godz. 8.00 – 10.00, jeżeli zaś awaria zostanie zgłoszona po godz. 18.00 zostanie usunięta do godz. 12.00 następnego dnia roboczego, b) w przypadku zatrzymania dźwigu z pasażerem, Wykonawca zobowiązuje się, w każdym czasie, do podjęcia bezpośrednich działań przy urządzeniu, celem uwolnienia pasażera, w czasie nie dłuższym niż 1 godz., od chwili telefonicznego powiadomienia o awarii, c) wszelkie usterki i awarie będą zgłaszane pod numery telefonów wskazane przez Wykonawcę; 16) roboty budowlane objęte niniejszą umową wykonywane będą z materiałów własnych Wykonawcy. Materiały będą zgodne z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną oraz będą spełniały wymagania dotyczące materiałów i urządzeń ze szczególnym uwzględnieniem postanowień dotyczących dowodów pochodzenia materiałów i urządzeń oraz świadectw dopuszczenia do stosowania w budownictwie; 17) Wykonawca zobowiązany jest własnym staraniem i na własny koszt do naprawienia i doprowadzenia do stanu poprzedniego zniszczonych lub uszkodzonych innych obiektów, robót, elementów, urządzeń lub ich części w toku wykonywania prac. W wypadku takiej konieczności, Wykonawca dokona zabezpieczenia wykonanych już elementów robót, w sposób uniemożliwiający ich zniszczenie; 18) Wykonawca zobowiązuje się do uregulowania należności za świadczone przez Zamawiającego usługi w zakresie zapewnienia możliwości korzystania z energii elektrycznej i wody dla celów budowy, socjalnych, itp. wg wskazań liczników, które Wykonawca zainstaluje na własny koszt. W przypadku korzystania z innych usług Zamawiającego ich zakres i sposób rozliczenia będzie przedmiotem dodatkowego porozumienia; 19) Wykonawca ma obowiązek gromadzić odpady w sposób określony w ustawie z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2016 r. poz. 1987 ze zm.), zabrania się Wykonawcy w szczególności: a) składowania na terenie budowy bezpośrednio na ziemi odpadów lub substancji mogących stwarzać zagrożenie dla środowiska, b) spalania jakichkolwiek odpadów na terenie budowy, c) wylewania na terenie budowy jakichkolwiek substancji mogących stwarzać zagrożenie dla środowiska do gleby, wody lub kanalizacji. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.), wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących roboty budowlane związane z realizacją przedmiotu umowy (jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666, z późn. zm.), tj. operatorów maszyn, pracowników budowlanych, elektryków. Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców – Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz kontrolowanie tego obowiązku przez Zamawiającego zawarto we wzorze umowy. Zgodnie z art 30 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne". W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy oznacza, że zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania. W przypadku, gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonego przez Zamawiającego oznakowania lub oznakowania potwierdzającego, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania, Zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany Wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania wskazane przez zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia Gdy zaoferowane rozwiązania równoważne będą powodowały konieczność zmiany dokumentacji projektowej, Wykonawca, którego oferta będzie wybrana jako najkorzystniejsza, zobowiązany będzie do dokonania – przed rozpoczęciem wykonania przedmiotu zamówienia – zmiany tej dokumentacji w uzgodnieniu z projektantem oraz zostanie obciążony kosztami tych zmian. Wykonawca na podstawie art. 36a ustawy może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SIWZ) czy wykona zamówienie samodzielnie, czy zamierza powierzyć je do wykonania podwykonawcom i wówczas powinien podać firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców (zgodnie z przepisami art. 36 b ust. 1 ustawy) oraz część zamówienia, którego wykonanie Wykonawca powierzy Podwykonawcy. Nie podanie w ofercie części zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy Podwykonawcom, Zamawiający uzna za zobowiązanie się Wykonawcy do samodzielnego wykonania zamówienia. W przypadku podpisania umowy Wykonawca będzie zobowiązany, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia podał - nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi. Wykonawca będzie zawiadamiał podczas realizacji umowy Zamawiającego o wszelkich zmianach danych dotyczących podwykonawców, a także przekazywał informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację przedmiotu zamówienia. Jeżeli późniejsza zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy, w celu wskazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca jest zobowiązany wskazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Wykonawca odpowiada za działania, zaniechania, zaniedbania i uchybienia każdego Podwykonawcy tak, jakby to były działania, zaniechania, zaniedbania, uchybienia jego własne, jego pracowników lub przedstawicieli. Wykonawca zobowiązany jest w okresie od dnia podpisania umowy do dnia zakończenia odbioru końcowego, do posiadania umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej (w tym do zapłacenia wszystkich należnych składek) na sumę gwarancyjną nie niższą niż wartość przedmiotu umowy. Ubezpieczenie powinno obejmować odpowiedzialność cywilną wynikającą z działalności związanej z realizacją przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert. 2) Wykonawca wnosi wadium w formie określonej w art. 45 ust. 6 ustawy. 3) Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego: Nr 34 1600 1101 1841 1342 5000 0005 Bank BGŻ BNP Paribas S.A. z dopiskiem „wadium- Rozbudowa Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Dorohusku o szyb windowy zewnętrzny z windą osobową dla osób niepełnosprawnych, w ramach projektu współfinansowanego ze środków PFRON, w ramach „Programu wyrównywania różnic między regionami III” w obszarze B”. 4) Do oferty należy dołączyć kopię dowodu wpłaty wadium. 5) Zamawiający dokona zatrzymania bądź zwrotu wadium zgodnie z treścią art. 46 ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia wraz z ofertą Wykonawcy. - W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych (dotyczy również wspólników spółki cywilnej), wraz z ofertą należy złożyć pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, także pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy, w przypadku, gdy dokumenty składające się na ofertę podpisuje osoba, której umocowanie do reprezentowania Wykonawcy nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty. Pełnomocnictwo powinno być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej w drodze czynności notarialnej w rozumieniu ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie (Dz. U. z 2014 r.poz.164 z późn.zm). Adwokat i radca prawny mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach