Przetargi.pl
Rozbudowa, przebudowa celem zmiany sposobu użytkowania części Szkoły Podstawowej w Raniżowie na Przedszkole

Gmina Raniżów ogłasza przetarg

  • Adres: 36-130 Raniżów, Rynek
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 017 2285034, 2285048 , fax. 172 285 365
  • Data zamieszczenia: 2020-01-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Raniżów
    Rynek 6
    36-130 Raniżów, woj. podkarpackie
    tel. 017 2285034, 2285048, fax. 172 285 365
    REGON: 54407100000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.ranizow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa, przebudowa celem zmiany sposobu użytkowania części Szkoły Podstawowej w Raniżowie na Przedszkole
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    W ramach projektu przewiduje się rozbudowę, przebudowę celem zmiany sposobu użytkowania części Szkoły Podstawowej w Raniżowie na Przedszkole na działce nr ewidencyjny 2286. Istniejący budynek Szkoły Podstawowej w Raniżowie podzielony jest na trzy segmenty tworzące zwartą bryłę w kształcie litery U. Projektowane przedszkole zlokalizowane będzie w zachodnim skrzydle budynku. W ramach prac przewiduje się prace rozbiórkowe polegające na wyburzeniu kilku ścian działowych i budowie nowych, głównie w sanitariatach, oddzielających funkcjonalnie przestrzenie. Usunięta zostanie stara stolarka drzwiowa i zastąpiona nową. Zdemontowane zostaną istniejące urządzenia sanitarne i zamontowane nowe dostosowane do potrzeb dzieci tam przebywających. Poza tym planowana jest wymiana warstw wykończeniowych posadzek i zastąpienie ich nowymi zgodnymi z wymaganiami. Z uwagi na to, że toalety na parterze adoptowano na potrzeby przedszkola zaistniała potrzeba dostosowania węzłów sanitarnych w części przeznaczonej na szkolę do wymagań warunków technicznych. W związku z tym zaprojektowano nowe toalety. Na piętrze zaprojektowano toalety dla chłopców i dziewcząt. Na parterze zaprojektowano toalety dla chłopców, dziewcząt oraz personelu. W celu zapewnienia dostępu do budynku dla osób niepełnosprawnych zostały zaprojektowane pochylnie przy wejściu głównym do budynku. Na parterze budynku przewidziano również toaletę dla osób niepełnosprawnych. Projektowana część przeznaczona na przedszkole użytkowana będzie przez 51 dzieci w wieku przedszkolnym. Wejście do niej znajduje się od strony wschodniej zachodniego skrzydła budynku szkoły i prowadzi do niego odrębne nowoprojektowane wejście. Przy wejściu został zaprojektowany daszek ochronny. Wejście prowadzi do szatni, w której znajdują się szafki na odzież dla dzieci, z szatni wchodzi się bezpośrednio do sal przeznaczonych do przebywania dzieci. Do pomieszczeń wc dzieci mają dostęp z szatni. Na czas posiłków dzieci przechodzą do jadalni. Z szatni dodatkowo możemy wejść do pomieszczenia gospodarczego. Zakres robót obejmuje: wykonanie instalacji, wodno-kanalizacyjnej do przebudowanych pomieszczeń higieniczno- sanitarnych oraz przyłącza kanalizacji sanitarnej. W ramach przebudowy pomieszczeń wykonana zostanie nowa instalacja elektryczna. Zasilanie przebudowywanych pomieszczeń zostaje wydzielone z instalacji elektrycznej szkoły. Zmiana funkcji pomieszczeń przeznaczonych na przedszkole, nie zmieni zapotrzebowania szkoły na moc i energię elektryczną, nie ma potrzeby zmiany umownych parametrów zasilania szkoły. W obiekcie zaprojektowano: oświetlenie podstawowe ,oświetlenie awaryjne i ewakuacyjne, instalacja gniazd wtykowych i wypustów zasilających, instalację przeciwporażeniową, instalację połączeń wyrównawczych Stosownie do dyspozycji art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub podwykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia zatrudniał osoby na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. - Dz. U. z 2018 r., poz. 2177), zwanej dalej „ustawą Kodeks pracy”, Wykonawca, najpóźniej w dniu zawarcia umowy oraz w trakcie jej realizacji na każde wezwanie Zamawiającego zobowiązuje się przedstawić bieżące dokumenty potwierdzające, że przedmiot umowy o roboty budowlane jest wykonywany przez osoby będące pracownikami; Rodzaje czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) roboty związane z wykonaniem robót budowlanych, b) roboty w zakresie instalacji sanitarnych, c) roboty w zakresie instalacji elektrycznych. 3. Szczegółowy zakres i warunki wykonania robót budowlanych, stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia określa dokumentacja budowlana, t.j.: projekty budowlane, projekty wykonawcze , przedmiary robót oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, w branży budowlanej, sanitarnej i elektrycznej, oraz ekspertyza techniczna dotycząca stanu ochrony przeciwpożarowej wraz z postanowieniem znak WZ.5595.177.2019, stanowiące załącznik nr 8 do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zwanej również w skrócie „S.i.w.z.”, 4. Zamawiający informuje, iż jakiekolwiek wskazanie w treści dokumentacji stanowiącej opis przedmiotu zamówienia użyto znaku towarowego, patentu lub pochodzenia, źródła lub szczegółowego procesu, który charakteryzuje produkt dostarczany przez konkretnego Wykonawcę należy odczytywać jako „lub równoważny”. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie w ofercie równoważnych zamienników w odniesieniu do urządzeń, materiałów i technologii wskazanych w dokumentacji, jeżeli oferowane elementy posiadają istotne parametry (cechy) jakościowo-użytkowe nie gorsze (tzn. takie same lub wyższe) od elementów wskazanych jako wzorcowe. Podane w dokumentacji technicznej parametry stanowią warunki brzegowe, których spełnienie jest niezbędne dla pozytywnej oceny równoważności. 5. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wysokość wadium. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości: 10 000,00 zł (słownie złotych: dziesięć tysięcy 00/100). 2. Forma wadium. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą i może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) w pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. - Dz. U. z 2018 r., poz. 110). 4. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dokonać przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego nr 50 9159 1049 2002 1000 0130 0004 . 2) W przypadku wnoszenia wadium w innych dopuszczalnych przez Zamawiającego formach, dokument potwierdzający wniesienie wadium należy w oryginale dołączyć do oferty, w przypadku Konsorcjum wadium może być wniesione przez jednego z Wykonawców, bądź przez pełnomocnika Wykonawców. 5.Termin wniesienia wadium. 1) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający będzie uważał za skutecznie wniesione w chwili uznania rachunku Zamawiającego; 2) Wadium musi być wniesione na cały okres związania ofertą wymagany treścią S.i.w.z.; 3) Wniesienie wadium w formie innej niż pieniądz, poprzez dołączenie dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium do oferty, jest równoznaczne z wniesieniem go przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem złożenia oferty przed upływem terminu składania ofert; 4) Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium do upływu terminu składania ofert lub na przedłużony okres związania ofertą zostanie odrzucona – jako nie spełniająca warunków S.i.w.z.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie ustanawia szczegółowego warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7. Dokumenty podmiotów zagranicznych - jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa w ust. 3 pkt 1–3 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 2) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono jego upadłości. 8. Dokument lub dokumenty, o których mowa w ust. 7 pkt 2, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Dokument lub dokumenty, o którym mowa w ust. 7 pkt 1 powinny być wystawione, nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 9. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 7, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednie oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ust. 3 stosuje się. 10. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 11. Inne dokumenty: 1) pełnomocnictwo dla osoby/osób podpisującej/cych ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy składającego ofertę, gdy prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów do niej załączonych (w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza); 2) pełnomocnictwo ustanawiające pełnomocnika – w przypadku, gdy ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego - w formie oryginału albo kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, ustanawiające pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Treść pełnomocnictwa powinna wskazywać rodzaj uprawnień, do których upoważniony jest pełnomocnik, tj. np. do podpisania oferty, potwierdzania za zgodność z oryginałem kopii dokumentów, składania oświadczeń woli i wiedzy itp.; 3) zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia - jeżeli Wykonawca dla wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu powołuje się na zasoby innych podmiotów. 12. Forma złożonych dokumentów: 1) oświadczenia dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale; 2) dokumenty inne niż oświadczenia, o których mowa w pkt 1, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem; 3) poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą; 4) poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej; 5) Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości; 6) dokumenty sporządzone w języku obcym są składane przez Wykonawcę wraz z tłumaczeniem na język polski. Tłumaczenie nie jest wymagane, jeżeli Zamawiający wyraził zgodę, o której mowa w art. 9 ust. 3 ustawy Pzp; 7) w przypadku posiadania przez Zamawiającego oświadczenia lub dokumentu dotyczącego Wykonawcy lub jego uzyskania za pomocą bezpłatnej i ogólnodostępnej bazy danych, Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach