Przetargi.pl
Rozbudowa, przebudowa i remont Centrum Spotkań Europejskich "Światowid" w Elblągu

Centrum Spotkań Europejskich ŚWIATOWID ogłasza przetarg

  • Adres: 82300 Elbląg, Plac Kazimierza Jagiellończyka
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 055 6112050, 6112082 , fax. 556 112 060
  • Data zamieszczenia: 2018-03-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Centrum Spotkań Europejskich ŚWIATOWID
    Plac Kazimierza Jagiellończyka 1
    82300 Elbląg, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 055 6112050, 6112082, fax. 556 112 060
    REGON: 95144500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.swiatowid.elblag.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa, przebudowa i remont Centrum Spotkań Europejskich "Światowid" w Elblągu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia „Rozbudowa, przebudowa i remont Centrum Spotkań Europejskich „Światowid” w Elblągu” są roboty budowlane polegające na rozbudowie, przebudowie i remoncie obiektu - siedziby Centrum Spotkań Europejskich „Światowid” w Elblągu przy Placu Kazimierza Jagiellończyka 1 w Elblągu. Zamawiający informuje, że obiekt użytkowany jest wspólnie przez dwie instytucje (Zamawiającego oraz Teatr im. Aleksandra Sewruka w Elblągu) i stanowi współwłasność obu instytucji. UWAGA - zamówienie dotyczy części obiektu w zakresie CSE "Światowid". 2. Zakres zamówienia określony w dokumentacji projektowej obejmuje rozbudowę budynku o bryły B4 i C3 (1 884,9 m2), remont i przebudowę istniejących powierzchni (4 084,7 m2), montaż OZE, wymianę instalacji m.in. sanitarnych, wod.-kan., elektrycznych. Przedmiot zamówienia obejmuje: I. Rozbudowa budynku o bryłę B4 i C3 - w tym do wykonania: 1 Konstrukcja 2 Prace wykończeniowe zewnętrzne 3 Prace wykończeniowe wewnętrzne 4 Instalacje sanitarne 5 Instalacje elektryczne i niskoprądowe 6 Prace w części istniejącej 7 Zagospodarowanie terenu II. Remont budynku w części istniejącej - w tym do wykonania: 1 Prace wykończeniowe zewnętrzne 2 Prace wykończeniowe wewnętrzne 3 Instalacje sanitarne 4 Instalacje elektryczne i niskoprądowe Przeznaczenie budynku w części należącej do CSE Światowid to funkcje użytkowe w zakresie: kulturalnym, edukacyjnym, medialnym i informacyjnym oraz administracyjno-biurowym i gastronomicznym. Realizacja robót odbywać się będzie w czynnym obiekcie. Załącznikiem do SIWZ jest Plan pracy CSE „Światowid” na rok 2018. Zakres zamówienia obejmuje również wykonanie i zamontowanie dwóch tablic informacyjnych zgodnie z zasadami promocji i wytycznymi POIiŚ wg „Podręcznika wnioskodawcy i beneficjenta programów polityki spójności 2014 - 2020 w zakresie informacji i promocji”, znajdującego się pod linkiem: http://poiis.mkidn.gov.pl/realizuje-projekt/poznaj-zasady-promowania-projektu W ramach powyższego Wykonawca będzie zobowiązany do dbałości o stan techniczny zamieszczonych tablic przez cały okres realizacji zamówienia, a w przypadku ich uszkodzenia lub zniszczenia zobowiązany będzie do ich naprawy lub wymiany na nowe. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa (projekty budowlane i wykonawcze, przedmiary robót*) wraz ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót opracowane przez firmę Pas Projekt Sp. z o.o., ul. Plantowa 5, 05-830 Nadarzyn UWAGA: (*) Przedmiary robót stanowiące stanowią jedynie materiał pomocniczy do wyceny ofertowej przedmiotu zamówienia i tym samym wynagrodzenia ryczałtowego za wykonanie dzieła stanowiącego przedmiot niniejszego zamówienia. 3. Wymagania i warunki wykonania zamówienia: 1) Wykonawca musi przewidzieć wszelkie czynności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia. W związku z powyższym Zamawiający sugeruje Wykonawcom przeprowadzenie we własnym zakresie i na własny koszt wizji lokalnej terenu do zainwestowania oraz zaleca wnikliwe zapoznania się ze wszystkimi warunkami realizacji zadania w celu: - identyfikacji wszystkich uwarunkowań realizacyjnych przedmiotu zamówienia, - złożenia prawidłowej i trafnej oferty gwarantującej, w przypadku jej wyboru przez Zamawiającego, wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją, - przyjęcia na siebie wszelkiego ryzyka i odpowiedzialności z tytułu realizacji wszystkich czynności objętych zamówieniem w zakresie, w jakim doświadczony wykonawca może i powinien przewidzieć. Rezygnacja z powyższego jest wyborem i ryzykiem Wykonawcy, jeśli niewłaściwie oceni szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia i jego wartość. Zamawiający informuje, że w związku z tym, iż część obiektu nie jest dostępna osobom postronnym, wizja lokalna, na każdy wniosek Wykonawcy, odbędzie się w ustalonym przez Zamawiającego terminie, który zostanie podany Wykonawcy występującemu z takim wnioskiem. Do wniosku o przeprowadzenie wizji lokalnej z dostępem do wszystkich pomieszczeń stosuje się przepisy jak do składania zapytań o wyjaśnienie treści SIWZ. 2) Realizacja robót odbywać się będzie w czynnym obiekcie. Obiekt będzie użytkowany przez Zamawiającego i Teatr im. A.Sewruka w Elblągu. Działania inwestycyjne prowadzone będą tylko w części będącej w zarządzie Zamawiającego; 3) Część obiektu poddawana remontowi i przebudowie będzie udostępniana Wykonawcy w terminach określonych na podstawie dokonanych obustronnych ustaleń z odpowiednim wyprzedzeniem, a określonych w Harmonogramie rzeczowo-finansowym, który Wykonawca sporządzi w terminie do 30 dni kalendarzowych od podpisania umowy i który będzie podlegał bieżącym aktualizacjom, nie rzadziej niż jeden raz na kwartał; Kolejność przekazywania przez Zamawiającego terenu budowy będzie zgodna z ustalonym Harmonogramem rzeczowo-finansowym; Plan pracy CSE „Światowid” na rok 2018 stanoi załącznik do SIWZ. Plan pracy na rok 2019 zostanie przekazany wybranemu Wykonawcy w IV kwartale 2018r. Plan pracy może ulegać modyfikacjom; Zamawiający deklaruje, że w przypadku wystąpienia kolizji planu pracy CSE z harmonogramem rzeczowo-finansowym dostosuje się do bieżących potrzeb Wykonawcy, w szczególności poprzez: przeniesienie planowanych działań Centrum w inne miejsce realizacji, dostosowanie terminów realizacji działań Centrum do harmonogramu rzeczowo-finansowego, odwołanie wybranych pozycji planu pracy. 4) Wykonawca musi przewidzieć wszelkie czynności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia. Elementy składające się na cenę ofertową Wykonawcy określone zostały w pkt. XII ppkt 4 SIWZ. 5) Przy wykonaniu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić warunki określone w załączniku do SIWZ „Uszczegółowienie warunków realizacji zamówienia”. 6) Wykonawca zobowiązuje się do: - wykonania całego zakresu zleconych robót siłami własnymi lub siłami własnymi i podwykonawców, - zawarcia umowy z podwykonawcami, zgodnie z postanowieniami art. 143a – 143d PZP i zgodnie z postanowieniami zawartymi we wzorze umowy - w przypadku powierzenia części zakresu robót podwykonawcom; 7) Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców; 8) Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w roboty budowlane. Wykonawca zobowiązany będzie zawiadamiać Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazywać informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych; 9) Zamawiający dopuszcza możliwość zawarcia przez Wykonawcę umów przelewu wierzytelności na rzecz podwykonawców należnych im za wykonane roboty za uprzednim wyrażeniem zgody na zawarcie takiej umowy przez Zamawiającego; 10) Wybrany Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia ubezpieczenia na warunkach jak niżej: - Wykonawca zobowiązuje się do przedstawienia Zamawiającemu aktualnej polisy ubezpieczeniowej obejmującej odpowiedzialność cywilną z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej lub użytkowania mienia, związanej z przedmiotem zamówienia (OC deliktowo – kontraktowa), - Wykonawca zobowiązuje się do ubezpieczenia budowy od mogących wystąpić szkód, nagłych zdarzeń losowych oraz od odpowiedzialności cywilnej na okres od dnia rozpoczęcia do dnia ukończenia robót przedłużony o 1 miesiąc, obejmującego: ubezpieczenie robót, urządzeń, sprzętu budowlanego i dostaw do wysokości 100% umownego wynagrodzenia, ubezpieczenie wobec osób trzecich z minimalną sumą ubezpieczenia 3.000.000 zł, 11) Wykonawca zobowiązuje się, w terminie do 14 dni od daty podpisania umowy, do przedłożenia dokumentów ubezpieczeniowych wraz z potwierdzeniami ich opłacenia. Do czasu przedłożenia tych dokumentów Zamawiający nie przekaże Wykonawcy terenu budowy, a zwłoka z tego tytułu będzie traktowana jako powstała z przyczyn zależnych od Wykonawcy, 12) Zamawiający dopuszcza przedstawienie polisy ubezpieczeniowej z krótszym terminem ważności niż cały okres realizacji przedmiotu umowy, nie krótszym jednak niż 6 miesięcy, przy czym nie później niż na 30 dni przed upływem ważności polisy Wykonawca przedstawi przedłużenie ważności polisy na kolejny okres lub nową polisę zgodną z wymaganiami Zamawiającego, 13) Wykonawca nie zostanie dopuszczony do robót, jeśli nie zawrze wymaganych ubezpieczeń, 14) Polisy muszą obejmować odpowiedzialność Wykonawcy i Zamawiającego; 15) Wykonawca będzie zobowiązany w czasie trwania budowy zapewnić na terenie budowy w granicach przekazanych przez Zamawiającego należyty ład, porządek, przestrzeganie przepisów BHP, ochronę znajdujących się na terenie obiektów i sieci oraz urządzeń uzbrojenia terenu i utrzymywać je w należytym stanie technicznym, a po zakończeniu budowy uporządkować teren; 16) Wykonawca zobowiązany będzie do ochrony urządzeń podziemnych i nadziemnych oraz budynków i obiektów budowlanych zlokalizowanych na obszarze i w bezpośrednim sąsiedztwie realizacji inwestycji; 17) Wykonawca zobowiązany będzie do sporządzenia harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji przedmiotu zamówienia i przedłożenia go do zatwierdzenia w terminie do 30 dni kalendarzowych od daty podpisania umowy z uwzględnieniem uwarunkowań jak w pkt. III.4 ppkt. 5); 18) Wykonawca po podpisaniu umowy zobowiązany będzie do składania comiesięcznych raportów/sprawozdań z realizacji przedmiotu zamówienia w terminie do 5. dnia roboczego kolejnego miesiąca. Zakres i wzór raportu/sprawozdania określi Inżynier Kontraktu; 19) Wykonawca będzie zobowiązany wykonać przedmiot zamówienia z materiałów, które będą spełniać wymagania dokumentacji projektowej, wszelkie wymogi ustawy Prawo budowlane (Art.10), tj. z materiałów, które zostały wprowadzone do obrotu zgodnie z przepisami odrębnymi. Dla potwierdzenia spełnienia wymogów dla wszystkich materiałów przed ich wbudowaniem Wykonawca musi uzyskać akceptację Inżyniera Kontraktu; 20) Zamawiający wymaga, aby odpady powstałe w wyniku realizacji robót były przetransportowane i zmagazynowane w miejscu unieszkodliwiania odpadów. Wykonawca zobowiązany będzie do przedstawienia Zamawiającemu stosownych dokumentów; 21) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wraz z fakturą składał Zamawiającemu oświadczenia swoje i podwykonawców o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących przy realizacji przedmiotowego zamówienia czynności wskazane przez Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że czynności wskazane przez Zamawiającego wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; 22) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2016r. poz. 1666, 2138 i 2255 oraz z 2017 r. poz. 60 i 962): a) obsługa urządzeń, maszyn i sprzętu budowlanego, b) wykonywanie pozostałych prac budowlanych niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót przez cały okres wykonywania tych czynności w ramach zamówienia. Szczegółowe wymagania, w tym: sposób dokumentowania zatrudnienia osób wyżej wymienionych oraz uprawnienia Zamawiającego w tym względzie, w zakresie kontroli (sankcje i uprawnienia) określono w Pkt. XXVI. SIWZ; 23) Zamawiający nie przewiduje wymagań obejmujących aspekty gospodarcze, środowiskowe, społeczne, związane z innowacyjnością lub zatrudnieniem, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Pzp. Do decyzji Wykonawcy należy określenie w ofercie liczby osób bezrobotnych, w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1065 z późn. zm.), które Wykonawca zatrudni na podstawie umowy o pracę przy realizacji zamówienia przez cały okres wykonywania zamówienia, a co będzie podlegało ocenie w „kryterium społecznościowym”. 15) Zamawiający zapewni w swojej siedzibie pomieszczenie do organizacji narad koordynacyjnych/technicznych/problemowych. W przypadku, gdy ze względu na postęp robot nie będzie to możliwe, takie pomieszczenie będzie zobowiązany zapewnić Wykonawca. 24) Zamawiający wymaga udzielenia na wykonane roboty budowlane i dostawy stanowiące przedmiot zamówienia, co najmniej 60 miesięcy gwarancji jakości i rękojmi za wady, licząc od dnia odebrania przez Zamawiającego przedmiotu zamówienia i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego odbioru robót. Okres gwarancji jakości i rękojmi zaoferowany przez Wykonawcę będzie jednym z kryteriów, którymi Zamawiający będzie kierował się przy wyborze najkorzystniejszej oferty. 25) Zamawiający informuje, że nie przewiduje udzielenia zamówienia, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.. 26) Zamawiający wymaga, aby wykonawca w ramach realizacji zamówienia opracował świadectwo energetyczne budynku po zakończeniu realizacji robót budowlanych. 27) W przypadkach, gdy z uwagi na wykonywanie przez Wykonawcę robót budowlanych lub czynności lub działań niezgodnych z postanowieniami umowy, dokumentacją, SIWZ wystąpią roszczenia podmiotów i osób trzecich z tytułu poniesionych strat spowodowanych tymi działaniami Wykonawcy, odpowiedzialność za zadośćuczynienie tym stratom oraz koszty z tym związane ponosi Wykonawca.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45212300-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości 100 000,00 złotych (słownie: sto tysięcy złotych). 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach, zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 i 2260 oraz 2017 r. poz. 1089). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy PKO BP SA O/ELBLĄG 75 1020 1752 0000 0502 0130 7479 z dopiskiem: WADIUM: Rozbudowa, przebudowa i remont Centrum Spotkań Europejskich „Światowid” w Elblągu – znak sprawy: NP.261.3.2018 5. Za termin wniesienia wadium w formie pieniądza uważa się termin uznania kwoty na podanym wyżej rachunku Zamawiającego. Wykonawca winien dokonać przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. 6. Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu (oryginał dokumentu) należy zdeponować w sekretariacie Zamawiającego (Centrum Spotkań Europejskich „Światowid” w Elblągu, Plac Jagiellończyka 1, 82-300 Elbląg – I piętro, pokój nr 31) lub dołączyć do oferty. W przypadku zdeponowania wadium w sekretariacie zaleca się umieszczenie go w kopercie opisanej jak w pkt. 4 oraz dołączenie kopii dokumentu wniesienia wadium do składanej oferty. 7. Z dokumentu wadialnego złożonego w formie innej niż pieniądz musi wynikać wprost bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela zapłaty wymaganej kwoty wadium na pierwsze, pisemne żądanie Zamawiającego, wzywające do zapłaty kwoty wadium, powstałe na skutek okoliczności określonych w ustawie Pzp. 8. Przedłożona przez Wykonawcę gwarancja lub poręczenie nie może zawierać postanowień, na mocy których gwarant/poręczyciel byłby uprawniony do merytorycznego badania zasadności żądania wypłaty. 9. Wadium musi obejmować cały okres związania z ofertą. Zamawiający odrzuci ofertę, jeśli Wykonawca nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy. 10. Wadium będzie zwracane na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 11. Zamawiający zatrzyma wadium na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa przedmiotowego warunku udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: • Dokumenty stanowiące dowód dysponowania przez Wykonawcę niezbędnymi zasobami podmiotów trzecich, w szczególności zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – w przypadku Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów. Uwaga: a) Dokumenty mają określać w szczególności: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. b) Zobowiązanie należy złożyć wraz z ofertą zgodnie ze wzorem stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR A-5 do SIWZ. • Oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Uwaga: a) Wykonawca przedmiotowe oświadczenie przekazuje Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, b) Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może złożyć dokumenty bądź informacje, potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia, c) Oświadczenie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR A-6 do SIWZ. d) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach